9.11.2003 - 21:09 - Konec spolupráce - novinka: aktuální výluky
Praha - Dnešním dnem končí spolupráce se serverem trainsim.tiscali.cz, v čele s pampalinym. Důvodem jsou již několik měsíců trvající spory a hádky. Místo aktualizací jeho serveru jsme pro vás, za přispění KŽC, sestavili aktuální seznam výluk, který se automaticky obnovuje, takže vidíte opravdu aktuální výluky. Doufáme, že to bude pro Vás užitečné. Dotazy směřujte do návštěvní knihy...
Brno - Včera a dnes t.j. 8. a 9. 11. probíhá napěťová výluka mezi stanicemi Brno hl.n. - Brno Královo Pole. V uvedeném úseku byly vedeny vlaky osobní dopravy s přípřeží řad 750 resp 754. Včera byly pro tuto službu využity stroje 750.022 (dvě poziční světla), 750.243 a 754.043. Všechny stroje v pěkném laku, nulky červené se žlutým pruhem 600 mm. Z původní sestavy dnes zůstala jen 750.243 a přibyly 750.250 (nátěr viz 022 a 243 - již trochu ošumělý) a 750.308 (pěkná červená se žlutým bleskem). Zaslal: Milan Ř.
České dráhy - Od 14.12.2003, tedy s novým jízdním řádem, vstoupí v platnost malé tarifní změny. Tou hlavní bude nová síťová jízdenka pro druhou vozovou třídu s názvem "SONE+". Bude platit jen jeden den buď v sobotu nebo v neděli, maximálně pro pět osob (maximálně dva dospělí). Budou také dvě varianty. Za 130 Kč pro celou skupinu k jízdám pouze osobními vlaky a nebo 360 pro celou skupinu k jízdám osobními a spěšnými vlaky, rychlíky či expresy. Ve vlacích IC, EC a ve všech 1.třídách jízdenka platit nebude. Jízdenka bude platit kromě tratí ČD také na vyhlášených vlacích resp. tratích Deutsche Bahn, Viamont, Vogtlandbahn, Regentalbahn, Freiberger, Eisenbahn, Erzgebirgsbahn a LausitzBahn. Bude tak nahrazena českoněmecká jízdenka přátelství. Hlavní cílovou skupinou jízdenky SONE+ jsou rodiny s tím, že mohou na tuto jízdenku cestovat dva dospělí a další cestující musí být ve věku do 15-ti let. Cestující do 6-ti let se nepočítají a cestující 10 - 15 musí prokázat svůj věk.
Další zajímavostí od 14.12.2003 je zrušení doplatku do vlaků IC/EC. Když cestující jede z ČR na Slovensko vlakem IC nebo EC (od nového JŘ se opět některé vlaky vrátily do kategorie IC), nebude muset platit doplatek za vlak EC/IC při přejezdu na slovenské železnice. ČD tento doplatek zrušily již se současným grafikonem. Další novinkou mezi ČD a ÖBB je zavedení zpáteční jízdenky EURegio i na vlaky EC. Dohodly se na tom ČD s ÖBB. Jízdenka zároveň také zlevní na přibližně 450 Kč z Brna do Vídně a zpět. Jízdenku je možné zakoupit i pro cesty i přes ostatní přechody ČD / ÖBB.
ČD také oznámily, že za prvních deset měsíců přepravily stejné množství cestujících, jako za stejné období v loni 145 milionů cestujících.
Českoněmecké příhraničí - Po několikaletém prodlužování tzv. "Jízdenky přátelství" se tentokrát již nepodařilo platnost prodloužit a tak dne 14.12.2003 v 3:00 hodin ráno tato nabídka končí. Stane se tak, protože jízdenka již nebyla přijatelná pro německé dopravce. České dráhy ale připravily náhradu v podobě tzv. nabídky SONE, ale budeme si muset za cestu do německého příhraničí trochu připlatit. O novinkách od 14.12.2003, kdy vstoupí v platnost nový jízdní řád, bude pojednávat další zpráva ...
