..: Nachrichten und Artikel :..

informaceTrať 020 - Zítra v 8:30 ráno bude zahájena nepřetržitá výluka v úseku Káranice - Chlumec nad Cidlinou na trati 020 Velký Osek - Hradec Králové - Choceň. Vlaky budou nahrazeny právě mezi žst. Káranice - Chlumec n.C., rychlíky budou nahrazeny autobusy mezi žst. Chlumec n.C. - Hradec Králové hl.n. Rychlík 752 a expresy 550/551 "Krakonoš" pojedou odklonem po koridoru přes Pardubice. Změny nastanou také u přímých vozů vlaků. České dráhy doporučují sledovat vývěsky v příslušných stanicích, kde budou podrobnější informace. Výluka bude ukončena v neděli 30.11.2003 v 17.35. České dráhy se omlouvají za vzniklé komplikace a zpoždění vlaků.

obrazekJízdní řád 2003/2004 - V některých železničních stanicích je již k dostání knižní podoba jízdního řádu. Letos má oficiálně název: "Traťové jízdní řády 2003/2004, úřední vydání Českých drah (viz obrázek)" Jízdní řád stojí letos 60 Kč a hned Vás čekají malé změny za tisku (na konci JŘ). Oprava zabere cca 5 - 10 minut... V průběhu platnosti tohoto jízdního řádu vstoupí v platnost dvě změny. První dne 29.2. a druhá 13.6.2004. Pokud budete chtít najít spojení přímo bez jízdního řádu, může Vám posloužit adresa www.idos.cza nebo také SMS dotaz... popis najdete zde... Jízdní řád bude platit až do 11.12.2004. Diskusi k novému JŘ najdete zde.

obrazekAnketa - Dnes vyhlašujeme anketu na téma: "Myslíte si, že řada 680 ČD bude vozit fanoušky hokejového MS 2004 mezi Prahou a Ostravou?" Nyní je s touto řadou stav takový, že se zkouší stále jednotka 680.001 a další jednotky zatím do ČR nebudou dováženy. Jednotka musí splnit veškeré testy, nařízené Drážním úřadem. Proces to bude nelehký, ale doufejme, že jednotky budou včas schváleny a budou včas nasazeny do pravidelného provozu s cestujícími.
Stará anketa: V minulé anketě jsme se ptali na to, zda byste zvolili kratší, ale razantnější možnost výluky Pirna - Bad Schandau, tedy 9 měsíců s úplným vyloučením provozu, nebo 5 a půl roku jednokolejný provoz mezi Pirnou a Bad Schandau. Drtivá většina z Vás (235 hlasů) byla pro razantnější variantu a 54 bylo pro déle trvající výluku vždy jedné koleje... Celkem tedy hlasovalo 289 lidí. Děkujeme Vám.

informaceÖBB - Stávka rakouských železničářů sice skončila v pátek 14.11., ale teprve včera se opět rozběhla přeprava kontejnerů z Německa do Rakouska. Do včerejška se jich nashromáždilo k přepravě 10 000 tun z německých přístavů do Welsu, Lince a Vídně. Na odvoz této zátěže zajistily DB dva vlaky. V terminálech je akutní nedostatek vozů a proto platí určitá opatření. Situace v Rakousku je také nepříznivá. Je zde totiž nedostatek hnacích vozidel a proto se 18.11. nacházely ve Vídni vlaky, které měly odjet již 17.11. Tři dny stávky měly (a mají) pro nákladní dopravu katastrofální následky ...

informacePraha - Přestavba mostů nad Seifertovou ulicí v Praze se hnula opravdu kupředu a již je vidět pořádný kus práce. Nyní vrcholí přípravy na provizorní přeložku tramvajové tratě, dělají se přeložky inženýrských sítí. V současnosti je hotov nový vjezd do terminálu autovlaku od Italské ulice. Do budoucna bude provedeno trvalé přeložení tramvajové tratě a do míst, kde bude provizorium se rozšíří Seifertova ulice a bude zde nový chodník. Celá stavba má být ukončena koncem příštího roku, takže největší kus práce je teprve před námi.

informaceŘada 471 - V červnu letošního roku byla ČD dodána poslední třívozová jednotka řady 471, s číslem 013. Nyní je mezi ČD a ČKD Vagónkou uzavřena smlouva na dodávku jednotek 471 s čísly 014-023, ale smlouva bude, z finančních důvodů, účinná po částech. Nyní se například jedná o jednotky 014 a 015, které by mohly být dodány ČD v prvním čtvrtletí 2004. Ty budou hrazeny zřejmě z úvěru od Eurofimy, jehož navýšení schválila nedávno vláda ČR (Vláda poskytuje na úvěr garanci). Další jednotky budou dodány tedy dle finančních možností ČD Vagónka je schopna vyrobit ročně pět třívozových jednotek 471.

