Změna času na letní - Již tuto noc ze soboty na neděli dojde ke změně času ze zimního na letní. Ve 2:00 bude čas posunut na 3:00 a noc tak bude o hodinu kratší a noční vlaky budou dojíždět se zpožděním. Letní čas bude platit do 31.10.2004.
Oprava chyby 27.3. - Junior pas ISIC - ve čtvrtek brzy ráno jsme uveřejnili informaci o konci prodeje průkazů Junior pas-ISIC, který stojí 100 Kč. Nyní doplňujeme, že České dráhy tento průkaz ruší kvůli chystané změně regulace jízdného Ministerstvem financí. Zřejmě totiž bude znovuzavedeno žákovské jízdné, které má být náhradou za plošné přispívání na dopravu studentům.
Nyní tedy znovu upozorňujeme: POUZE DO 31.3.2004 VČETNĚ JE MOŽNÉ ZAKOUPIT PRŮKAZ JUNIOR PAS-ISIC ZA 100KČ. STUDENTI, KTEŘÍ SI KARTU ZAKOUPÍ DO 31.3. VČETNĚ, BUDE PRŮKAZ PLATIT DLE TR10 DO KONCE ROKU 2004. Na některých diskusních fórech jsem zaznamenal příspěvky, že jde o kachnu či aprílový žert. NE, není to aprílový žert, je to realita!
Anketa - Před malou chvílí jsme uveřejnili návrh vzhledu nových lokomotiv, které bude Škoda (jako vítěz tendru) dodávat Českým drahám v počtu 20ti kusů. Názory na design jsou velmi zajímavé, proto jsme připravili novou anketu na téma: Ohodnoťte známkou vzhled řady 380 podle návrhu Škody.
V minulé anketě jsme se Vás ptali na návrh rychlodráhy na letiště Praha-Ruzyně a do Kladna. Naprosté většině hlasujících se tento projekt líbí a hodnotí jej jaké skvělý nápad (301 lidí), Proč ne? odpovědělo 27 lidí, jako zbytečnost stavbu vidí 49 lidí a o problematiku rychlodráhy senezajímá 16 lidí. Rychlodráha je nyní na mrtvém bodě. Městská část Praha 6 chce totiž spíše metro. Uvidíme, jak celá stavba dopadne a snad se z několik málo let svezme rychle a pohodlně vlakem na letiště Praha Ruzyně tak, jak je tomu i v jiných zemích. Děkujeme za Vaše názory.
25.3.2004 - 23:25 - Revitalizace stanice Praha Libeň se o nějaký den protáhne
Praha-Libeň - Revitalizace stanice Praha-Libeň, před hokejovým mistrovstvím světa v Praze, se pomalu blíží ke svému závěru. I stavby v okolí nádraží jsou pomalu ukončovány. Od soboty ráno se například na libeňské nádraží dostanete denní tramvajovou linkou 3, která byla odkloněna. Nádraží Libeň však bude opravováno až do půlky dubna. Slavnostní otevření nového nástupiště je plánováno na 16.4. a již o tři dny později sem začnou jezdit vlaky nové městské linky z Roztok u Prahy do Prahy Libně přes Prahu Holešovice.
Článek o rekonstrukci s fotodokumentací
Praha-Uhříněves - Dnes před sedmou hodinou ranní došlo na přejezdu se závorami v Praze-Uhříněvsi (úsek Praha-Uhříněves - Říčany) ke střetu osobního vlaku 9131 s kamionem, který přepravoval stavební materiál. Podle našich informací se kamion zadrhl přímo na přejezdu a řidiči se nepodařilo přejezd uvolnit. Když začala znít signalizace přejezdu, vydal se vstříc vlaku, ale zastavit jej se mu nepodařilo. Výsledkem je zničené čelo elektrické jednotky 452.001 a zničený návěs kamionu. Zraněn nebyl nikdo. Doprava byla přerušena v obou traťových kolejích , což si vyžádalo zavedení náhradní autobusové dopravy (zajišťoval Dopravní podnik hl.m. Prahy) mezi stanicemi Říčany a Praha-Uhříněves. Provoz v jedné koleji byl obnoven kolem půl jedenácté, plný provoz byl obnoven v poledne.
Doplněno 19:42 - Mimořádné odklony - Vlak Ex 140 Detvan dnes byl mezi stanicemi Pardubice hl.n. - Praha odkloněn přes Pardubice-Rosice nad Labem - odb. Plačice u Hradce Králové - Velký Osek - Nymburk hl.n. a Poříčany, dále pokračuje po své trase. Nabral zpoždění přes padesát minut. Vlak IC 501 Ostravan je odkloněn z Poříčan přes Nymburk hl.n., Velký Osek - odb. Plačice - Pardubice hl.n. a dále po své trase. Nabral přes šedesát minut. Vlaky byly odkloněny pravděpodobně kvůli silnému zatížení jednokolejného úseku Přelouč - Řečany nad Labem, kde probíhá výluka 1. traťové koleje v rámci koridorových prací...
