Řada 350 ZSSK - Na diskusních forech jsem si všimnul, že lidé shánějí nové oběhy řady 350 zssk a již nějaký čas mám v záloze komplet oběhy, které zpracoval Ice-Bear. Co se týče aktuálního stavu řady 350. Stroj 350.005, který se 25.10.2003 u Přelouče porouchal a začal hořet nebyl převezen do Vrútek, protože nemá najeté potřebné kilometry a byl opraven v RD Bratislava. Koncem minulého roku byla oprava dokončena a lokomotiva má stejně jako 350.007 tmavěmodro - krémový nátěr. Obě tyto lokomotivy jezdí i do České republiky, ale je jen otázkou času, kdy najedou potřebné kilometry, odjedou do Vrútek a vyjedou s novým kabátkem. Na síť ČD nezajíždějí pouze stroje 350.002, kterému se ztratily papíry a 350.019, který má na jednom čele potrhané drátky vytápění skla. Autorem fotografie je také Ice-Bear. Je na ní zachycen stroj 350.005 v Praze Holešovicích dne 16.6.2003. Díky Ice; Doplnili kolegové z rail.szm.sk
České dráhy - Přesně jak ČD předeslaly, tak udělaly. Poslední den roku 2003 vyhlásily obchodní veřejnou soutěž (OVS) na dodávku 20 třísystémových elektrických lokomotiv s vysokým výkonem. Tuto informaci jsme nalezli na adrese www.centralniadresa.cz přímo zde. Na centrální adrese se zobrazují všechny OVS a ČD jich tam mají hned několik. Vyhlásily například hodně řízení na zhotovení přípravné dokumentace staveb 4. koridoru. Účastníci musejí obálky dodat na GŘ do 9.2.2004, kdy proběhne jejich otevírání. Vítěze pak ČD oznámí do 35ti dnů. Připomeňme, že vloni dráhy vyhlášené OVS zrušily. Doufejme, že se nyní dočkáme 20ti nový lokomotiv.
První zpráva nového roku - Nový rok 2004 nám již začal a my pro Vás máme velice dobrou zprávu. Není sice nejnovější, ale je velmi zajímavá. Policie v pondělí večer dopadla pachatele, který ohrožoval železnici, zničil památník v Praze na Petříně a pokusil se zničit i památník u Teplic nad Metují. Pachatelem byl muž důchodového věku, který se dříve živil jako zámečník. Při zatýkání se nechtěl vzdát a způsobil si smrtelné rány. Nyní leží v jedné z pražských nemocnit a policie čeká, až bude schopen vypovídat. Nyní mají policisté důkazy na 13 prokazatelných trestných činů. V roce 2003 se policistů, podařilo dopadnout až na jednoho všechny vyděrače a podobné útočníky. Důchodci hrozí za jeho činy až 15 let vězení. Doufejme a přejme si, aby byl na železnici již klid.
České dráhy - Vedení Českých drah se s odboráři dohodli na nové kolektivní smlouvě pro rok 2004. Stalo se tak doslova za minutu dvanáct. Hlavním důvodem, proč se nedařilo smlouvu uzavřít byla otázka mezd. Odbory žádaly zvýšení o 10%, vedení ČD pouze 2, 6%. Vedení později ustoupilo na 3, 6, ale odboráři to stále nepřijímali. Nakonec se dohodli na zvýšení o 5%, ale ani jedna strana není spokojena. Zvýšení mezd o 5% nijak neovlivní finanční náročnost, protože dráhy v příštím roce propustí možná více než 6000 zaměstnanců. V současnosti ČD zaměstnávají 78 tisíc lidí.
Praha - Společně se zprovozněním domény www.zelpage.cz budou postupně zprovozňovány poddomény webů, které sídlí pod ŽelPage (ondraj.zelpage.cz, fhavel.zelpage.cz, vlakosim.zelpage.cz).