16.11.2003 - 22:56 - Problémy s provozem doufejme zažehnány

informacePraha - Včerejší hacknutí poskytovatele hostingu NetworX (goo a kbx.cz). včetně všech stránek (i nás), přepsalo naštěstí pouze soubory index.* Obnova Želpage byla rychlá - již za deset minut stránky opět běžely. Dnes byla všechna data nahrazena zálohou a tak se vše vrátilo do původního stavu. Poté však začaly práce na vyšším zabezpečení hostingu, ale při nich spadlo Apache. Stránky proto opět nefungovaly. Plná obnova se podařila po několika desítkách minut a doufáme, že se již tyto problémy nevyskytnou. 1win зеркало сайта рабочее на сегодня

obrazekMladoboleslavsko - Dnes dopoledne došlo v Podlázkách, v úseku Mladá Boleslav hl.n. - Bakov nad Jizerou, k nehodové události na železničním přejezdu vybaveným světelným zabezpečovacím zařízením. Řidič škody 120 nedbal signalizace a vjel přímo pod právě projíždějící rychlík 912 (turnusově 843 043 043). Po nárazu bylo auto odhozeno do vzdálenosti 30 metrů od přejezdu a bylo dosti poškozeno. Vlak zastavil až po 300 metrech. Těžce zraněného řidiče transportoval vrtulník a nyní je v pražské nemocnici na Builovce v bezvědomí. Ve vlaku nebyl nikdo zraněn. Podle prvotních závěrů světelná signalizace fungovala. Škoda je odhadnuta na drážním vozidle na sto tisíc korun. Doprava byla obnovena kolem poledne.

informaceÖBB/ČD - Dnes je již třetí den stávky a slíbený dnešní konec se zřejmě neuskuteční. Proto i nadále budou rušeny vlaky. Situace na přechodech:
Břeclav: Stanice a okolí je dosti naplněna nákladními vlaky, které směřují do Rakouska, Osobní vlaky Břeclav - Wien Nord/Süd. zrušeny bez náhrady, R 202/203 začíná/končí v Břeclavi, souprava pro R 202 od R 203, v úseku Wien Süd - Břeclav a zpět je odřeknut bez náhrady. Ve stejném úseku jsou zrušeny i vlaky EuroCity 70/71 (z Břeclavi do Prahy a naopak jede jen souprava EC 132/133), 74/75, 104/105, 172/173, 278/279. Z důvodu uvíznutí dvou souprav (od EC 105 a 173) jsou též změněny oběhy souprav. První oběh: 75(Ph-Břeclav)/172(Břeclav Holeš.)/173(Holeš. - Břeclav) /74(Břeclav - Ph). Druhý oběh: 279/278. Nejsložitější je to s vlaky 104 a 105. EC 104 byl dnes sestaven ze dvou skupin vozů. Vpředu RIC souprava DKV Praha (do Břeclavi dovezl vlak R 375) a vzadu vozy DKV Ostrava neRIC. Na dnešním EC 105 jede náhradní souprava PKP a opět se nebude platit příplatek EC. Vlaky 104/105 nevezou ani přímé vozy EC 204/205 Petrovice u.K. - Krakow. Cestující proto musí v Petrovicích u.K. mezi vlaky 104/204 a 205/105 přestoupit.
Znojmo: osobní vlaky 6281 - 6289 a Sp 1850 - 1856 budou jezdit jen v úseku Znojmo - Šatov. Spěšné vlaky v úseku Znojmo - Retz, ale místo rakouské soupravy PJ Znojmo vystaví motorový vůz 810.
České Veleníce: všechny vlaky v úseku České Velenice - Gmünd NÖ odřeknuty bez náhrady.
Horní Dvořiště: všechny vlaky v úseku Horní Dvořiště - Summerau / Linz Hbf. odřeknuty bez náhrady, rychlík 272/273 neveze vůz Bcm SBB, ten je odstaven v ONJ a vyčká ukončení stávky.

