Pendolina - Koncem minulého týdne probleskla českými médii zpráva, že pendolina ř. 680 ČD s cestujícími v ČR zřejmě vůbec nevyjedou. Jedno je však jisté a sice, že od prosince se s nimi na vlacích EC neuvidíme. Stále přetrvává jejich hlavní problém - rušení kolejových obvodů. Výrobce by měl toto vyřešit v určitém termínu (údajně listopad 2004) a poté se bude rozhodovat, co dále. Uvidíme, co vymyslí.
Na vlaky, na kterých měly být od prosince nasazeny jednotky ř. 680, budou nasazeny standardní soupravy vedené lokomotivami (zpravidla řada 350 ZSSK).
My se Vás proto ptáme: Jak myslíte, že dopadne řada 680 ČD ? A možné odpovědi? Příští rok vyjedou s lidmi; později, ale vyjedou; vrátí se zpět výrobci; prodají se jinému podniku.
V minulé anketě jsme se Vás ptali, který výpravčí je podle Vás pro dopravu nejlepší. Ankety se zúčastnilo 507 hlasujících, z nichž většina 356 byla pro "červeného" výpravčího; 73 hlasů pro modrého a 78 hlasů pro žádného.
Na snímku zatím poslední působení řady 680 ČD na zkouškách poblíž Svitav.
Snímek pořídil 31.8.2004 Jaroslav Stárek.
Mosty Seifertova, Praha - Dne 1.9.2004, tedy o tři měsíce dříve, byl obnoven běžný provoz tramvají pod železničními mosty v Seifertově ulici. Během srpnové výluky byla vyrušena kolejová splítka pod mosty a koleje byly umístěny do definitivní zahloubené stopy.
Zřejmě 1.10. se dočkají i motoristé a cestující městské linky č. 135, protože právě tento den se předpokládá otevření zahloubené ulice pro motoristy.
Zatímco Seifertova ulice je téměř dokončena, stavba nových mostů ještě nějaký týden potrvá. Vlaky se po nové části projedou zřejmě až s novým jízdním řádem.
Další dopravce přijel do ČR - Upraveno 5.9. - Dne 1.9.2004 byl pokřtěn nový vlak společnosti Railtrans, s.r.o., dalšího dopravce, který jezdí mezi severočeským Libercem, německou Žitavou a dále do Eibau vozy řady 815, zvanými prasátko. Spojení zajišťuje firma společně se společností SBE. Vlaky budou jezdit v pracovní dny na trase Liberec - Eibau ve dvou párech.
Základní cena Liberec - Hrádek n.N. je 20 Kč, do Zittau se dostanete za 30 Kč. Prodej jízdenek je zajišťován pouze ve vlaku. Pokud budete chtít cestovat dále do Eibau či ještě dál, můžete použít nabídku LIBNET+, která platí denně jeden den na některých tratích Libereckého a Ústeckého kraje a na tratích německého dopravního svazu ZVON a stojí 130 Kč.
Více informací najdete na stránkách ČD - LIBNET+.
Kromě společnosti Railtrans jezdí na trati Liberec - Zittau samozřejmě vlaky ČD (do Varnsdorfu a Rybniště, o víkendech též několik spojů z Liberce do stanice Dresden Neustadt, na nichž jezdí jednotky řady 612 DB) a také Interconnex, který do Liberce ze Stralsundu přijíždí v PÁ, SO, NE večer a odjíždí ráno v SO, NE, PO opět do Stralsundu.
Jízdní řády: Railtrans a SBE, InterConnex, ČD.
Hořovicko - Doplněno 1.9. - Dne 31.8. v půl čtvrté ráno vykolejilo několik vozů vlaku Pn 68511 mezi stanicemi Hořovice a Zdice. Plošinové vozy byly loženy dvacetimetrovými betonovými panely, které byly patrně špatně upevněny a v oblouku se posunuly k nakloněné stěně vozu, tím došlo k přetížení a vůz se vyklopil. Zásilka jela z Chrástu u Plzně a cíl byl v Brně.
Oblouk 1. TK byl zrovna levotočivý (do tratě) o poloměru 500 metrů a vozy s nákladem tak spadly i do sousední 2.TK, kterou poškodily v délce cca. 200 metrů.
Provoz byl obnoven v 1.TK před půlnocí, ale jen nezávisle, kolem jedné hodiny ranní 1.9. byl provoz obnoven i elektricky. 2.TK bude nyní opravována. Když byl provoz mezi Zdicemi a Hořovicemi přerušen úplně, byla mezi Zdicemi a Hořovicemi zavedena náhradní autobusová doprava a vlaky InterCity 150 - 153 byly vedeny odklonem přes Ústí nad Labem hl.n a Chomutov.
