..: Nachrichten und Artikel :..

obrazekOprava 26.4. ! - Oslavy vstupu ČR do EU - Již tuto sobotu 1.5. se rozroste Evropská unie o další státy. Mezi nimi je i Česká republika. České dráhy, společně s rakouskými, německými, slovenskými a maďarskýámi žel. správami, připravily zvláštní nabídku - cestování zdarma na určených tratích v osobních a spěšných vlacích v určených dnech.
2.5. můžete zdarma cestovat na tratích:
140 Cheb - Karlovy Vary; 142 Karlovy Vary d.n. - Potůčky Gr.
147 Fr. Lázně - Vojtanov; 148 Cheb - Fr. Lázně (i přes Tršnice);
170 Cheb - Mariánské Lázně a úsek Cheb - Cheb Gr.

Ve dnech 1. a 2.5. můžete zdarma cestovat na tratích:
Břeclav - Wien Süd. - Wien Neustadt Hbf;
Retz - Wien Süd.;
Wien Süd.- Marchegg - Bratislava hl.st.;
Wien Süd.- Bratislava-Petržalka;
Wien Süd.- Györ;
Wiener Neustadt Hbf - Szombathely;
Szombathely - Graz Hbf;
Wiener Neustadt Hbf - Györ;
Wien Süd. - Fertöszentmiklós;
Wien Süd.- Ebenfurth - Sopron - Deutschkreutz.

obrazekSlavonice - Fratres - V pondělí 19.4.2004 byla podepsána deklarace na obnovu železničního spojení mezi ČR a Rakouskem přes železniční hraniční přechod Slavonice - Fratres. Deklaraci podepsali hejtmani kraje Vysočina, Jihočeského kraje a Dolních Rakous. Úsek, který je potřeba obnovit na české straně měří cca. 1, 5km, úsek v Rakousku měří cca. 5, 7. Provoz má být obnoven v roce 2007, kdy má být znovuzahájení železničního provozu. Obnova trati mezi Slavonicemi a Fratres má stát pět a půl milionu eur (cca 180 milionů korun). Dalších cca třicet milionů eur bude stát zvýšení kapacity spojení. V těchto dnech již probíhá prořezávání křovin, které vyrostlo v kolejišti.
Provoz na trati byl definitivně zastaven po druhé světové válce v únoru 1948 a stanice Slavonice se stala stanicí koncovou. V současnosti sem jezdí osobní vlaky z Kostelce u Jihlavy a jsou na ně nasazovány motorové vozy řady 810 příp. s přípojnými vozy 010.
Přiložený snímek pořídil Martin Hahn ve Slavonicích dne 9.9.2003 - děkujeme.

obrazek Junior Pas - léto: Po ukončení prodeje Junior pasů ISIC za 100 Kč dne 31.3.2004 se ČD rozhodly vytvořit novou nabídku - Junior Pas - léto. K jeho vydání stačí přinést pouze fotografii a doklad, kterým prokážete věk do 26ti let. Průkaz bude stát 100 Kč a bude opravňovat k zakoupení jízdního dokladu se slevou obvyklou pro ostatní Junior Pasy. Jediné omezení bude platnost. Ta je stanovena jen na období 21.6. - 20.9.
Tato nabídka má hlavní výhodu v tom, že k jeho vystavení nepotřebujete žádný další doklad - oproti Junior Pasu ISIC, ke kterému byla nutná ISIC karta. Oproti klasickému Junior pasu má hlavní výhodu v ceně. Klasický JP stojí 700 Kč na jeden rok.

20.4.2004 - 18:00 - Soutež na logo ŽelPage zrušena

obrazekPraha - Jak jste si jistě všimli, dnes je 20.dubna a má končit soutěž o nejlepší návrh loga. Do 30.4. 2004 jste měli hlasovat Vy.

Stalo se ale to, že log nám přišlo velmi málo a navíc loga nesplnila naše požadavky. Tímto děkujeme autorům, kteří nám logo poslali: CzechDave a Marek Scherrer. Z důvodu nízké účasti tedy soutěž rušíme. Autorům, kteří nám logo poslali, děkujeme a omlouváme se.

obrazekAnketa - Dnes proběhla zvláštní jízda mezi Prahou a Ostravou s hokejisty ČR. Touto jízdou ČD zkoušely, zda je reálné ujet 356 kilometrů za 3:30hod. Jízda trvala 3:38, takže většina lidí si v anketě tipla správně.
Dnešní anketa se zaměří na to, čím fotíte - zda analogem, nebo digitálem...
Anketu najdete pod menu. Děkujeme za Vaše hlasování. Hlasování bude trvat přibližně jeden týden.

