Poslední aktualizace 13.10.2005 - doplněny oběhy v GVD 2005/06, zkoušky v Německu a u Pardubic
Roll-out v Saviglianu, zkoušky v Itálii, transport do ČR
ROLL-OUT první jednotky se uskutečnil v Itálii ve výrobním závodě Alstomu v Saviglianu dne 26.3.2003 v Saviglianu a poté se rozběhly zkoušky v Itálii. Tyto zkoušky navštívila část redakce Železničáře, aby pořídila fotoreportáž a aby se svezla touto jednotkou. Moc štěstí neměli, protože jednotka byla často porouchaná (ladění soupravy je obtížné).
Cizí jednotky v ČR - Dnes se konaly dvě zvláštní přepravy do ČR přes přechod Furth im Wald / Česká Kubice. První souprava byla francouzská jednotka TGV LePos. V čele lokomotiva 750.363, ochranný vůz SNCF, desetivozová jednotka TGV a ochranný vůz SNCF. Brejlovec soupravu vezl z Furthu až do cíle. Do Furthu přijel z Plzně na přípřeži R 264.
Druhá přeprava vedla též přes Českou Kubici ve složení: 750.253, 2B ČD, ochranný vůz BR, jednotka Desiro UK, ochranný vůz BR.
Z bezpečnostních důvodů Vám nemůžeme sdělit, kde se jednotky nachází.
Až jednotky odjedou, přineseme bližší informace. Děkujeme za pochopení. Reportáž najdete zde.
Na snímku jednotka TGV a ochranný/spojovací vůz SNCF ve Furth im Waldu na cestě do ČR.
foto: Michawel, Ice-Bear, Videa: Michawel a Hawkey
Změna TR10 - Dne 1.8.2004 vstupuje v platnost další změna předpisu TR10, což je tarif pro vnitrostátní přepravu cestujících a zavazadel. Hlavní body změny jsou: zanesení žákovského jízdného, zvýšení ceny za místenku na 30 Kč a snížení cen vybraných časových jízdenek pro první třídu. Ke změně se ještě blíže vrátíme...
Výluky v Německu - Po provedení přípravných prací bude 25.7.2004 zahájena rozsáhlá výluková činnost mezi státní hranicí ČR a Pirnou na trati Děčín - Dresden. Trať bude mít velmi sníženou propustnost a tak bude omezena osobní i nákladní doprava přes přechod Děčín/Bad Schandau.
Výluková činnost se bude konat z důvodu opravy trati po povodních z roku 2002.
Výluková činnost skončí k poslednímu dni platnosti současného jízdního řádu.
Osobní doprava:
Dne 25.7. bude v úseku Dresden Hbf. - Praha hl.n. bez náhrady zrušeno EC 177 a 278!.
Změny od 26.7. do 11.12.:
EC 172 a 173 přepřahají v Děčíne, mezi Děčínem a Drážďany vedeny nezávisle.
EC 173 bude mít upravenou časovou polohu mezi Berlínem Zoo a Děčínem.
EC 175 zrušeno Dresden - Praha, zavedeno náhradní IC 371 Dresden (přestupní vazba z EC
175) - Praha do 19.9., od 20.9. IC 371 pouze Děčín - Praha, Dresden - Děčín bez náhrady.
EC 176 nejede v úseku Praha hl.n. - Dresden, Praha - Děčín nahrazen R 1176 ve stejné časové poloze
EC 177 je změněno pouze řazení - řazeny vozy od EC 175 (vozy ČD)
EC 178 zrušeno Praha - Dresden, zavedeno náhradní IC 370 Praha - Dresden (přestupní vazba na EC
178) do 19.9., od 20.9. IC 370 pouze Praha - Děčín, Děčín - Dresden žádná náhrada
EC 179 nejede v úseku Dresden - Praha hl.n., Děčín - Praha nahrazen R 1179 ve stejné časové poloze
EC 278 a 279 jsou zrušeny bez náhrady v úseku Děčín - Dresden a zpět.
