..: Nachrichten und Artikel :..

obrazekVyškovsko - Řada 363 tento týden nemá štěstí... Včera Eso 363.050 před Vyškovem potkalo ujetý spěšninový vůz. Ani trať Přerov - Brno nemá šťastný týden. Dnes Eso 363.170 zachytilo na přejezdu, poblíž železniční stanice Rousínov, osobní automobil Seat. Eso jelo nejspíše v čele osobního vlaku 4006. Automobil byl zdemolován a řidič nehodu bohužel nepřežil. Lokomotivě se téměř nic nestalo. Přejezdové zabezpečovací zařízení bylo dle prvních šetření funkční.
Havlíčkobrodsko - Druhá nehoda na přejezdu se stala poblíž Světlé nad Sázavou, když nákladní vlak na přejezdu narazil do nákladního automobilu, který z dosud nezjištěných příčin na přejezdu zastavil a nehnul se z něj... Vinou srážky je silnice i trať nesjízdná a navíc bylo strženo trolejové vedení. Jarath, díky za info...

informaceKarlovarsko, Chomutovsko - Třetí lednový týden roku 2004 má být zahájena elektrizace dvoukolejného úseku mezi stanicemi Karlovy Vary - Kadaň, kde ještě nyní vlaky vozí nezávislá trakce. Tato akce bude stát kolem dvou miliard korun a má být dokončena do poloviny roku 2006. Po otevření úseku pro elektrickou trakci se bude v Kadani stýkat stejnosměrná soustava 3kVss se soustavou střídavou 25kV 50Hz a navíc bude převeden provoz z levostranného na pravostranný. Tato trať má několik předností - je dvoukolejná, neelektrifikovaná a s levostranným provozem. Po dokončení elektrifikace budou motorové lokomotivy nahrazeny elektrickými. Nyní jsou rychlíky mezi Kadaní a Karlovými Vary přetahovány především řadou 749. Po elektrizaci budou rychlíky tahat lokomotivy řady 363, čímž odpadnou některé přepřahy a ušetří se finance za naftu.

obrazekSeverozápadní a západní Čechy - S novým jízdním řádem se na území republiky budeme moci setkat s více cizími železničními podniky - hlavně v severozápadních a západních Čechách. Na trati mezi Vejprty a Cranzahl [DB] bude obnovena pravidelná osobní doprava. Každý den pojede z/do Vejprt do/z stanice Chemnitz. Od dubna mají některé vlaky zajíždět až do Chomutova. Společnost Vogtlandbahn nyní provozuje regionální dopravu z Marktredwitzu do Zwickau přes Cheb. Tato vozba bude rozšířena tak, že některé vlaky budou vozit přímé vozy z/do Mariánských Lázní. Společnost Viamont, která má pronajaté jednotky typu Regiosprinter a jezdí nimi s společně se společností Vogtlandbahn ze Sokolova do Zwickau bez přestupu, budou o víkendech stále zajíždět vybranými spoji až do Karlových Varů. ČD společně se společností Erzgebirgsbahn budou o víkendech jezdit z Karlových Varů do Zwickau přes Potůčky moderně. Německá společnost zde nasadí jednotky DESIRO. Petr Provazník zachytil Desiro ve Františkových Lázních.

obrazekdoplněno 19:10 - Vyškov na Moravě - Dnes v 6:20 ráno došlo mezi stanicemi Ivanovice na Hané a Vyškovem na Moravě ke střetu rychlíku 930 (Olomouc - Brno) s prázdným nákladním vozem, který ujel posunovačům z Vyškova na Moravě. Vlaku se téměř nic nestalo jen bylo poškozeno čelo lokomotivy 363.050 DKV Brno (škoda cca 700 000 Kč). Železniční vůz byl zcela zdemolován. Zraněn byl pouze jeden cestující - zaměstnanec ČD, který jel do práce, ale jeho zranění nebylo příliš vážné. Souprava byla nejprve stažena do Vyškova a byl přeměřován svršek, zda není poškozen. Po jedenácté hodině byla doprava obnovena. Během přerušení byly rychlíky a expres odkláněny přes Kyjov nebo Břeclav, osobní vlaky byly nahrazeny náhradní autobusovou dopravou. V místě nehody je dočasně snížena rychlost na 50 km/h (normálně 90 km/h). Doplnil Martin z Vyškova Díky.

