Železnice Desná - Na tratích Železnice Desná, které provozuje dopravce Connex Morava, dojde k 1. změně jízdního řádu ke značným změnám. Téměř všechny vlaky jsou různě posouvány, některé i redukovány. V jednom z letošních Obzorů psal jistý pán, že vlaková doprava na těchto tratích bude redukována. V následujícím čísle byl slovně napaden tuším společností Connex, že informuje mylně a že doprava bude naopak posílena. Jaký je skutečný stav? Vlaky ze Šumperka do Koutů nad Desnou či jen do Velkých Losin budou ve všední dny redukovány o jeden a jeden pár vlaků; V sobotu bude do a z Losin jezdit o jeden pár vlaků méně, do a z Koutů o dva páry méně. Horší situace je na trati Petrov nad Desnou - Sobotín. Ve všední den jsou zrušeny ze šestnácti párů 4 páry vlaků v sobotu a v neděli dokonce o sedm párů. V sobotu a v neděli zbude tedy jen 8 párů vlaků. Všem, kteří po trati 293 Šumperk - Kouty nad Desnou, Petrov nad Desnou - Sobotín jezdí, doporučujeme, aby si pořídili 1. změnu jízdního řádu a důkladně ji prostudovali, aby nepřišli na vlak, který jim ujel o několik minut. 1. změna jízdního řádu vstoupí v platnost 29.2.2004.
Praha - Správa železniční dopravní cesty oznámila, že nejpozději do konce dubna vypíše výběrové řízení na stavbu Nové spojení v Praze. Bude to akce velmi zajímavá již jen tím, že její součástí bude vyražení dvou dvoukolejných tunelů pod vrchem Vítkov, estakádou Sluncová a čtyřkolejnou tratí z Prahy hlavního nádraží. Stavba bude rozdělena na čtyři etapy: hlavní nádraží - Vysočany/Holešovice; hlavní nádraží - Libeň; Masarykovo n. - Libeň a Masarykovo nádraží - Vysočany. Po dostavení těchto tratí zaniknou dvě současné - vítkovská trať a hrabovská spojka. Místo vítkovské železniční trati by měla vzniknout cyklostezka. Po dostavení Nového spojení, které se předpokládá v roce 2008 se změní vedení vlaků v pražském uzlu. V současné době je zahájení stavebních prací závislé na vydání stavebního povolení, což bohužel úspěšně blokují ekologické organizace, ale nemají k tomu důvod.
Stávka - Federace strojvůdců zřejmě již definitivně oznámila, že o půlnoci z neděle 29.2. na pondělí 1.3. vstoupí jejich strojvedoucí do 48 hodinové stávky. Dle webu FS ČR chtějí do stávky vstoupit i nečlenové FS ČR. České dráhy však oznámily, že sborník, který stanovuje jaká funkce je do jaké platové třídy zařazena, bude vydán zřejmě začátkem dubna. Jeho vydání zdržují odboráři Jaromíra Duška, kteří připomínky ke změně sborníku oznámí až v prvním březnovém týdnu. Nevím, zda by bylo dobré vyřizovat si účty mezi odborovými centrálami přes České dráhy jejich a cestující. České dráhy již dříve prohlásily, že v případě stávky zajistí náhradní autobusovou dopravu, ale ta nenahradí celý provoz. Denně totiž vyjíždí několik tisíc vlaků.
Studenec - Jak má ten provoz na silnicích vypadat, když ani profesionální řidiči, nerespektují signalizaci na přejezdech. Jeden takový dnes v 11:20 nerespektoval funkční signalizaci na železničním přejezdu poblíž stanice Studenec. Řidič se sanitkou, která nepřevážela žádného pacienta, vjel přímo pod jedoucí nákladní vlak. Ten jel asi dvacetikilometrovou rychlostí a do sanitky najel jen nárazníky. Lokomotiva nebyla poškozena vůbec. Provoz na trati byl asi hodinu zastaven a vlaky byly nahrazeny autobusy. Dle všeho signalizace fungovala a tak vina leží na řidiči sanitky.