Souhrn událostí - V minulých dnech jsme byli časově zaneprázdněni a tak se zde neobjevilo nic nového. Nyní Vám přinášíme souhrn důležitých zpráv minulých dní. Dne 9.12.2003 dorazila na ŽZO motorová jednotka RA-A, kterou chce Rusko deblokovat svůj dluh vůči České republice. Během cesty z Brna byly však na jednotce zjištěny některé závady, které si vynutily neplánovaný pobyt v Kutné Hoře.
České dráhy oznámily, že řada 680 ČD nebude včas odzkoušena a vlaky EC 1274, 1275, 1278, 1279 tak nebudou vedeny touto řadou. Pokud půjde vše dobře, tak se v červnu tyto jednotky ukážou ve vnitro provozu. Zvláštní vlaky pro hokejové fanoušky MS 2004 mají být vedeny dvojicemi ešusů 471.
České dráhy také sdělily svůj záměr vyhlásit ještě do konce tohoto roku výběrové řízení na dodávku až 20 kusů tří systémových lokomotiv. Jejich nákup se má hradit prostřednictvím úvěru od společnosti EUROFIMA, ve které mají ČD 0, 5% akcií a chtějí zvýšit podíl na 1%.
Dále ČD posílily provoz před svátky řádově až o 1800 míst k sezení, ale naopak během Vánočních svátků, na Silvestra a na Nový rok bude provoz již tradičně velice omezen. Omezení jízdy vlaků je uvedeno v knižním jízdním řádu nahoře u čísla vlaku (zpravidla poznámky 10, 11, 12, ...).
Generální inspekce oznámila, že za nehodu, která se stala 9.12. u stanice Vyškov na Moravě, jsou odpovědní posunovači, kteří se domnívali, že souprava je celá spojená, ale nebyla. Jeden vůz byl odpojený a ten se právě vydal na trať, kde se odrazil od rychlíku 930. Zraněn byl jen jeden člověk ve vlaku. Lokomotiva byla však poškozena. Českým drahám nyní hrozí pokuta až několik milionů korun od drážní inspekce a drážního úřadu.
Italská společnost Grandi Stazioni podepsala smlouvu s ČD, kterou se italská společnost zavazuje, že revitalizuje nádražní prostory ve stanicích Praha hlavní nádraží, Mariánské Lázně a Karlovy Vary. Nejdélé bude trvat modernizace Prahy hl.n., která si vyžádá i nejvíce finančních prostředků - do roku 2008 bude stavba stát 658 mil Kč. Nádraží v Mariánských Lázních má být hotové v roce 2007 a má stát 53, 1 mil Kč. Nejméně bude stát nádraží v Karlových Varech a to 37, 9 mil Kč. Všechna nádraží se budou opravovat za plného provozu.
V poslední době je také nejasné, zda bude uzavřena kolektivní smlouva (KS) mezi odboráři a Českými drahami. Pokud by "KS" nebyla uzavřena, vedení ČD by začalo postupovat striktně podle zákoníku práce, což by znamenalo ztrátu jízdních výhod - možnost jezdit po ČD zdarma, o týden až dva delší dovolená, ozdravné pobyty a další. Nedávno byla opětovně uzavřena dohoda mezi českými a slovenskými drahami o tom, že zaměstnanci železnic mohou vzájemně jezdit zdarma. Kdyby nebyla KS schválena, slovenští železničáři by mohli jezdit po ČD, ale čeští železničáři nikoliv. Pokud by KS nebyla uzavřena, odbory hodlají začátkem března stávkovat. Jednání uvázlo na mrtvém bodě hlavně kvůli otázkám zvýšení mezd.
Betlémské světlo se již tradičně šířilo po naší republice vlakem.
Dnešní první větší mráz způsobil na železnici lomy kolejnic a pády trolejí. Například EC 79 Csardas má 133 minut zpoždění kvůli problémům v ONJ, kde spadla trolej. u stanice Mníšek u Liberce mráz způsobil lom kolejnice a to způsobilo vykolejení jednoho vozu osobního vlaku. Nikdo nebyl zraněn a v místě je (nebo byla) zavedena NAD. Tolik asi to nejdůležitější, co se stalo v uplynulých dnech.