Zápas v Praze na Letné - České dráhy v sobotu 8.11.03 vypraví z Bohumína v 5:04 zvláštní rychlík, který zastaví ve stanicích: Ostrava hl.n., Ostrava-Svinov, Studénka, Suchdol nad Odrou, Hranice n.M., Olomouc hl.n.; Zábřeh n.M.; Česká Třebová; Pardubice hl.n.; Kolín; Praha Libeň a odtud pojede na Hrabovku a přes karlínský spojovací viadukt na Negrelliho viadukt, dále do Prahy Buben a do Dejvic, kam dorazí v 10:56. Odtud je již kousek naLetnou, kde se utkají týmy Sparta Praha a Baník Ostrava. Souprava bude tvořena 14 vozy druhé třídy. Vlak pojede i naopak a to s odjezdem z Dejvic v 17:40, zastaví ve stejných stanicích a do cílového Bohumína dorazí ve 23.21 hodin. Kromě tohoto posilového rychlíku pojedou i posilové vozy. Například na R600 jich pojede pět a z Prahy hl.n. pojedou do Dejvic, kam dorazí v cca 11:49 a také na vlaku R440 Vsacan pojede více vozů. Ve zvláštním vlaku bude platit tarif ČD včetně všech slev a jízdních výhod. Dle www.cd.cz zpracoval
Zpoždění vlaků EC - Odhadovaná zpoždění vlaků EC nevyšla, protože vlaky mají zpoždění znatelně vyšší. Rekordmanem je EC 104 "Sobieski", který jede do Warszavy (má přímé vozy do Krakowa) a má 306 minut zpoždění. Směšné je, že do Warszavy jede také EC 130 Polonia, který má 10 minut zpoždění a jede několik kilometrů za Sobieskim. Dalším vlakem, který má extrémní zpoždění je EC 172 Vindobona (do Hamburku), který stejně jako EC 104 čekal na ukončení stávky a až poté byly oba vlaky přichystány do stanice Wien Süd. k odjezdu. Vlak EC 172 Vindobona má 172 minut zpoždění a téměř ho dohání EC 278 Smetana (do Drážďan), který již jede včas...
Tato stávka měla za následek také spoustu zrušených vlaků či omezených. Dnešní stávka však nemusí být poslední. Bude záležet, zda bude nějaká odezva. Pokud ne, bude se stávka opakovat. A proč vůbec zaměstnanci ÖBB protestují? Nelíbí se jim snižování počtu pracovníků a omezování výhod, ale hlavně chystaná reforma ÖBB. Ta by rozdělila podnik na pět společností fungujících v rámci holdingu. Stávka se dotkla také nákladní dopravy, ale problémy byly minimální. Cestujícím, kteří nemohli odcestovat do Rakouska, ČD vracejí jízdné v plné výši.
Anketa - Dnes vyhlašujeme novou anketu na téma nedávno oznámeného záměru DB rekonstruovat v roce 2006 úsek Bad Schandau - Pirna, který leží na trati Děčín - Dresden. DB předložily dvě varianty 9 měsíců úplné zastavení provozu mezi Pirnou a Bad Schandau a nebo pět a půl roku jednokolejný provoz. Jsme zvědavi, co hlasováním zvolíte Vy...
Výsledky staré ankety, ve které jsme se ptali: "Myslíte, že Viamont přetáhne cestující mezi Sokolovem a Karlovými Vary na svou stranu? A odpovědi: To ukáže čas a četnost spojů (122 lidí Ano (78lidí) a Ne (33 lidí). Celkem hlasovalo 233 lidí. Nová anketa je opět pod menu ...