Nepojedou Os vlaky 6632 - 6637, 6653 - 6657
Změny JŘ vlaků 17275, 17276 od 31.7. do 11.12:
- 17275 Dresden Hbf 7.45, Bad Schandau 8.38 - 8.48, Děčín hl.n. 9.12
- 17276 Děčín hl.n. 16.19, Bad Schandau 16.41 - 16.47, Dresden Hbf 17.41.
Pokud tedy pojedete ve zmiňovaném úseku, doporučuji nejprve se informovat ve stanicích ČD a DB na aktuální stav, protože ke změnám může docházet i průběžně. K dispozici je také mimořádně změněný jízdní řád tratí 814 a 815 ve verzi pdf na www.cd.cz - zde.
Nákladní doprava:
Některé nákladní vlaky jsou zrušeny, jiné vedeny odklonem přes PPS Vojtanov/Bad Brambach, Rumburk/Ebersbach a některé vedeny po trati Dresden - Bad Schandau - Děčín.
Doplněno 23.7. - Prachaticko - Dne 22.7.2004 krátce před třetí hodinou odpolední se srazily dva osobní vlaky u zastávky Blanice mezi dopravnami Strunkovice nad Blanicí a Bavorov.
Konkrétně se srazil Os 18008 (810 095-0 a 010 064-4) z Číčenic do Volar s Os 18035 (810 225-3 a 012 212-7) z Prachatic do Číčenic.
Upřesněné informace (zřejmě konečné) hovoří o jednom mrtvém, 31 zraněných cestujících a třech zraněných zaměstnancích ČD.
Tragédii napomohlo to, že tento úsek je dosti nepřehledný s velkým počtem oblouků, vlaky jely každý cca 40 km/h.
Dle posledních zpráv je za nehodu zodpovědný strojvedoucí Os 18008, který nerespektoval změnu křižování. Běžně se křižuje ve Strunkovicích n.Bl., ale kvůli zpoždění Os 18008 nařídil dispečer, který sídlí v Prachaticích, křižovat v dopravně Bavorov. Strojvedoucí v Bavorově na Os 18035 nepočkal a vydal se na trať. Několik set metrů od zastávky Blanice v oblouku, kterým se vjíždí do hustého lesa se tragédie stala.
Oba motorové vozy se do sebe zaklínily - obě čela i s předními dveřmi úplně zmizely.
Doprava na trati byla zastavena a nahrazena autobusy. Provoz byl obnoven až dnes dopoledne.
Na snímku Martina Jaratha motorový vůz 810 095-0 dne 9.4.2004 u Protivína zastávky.
Anketa - Po velmi dlouhé době pro Vás máme novou anketu na delší dobu.
Jaký výpravčí je dle Vás lepší pro dopravu ? Červený, modrý nebo žádný?
O co nám jde? Již delší dobu se spekuluje, zda bylo správné rozhodnutí v některých stanicích zrušit červené výpravčí a nahradit je modrými. V praxi to znamená, že výpravčí vlaky nevypravuje. Jaký je Váš názor na tuto otázku?
V minulé anketě jsme se ptali: Jak se mají řadit příspěvky ve fóru ŽelPage ?
Rozhodli jste velkým rozdílem 325 : 37, že se mají řadit od nejmladšího po nejstarší, takže forum bude v této oblasti beze změn.
Praha - V pondělí 12.7.2004 došlo k podpisu smlouvy na zhotovitele stavby s úplným názvem Nové spojení Praha hl. n., Masarykovo n. - Libeň, Vysočany a Holešovice. Vítězem tendru, který byl vyhlášen ve druhém čtvrtletí 2004 je sdružení Pražské spojení. Pod tímto názvem se schovávají akciové společnosti Skanska, SSŽ, Metrostav a Subterra.
Zahájení stavby je plánováno na 1.8.2004 a ukončení v několika etapách - poslední etapa má být dokončena do 15.12.2010.