Na snímku, který pořídil Patrik Biskup/PRÁVO, je vidět vyklopený náklad a poškozené vozy v 2.TK a je též vidět poškození traťové koleje.
Bratislava/Praha - Nedávno jsme zveřejnili konečný návrh jízdního řádu ČD 2004/2005 a jeho známých změn a dnes uveřejňujeme konečný návrh ZSSK a BRKS.
Napočítal jsem tam 13 tratí, na kterých není ani jeden spoj, ale podobně to vypadalo i loni a s první změnou se provoz na některých tratích obnovil, tak uvidíme, jaký osud čeká tratě v novém jízdním řádu.
Upozorňuji, že je to opět jen návrh a může docházet k různě velkým změnám.
30.8.2004 - 21:57 - Další cizí jednotka na návštěvě v ČR - ETR 480 FS
Další návštěva v ČR - V noci z 18. na 19. srpna zavítala na koleje SŽDC další zahraniční návštěva. Po červencové návštěve TGV Le Pos a DesiraUK se tentokrát jednalo o italskou jednotku ETR 480 FS, což je výrobek firmy Fiat Ferroviara, dnešní Alstom Ferroviara, který vyrábí i naše jednotky řady 680. ETR480 je osmivozová jednotka, která je tvořena ze dvou hlavových trakčních vozů, dále trakčních vozů a vozů vložených. Trakční výzbroj je uložena pod podlahou vozidla. Jednotka je vybavena aktivním naklápěcím členem.
Jednotka ETR480 FS je provozována mezi Itálií a Švýcarskem a je proto přizpůsobena trakčním soustavám železničních správ těchto států. Jednotka je upravena pro provoz na více trakčních systémech, jmenovitě je to 3kV DC (pro FS) a 15 kV 16 2/3Hz (pro SBB).
Stanoviště strojvedoucího je umístěné v levé části kabiny, uspořádání sedadel je v 2. třídě 2 + 2, v 1.třídě 2+1. Jendotka řady ETR 480 FS se stala vzorem, z níž je odvozena i jednotka řady ČD 680.
Vzhledem k příbuznosti jednotky ETR480 k naší ČD680 bylo možné tuto jednotku přepravovat bez ochraných vozů, tj. byla zařazena přímo za lokomotivu ČD 363 131-4. Jednotka se vydala na cestu po kolejí SŽDC ve čtvrtek 18. srpna 2004 v 22.18 ze stanice Horní Dvořiště. Během přepravy se nám podařilo tuto jednotku natočit. Záznam byl pořízen v 23.18 v Českých Budějovicích. Autorem videa je Hawkey.
Koridory v ČR - Minulý týden jsem měl tu čest jet vlakem z Prahy do Ostravy, v pátek do Brna a z Brna do Prahy přes Českou Třebovou. Pozoroval jsem, jak to vypadá na našich koridorech.
Z Brna do České Třebové je "koridor" v celkem slušném stavu, ale ve Svitavách a v Opatově jsem zaznamenal pomalou jízdu cca. 50 km/h. Z České Třebové - za odbočkou Parník jsme zrychlili na 140 (v čele byla ř. 362) a to jsme drželi až do Ústí n.O. města, kde končí koridor a začíná běžná trať. Zde se vlak stále plazí rychlostí 70 - 80 km/h, i Chocní projíždíme pomalu z důvodu probíhajících stavebních prací. Za Chocní již následuje rychlostník 120 a o kousek dál 160. Vlak nabírá rychlost a tu drží až do Pardubic-Pardubiček, kde začíná zpomalovat kvůli zastavení v Pardubicích hl.n. a také kvůli snížení traťové rychlosti na 100 km/h. Kousek za Pardubicemi hl.n. vlak opět nabírá rychlost, ale hned před Přeloučí opět brzdí a brždění se přenáší až do stanice - na první pohled to vypadalo, že vlak zastavuje... Poté se ale ukázalo, že brzdíme kvůli přejezdu, který je již bez signalizace a je postupně rušen - během prázdnin byl otevřen nový nadjezd.
Toto omezení bude trvat do 6.9.2004 včetně.
Z Přelouče jedeme rychlostí "pouze" 100km/h a tuto rychlost držíme až do stanice Záboří nad Labem - koridor je sice hotov, ale maximální rychlost zde může být zavedena až po následném přebroušení kolejnic a podbití. To se letos provádělo na jaře, tak uvidíme, kdy se uskuteční zde.
Uzel Kolín ještě hotov není a ve vlaku je to poznat podle hluku... Za Kolínem opět najíždíme na koridor, ale zde je znát, že již něco pamatuje. Již to není úplně klidná jízda, jako kdysi...