informaceÖBB/ČD - Dnes v půlnoci zahájili rakouští železničáři časově neomezenou generální stávku, při níž nepojede žádný vlak ÖBB. Cestující jedoucí do Vídně tuto informaci většinou dostali a tak někteří cestu odložili a jiní si hledali jiný způsob dopravy do rakouského hlavního města. Vlaky jedoucí z i do Břeclavi však nabíraly velká zpoždění. Například EC 172 Vindobona mělo 79 minut zpoždění a kvůli výměně cestujících mezi náhradní a kmenovou soupravou v Praze Holešovicích se zpoždění přeneslo na EC 173 Vindobona, které přijelo do Holešovic o deset minut dříve. Cestující vystoupili a někteří se ptali, zda se nedá dál dostat rychleji. Bylo jim doporučeno, ať vyčkají na odjezd zpožděného vlaku EC 173, protože další podobný vlak jel až v 15:56 z hlavního nádraží, což měl být také původní předpokládaný čas odjezdu EC 173. Když do Prahy Holešovic dorazila náhradní souprava z Břeclavi, cestující přestoupili do kmenové soupravy, která již čekala na odjezd a náhradní soupravu si měla vzít lokomotiva od EC 170 Hungaria (350 014), ale zřejmě nastaly komplikace a vlak odjel až když měl již 119 minut zpoždění...
Včera odboráři prohlašovali, že v pátek se již jezdit bude, tak uvidíme, zda to splní...

informaceÖBB a PKP - České dráhy již oznámily mimořádnosti, které se v osobní dopravě odehrají ze začátku výluky a další opatření se mohou ještě přidat.
Komplikace při cestování zažijí cestující vlaků EC 172/173 a 104/105.
Vlak EC Vindobona 172 zahájí jízdu v Břeclavi, odkud pojede náhradní souprava do Prahy Holešovic, kde cestující přestoupí do kmenové soupravy, s ním pojednou do Hamburku. Podobný scénář zažijí cestující jedoucí z Hamburku. Ti pojedou do Prahy Holešovic v kmenové soupravě, ale v Holešovicích si přestoupí do náhradní soupravy do Břeclavi. V případě zpoždění jednoho z vlaků se přenese zpoždění i na druhý vlak, protože soupravy se vystřídají. Stejná výměna se uskuteční také v Petrovicích u Karviné, kde cestující z Břeclavi přestoupí z náhradní soupravy do kmenové soupravy do Warszavy a naopak...
Tyto mimořádnosti vznikly tím, že soupravy od vlaků EC 105 Sobieski a 173 Vindobona uvíznou po dobu výluky ve Vídni. Ve čtvrtek se očekávají ještě značnější problémy, protože polské železnice PKP zatím neustoupily od záměru ve čtvrtek vyhlásit generální stávku.
Kromě osobní dopravy se stávka značně dotkne a už i dotkla nákladní přepravy. České dráhy již musely pozastavit přepravu směřující do Rakouska ještě před vstupem na území ČR, aby se vlaky v ČR nehromadily. Na závěr ještě dodám, že cestujícím, kteří nevyužijí kvůli stávce jízdné, budou České dráhy vracet jízdné beze srážky. Reklamaci mohou cestující podat v mezinárodních pokladnách.

11.11.2003 - 22:29 - Stránky Filipa Havla nyní na Želpage ** Informace

informaceŽelpage - Před asi třemi hodinami se k nám přestěhoval Filip Havel se svými osobními stránkami, z nichž k nám přestěhoval sekci MSTS a původní adresu fhavel.wz.cz bude mít čistě jako osobní stránky. Jeho stránky naleznete na adrese: fhavel.zelpage.cz. Pro doplnění zde uvádím, že se na svých stránkách zabývá modely do MSTS a jejich skiny...
Dále Vás chceme informovat o tom, že do konce roku předěláme odkazy do přehlednější podoby...
Vítáme Filipa v Želpage!