obrazekPraha Hlubočepy - Strojvedoucí nákladního vlaku, který dne 3.10.2003 projel návěstidlo s návěstí "stůj" a Následkem toho pak nebylo úplně aktivováno přejezdové zabezpečovací zařízení byl koncem minulého týdne obviněn z trestného činu obecného ohrožení s následkem smrti. Lokomotiva na přejezdu zachytila nešťastnou náhodou jedno z aut ve svatební koloně, když přejíždělo přejezd v domnění, že vlak nejede. Toto je spíše ojedinělý případ, kdy za nehodu může železnice (resp. strojvedoucí). V naprosté většině je na vině řidič automobilu.
Pardubice/Moravany - další obvinění hrozí anonymovi, který ve čtvrtek večer nahlásil, že na železniční trati mezi Pardubicemi a Moravany je umístěna bomba. Trať byla uzavřena tři hodiny. Policisté trať prohledali, ale nic nenašli a tak mohla být trať opět otevřena... Vlaky během hledání jezdily přes Hradec Králové a Týniště n. Orlicí... foto Hlubočepy: iDnes Jiří Meixner.

informacePardubice - Moravany - Dnes krátce před půl osmou večer nahlásil anonymní hlas, že mezi stanicemi Pardubice hl.n. a Moravany je uložena bomba. Trať byla ihned uzavřena a na místě jsou policisté, kteří rozhodnou, kdy bude provoz na trati obnoven. Vlaky od Prahy jsou odkláněny z Pardubic přes Týniště n.O. do Chocně, kde se vrací na svou původní trasu. Osobní vlaky čekají než se podaří sehnat autobusy na zajištění náhradí dopravy mezi 14 kilometrů vzdálenými stanicemi. Vlaky nabírají zpoždění až kolem jedné hodiny, protože odklonová trasa je jednokolejná a musí se procpat vlaky z obou směrů...

obrazekDěčín - V pondělí bude v Děčíně probíhat první den výluky mezi stanicemi Děčín hl.n. - Děčín východ, během které budou probíhat úpravy trolejového vedení a stavební úpravy mostní konstrukce u hlavního nádraží. Během výluky budou vlaky R 647 "Kamenice", R 694 "Ploučnice"; 2411 a 2412 odkloněny přes stanici Děčín-Prostřední Žleb, čímž se cestující budou moci svézt tratí, kde se normálně ani nedostanou. Ostatní vlaky budou mezi hlavním nádražím a východem nahrazeny autobusy. Výluka bude probíhat od pondělí do pátku v době 8:20 - 16:00 a v sobotu, kdy bude ukončena, 8:20 - 12:35. České dráhy se omlouvají za zpoždění, které dosáhne u odkloněných vlaků 20 - 25 minut a při náhradní přepravě 10 - 15 minut. Na ilustračním snímku severní zhlaví žst. Děčín hl.n.

informacePřerovsko - V pátek 28.11.2003 se na Dluhonické spojce mezi Dluhonicemi a Prosenicemi stala nehodová událost, když uhlím ložený vůz projíždějícího nákladního vlaku vykolejil. Dluhonická spojka slouží k přímé jízdě vlaků od Ostravy na Prahu, a naopak, mimo úvrať ve stanici Přerov. Vykolejený vůz poškodil asi kilometrový úsek pražců, jeden přejezd a také výhybky. Škoda byla vyčíslena na tři miliony korun. V sobotu byl provoz obnoven v jedné traťové koleji. Vlaky do té doby musely jezdit přes Přerov, kde musel proběhnout přepřah kvůli úvrati. Doprava v místě by měla být plně obnovena do konce tohoto roku. V nejbližších dnech budou ze spojky staženy vozy z vlaku, kterému vykolejil vůz. Oprava spojky by neměla nijak zvlášť omezit projíždějící vlaky. Některé vlaky navíc jezdí pravidelně přes Přerov.