Úplně nejhorší je ale při vjezdu do Úval od Českého Brodu. Výhybky jsou velmi zničené a vozy skáčí do všech stran. Dále je trať velmi zničená a již velmi volá po pořádné opravě, té se zřejmě hnedtak nedočká... V plánu je sice modernizace Úvaly - odb. Blatov, odb. Blatov - Praha-Běchovice a modernizace + ztrojkolejnění Běchovice - Libeň, ale realizace je v nedohlednu.
Hlavní stavební práce jsou nyní v úseku Rudoltice v Čechách - Krasíkov - Zábřeh na Moravě.
Článek o úseku Krasíkov - odb. Tatenice jsme uveřejnili před časem, nyní uveřejňujeme článek o úseku Hoštejn - Zábřeh na Moravě.
Tatenice, Krasíkov - Dne 23.8.2004 ve 20:00 byl ukončen provoz vlaků ve směru Zábřeh na Moravě na zastávce Tatenice. V rámci stavebních postupů stavby Česká Třebová - Krasíkov je od tohoto okamžiku zprovozněna zrekonstruovaná lichá skupina v žst.Krasíkov (blíže k výpravní budově) a zároveň 1.traťová kolej nové přeložky tratě, která nově namísto oblouku podél obce Tatenice za stávajícími spojkami na přerovském zhlaví estakádou zamíří k portálu tunelu a dále prostupuje terénem přímo skrze tunely Krasíkov 1 (délky 1098,3 m - jde o nejdelší dvoukolejný tunel v ČR) a Krasíkov 2 (délky 140,65 m), mezi nimiž je na další estakédě, která oba tunely spojuje, umístěna nová zastávka Tatenice. Nová přeložka je cca o 1,1 km kratší než stávající trať a pro soupravy zde po dokončení bude reálná rychlost 120 - 160 km/h (160 je samozřejmě přípustné pouze pro výkyvné skříně).
Na snímku z 22.8.2004 je stará zastávka Tatenice. Poslední vlaky zde zastaví dnes a zítra.
Povodně 2002 - Již dva roky uplynuly od velké živelné katastrofy, která postihla hlavně Čechy a města kolem Labe až k přístavům v Hamburgu. Povodně se objevily nejprve v jižních Čechách 7.8.2002 a postupně se velká voda přesunovala přes střední Čechy a Prahu do severních Čech a dále napříč Německem. Všude napáchala obrovské škody.
Změna tarifu ČD - Dne 1.8.2004 vstoupila v platnost další změna Tarifu Českých drah pro přepravu cestujících a zavazadel (ČD TR10, změna 12). Hlavním tématem změny je zavedení žákovského jízdného. Toto jízdné bude rozlišeno pro dvě skupiny cestujících. Každá skupina si může zakoupit jízdenky pro jednotlivou jízdu nebo časové jízdenky týdenní resp. měsíční. Skupiny cestujících-žáků/studentů do 15-ti let a 15-26 let. Prvně jmenovaná skupina bude mít nárok na jízdné, které je o něco levnější, než zákaznické jízdné pro děti do 15let. Studenti 15-26let budou mít nárok na jízdné odpovídající jízdnému pro držitele Junior pasu.
Praha - Před několika málo dny se dostal na svět konečný návrh jízdního řádu ČD pro období od 12. 12. 2004 do 10.12.2005. Opět to není úplně konečná podoba a může ještě dojít k malým změnám.
Plzeň - Cheb - Zítra v 7:40 bude zahájena nepřetržitá výluka mezi stanicemi Svojšín a Planá u Mariánských Lázní. Všechny vlaky budou nahrazeny náhradní autobusovou dopravou - kromě R 352/353, které budou odkloněny přes Domažlice. Během výluky budou opraveny přejezdy a také most u Stříbra. Výluka bude ukončena 20.8. v odpoledních hodinách.
4.8.2004 - 15:34 - Stavba Nové spojení v Praze oficiálně zahájena
Nové spojení - V neděli 1.8.2004 byla slavnostně zahájena stavba Nové spojení v Praze. Stavební dělníci zahájily stavbu v oblasti bývalého depa TGM na Masarykově nádraží. Zchátralá část bude zbourána. Dále budou zbourány některé stavby, které stavbě Nového spojení brání.
Celá stavba má být dle smluv dokončena do 15.12.2010.
Nejsložitější bude zřejmě estakáda u Masarykova nádraží.
1.8.2004 - 10:49 - Omluva za výpadek stránek ve dnech 30. - 31.7.
Praha - Ve dnech 30. a 31.7.2004 byly nějaké problémy s hostingem našeho webu. Stránka se načítala jen někomu a když už, tak velmi pomalu. Nyní je snad již vše v pořádku. Omlouváme se Vám a děkujeme za pochopení.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage













