Nový jízdní řád 03/04 - Před malým okamžikem jsem měl k dispozici jakýsi přehled vlaků s vyjmenovanými hnacími vozidly (návrh vydaný 4.9.2003) Co jsem z toho vyčetl, mě částečně příjemně překvapilo a částečně mě nepříjemně překvapilo. Například na vlacích 70/71 (již nespojený Antonín Dvořák), 72/73 (Smetana) bude v čele řada 362 ČD. naopak na vlaky Polonia a Sobieski bude nasazována řada 350 (Sobieski do teď řada 362). U řady 362 konkrétně na vlacích EC 104/105 Sobieski je ten problém, že polské vozy si s lokomotivou 362 špatně rozumí a dlouho trvá, než klimatizace naběhne po zdvižení pantografu. Na ČD je míst typu "stáhněte sběrač" opravdu dost, takže klimatizace v Sobieskim, jako by nebyla... Dále jsem v návrhu zaznamenal, že končí vlaky EC 77/76 Comenius a Ex 572/573 Chomutovský expres. Také je zajímavé, že ČD již počítají s pravidelným provozem řady 340ČD a samozřejmě také řadou 680 na vlacích EC 1275/1278/1279/1274.
Hradec Králové - Již tuto neděli bude ukončena výluka severního zhlaví žst. Hradec Králové hlavní nádraží. Původně se tak mělo stát až 1.10.2003. Během výluky byl snesen železniční svršek a odtěžen železniční spodek, byla zrušena odkalovací jáma u prvního nástupiště. Poté bylo zavezeno nové kamení a na něj byl položen svršek.
Lounsko - Až do 5.11.2003 (14:10hod.) potrvá nepřetržitá výluka na trati Louny - Postoloprty mezi stanicemi Březno u Postoloprt - Postoloprty, která trvá od 22.9. 2003. Během výluky budou opraveny železniční mosty v tomto úseku. Během výluky budou vlaky 710 - 714 a 890/891 "Bezdrev" mezi stanicemi Obrnice - Louny / Louny předměstí odkloněny přes Břvany.
Do / ze stanice Březno u Postoloprt budou cestující přepraveni náhradní vlakovou soupravou. Ostatní vlaky budou v úseku Březno u P. - Postoloprty nahrazeny náhradní autobusovou dopravou.
Trať 091 - Jak jsme Vás již informovali, na trati Praha - Kralupy probíhá série denních výluk, které vyvrcholí nepřetržitou výlukou od soboty (27.9. 6:00 hod.) do úterý 30.9.2003 (13:00hod.) v úseku Roztoky u Prahy - Libčice nad Vltavou. Na trati budou totiž probíhat opravy propustku, který byl poškozen loňskými povodněmi. Z důvodu snížení propustnosti trati bude v pondělí spojen vlak Sp1712 s vlakem R772 (Sp 1712 na konci), oba odjedou z Masarykova nádraží v 13:26 a zastaví v Praze-Bubenči. V pondělí a v úterý bude odkloněn vlak R 710 přes Neratovice a očekává se zpoždění 30 minut. Zpožděny mohou být i další vlaky, za což se České dráhy omlouvají.
Trať - Již příští středu začíná na trati 210 ČD Praha - Dobříš nepřetržitá výluka mezi stanicemi Měchenice - Čísovice. V úseku Praha - Měchenice budou jezdit vlaky v klasické podobě jen s upravenými oběhy. V úseku Měchenice - Čísovice bude zavedena náhradní autobusová doprava. V úseku Čísovice - Dobříš budou jezdit vlaky, které budou mít dočasné působiště v žst. Dobříš. Má zde být 7 zamračených 749 a 7 vozů Bmto. V pracovní dny a o víkendu dopoledne a večer budou vlaky sestaveny 749 Bmto, o víkendech odpoledne budou sestaveny 749 2*Bmto. Výluka bude zahájena v 8:15 (19003 již neprojede, ukončena bude v neděli 12.10.2003 v 15:00, vlak 19009 již projede). Je to jedinečná příležitost vidět na dobříšké trati tolik zamračených. Během výluky bude provedena oprava mostu mezi Klíncem a Měchenicemi a svařování traťové koleje. Pražské depo má k dispozici celkem 8 lokomotiv řady 749. Na Dobříši má být sedm a dvě na "čerčance". To znamená, že si Vršovice budou muset nějakou zamračenou vypůjčit. Na některých obězích čerčanky bude změna soupravy. Místo řady 749 s patrovými vozy bude nasazena řada 714 s "krabičkami".
Projekt - Minulý týden bylo v médiích dosti často slyšet o Českých drahách. Začneme popořadě. Vše začalo v úterý ráno, kdy na Přerovsku smetl vlak osobní dopravy automobil a mladá řidička bohužel zemřela. Večer tentýž den se u Všestar na Královéhradecku stala další nehoda. Motorový vůz 852 006 smetl na přejezdu s výstražnými kříži automobil, jehož řidička zemřela na místě. Oba případy spolu trochu souvisí, protože obě řidičky přehlédly přejezd, když se blížil vlak. Aby nehod nebylo málo, hned další den, ve středu ráno, se stala další nehoda. Dle některých zdrojů "náklaďák", dle jiných Seat Toledo, naboural do lokomotivy vlaku R 940 (Praha - Tanvald) u Prahy Čakovic.
Výluky na trati 091 ČD Praha - Kralupy - Včera skončila poslední dlouhodobá nepřetržitá výluka na koridorové části Praha Bubeneč - Kralupy n.Vlt. a zítra začne série denních výluk. Od neděle do středy vždy 8:10 až 14:10 bude vyloučena traťová kolej Bubeneč - Roztoky. Odhaduji, že bude probíhat nutné přebroušení hlav kolejnic.
Poté v pátek 8:30 - 15:30 bude probíhat výluka traťové koleje Roztoky - Libčice a od Soboty 27.IX 6:00 do úterý 30.IX. 13:00 bude probíhat nepřetržitá výluka traťové koleje Roztoky u Prahy - Libčice nad Vltavou.
Během poslední výluky jsou údajně zpoždění odhadována až na 30 minut.
Děkujeme Martinu Pavlíkovi za info.
20.9.2003 - 0:21 - Provoz u Chocně plně obnoven * devadesátitisící návštěvník
Choceň - Před několika minutami byl provoz u Chocně zřejmě plně obnoven, protože vlaky úsek projíždějí již normálně a zpoždění už nenabírají. Výjimkou je vlak R 703 Šohaj, který u Zábřeha nabral dalších 100 minut zpoždění. Michawel pro Vás opět připravil aktualizovaný seznam zpoždění dotčených vlaků - zde. Jen pro zajímavost. Vlak EC 77 "Comenius" má do Budapesti přijet v 22:48, ale se zpožděním přijede po třetí hodině ráno).
Také jsme ve 23:54 přivítali návštěvníka v pořadí již devadesátitisícího. Stal se jím náš kolega Kubze. Gratulujeme a děkujeme všem za úžasnou návštěvnost
Trať 010 - Trať je již otevřená, ale mezi Chocní a Brandýsem n.O. je kvůli stržení troleje napěťová výluka. Vlak EC 172 strhnul trolej v délce asi 200 metrů a z místa byl odtažen dieselovou lokomotivou. Nikdo nebyl zraněn a ani souprava není poškozena. Drobné poškození může být na sběrači, který trolej strhl. Trolej bude opravena až v noci, kdy bude slabší provoz. Do té doby budou vlaky v tomto místě taženy dieselovými lokomotivami.
V pondělí byl na této trati zastaven provoz kvůli prověšené troleji ve stanici Záboří nad Labem.
Trať 010 - Dnes krátce po druhé hodině odpolední byla stržena trolej mezi stanicemi Choceň a Brandýs n.O. Strhnul jí vlak EC 172 Vindobona Wien Süd. - Praha - Hamburg Altona. V současné době již pokračuje dál - ale jak se dál dostal, to netušíme. České dráhy oznámily, že provoz by měl být již obnoven, ale není to potvrzeno. Vlaky EC, Ex a další, jedoucí přes inkriminované místo, jsou výrazně zpožděny. Například. EC 170 Hungaria Wien - Berlin 100 minut, EC 172 145 minut, R 706 145 minut, ... Vlak Ex Detvan se naposled hlásí ze stanice Ústí nad Orlicí v 16:02, tak tipuji, že ho zde odklonili.
Situace zde je asi dramatická a o to horší je, že je dnes pátek a je výrazná poptávka mimojiné po spojích Praha - Morava. Vlaky jsou také dle polohy vlaků zřejmě odstavovány na trati před Zámrskem. Zpoždění se bude rovnat zřejmě ještě několik hodin po zprovoznění.
Mladá Boleslav - Přibližně za tři hodiny (18.9.2003 ve 21:20) začíná čtyřicetidenní výluka mezi stanicemi Mladá Boleslav hlavní nádraží a Dolní Bousov. Během výluky bude napojeno nové kolejiště žst. Mladá Boleslav město na stávající trať a bude aktivováno nové zabezpečovací zařízení. Náhradní autobusová doprava bude zavedena v úseku Mladá Boleslav hl.n. - Dolní Bousov (třikrát až Sobotka) a také na trati Bakov n.J. - Dolní Bousov, ale jen v prac. dny, kdy budou přes Dolní Bousov odkláněny nákladní vlaky, mimo jiné pro vlečku Škoda Auto. Výluka bude ukončena 26. 10. 2003.
Koridory - Dnes a zítra končí opět další nepřetržité výluky traťových kolejí. Například budou ukončeny nepřetržité výluky mezi Prahou-Bubenčí a Roztokami u Prahy. Výluky ale na trati do Kralup ještě nekončí. Do konce tohoto měsíce se ještě uskuteční několik výluk menšího rozsahu, ale 26. - 30 bude vyloučen úsek Roztoky - Libčice a dle informací mají být zpoždění vlaků až půl hodiny. V těchto dnech končí také výluky na II. koridoru. Konkrétně v úseku: Suchdol nad Odrou - Hladké Životice a končí výluky ve stanici Suchdol na Odrou. Naopak zítra začíná nepřetržitá výluka liché skupiny kolejí žst. Řečany nad Labem. Výluka skupiny bude ukončena 28.9. a 29.9. - 8.10. bude probíhat výluka sudé skupiny kolejí této stanice.
VENICE SIMPLON - ORIENT EXPRESS - Včera ve 13:15 odjel z Prahy po dvoudenní přestávce populární Venice Simplon - Orient express, který jede z Benátek přes Vídeň, Prahu a Paříž do Londýna. Vlak byl z Prahy veden odklonem přes Semmering, Kladno a Chomutov do Chebu a dále po své trase. Obyčejně vlak jezdí z Prahy do Chebu přímo, ale mezi Plzní a Chebem je až do pátku nepřetržitá výluka.
15.9.2003 - 23:27 - Vozy Btn a 842 ČD pro MS Train Simulátor ke stažení
MS Train Simulátor - Dneska se na poli MSTS dějí věci. Nejdříve přišel Ondra s novým skvělým modelem osobního vozu Btn (053; ex Bnp), který si můžete stáhnout na stránkách Ondry.
Večer jsme našli 1. motorový vůz s HI-RES texturami pro MS Train Simulátor a to motorový vůz řady 842, který v pravidelném provozu naleznete pod DKV: České Budějovice, Liberec, Valašské Meziříčí a také v okolí Břeclavi a Znojma. K modelu jsou také zvuky a kabina. Je to zatím beta verze, ale je to pěkný model a při hře si připadáte, jako když tímto motorákem jedete. Oba vozy lze spojovat k sobě, protože tak i jezdí.
Stránky Ondry Janiše (vůz Btn): http://ondraj.zelpage.cz/
Stránky Dejva (vůz 842): dejv.msts.cz
Ondro a Dejve, děkujeme Vám za skvělé modely.
Odklon, který nebude hnedtak k vidění - Ve středu 17.9. 2003 jede z Prahy opět Venice Simplon - Orient express a protože je na trati Plzeň - Cheb výluka, jede odklonem přes Prahu-Zličín - Kladno - Žatec - Chomutov - Karlovy Vary - Cheb. Z Prahy hlavního nádraží bude vlak odjíždět ve 13:15 a bude řazen : 749-OE-749-749. Vlak pojede přes semmering do stanice Praha-Zličín (13:42-13:44), kde bude odvěšen postrk, dále do Unhošti (13:58), kde bude křižovat s vlakem 9803, ve stanici Kamenné Žehrovice (14:12) s vlakem 1895, Nové Strašecí x2511, Měcholupy x2541 a dále do Chomutova (15:47-15:50), kde bude úvrať. Poté bude OE pokračovat do Karlových Varů (16:52 - 17:03), kde bude přepřah (zřejmě na 242) do Chebu (17:50-18:10), kde bude opět přepřah a celní řízení.
Prosíme všechny fotografy, kteří budou moci tuto ojedinělou jízdu vyfotit, aby nám zaslali k uveřejnění několik fotek na adresu info@zelpage.cz. Velice Vám děkujeme. Dále děkujeme Jiřímu Řandovi a Vlastimilu Zadákovi za informace o této jízdě.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Publiczne używanie treści bez zgody autora nie jest dozwolone.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