Jménem redakce ŽelPage Vám chci popřát Veselé Vánoce, hodně dárků, pohody.
P.S. Nadílka bude v podvečer ;o)
Trať 120 - S novým jízdním řádem se na trati 120 Praha - Lužná u R. - Chomutov objevil motorový vůz 812.613 s řídícím vozem 912.001. Jako vložený vůz se používá vůz Btx, což působí s Esmeraldou a Kasandrou zvláštně. Po schválení vozu 011 bude vůz Btx nahrazen právě jím. Vůz Btx má kabel UIC, který umožňuje komunikaci Esmeraldy s Kasandou. Nasazení 812 011 912 je uvedeno i v oficiálních řazeních vlaků ČD.
Oběhy: PO - PÁ: 19892/9823/2502/2509/1892/1897/9834/19851;
SO:9821/2502/2509/2508/2515/9852; NE: 2503/2502/2509/2508/2515/9852
Oběhy zpracoval Ice-Bear. Díky.
Sestavu 812.613 021 912.001 dnes zachytil Martin Hanzal ve stanici Kladno. Díky i jemu.
Jičínsko a Jihlavsko - V minulých dnech došlo k několika srážkám vlaků s auty na přejezdech. Na přejezdu s "kříži" poblíž Dobré Vody na Jičínsku se v sobotu kolem půl jedné odpoledne srazilo osobní auto Škoda favorit s osobním vlakem 5506. Ve favoritu cestoval manželský pár. Vlak tlačil automobil ještě asi 150 metrů před sebou, což způsobilo spolucestující smrtelná zranění, řidič utrpěl vážná zranění a byl převezen do nemocnice.
V pondělí se na železničním přejezdu mezi Batelovem a Kostelcem u Jihlavy srazila felicia s projíždějícím manipulačním vlakem, v jehož čele jela zamračená 751.364. Lokomotivu se podařilo zastavit až po 200 metrech Řidič těžkým zraněním na místě podlehl a musel být z vozu vystříháván. Světelná signalizace fungovala a bylo též vyloučeno, že by řidiče oslnilo slunce, které v tu dobu sotva svítilo a i kdyby, tak jiným směrem. Nehodu mohlo zavinit i náledí, o které ten den nebylo v republice nouze. Přesně na tomto přejezdu byly minulý týden odstraněny mechanické závory a byly nahrazeny pouze světelnou signalizací. Děkujeme za doplňující informace k této tragické zprávě od M. Jaratha a bp.
Orlickoústecko, Berounsko - Nový jízdní řád platí teprve dva dny a již jsou "změny po tisku". Od 14.12.2003 jezdí také v pracovní dny vlak Os 1. nsl. 5006 v úseku Česká Třebová - Ústí nad Orlicí s odjezdem z České Třebové v 6.32, který není uveden v žádném knižně vydaném jízdním řádu. Ze stanice Ústí nad Orlicí mohou cestující dále využít Sp. 1904 (Letohrad - Pardubice hl.n.) se zastávkami v Brandýse nad Orlicí, Chocni a Moravanech. Tuto informaci uvádíme s odvoláním na přednostu žst. Česká Třebová.
Další změnou je prodloužení osobního vlaku 7905 ze Zdic až do Berouna. Ze Zdic vlak 1. nsl 7811 pojede v 16:35 a do Berouna přijede v 16:44., kde bude přestupní možnost z vlaku 9934. Oba vlaky mají být u jednoho nástupiště. Do Zdic se vlak bude vracet v 16:50 jako vlak 1.nsl.7814 a ze Zdic pojede dle JŘ jako 7908. Vlak bude v obou směrech projíždět zastávky Beroun-Králův Dvůr a Beroun-Popovice. Vlak nečeká na žádné přípoje.
Česká republika - Co bylo včera, dnes již není pravdou. Včera večer jsme informovali, že venku to tak nevypadá, ale blíží se zima a dnes ráno jsme se probudili do zasněženého rána. Překvapení to bylo pěkné, co bylo ale horší - před sněžením pršelo a mrzlo, takže voda zmrzla a poté ji zasypal sníh. Značná část českých silnic byla sjízdná jen s velkou opatrností a dopravních nehod bylo opravdu dost. Dnes se tak naplnila slova Billboardu, který říká "Auta stojí, vlaky jedou". V republice ho najdeme poměrně často (alespoň já reklamu potkávám téměř denně). České dráhy první opravdový zimní den přežili téměř bez újmy (nic není hlášeno), kromě jedné události: Osobní vlak 3019 z Ostravy do Českého Těšína ve stanici Chotěbuz náhle nasbíral zpoždění cca 20 minut, jelikož na té samé koleji, kde stála "naše" souprava, uvízla elektrická lokomotiva řady 131 jedoucí rovněž na Č.Těšín. Smutnou skutečností je i to, že ještě před námi odjížděl po našem příjezdu osobní vlak z Bohumína do Č.Těšína a nevím, proč nikoho z dráhy nenapadlo nás přesadit do vedlejší soupravy, když věděli, že oprava bude nějakou chvíli trvat.
14.12.2003 - 22:51 - Vánoce 2003 na ŽelPage
Praha - Venku to sice tak nevypadá, ale již brzo tu bude zima a tak i ŽelPage se převlékla do zimního kabátu. Blíží se i Štědrý den a jako v minulosti, i letos se můžete těšit na nějaká překvapení. Co to bude? tak to Vám samozřejmě neřekneme. Jen prozradím, že nadělovat budeme odpoledne nebo večer 24.12.2003.
Zajímalo by nás, co byste od nás (a nejen od nás) chtěli pod vánoční stromeček a proto jsme místo ankety uveřejnili formulář, kam můžete psát svá přání. Na Štědrý den tato přání uveřejníme.
Anketa - Před malou chvílí byla ukončena anketa Nejoblíbenější řady vozidel na kolejích v ČR Při zadávání kritérií jsme na některá vozidla zapomněli, ale myslím, že by to velký vliv na průběh ankety nemělo. Na plné čáře vyhrála elektrická jednotka řady 471 ČD se 167 hlasy, na druhém místě se těsně umístil motorový vůz 854 a na třetím se umístila řada 754. Velkými soupeři na poli motorových lokomotiv jsou Brejlovci a zamračené. Brejlovci dostali celkem 205 hlasů a zamračené 96 hlasů.
Děkujeme Vám za účast.
Česká republika - Dnes v půlnoci vstoupil v platnost nový jízdní řád. Názory jsou na něj různé, ale převyšují spíše záporné. Tento jízdní řád je ale v některých věcech zajímavý.