14.7.2004 - 23:14 - Zkoušky řady 680.001 v terénu - na trati Praha - Kralupy
Praha - Tento týden se dočkala i jednotka 680.001 jízdy po trati vlastní silou. 680.002 měla tuto premiéru před měsícem.
Jednotka 680.001 je zkoušena na trati Praha - Kralupy v úseku Praha-Bubeneč - Kralupy. Během testů, které se konají v době 7:40 - 13:30 je zkoušeno naklápění na této směrově náročné trati.
Byl doplněn souhrnný článek o jednotkách řady 680 ČD a fotografie jednotek 680.001, 680.002
Adam Tatar a kch
Doplněno 15.7. - EC vlaky z Německa 9.7. - Pokud jste v pátek 9.7. cestovali z Německa přes Děčín do Prahy nebo do Vídně a Budapešti, určitě jste si všimli velkých zpoždění EC vlaků z Německa. EC 279 si přivezl z Německa 25 minut. V Děčíně přidali 17 minut při odpojování lokomotivy, která nebyla předhlášena z Německa. Z Prahy vlak odjel se zpožděním 44 minut. To si držel až do Břeclavi. Odtud si odvezl 79 minut (důvod neznámý).
Dalším vlakem z Německa je dle JŘ EC 171, ale dříve přijelo EC 173 s 55 minutami. V čele jela lokomotiva řady 372 proto na koridoru do Prahy přibral další zpoždění 5 minut... Zpoždění 60 si držel až do Záboří n.L., kde došlo k zahoření brzd prvního vozu za lokomotivou - vůz 2.třídy DB.
Požár byl uhašen a vůz odstaven. Vlak dále pokračoval se zpožděním 102 minut, to si držel až na přejezd hranic ČR - A.
Dalším vlakem, který přijel z Německa, bylo EC 171 do Budapešti se zpožděním 309 minut. Důvodem zpoždění byly spadané stromy na trati v Německu. Největší průšvih asi je, že je to poslední vlak, který do Budapešti jede. Dříve jezdil ještě Comenius, kterým by cestující byli v cíli alespoň o hodinu dříve. Takhle museli lidé čekat přes 5 hodin a v Budapešti byli kolem půlnoci.
ČD měly příležitost ukázat, že se snaží být moderním podnikem, ale příležitost jim ujela. Místo, aby vypravili náhradní vlak za EC 171, nechali cestující čekat. Někteří se příště na železnici vykašlou a pojedou jinak. Děkujeme Lukášovi H. a Martinu K. za informace.
Brno - Ještě než nám odjedete někam pryč, máme pro Vás, co se zajímáte o návrh odsunout brněnské hlavní nádraží z centra, dobrou či špatnou zprávu. Pokud jste PROTI odsunu, můžete částečně jásat, protože se organizátorům petice podařilo sesbírat potřebných 19100 podpisů za vyhlášení referenda o poloze stanice Brno hl.n. Organizátoři sesbírali do úterní půlnoci celkem neuvěřitelných 24500 podpisů, což je značné množství. Nyní je tedy jasné, že se referendum konat bude. Organizátoři chtějí navrhnout spojit referendum s krajskými volbami (někde spojenými s částečnou obměnou senátu).
Referendum bude platné, jen pokud se ho zúčastní více než 50% oprávněných voličů z Brna a magistrát na něj bude muset brát zřetel.
Prázdniny - Jak jistě všichni víte, dnes končí školní rok a začínají prázdniny a nastává doba dovolených. I tým ŽelPage si v létě odpočine, takže aktualizace nebude tak častá, jako během roku, ale nějaká bude ,-)
V září ale budeme čerství, odpočatí a proto se můžete těšit na pravidelné informace z oblasti železniční dopravy.
Přejeme Vám příjemné prožití prázdnin a dovolených a v září nashledanou.