ÖBB - Již za dvě a půl hodiny (00:00 dne 4.11.) začne v Rakousku výstražná stávka, během níž nepojedou žádné osobní vlaky. Stávka bude ukončena ve 12:00 dne 4.11. Ani vlaky jedoucí z/do ČR nebudou ušetřeny. Například vlak EC 75 dojede do Břeclavi (10:22), kde bude čekat na ukončení stávky, EC 104 přijede do Břeclavi z Rakouska taktéž po ukončení stávky a dále pojede se zpožděním cca 150 - 180 minut. Vlaky EC 70 a 76 pojedou pouze z Břeclavi (vlak EC 132 možná nebude mít přímé vozy EC 70). Vlak EC 172 pojede v celé trase, ale do Břeclavi přijede taktéž po ukončení stávky a předpokládané zpoždění 120 - 150 minut. Další mimořádností bude zrušení všech mezistátních osobních vlaků ČD/ÖBB a naopak. ČD doporučují, aby cestující využívali jiných spojů, které nebudou dotčeny stávkou, nebo aby sledovali aktuální polohu vlaku. Zpracoval dle www.cd.cz
Moravskoslezský kraj - Trať 316 z Ostravy Svinova do Opavy východ čeká modernizace. Součástí bude elektrizace tohoto 28 kilometrového úseku, výstavba mostů a hlavně zvýšení traťové rychlosti, čímž by vlak z Opavy do Ostravy či naopak měl ujet za 20 minut, ale vlak by nestavil ve všech stanicích a zastávkách. Tato investice si vyžádá asi dvě miliardy korun ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). Další dvě miliardy si vyžádá další stavební akce - Modernizace trati z Ostravy do Valašského Meziříčí, která se má uskutečnit do roku 2010. v Moravskoslezském kraji se také počítá s novou cca 22 kilometrů dlouhou propojovací tratí z Malé Morávky (trať 312 z Bruntálu) do Vrbna pod Pradědem (trať 313 z Milotic n.O., dopravce OKD-Doprava).
Stavby na žel. koridorech - Zítra se kalendář opět otočí o jeden měsíc dál a bude tu listopad. I v listopadu však probíhají stavební práce na modernizacích železničních koridorů. Některé dnes končí, některé pokračují a jiné začínají. Na 1. koridoru pokračuje do 28.11. přestavba sudé skupiny kolejí a mezi odb. Chvaletice - Řečany n.L. je vyloučena 2. traťová kolej. Na 2.železničním koridoru jsou stavební akce v plném proudu. Mezi Hranicemi n.M. a Polomem je vyloučena 2. traťová kolej (křižování možné ve výh. Bělotín) až do 10.11., kdy naváže výluka 1. TK. Dále je vyloučena lichá skupina kolejiště žst. Hladké Životice a 1. TK do Studénky, až do 2.12. a posledním vyloučeným úsekem je Ostrava hl.n. - Bohumín Vrbice (1.TK) a lichá skupina Vrbic. Není však vyloučeno, že se konají výluky i na jiných místech, které v naší databázi nejsou.
Ode dneška do 10.11. a od 18. do 29.11.2003 budou práce mezi Hranicemi n.M. a Studénkou probíhat více intenzivněji a ČD se proto rozhodly vyhlásit mimořádná opatření.
- U osobních vlaků 2916, 3300, 3301, 3317 a 3320 bude mezi Polomem a Hranicemi na Moravě a opačně zavedena náhradní autobusová doprava.
- Osobní vlaky 3303 a 3315 ukončí jízdu v Hranicích na Moravě a do Bohumína budou nahrazeny rychlíky 421 a 737, které budou zastavovat jako nahrazované osobní vlaky.