Plzeň - Cheb - Do 28.3.2004 se mezi stanicemi Svojšín - Planá u Mariánských lázní (trat Praha - Plzeň - Cheb) koná nepřetržitá výluka. Z tohoto důvodu jsou vlaky IC nahrazovány NAD v úseku Kozolupy - Mariánské Lázně, rychlíky v úseku Stříbro - Planá u M.L. a osobní vlaky v úseku Svojšín - Planá u M.L., Os 7320 v úseku Svojšín - Mariánské Lázně. Vlaky IC 151 a 152 jsou v úseku Praha - Mariánské Lázně - Praha vedeny bez restauračních vozů. Servisu JLV tak můžete využít jen mezi Mariánskými Lázněmi a Norinberkem. Společnost JLV také upozorňuje na zajímavou nabídku jen ve vlacích IC 150 - 153: Přivítejte jaro v jídelním voze. V rámci této akce je sortiment nabízen se slevou. Akce platí do 28.3.2004, do tohoto data v těchto vlacích neplatí poukázky CZ menu. Na ilustračním snímku je interier vozu WRmz ČD. Snímek pořidil CzechDave. Děkuji.
Slovensko - Včera odpoledne mi přišly ze Slovenska aktuální informace o provozu řad 350, 362, 363, l ale autor se nepodepsal. Ale uveřejnit prý můžeme. Přikládám přímý přepis ve Slovenštině a bez diakritiky:
350.007 isla vcera prvý krát na testovaciu jazdu (R 336/dnes R 337) po EH oprave (v ZOS Vrutky bola od januara 2004). Vzhladovo sa nelisi od ostatnych modernizovanych "goril", uputaju hlavne ciste zaluzie, pluhy su natrete podla vzoru 350.008, 018, 019, smykadla Schunk su samozrejmostou...
v TS 303 jazdia stale 350.017 a 350.020, v TS 305 su to 362.001 a 350.019 (ktora uz nie je otacana kvoli nefunkcnosti vyhrievania celneho skla na 2.stanovisti). objavila sa aj 350.001 na IC 405
Nejazdia 350.014, 362.008, 362.010 (tento rok uz hadam pojde do prevadzky), 363.093, 363.144.
363.101 ma vykonanu EVy opravu, novu strechu a zberace, pluhy modro-zlte
Poté přišlo ještě doplnění:
350.007 isla na 609, takze nasledujuce dni bude zaradena v TS 303, 350.020 sa pravdepodobne objavi uz aj v Cechach...
Na ilustračním snímku, který pořídil Ice-Bear je poslední lokomotiva v původním nátěru: 350.005 v Praze Holešovicích dne 16.6.2003. Děkuji neznámému autorovi z informace.
Severní Itálie - Dnes brzy ráno došlo v severní Itálii u města Stresa k najetí hnacího vozidla rychlíku směr Řím do posledního vozu vlaku mířícího do Paříže. Po srážce vykolejily poslední čtyři vozy. V posledním z nich (lůžkovém voze) byla smrtelně zraněna stará paní, která následkům podlehla. Dalších 37 lidí bylo zraněno těžce nebo lehce (též cestující z posledního vozu soupravy, do kterého narazil zmíněný vlak. Podle místních úřadů nejsou mezi zraněnými občané České repuliky.
Pendolíno - Během testování řady 680 ČD na Železničním zkušebním okruhu v Cerhenicích bylo zjištěno, že jednotka (přesněji elektromagnetické pole kolem trakčních motorů) nepříznivě ovlivňuje kolejové obvody, což je součást českého zabezpečovacího zařízení. Je to velká závada, která se musí řešit a vyřešit, jinak nemůže být tato řada schválena pro provoz v ČR. V Německu a Rakousku by řada jezdit mohla, protože tamní zabezpečovací zařízení nevyužívá kolejové obvody. Tento problém mají i jiná vozidla - například německá řada 189. Tyto stroje byly také testovány na ŽZO Cerhenice a při testech byl zjištěn stejný problém - rušení kolejových obvodů. Technici problém řady 189 DB zatím bez úspěchu řeší již několik měsíců. Italští technici řeší problém řady 680 ČD a prý to chtějí zvládnout za dva měsíce. Podle dalších zpráv by se pendolíno mělo dostat na české tratě vlastní silou nejdříve v půlce velkých prázdnin bez cestujících, s cestujícími pak nejdříve v září. Vše záleží na vyřešení tohoto problému. Na přiloženém snímku je jednotka 680.001 v Praze hl.n. při prezentaci dne 24.6.2003. Uvidíme, kdy bude jednotka takto stát v Praze hl.n. v pravidelném provozu.