Řada 471 - V pátek 26.6.2004 proběhlo předání již čtrnácté jednotky řady 471. Stalo se tak po uhrazení peněz za jednotku z peněz z EUROFIMy. V polovině června jednotka 471.014 absolvovala až na druhý pokus TBZ (Technicko-bezpečnostní zkouška).
Jednotka 471.014 je poslední, která má na čele dvě trojice světel. Další jednotky budou mít jen dvě dvojice - dojde ke sloučení pozičních a koncových světel (údajně mají být použity LED diody).
Jednotka 471.015 má být dodána cca do měsíce. Letos se ještě možná dočkáme jednotky 471.016. Objednávky jsou nasmlouvané až do čísla 023, ale možná již brzdy bude podepsána smlouva na jednotky až do čísla 030. Kolik jednotek ale bude dodáno který rok záleží na aktuální finanční situaci ČD. Výrobní kapacita Vagónky Ostrava je cca. 5 jednotek/rok.
Na snímku je jednotka 471.012, která byla ČD předána začátkem června 2003. Jednotka 471.013 byla předána o měsíc později. Snímek byl pořízen 31.3.2004 v žst. Praha Masarykovo n.
Přibyslav - Ve čtvrtek 24. června byla ukončena rekonstrukce stanice Přibyslav. Její součástí byla oprava kolejiště, nádražní budovy a oprava ostrovních nástupišť s podchodem. U 3. a 4. staniční koleje (služebně) je nástupiště zkrácené cca. na polovinu.
Rekonstrukce nádraží trvala necelý rok a proinvestovalo se cca. 30 milionů korun. Město Přibyslav přispělo 2,6 milionu korun.
Stanice leží na trati Havlíčkův Brod - Brno a zastavují v ní kromě osobních vlaků také téměř všechny rychlíky.
Na snímku z 18.1.2004 jsou vidět opravená nástupiště stanice.
Brno - V úterý 29.6.2004 od 19:30 hodin se v Brně v klubu Fléna koná Koncert za první městské referendum. Právě při něm bude ukončeno sbírání podpisů za vyvolání referenda, při kterém brňané rozhodnou, zda chtějí hlavní nádraží v současné poloze nebo mimo ni.
K 17.6.2004 bylo sesbíráno 18600 podpisů a k vyvolání referenda stačí 19100 podpisů. Během koncertu vystoupí různé kapely zdarma a také bude vydražen let balónem, kterým by měly být uhrazeny náklady na uspořádání koncertu. Petice bude ukončena přesně v půlnoci, kdy bude vyhlášen celkový počet podpisů. Bližší informace: www.nadrazivcentru.cz
Řečany n.L./Přelouč - V pátek byla ukončena výluka 2.traťové koleje mezi stanicemi Řečany nad Labem a Přelouč a sudé skupiny v Řečanech. V sobotu bylo aktivováno i zabezpečovací zařízení 2. traťové koleje. Během výluk zde byl velmi často problém s traťovým zabezpečovacím zařízením, kdy nebylo možné přepnout souhlas či úplně selhalo a jezdilo se na telefoniku porucha. Doufejme, že toto je již zažehnáno.
Menší omezení je ještě v Přelouči na řečanském zhlaví, kde vzniká nadjezd. Po přebroušení kolejí a opakovaném podbití zde bude zavedena rychlost 150-160 km/h pro klasické vlaky, pro ř. 680 ČD rychlost 160 km/h v celém úseku. Přeloučí budeme projíždět rychlostí 140 km/h.
Dnes je také ukončena výluka mezi stanicemi Suchdol nad Odrou - Hladké Životice - Studénka. Definitivně tak zanikla dopravna Hladké Životice a zbylé výhybky.
Dále Vás chceme informovat o úpravě stránky s výlukami na koridorech. Byly rozděleny výluky na 2.koridoru na výluky na 2. a na 3. tak, jak je to i ve skutečnosti.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Publiczne używanie treści bez zgody autora nie jest dozwolone.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