obrazekZvláštní vlak do Ostravy - Dnes se v Ostravě v ČEZ Areně konal zápas našich hokejistů s týmem Ruska. České dráhy proto dnes vypravili zkušebně pro naše hokejisty vlak vedený jako EC 1.nsl 601. Vyjel z Prahy Libně (z nového nástupiště) přesně v 10:10 hod. Souprava byla sestavena: 151.001 BDbmsee (výstroj) WLABmee(hlavně pro zpáteční cestu) WRmz Ampz Apee?. Čeští hokejisté tak posloužili Českým drahám ke zkoušce, zda se dá vzdálenost mezi Prahou Libní a Ostravou Vítkovicemi urazit za tři a půl hodiny (viz naše anketa). Vlak trasu nakonec urazil za 3 hodiny a 38 minut. Během své jízdy měl absolutní přednost a to se podepsalo na ostatních vlacích., Například R 440 Vsacan čekal v Přelouči a R 666 čekal ve Studénce. Vlakem se budou přesouvat i ostatní týmy při MS 2004, které se koná v Ostravě v ČEZ Areně a v Praze v SAZKA Areně. Zpět pojede vlak EC 1.nsl 600 v 21:00 z Ostravy Vítkovic a v Praze má být v 0:30hod. Na ilustračním snímku je lokomotiva 151.001 na snímku Pacifika dne 13.6.2003, Praha Masarykovo nádraží.

obrazekAnketa - Po delší době pro Vás máme novou anketu. Tuto neděli pojede zvláštní vlak z Prahy Libně do Ostravy Vítkovic. České dráhy plánují, že by tento vlak měl 348 kilometrů urazit za tři a půl hodiny. My se Vás ptáme, jakou jízdní dobu tipujete pro tento vlak ? Ještě doplním, že vlak pojede celý úsek bez zastavení a s předností vlaku EuroCity...
Minulá anketa trvala velmi dlouho a zaznamenala celkem 649 hlasů.
Dejte známku vzhledu řady 380 podle návrhu Škody DT:
Známka/počet hlasů: 1/207; 2/56 3/75; 4/54; 5/257. Anketa má velmi protichůdné hlasy... celkový průměr je 3, 15. Za Vaše názory děkujeme.

obrazekKoridory - Máme tu polovinu dubna a stavby na českých koridorech se množí. Vezmeme to tedy popořádku:
Na prvním koridoru skončila výluka 1.TK Choceň - Zámrsk a ihned na ní navázala výluka 2. TK, současně se sudou kolejovou skupinou v Chocni. Dále se blíží ke konci výluka 1. TK Přelouč - Řečany n.L. a 1. část výluky liché kolejové skupiny v Řečanech. Během více než sedmitýdenní výluky se zde stalo několik případů poruchy traťového zabezpečovacího zařízení a to výrazně zkomplikovalo železniční dopravu na této trati. Společnost Chládek & Tintěra má na svých stránkách webovou kameru, která je umístěná v žst. Řečany nad Labem. Nevýhodou je reload 5 minut. Na stránkách mají i archiv od 15.3.04.

obrazekLipenka - Bohužel již zítra budou vlaky 20910/20915 na trati Rybník - Lipno naposledy vedeny stejnosměrnou lokomotivou mezi Vyšším Brodem klášterem a Lipnem, protože ve čtvrtek cca v 8:00 bude poslední stejnosměrná část lipenky definitivně odpojena od 1500Vss. Ostatní vlaky jsou vedeny v motorové trakci (749 B či 810). Po dokončení rekonstrukčních prací a vybudování nové měnírny 25 kV 50 Hz bude tato trať přepnuta na soustavu 25 kV 50 Hz. Nová měnírna poslouží i jako další napájení bod trati České Budějovice - Horní Dvořiště. Na přiloženém snímku -zhm- je lokomotiva 100.003 s osobním vlakem v žst. Vyšší Brod klášter.

obrazekDoplněno 5.4. - Plzeňsko - V pátek odpoledne došlo na trati Plzeň - Cheb k několika požárům porostu kolem trati. Příčinou byl porouchaný vůz osobního vlaku 7306. Celkem vůz způsobil 13 ložisek požáru na sedmi a půl kilometrech. Nejhorší byl stav u Plešnic, kde požár vzplál v nepřístupném terénu. Doprava byla jen omezena a zpoždění bylo jen v řádu minut či desítek minut. První požáry byly nahlášeny v 11 hodin, hašení bylo ukončeno kolem třetí hodiny. Místa byla poté ještě kontrolována.
Tráva kolem trati vzplála o den později mezi Hořovicemi a Zbirohem. Doprava tam byla zastavena úplně (cca. 14:00 - 17:40) a vlaky nabíraly obrovská zpoždění.
Vlaky se hromadily v obou směrech. Zřejmě prvním vlakem, který úsek neprojel byl Os 7809, který tak nabral přes tři hodiny a půl hodiny.
Další vlaky (a jejich zpoždění): R 623 ( 81); IC 150 ( 160); IC 151 (185); R704 ( 175); 855 ( 127); R266 ( 106); 751 ( 76); R 656 ( 56); R 857 ( 27). Dále bylo zpožděno několik osobních vlaků o několik hodin.