Marfuša - V sobotu se motorová jednotka z ruského Mytišči přezdívaná Marfuša nebo Dlabaný ingot, podívala opět mimo zkušební okruh. Ráno vyjela a z Velimi se vydala na cestu do Prahy Dejvic. Mezi Dejvicemi a Veleslavínem provedla několik jízd v rámci TBZ = technicko-bezpečnostní zkoušky. Ice-Bear nelenil a zde Vám nabízí fotky. Zpět na okruh se jednotka vydala před jednou hodinou odpolední a stejně jako do Dejvic jela vlastní silou. Asi již nebude dlouho trvat a jednotka dostane průkaz způsobilosti. Co se s ní stane poté, to nevíme.
Anketa - Před malou chvílí skončil na programu ČT2 pořad "Večer na téma... Železnice" - dle mého soudu se pořad velmi povedl a jsem velmi zvědav na Vaše reakce. Proto jsme pro Vás narychlo vytvořili možnost říct Váš názor ve speciálním diskusním fóru a také v anketě.
V minulé anketě jsme se ptali na Váš názor ohledně chystané stávky federace strojvůdců: Kdybyste byli na místě vedení ČD, ustoupili byste federaci strojvůdců v jejich požadavcích? NE řeklo 153 lidí, ANO 61 lidí. Podle posledních zpráv ČD federaci ustoupí a tak nás zřejmě čeká stávka odborářů Jaromíra Duška. Uvidíme, jak celá situace. Za Vaše názory děkujeme.
475.179 - 20.2. se uskutečnila přeprava lokomotivy 475.179 z ŽOS České Velenice do domovského depa Ústí nad Labem. V čele vlaku byl brejlovec 750.013, za ním vozy Bc 475.179 a vůz Vte s uhlím. Ice-Bear vyfotil zmíněnou soupravu u Prahy Hostivaře a zde Vám nabízí fotky.
Řada 162 DKV Ústí nad Labem - Po vzoru ostravských peršingů 163 mají nový kabátek i dva ústecké exempláře řady 162. Konkrétně se jedná o stroje: 162.011, který s novým lakem jezdí již několik dní a 162.020, který s novým lakem vyjel dnes poprvé. Shodou náhod máme obě lokomotivy zdokumentované ještě před přetřením.
Zatím dvě lokomotivy DKV Ústí nad Labem si pro nový nátěr "dojely" až do Valašského Meziříčí. Uvidíme, zda budou další stroje této řady následovat. Na snímku lokomotiva 162.020 v čele R 777 z Děčína v Praze Masarykově n. dne 20.2.2004.
Nymburk - Včera se ve vlaku 5866 stala velmi kuriózní věc. Před odjezdem vlaku z žst. Nymburk hl.n. se jedné z cestujících narodil syn Denis. Poblíž nebyl kvalifikovaný zdravotník, ale i tak proběhl porod bez problémů. Denis se tak stal jedním z nejmladších cestujících Českých drah. Podobná událost se stala v Ústí nad Labem o povodních 2002, kdy byla železnice jediným spojením Střekova se zbytkem Ústí nad Labem. Takzvaný "zdravotnický pendl" převážel z jednoho břehu na druhý ženu, která měla před porodem, ale již se nestihlo ji dovést do porodnice a žena porodila ve vlaku. I takové věci se dějí. Na ilustračním obrázku je řada 451, ve které se rodilo. Je možné, že Denis bude železniční nadšenec, když si "zvolil" tak netradiční místo.
ŽelPage slaví 3.narozeniny - Dnes jsou tomu přesně tři roky od doby, kdy se na internetové scéně objevil web ŽelPage. Zprvu to byl nevýrazný web s malou návštěvností, ale později se začal rozrůstat. Přibývali spolupracovníci a přibývaly novinky. Nejprve to byl web o skutečné železnici a též do značné míry web o železničních simulátorech, ale dnes je ŽelPage hlavně o skutečné železnici. Za uplynulé tři roky bylo zaznamenáno přes 177 tisíc návštěv, za což Vám velmi děkujeme. Během naší existence se také velmi měnil design stránek. Toto je již osmý v pořadí a dnes slavíme přesně rok od jeho uvedení.