informaceopraveno 2.12. - Koridory - Dne 25.11.2003 byla otevřena optimalizovaná trať Praha-Bubeneč - Kralupy n.Vlt. a tím byla dokončena celá severní větev 1. železničního koridoru z Bubenče až na státní hranici s Německem. Na severní větvi koridoru chybí jen modernizovat průjezd železničním uzlem Ústí nad Labem a průjezd stanicí Kralupy nad Vltavou. Kralupy se ale modernizovat nebudou, protože stanice je poměrně nová a průjezd je možný rychlostí 80 km/h. Optimalizace tohoto 19-ti kilometrového úseku byla zahájena v roce 2001 první etapou, během které byly modernizovány stanice Roztoky a Libčice. Druhá etapa začala v lednu 2002 zřízením dočasné výhybny Žalov. Etapa zahrnovala optimalizaci traťových úseků Bubeneč - Roztoky - Libčice - Kralupy.
Trať vede v nepříznivých podmínkách mezi skálou a Vltavou a tak maximální rychlost je "jen" 120 km/h (pro klasické soupravy 110 km/h). Osobní vlaky urazí tento úsek za 37 minut a rychlíky za 24 minut.
Výluky v rámci modernizace 1.železničního koridoru pro letošní rok skončily 28.11., kdy skončila výluka sudé skupiny žst. Choceň.
Na druhém koridou proběhla mezi stanicemi Hranice n. M. - Polom desetidenní výluka 1. traťové koleje, během které byly odstraněny zbytky dočasné výhybny Bělotín.
nyní zbývá poslední nepřetržitá výluka 1.TK mezi stanicemi Hladké Životice - Studénka a liché skupiny stanice Hladké Životice do 5.12.2003.
To, že je značná část staveb již dokončena, dokazují i jízdy vlaků - hlavně dálkových, protože přijíždějí i se značným náskokem. Například vlaky EC z Německa přijíždějí do Prahy Holešovic až o 17 minut dříve a vlaky EC a Ex jedoucí z Prahy na Břeclav nebo Ostravu čekají ve stanicích často několik minut na dobu pravidelného odjezdu. 20.11. si objednal Český svaz ledního hokeje jízdu na trase Praha Holešovice - Ostrava Vítkovice - Praha Holešovice a vlak měl jízdní dobu 3 hodiny a 39 minut (zastavení Pardubice a Č. Třebová) a při cestě zpět za 3:37 se zastaveními v Olomouci a Pardubicích.
Vlak jel ve složení: 151.007 + BDbmrsee + Salon + WRmz + Ampz.

obrazekŘazení vlaků 2003/2004 - Již za čtrnáct dní (14.12.2003) vstoupí v platnost nový jízdní řád 2003/2004, který bohužel znamená konec názvů vlaků, jedoucích do Německa. Skončí tak názvy relativně mladé jako Alois Negrelli, Porta Bohemica, Carl-Maria von Weber, Egrensis a Karlštejn, ale i názvy historické - Vindobona a Hungaria. Název Smetana bude zachován jen proto, že se vrací na svou původní trasu Wien - Praha - Wien (EC 72/73). Tím, že budou obnoveny tyto vlaky, bude zrušen vlak EC 76/77 Comenius. V sudém směru ho nahradí Csárdás a v lichém Slovenská strela. V novém řazení vlaků budou zrušené názvy připomínány pod číslem vlaků. Řazení vlaků zatím obsahuje vlaky EC, IC a Ex. Vlak SuperCity najdete v kategorii IC, do které i dle předpisů ČD patří. Zatím nebudeme zahajovat tradiční posílání řazení vlaků.

obrazekLetohrad - Již tuto sobotu (29.11.2003) jste všichni zváni na 15. ročník nejstarší Mikulášské jízdy v ČR, která se již tradičně jede z Letohradu do Dolní Lipky a zpět. Letos bude na čelo šestivozové soupravy vozů Bt zařazena lokomotiva 433.002 z depa Valašské Meziříčí. Návoz lokomotivy je naplánován v sobotu dopoledne a v čele bude pravděpodobně i "červená žehlička". Všichni jsou srdečně zváni! Jízdenky na vlak se prodávají až ve vlaku u průvodčího či vlakvedoucího. Vlak vyjede z Letohradu v 11:00, do Dolní Lipky dorazí ve 12:20. Na cestu zpět se vydá ve 13:20 a v Letohradu bude ve 14:20. Foto Ondry Janiše zachycuje 433.002 dne 9.8.2003 ve Vsetíně.