Stěhování - Kolega Pampaliny mě požádal, abych informoval čtenáře, že se jeho web trainsim.tiscali.cz musel přestěhovat na adresu trainsim.bonusweb.cz.Původní adresa byla dnes ráno zrušena. Pokud tedy sháníte web Trainsim, podívejte se na zmíněný odkaz...
Anketa - Dnes pro Vás máme novou anketu na téma: "Jaký máte názor na připravovanou rychlodráhu k letišti Praha Ruzyně a do Kladna?" Jako možnosti máte čtyři odpovědi.
Stará anketa byla na téma: "Kdo myslíte, že vyhraje tendr na dodávku 20 nových lokomotiv pro ČD? 309 lidí tipovalo Škodu a tipovali správně, Škoda vyhrála tendr na dodávku 20ti strojů řady 380 ČD. 122 lidí tipovalo Siemense, ten však neuspěl, protože lokomotivy nabízel za vyšší cenu. Cena byla hlavním měřítkem. Druhým měřítkem byly reference. Děkujeme za Vaše názory. Opět můžete hlasovat pod menu.
Prostějovsko - Dne 15.3.2004 v 8:22 ráno došlo na přejezdu mezi stanicemi Prostějov místní n. a Kostelec na Hané ke srážce osobního vlaku vedeném vozem 810 s vozem Btax. Nehoda se obešla bez zranění, pouze byl poškozen motorový vůz a avia. Nehoda se stala na přejezdu, který navazuje na křižovatku s hlavní silnicí. Řidič avie přejel přejezd a dával přednost automobilům. Z přejezdu však nestihl ujet. Toto je již třetí nehoda na tomto přejezdu za několik týdnů. První letošní nehoda se stala 8.2. večer, kdy se srazil osobní vlak s osobním automobilem - byli zraněny dva lidé v autě. Další nehoda se stala 11.3. brzy ráno na tom samém místě. Srazil se manipulační vlak s osobním autem. řidič byl lehce zraněn. Tento přejezd je vybaven pouze kříži, již se zkoumá a je možné, že bude opatřen signalizací. Do kategorie nebezpečných přejezdů kraje však nepatří.
GSM-R mezi Děčínem - Prahou a Kolínem - České dráhy obdržely rozhodnutí od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže ve věci výstavby pilotního projektu komunikační technologie GSM-R na trati Děčín - Praha - Kolín. Soutěž byla prvotně vyhlášena v červenci 2001. V listopadu ČD vybraly nabídku firmy AŽD. Siemens se odvolal k ÚOHS a ten výběr zrušil a ČD musely provést nový výběr, ve kterém vyhrálo znovu AŽD - Siemens byl ze soutěže vyloučen. To se Siemensu nelíbilo a tak se opět odvolal. Začátkem roku 2003 vyhlásily ČD obchodní soutěž a mezirezortní komise jednoznačně vybrala společnost Siemens, ale ČD si vybraly společnost Kapsch. Siemens se znovu odvolal a ÚOHS opět nařídil nový výběr, ale ČD se již nedaly a odvolaly se proti rozhodnutí. ÚOHS jejich odvolání zamítl a ČD si vybraly znova - opět firmu Kapsch. Letopočet se již přehoupl do roku 2004, Siemens se opět odvolal. ÚOHS nyní rozhodl, že ČD vybraly společnost dle platných zákonů. Uvidíme, zda se Siemens znovu odvolá. Má na to 15 dní.
Škoda DT dodá ČD 20 nových lokomotiv - Veřejnou obchodní soutěž na dodávku 20ti nových lokomotiv pro České dráhy vyhrála společnost Škoda Dopravní technika. Protikandidátem byl německý Siemens. Škoda nabídla nejlepší podmínky a nejlepší cenu - něco přes 100 milionů za jeden stroj. Podle podmínek obchodní soutěže musí Škoda DT dodat první lokomotivu do 36ti měsíců po podpisu smlouvy, o čtyřiadvacet měsíců později musí být dodáno všech 20 lokomotiv a musejí být schváleny pro provoz v ČR a v okolních státech. Stroje budou financovány z úvěru od společnosti Eurofima, ve které mají ČD také svůj podíl.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