obrazekPražská doprava - Za čtrnáct dní a pár hodin vyjede poprvé vlak na 1. pravidelné pražské městské lince z Roztok u Prahy do Prahy Libně, se zastávkami v Praze Sedlci, Praze Bubenči a Praze Holešovicích. Linka bude v provozu jen ve všední dny od 5:37 do 19:45. První vlak vyjede z Prahy Libně v 5:37 a do Roztok pojede 19 minut. První vlak do Libně vyjede z Roztok v 6:07 a do Libně pojede 23 minut. S výjimkou některých spojů bude v tomto směru vlak jezdit 20 minut. Poslední přijíždí do Libně v 19:45 a tím doprava končí.
V době konání MS 2004 v ledním hokeji, bude doprava ještě posílena. Linka bude v provozu i v sobotu, v neděli a ve svátky a navíc bude v provozu až do 0:25, kdy přijede do Roztok poslední spoj od Libně.
V těchto vlacích bude platit tarif ČD a tarif PID včetně jízdenek pro jednotlivou jízdu (s výjimkou jízdenek za 8 resp. 4 Kč).
Postavit jízdní řád pro tuto linku nebylo snadné. Hlavně proto, že současný platný jízdní řád s linkou nepočítá. Uvidíme, co přinese provoz této linky.
Podle našich informací má na lince jezdit řada 451/2 a v době konání MS 2004 bude nasazena řada 471. Na lince budou nasazeny dvě sólo jednotky.
Pokud máte zájem o bližší informace, zde nabízíme malý skládací jízdní řád od ROPIDu. Na ilustračním snímku je jednotka 451.048 v žst. Praha Masarykovo nádraží 31.3.2004.

obrazekReportáže a info - Tak snad již dokončím vše, co se nepovedlo dříve:
- Radomír Jedlička nafotil přepravu mimořádné zásilky z Plzně do přístavu v Mělníku. Fotografie pochází ze stanice Kolín. Dále Pavel Rafaja nám zaslal fotografie z jízdy Pod vrcholky bílých Karpat. Vybrali jsme dvě fotografie. Dvě fotografie jsme vybrali také od Vikijouse.
Omlouváme se všem, kteří museli čekat na uveřejnění svých příspěvků. Některé již však nebudeme uveřejňovat - (již nejsou aktuální). Omlouváme se a děkujeme za pochopení...

1.4.2004 - 23:08 - Informace o odkazech a soutěži o nejlepší web

obrazekDobříš - Z dalších restů:
Byly doplněny některé odkazy.
Dále Vás chceme informovat o hlasování o Dopravní web roku 2004. První kolo vyhrál náš web těsně s 212 hlasy. To hlavní se však odehraje v kole druhém, které právě probíhá. Za Vaše hlasy Vám děkujeme.
Dále Vás informujeme o vyhlášení soutěže na nejlepší logo našich stránek. Jistě jste si všimli, že naše stránky nemají žádné logo. To chceme změnit a pomoct nám můžete i Vy. Stačí si prostudovat pravidla úplně nahoře. Za Vaše nápady a konkrétní loga děkujeme.

obrazekFotografie z historie - Po několika dnech jsem se opět dostal ke svému počítači, který téměř dva týdny nefungoval a tak mohu napravit resty. Během tohoto období přišlo několik zajímavých příspěvků. Postupně je dnes uveřejním.

Petr Keller nám postupně zaslal několik snímků z historie. Některé jsou z roku 1969.

Před časem jsme uveřejnili fotografie z 80. let, které nám poslal Vítek Bukač. Pokud máte k dispozici nějaké pěkné snímky z historie železnice ČSD, rádi je uvítáme na emailu info@zelpage.cz. Za spolupráci Vám předem děkujeme...

obrazek350.007 - Dne 29.3.2004 poprvé zavítala lokomotiva 350.007 po opravě v ŽOS Vrútky na území ČR. Stalo se tak na EC Polonia. Lokomotiva má nyní stejný nátěr, jako většina lokomotiv 350, kromě 001, 002, 005. Děkuji -Madu- za info.

« Neuere Nachrichten | 1 ... 13 14 15 16 17 ... 34 | Ältere Nachrichten »    
ŽelPage - Elektronisches Eisenbahnmagazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Anmeldenopen/close
 
 
  
 
Vergessenes Passwort   
Registrieren   
:. Aktuelle Zugposition CZopen/close
Aktuelle Zugposition CZ
 
:. Suchenopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info für Fotografenopen/close
Bedingungen zum Fotografieren
in der CZ

Sonne
geht auf um 08:00
geht unter um 16:06