obrazekLovosice/Dresden - Saské ministerstvo hospodářství a práce oznámilo, že garantuje provoz vlaků systému Ro-La mezi Lovosicemi a Drážďany do doby, než bude vybudována dálnice D8/A17, která je však trnem v oku občanským sdružením a ekologům, protože má vést přes České Středohoří. Tato stavba tak bude dostavěna asi za dlouho, takže s vlaky Ro-La se budeme setkávat v této lokalitě ještě dlouho. Vlaky odjíždějí z Lovosic i z Drážďan v taktu dvě hodiny. Některé spoje jsou ale vynechávány. Od 21.12. do 4.1. nejede ani jeden spoj. V současnosti stojí přeprava jedním směrem 2580 Kč a zpáteční 4640 Kč. Aktuální informace o provozu Ro-La naleznete na stránkách: www.bohemiakombi.cz. Na snímku od Jindry Živného vlak Ro-La ve stanici Lovosice dne 8.5.2003.

informacePraha - Již tento pátek začne další část stavby nového přemostění Seifertovy ulice a její zahloubení. 29.11.2003 bude zahájena výluka tramvají 5, 9, 26, které budou nahrazeny linkou X9 v trase Husinecká - Dlážděná (zastávka poblíž Masarykovu nádraží) - Husinecká. Současně s tramvajovým provozem bude přerušen i provoz silniční. Linka 135 bude jezdit bez omezení. Tramvajová trať bude během této výluky provizorně přeložena. Výluka tramvají skončí dne 20.12.2003 a tím dnem utichne silniční provoz v Seifertově ulici (od křižovatky s Italskou po křižovatku U Bulhara) úplně, protože linka 135 bude mezi Florencí a nám. W. Churchilla zrušena. Toto je již druhá - náročnější etapa, která měla navázat na první, ale občanská sdružení se stále odvolávala bez udání důvodu, na což mají dle současně platných zákonů právo. Stavební povolení byla vydávána od 23.5.2003 a poslední bylo vydáno až 14.11. Seifertova ulice bude zahloubena až o jeden a půl metru. Zahloubení bylo podmínkou pro uskutečnění rekonstrukce a rozšíření mostů, protože by v místě neprojely ani tramvaje. Zahloubením a rozšířením se ulehčí automobilové dopravě v této oblasti. Pro železniční dopravu má tato stavba velký přínos, protože mostní konstrukce s průběžným kolejovým ložem umožňuje měnění uspořádání zhlaví, což bude využito hlavně při stavbě "Nového spojení". Samotné Nové spojení mělo začít vznikat již začátkem roku 2004, ale občanská sdružení se opět odvolávají a tak se nedá termín zahájení ani odhadovat. Stavba mostů a zahloubení Seifertovy ulice by mělo být dokončeno 15.listopadu 2005, kdy se do ulice vrátí automobilový provoz, linka 135, tramvaje budou jezdit po nové přeložce, železniční dopravě bude sloužit i východní část mostu a pro pěší bude sloužit lávka "nalepená" na východní část mostu.
Jedinou stavbou, která se uskuteční bez problémů, bude zřejmě nové nástupiště v žst. Praha Libeň, které by mělo být dokončeno do zahájení MS 2004 v ledním hokeji. Libeňské nádraží totiž přímo sousedí s novou arénou, kde se bude také akce konat.