obrazek Praha-Hlubočepy - Dnes dopoledne v Praze Hlubočepích probíhala rekonstrukce tragické srážky vlaku s osobním automobilem se svatebčany, která se zde stala 3.10.2003. tehda jela kolona svatebčanů z Barrandova na Smíchov a do předposledního automobilu značky Škoda Felicia narazil z ničeho nic vlak. Po nehodě bylo zjištěno, že signalizace v době nehody nebyla funkční. Dnes se ověřovalo, co signalizace udělá, když lokomotiva projede návěst stůj. To zkoumala drážní inspekce a přejezd hlídala Policie. Ze Smíchova odjela lokomotiva s jedním vozem a schválně projela návěst stůj a jela 60 km/hod., což byla i rychlost vlaku při tragédii. Signalizace nejprve zareagovala, ale po chvíli se chovala jako, když vlak nejede. Ale chvilku poté přes přejezd projel vlak, což byl právě moment, který se zkoumal. Při tragédii tehdy byly zraněny čtyři ženy, ale nehodu bohužel jedna nepřežila. Strojvedoucímu zatím nebylo sděleno obvinění z trestného činu, ale pravděpodobně brzo bude... foto iDNES 3.10.2003: Jiří Meixner.

obrazekÖBB - To nejhorší, co se mohlo stát se bohužel stane. V půlnoci z 11. na 12.11.2003 vstupují rakouští železničáři do časově neomezené stávky. Naposledy železničáři stávkovali 4.11.2003 od 0:00 do 12:00 hodin. To se stávkovalo kvůli chystané reformě železnic, kdy se ÖBB mělo rozdělit do čtyř společností. Rakouská vláda návrh schválila a proto se rakouští železničáři rozhodli vstoupit do časově neomezené stávky, která potrvá nejméně dva dny. Stávkovat bude i autobusová společnost POSTBUS, na protest proti částečné privatizaci. Je jisté, že Rakousko čeká velký chaos, protože nevyjedou vlaky a také značná část autobusů. Je jisté, že z/na ÖBB neodjedou vlaky:
Břeclav: EC 70/71, 74/75, 104/105, 172/173, 278/279; Os a Sp 23xx rychlík 202/203
Znojmo: Sp 185x a Os 628x
Č.Velenice: Os: 8603, 8615, 8616, 8617, 8642, 8646, 8649 a Sp 1760, 1971, 1976
H. Dvořiště: R 272/273; Sp: 1632, 1635, 1934, 1935, 1936, 1937, 1938, 1939; Os: 8501, 8510
To jsou zatím všechny dostupné informace.

obrazekKoridory - V minulých dnech a dnes jsou ukončovány jedny z letos posledních nepřetržitých výluk na českých železničních koridorech. 3.11. byla ukončena výluka sudé kolejové skupiny žst. Třebovice v Č., 7.11. byla ukončena výluka mezi odb. Chvaletice a Řečany n.L. a na 1. koridoru tak zbyla poslední stavba - sudá skupina žst. Choceň (do 28.11.03). Na druhém koridoru dnes končí stavby: 2. traťová kolej Polom - výh. Bělotín - Hranice n.M. a 16.11. naváže výluka 1. traťové koleje v tomto úseku. Tato výluka potrvá do 26.11.03. Dne 24.11.2003 skončí výluka 1. traťové koleje mezi stanicemi Ostrava hl.n. - Bohumín Vrbice, včetně liché kolejové skupiny. Poslední výlukové práce na koridorech pro letošní rok bude v úseku Hladké Životice - Studénka včetně liché skupiny žst. Hladké Životice. Poté již budeme čekat, jaké stavby budou na programu v roce příštím.

« Neuere Nachrichten | 1 ... 21 22 23 24 25 ... 34 | Ältere Nachrichten »    
ŽelPage - Elektronisches Eisenbahnmagazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Anmeldenopen/close
 
 
  
 
Vergessenes Passwort   
Registrieren   
:. Aktuelle Zugposition CZopen/close
Aktuelle Zugposition CZ
 
:. Suchenopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info für Fotografenopen/close
Bedingungen zum Fotografieren
in der CZ

Sonne
geht auf um 08:00
geht unter um 16:05