Ode dneška začalo po kolejích SŽDC jezdit více soukromých společností v osobní dopravě. Společnost Vogtlandbahn nejezdí jen přes Cheb, ale zajíždí až do Mariánských Lázní a díky tomu, že si Viamont pronajal několik jednotek typu Regiosprinter, jsou vozidla Vogtlandbahnu k vidění i v Karlových Varech (zatím pouze o víkendech). O víkendech bude do Karlových Varů jezdit i jednotka typu DESIRO společnosti Erzgebirgsbahn. Společnost DB Regio bude z Německa jezdit až do Vejprt a v průběhu platnosti GVD 03/04 se plánuje, že některé vlaky budou jezdit až do Chomutova. Kromě nových vozidel soukromých dopravců budou moderní vlaky k vidění na trase Praha - Český Brod - Kolín, kde by na značnou část spojů měla být nasazována řada 471. tyto jednotky budou nově k vidění na tratích z Prahy do Berouna a z Prahy do Kolína přes Lysou n.L. Rozšíří se také nasazení této řady na trati Praha - Kralupy n.Vlt. - Roudnice n.L. Další z řady novinek má být nasazení řady 680 ČD do pravidelného provozu s cestujícími. Nejdříve se tak má stát na oběhu vlaků Ex 571/570/R853. Očekávaný termín zahájení provozu řady 680 na těchto vlacích je duben 2004. S druhou změnou jízdního řádu má být tato řada nasazena na vlaky EC 1275/1278/1279/1274, které mají jízdní doby uzpůsobeny právě na tyto jednotky s naklápěcí skříní. Po několika dobrých novinkách tu mám také jednu velice smutnou. Včera naposled vyjely vlaky IC 150/151 Karlštejn; 152/153 Egrensis; EC 170/171 Hungaria; 172/173 Vindobona; 174/175 Alois Negrelli; 176/177 Porta Bohemica; 178/179 Carl-Maria von Weber se svým více či méně tradičním pojmenováním o ode dneška budou označeny pouze číselně. Mě osobně je z toho smutno, ale věřím, že přijde den, kdy se DB umoudří a vrátí alespoň ty nejtradičnější názvy zpět.
Nyní následují neutrální novinky (jsou i kladné i záporné): V průběhu platnosti GVD 03/04 má být zahájena modernizace 4. železničního koridoru vedoucího z Děčína přes Prahu do Českých Budějovic a dále na PPS Horní Dvořiště. Do této stavby patří ještě úsek z Veselí n.L. do Č. Velenic a tvrdí se, že i úsek České Budějovice - České Velenice. Dále by měla být zahájena stavba nového propojení pražských nádraží takzvanou stavbou "Nové spojení". Pro Nové spojení je nutné nové přemostění Seifertovy ulice. Má být oficiálně zahájena elektrizace úseku Karlovy Vary - Kadaň a naopak dokončena má být přeložka mezi Chomutovem a Žatcem, protože stávající trať překáží při těžbě uhlí v této lokalitě. Dále budou pokračovat stavby na 1. a 2. železničním koridoru hlavně v oblasti České Třebové (jak na Přerov tak směrem na Pardubice). Doufám, že jsem na žádnou důležitější novinku nezapomněl. Je také možné, že o některých akcích ani nevím. Pokud víte něco, co by zde mohlo být, klidně napište a my to uveřejníme. Přejeme všem železničním dopravcům v ČR, ať se jím v "jejich novém roce" daří, jezdí co nejvíce včas a mají co nejvíce spokojených zákazníků.
Praha a Frýdek-Místek - Tento týden mají České dráhy opravdu smůlu. V úterý se srazil rychlík s prázdným nákladním vozem před stanicí Vyškov n M., včera se nedaleko stala nehoda na přejezdu a u Světlé se srazil nákladní vlak s nákladním automobilem (za to mohli řidiči). V noci na dnešek se staly tři nehodové události. V Praze Vysočanech došlo v 23:20 k najetí posunového dílu do MUVky. Následkem toho vykolejil jeden vůz posunového dílu a Motorový univerzální vozík MUV byl poškozen. Největší problémy však nadělalo vykolejení jedné nápravy hnacího vozidla 181.100 vlaku Sv 1.nsl 9619 na 88. výhybce Prahy hl.n., které se stalo ráno ve 3:13. Vykolejení lokomotivy způsobilo poškození části kolejiště. Provoz byl zřejmě obnoven částečně před osmou hodinou ranní, ale omezení stále trvá. Vlaky mohly jezdit pouze přes Hrabovku a jen na kolej 7 a 9. Výhybka, na které se nehoda stala určuje, zda vlak od Vítkova pojede na 7. či 9. kolej a nebo 1. - 12. kolej. Třetí nehoda nebyla příliš vážná... Hnací vozidlo nákladního vlaku vykolejilo druhým podvozkem poblíž Lískovce u Frýdku Místku. Stalo se tak ve 3:12.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