obrazekŘada 680 ČD - Těm, kdož si již otevřeli nový jízdní řád, nemohl ujít hned na straně A1 odstaveček PENDOLINO. Píše se v něm, že v průběhu platnosti budou do provozu nasazeny nové jednotky řady 680 na trase Dresden - Praha - Wien. Dále v jízdním řádu si můžeme najít, že se tak má stát 13.6., kdy má být tato řada nasazena na vlaky EC 1275 (náhrada EC 75) a EC 1278 (náhrada EC 278). O den později pak na EC 279 (náhrada EC 279) a EC 74 (náhrada EC 74). Ještě před tím ale musí pendolino jezdit na vnitrostátních spojích, aby bylo řádně otestováno. Na vnitrostátní testování jsou vyčleněny spoje:
Ex 570/ 571 "Brněnský drak", který je v sudém směru zkrácen na trasu Praha Smíchov - Břeclav, spoje jedoucí ode dne vyhlášení: Ex 1570 - 1574 a dle www.cd.cz má být nasazováno i na rychlíky 854/857. V dubnu má být nasazeno též na zvláštní vlaky mezi Prahou a Ostravou pro fanoušky MS 2004 v hokeji, které se bude konat právě v Praze a Ostravě (viz anketa). V současnosti se pendolino může zkoušet pouze večer a v noci, protože na ŽZO testuje externí firma a ŽZO má ve dne pronajatý. Do doby, než bude jednotka schválena drážním úřadem, nebudou ČD přebírat další jednotky. Příští půlrok tak mají ČD co dělat, aby se podařilo prosadit schválení jednotky jako typu. Pokud se schválení nepodaří, bude buď prodloužena platnost jízdy vlaků a oběhů souprav EC 75/278/279/74 a nebo začne platit jízdní řád se zkrácenými jízdními dobami a vlaky s klasickými soupravami budou mít zpoždění. Našel jsem také zajímavý článek o tom, co se bude dít, když se porouchá řada 680 ČD v pravidelném provozu. Na jednotku je možné dát přípřež, ale maximální rychlost vlaku musí být snížena na 120 km/hod. a strojvedoucí přípřežního hnacího vozidla se musí řídit klasickými rychlostníky. Zpoždění takového vlaku je odhadnuto na přibližně hodinu a půl, protože se musí vzít v úvahu také přepřahy. Pro příklad berme v úvahu poruchu jednotky ve Vídni. První přepřah v Břeclavi z lokomotivy ÖBB na řadu 363 v Praze by zřejmě došlo k výměně jednotek. Pokud by se jednotka rozbila na trase do Děčína, jako přípřež by byla použita řada 371/372, která by jednotku dotáhla až do Dresdenu. Dále se v článku brala varianta náhrady pendolina klasickou soupravou. Měla by být složena z vozů Aee, Ampz, Apee, Bee, Bmz, Bpee a z restauračního vozu WRmz. Zpoždění by bylo "jen" cca půl hodiny. Přejme ale jednotkám, aby byly schváleny co nejdříve a jezdily bez nehod a problémů.

obrazekLiberecký kraj - Několik odborníku se nyní zabývá tím, jak zabezpečit železniční přejezdy v Liberecké kraji. Přejezdy dají do tří kategorií: Přejezdy, které mají nebo budou mít signalizaci a závory; přejezdy, kde budou instalovány zpomalovací prahy a přejezdy, většinou polní, které budou zrušeny. Vybavení přejezdu signalizací a závorami přijde na částku kolem 4 milionů. Přejezdy obcházejí zástupci ČD, Policie a odborníci. V Libereckém kraji je celkem 550 přejezdů, z nichž 235 má signalizaci nebo i závory. Po ukončení zpracování studie bude vyhodnocena a dle ní bude dohodnuto, co s přejezdy. Pokud se ČD dohodnou s Drážním úřadem a s majitelem pozemku, budou moci být zrušeny některé polní přejezdy, které jsou mnohdy nevyužívané a také mnohdy musí přes ně jezdit pomalu, kvli špatné viditelnosti. České dráhy také zbytečně vyhazují prostředky na jejich údržbu.

« Neuere Nachrichten | 1 ... 20 21 22 23 24 ... 34 | Ältere Nachrichten »    
ŽelPage - Elektronisches Eisenbahnmagazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Anmeldenopen/close
 
 
  
 
Vergessenes Passwort   
Registrieren   
:. Aktuelle Zugposition CZopen/close
Aktuelle Zugposition CZ
 
:. Suchenopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info für Fotografenopen/close
Bedingungen zum Fotografieren
in der CZ

Sonne
geht auf um 08:00
geht unter um 16:06