340.055 - Dnes odpoledne dorazila na Železniční zkušební okruh modrá laminátka z DKV České Budějovice. Na ŽZO bude plnit požadavky drážního úřadu na schválení do pravidelného provozu s cestujícími. Do Velimi byla dotažena zřejmě lokomotivou 708.003 a na vlečku jí zatáhla zdejší lokomotiva 740.420. Laminátky byly (a ještě jsou) rekonstruovány v počtu tří kusů přímo v DKV České Budějovice za pomoci Škody Plzeň. Po schválení lokomotiv 340.055, 340.049, 340.062 mají být nasazeny na vozbu vlaků do Lince. S provozem se počítalo již tento GVD, ale nastaly určité potíže a tak se rozhodlo vlaky České Budějovice - Linz rozdělit. A to tak, že do Summerau jezdí většinou motorové vozy z Českých Budějovic a ze Summerau náhradní souprava ÖBB. "Pepa" nám zaslal několik fotografií různých velikostí ze zajímavého setkání na ŽZO. Jednak setkání pendolin, marfuši a nyní se k nim přidala i modrá laminátka. Na ŽZO bude nyní hodně rušno...
Brněnsko - Dnes kolem třetí hodiny odpolední se na přejezdu s kříži za Omicemi směrem na Brno srazil Sp 1663 (v čele 742.427 či 428) s liazkou. Dle výpovědi strojvedoucího spatřil liazku přejíždějíci přejezd. Zahoukal, ale liazka se zastavila na přejezdu. Vina padne pravděpodobně na řidiče liazky, který nedal přednost vlaku. Přejezd je v přehledném místě a je vidět na obě strany bez problémů. Nehoda dopadla naštěstí dobře. Řidič liazky byl zraněn lehce, ve vlaku zraněn nebyl nikdo. Auto má "zrušené" čelo a lokomotiva jen zohýbaný plech. Vliv na dopravu nebyl velký R 666 čekal ve Střelicích do 16:30, Os 4842 nejel, Os 4877 ukončil jízdu v Tetčicích a lokomotiva objela. Os 4814 v Tetčicích v 16:05-16:10. Os 4813 v Brně 40.Všechny čas. údaje jsou přibližné.
Zprávu výrazně doplnil "Třidvatři". Děkujeme.
Stávka ČD - Dnes jsme pro Vás připravili anketu na téma stávka na ČD. Jak to tak vypadá, buď budou stávkovat strojvůdci nebo odboráři pana Duška. Federace strojvůdců požaduje přeřazení strojvedoucích na lokálních tratí do vyšší platové třídy, to se však nelíbí odborářům Jaromíra Duška. Neustoupí-li vedení ČD strojvůdcům, vstoupí 1.3.2004 do 48 hodinové stávky. Pokud vedení ČD ustoupí strojvůdcům, vstoupí do stávky Duškovi odboráři. Je to jako začarovaný kruh. V anketě se Vás ptáme: Ustoupit strojvůdcům ano či ne?
Minule jsme se ptali, zda souhlasíte s návrhem ČD zvýšit příplatek za luxus u vlaků, kde budou nasazena pendolina (v případě nahrazení klasických souprav na současných vlacích EC). S Tímto návrhem nesouhlasí 296 lidí. Souhlas vyjádřilo 86 lidí. Děkujeme.
Pražský uzel a koridory - Jak bylo již dávno oznámeno, dne 1.1.2004 se měly rozběhnout práce na stavbě Nové spojení v Praze mezi hlavním nádražím, Masarykovým nádražím a Libní/Holešovicemi a Vysočany. Různé ekologické organizace se stále odvolávají a stavbu tak blokují. Nyní není znám termín zahájení a tudíž ani termín dokončení. Taktéž čtvrtý koridor z Prahy do Českých Budějovic na tom není slavně. V jízdním řádu 2003/2004 je sice se stavbou Stránčice - Praha-Hostivař počítáno, ale stavět se začne nejdříve koncem tohoto roku. V brzké době by měl opět vyjít harmonogram výluk na prvním a druhém železničním koridoru. Letos se bude nejvíce stavět mezi Českou Třebovou a Přerovem, kde se na říjen plánuje jízda prvního vlaku novým Krasíkovským tunelem. Na prvním koridoru se dají očekávat výluky v okolí Přelouče a Chocně.
Semilsko - O Obrovském štěstí může mluvit opilý muž, který se vracel po zábavě a aniž by tušil, ustlal si mezi kolejnicemi. Vlak tudy projížděl až po půl deváté ráno a způsobil mu jen lehká zranění. Stalo se to poblíž Jilemnice na Semilsku. Muž byl ošetřen v nemocnici a poté byl propuštěn domů.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