- Pro zajištění včasné ranní přepravy do Ostravy pojede v pracovní dny od 3. do 10. listopadu a od 19. do 28. listopadu 2003 ze Studénky v 5.24 hod. další osobní vlak do Karviné hlavního nádraží. Pro tento spoj bude platit pravidelný jízdní řád. Info o mimořádných opatření zpracovány dle www.cd.cz
Praha - PSP ČR - Dolní komora parlamentu ČR dnes hladce schválila zákon, který Českým drahám umožňuje nakoupit další dvě jednotky řady 471, tentokrát z úvěru od sdružení EUROFIMA. Stačí, když zákon ještě schválí Horní komora - Senát a podepíše prezident republiky. Zákon v dřívějším znění umožňoval zaručit se za úvěr jen na vozy 1. a 2. třídy (Ampz, Bmz, které budou ČD dodány do roku 2005. České dráhy mají nyní ve sdružení půl procentní podíl, což jim umožňuje čerpat roční úvěr až 15 mil eur, ale ČD usilují o to, aby ve sdružení měly procentní podíl, což by umožňovalo roční úvěr ve výši necelé jedné miliardy korun. ČD by měly dvě jednotky nakoupit od ČKD Vagonky ještě letos. Po dodání již objednané třinácti kusové série budou mít s touto tak České dráhy celkem 15 třívozových jednotek řady 471.
Děčín/Dresden - Německé železnice koncem minulého týdne oznámily svůj záměr zrekontruovat trať mezi Pirnou a Schönou. Možná to vypadá, jako normální jev - výluka, ale bylo oznámeno, že trať buď bude devět měsíců úplně mimo provoz a nebo bude 5 a půl roku pouze jednokolejná. Tato rozsáhlá rekonstrukce se má konat v roce 2006, takže je relativně dost času vše připravit a projednat. Česká strana ale už projevila nesouhlas s těmito možnostmi, protože mezi Děčínem a Drážďany je provoz velmi silný a výrazně by omezil osobní i nákladní dopravu.
Strakonicko - Mezi stanicemi Čejetice a Strakonice došlo dnes v 8:40 ke srážce rychlíku 660 a osobního automobilu dacie, při které zemřel řidič auta. Vlak po nárazu auto odmrštil pryč a strojvedoucí zastavil až asi 500 metrů za přejezdem. Srážka zpozdila rychlíky R990 ( 76min) a R761 ( 119min). Řidič auta zřejmě přehlédl funkční signalizaci. Důvodem mohlo být to, že v oblasti byla hustá mlha. Ve vlaku nebyl nikdo zraněn, škoda na majetku ČD byla předběžně vyčíslena na asi 300 tisíc korun. Díky Martine za info.
Poříčany - Nehoda, která se v sobotu před půl osmou večer odehrála v Poříčanech doznívá v provozu stále. Vlaky mezi Nymburkem a Poříčany nejsou vedeny jednotkou 451 s jedním vloženým vozem, ale nyní je nasazována souprava 810.264 + 010 + 810.198. Dále se nám podařilo zjistit, že nákladním vlakem, kterému po srážce vykolejily 4 vozy Res, byl násled vlaku 64504. Cestující z rychlíku R708 Galán, který narazil do vyšinutého čela jednotky 451 a celý se poškodil, byli přepraveni do Prahy vlakem EC 78, který mimořádně zastavil v Poříčanech.
Přeštice a Hlinsko - Aby mimořádností nebylo málo, během dneška jen několik minut po sobě došlo ke dvěma nehodám na přejezdech. První se stala na trati Plzeň - Klatovy - Žel. Ruda u Přeštic, když jel malotraktor na přejezd, kde chcípnul a řidič se zachránil skokem, protože vlak 7524 byl jen několik metrů od něj a malotraktoru. Po srážce nebyl nikdo ani z vlaku zraněn. Jediným problémem bylo poškození lokomotivy. Škoda byla vyčíslena na 250 tisíc Kč. Trať byla uvolněna až když byla přistavena vlaku náhradní lokomotiva. Druhá nehoda se stala asi deset minut po první nehodě. V Hlinsku v Čechách došlo k tragické nehodě, kdy osobní vlak 5304 smetl na přejezdu škodovku a tlačil ji několik desítek metrů před sebou, až jí zdemoloval. Ve vlaku nebyl nikdo zraněn. Oba přejezdy jsou zabezpečeny světelnou signalizací, která fungovala.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












