Prázdniny - Prázdniny nám většině utekly jako voda (vysokoškolákům ještě utíkají) a již za pár minut tu bude 1. září a začne nový školní rok a tím skončí i prázdninový provoz Želpage, který skoro ani nebyl, protože Želpage aktualizovala často i o prázdninách. Doufáme, že se k nám vrátí lidé, kteří koncem školního roku museli opustit internáty a tak občas i jediný přístup na internet. Těšíme se i na nové a nové návštěvníky, kteří budou doufejme spokojeni s obsahem Želpage. Budeme také rádi, když nám občas sdělíte jak se Vám tady líbí či nelíbí. Můžete nám buď napsat e-mail nebo do návštěvní knihy. Také můžete podat náměty.
Do školního roku 2003/2004 Vám přeji za celý tým hodně štěstí.
Anketa - Vyhodnocení staré ankety:
"Podle některých médií jsou zvažovány, pro nutný test řady 680 ČD rychlostí 250 km/h, dvě varianty. Kterou byste zvolili Vy ?
Výsledky:
Zmodernizovat některou trať v ČR na rychlost 250 km/h: 152 hlasů
Poslat pendolino na zkušební okruh do ciziny: 56 hlasů
Celkový počet hlasů: 208. ČD se mezitím zřejmě rozhodly, že zmodernizují trať Břeclav - Vranovice - viz zpráva níže...
Nová anketa:
Máme dále pokračovat ve spolupráci se serverem TrainSim.Tiscali.cz?
Jsou dvě možnosti - Ano a Ne. Tato anketa byla vyvolána občasnými tlaky na ukončení údajně zbytečné spolupráce - prý se stejně na Trainsimu nic neděje... Anketa je jako vždy pod menu ...
Hradec Králové hl.n. - Od úterý 2. září do 1. října 2003proběhne v železniční stanici Hradec Králové hl.n. nepřetržitá výluka, která se výrazně dotkne provozu na tratích:
Trať 020 - Velký Osek - Hradec Králové hl.n. - Týniště n. O. - Choceň
Trať 031 - Pardubice hl.n. - Hradec Králové hl.n. - Jaroměř
Trať 041 - Hradec Králové hl.n. - Jičín - Turnov.
Hlavním důvodem této akce je rozsáhlá komplexní rekonstrukce železničního svršku severní části nádraží a modernizace staničního zabezpečovacího zařízení.
Zvláštní nabídka - Od příštího pátku 29.8. do neděle 31.8. se v Lipně nad Vltavou bude konat Mistrovství světa v raftingu a České dráhy (ČD) se rozhodly, že vyhlásí některá tarifní opatření , která budou platit pouze ve zmíněných dnech. Jedná se především o jednodenní traťovou jízdenku za 40 Kč pro dospělé a 20 pro mladší 15ti let na úsek Vyšší Brod klášter - Lipno nad Vltavou. Jízdenku bude možné zakoupit pouze ve stanicích Vyšší Brod klášter, Loučovice. Lipno nad Vltavou a u průvodčích na této trati. Děti do 15ti let nebudou muset věk nijak prokazovat, sleva jim bude poskytnuta po ústním sdělení věku. Jedno a dvoumístná plavidla budou odbaveny za podmínek úschovy během přepravy jednorázovým úschovným 30 Kč, vícemístná plavidla jednorázovým úschovným 60 Kč. Akreditovaní novináři a závodníci budou přepravováni na akreditační doklad zdarma. Ten vydává pořadatel akce. Jiná tarifní opatření nebyla vyhlášena. zdroj: www.cd.cz
Povodně 2002 - Je tomu již rok, kdy mnoha oblastem České republiky vládla voda. První
velká voda postihla jižní Čechy 7.8. a 8.8., kdy se zvedly některé vodní toky na
Českobudějovicku a zaplavily část trati České Velenice - České Budějovice. I
samotné České Budějovice byly lehce postiženy, protože jejich nižší části byly
zality vodou. Například Malše zalila plochy v těsné blízkosti depa České
Budějovice a lidé se chodili dívat vodní tok na most, po kterém vede trať do
Horního Dvořiště. V tu dobu měli také problémy rakouské dráhy. Vlaky tehdá
nemohli jezdit až do Summerau a byly kousek za hranicemi nahrazeny autobusy.
Zajímavost - Jak jsme Vás nedávno informovali, v médiích probleskla zpráva, že ČD zvažují dvě varianty, jak splnit nejtěžší podmínku Drážního úřadu, aby jednotka řady 680 ČD mohla vyjet na koleje s cestujícím. Tou podmínkou jsou testy jednotky rychlostí 250 km/h. ČD údajně zvažovali možnosti, zda jednotku poslat do ciziny, nebo upravit některou českou trať na zkušební rychlost 250km/h. Dle dnešního vydání MF Dnes se ČD rozhodli, že upraví traťový úsek na rychlost 250 km/h. Tímto úsekem má být část koridoru - Břeclav - Vranovice. Připomeňme, že tato trať byla před několika měsíci testována Taurusem a rakouským měřícím vozem až na 206 km/h a nyní má být dosaženo až 250 km/h jednotkou 680 ČD. Uvidíme, zda se této úpravy dočkáme. Nebylo by odvěci, kdyby bylo možné se této rychlosti alespoň přiblížit i v pravidelném provozu. Budeme Vás pravidelně informovat, pokud budou nové informace ...
Opatření - České dráhy na svých stránkách oznámily, že s ohledem na dlouhotrvající sucho, zvýšené nebezpečí vzniku požáru a v návaznosti na opatření orgánů státní správy budou ve dnech 16. a 17. srpna 2003 plánované nostalgické vlaky mimořádně taženy motorovými lokomotivami místo parních. Ty budou ve vlacích vedeny jako nečinné.České dráhy se omlouvají a doufají, že tato opatření, která mají zabránit škodám, budou návštěvníky a zájemci o železnici přijata s pochopením.
Ilustrační foto: Třeba nějak takto budou vypadat nostalgické vlaky zítra.
Zdroj: www.cd.cz
Nehoda - Jak jsme Vás včera informovali, na železničním přejezdu v těsné blízkosti zastávky Nová Ves pod Pleší na trati 210, se srazil vlak 19010 s osobním autem na velice přehledném přejezdu, který je vybaven světly. řidič (70 let, údajně také řidič autobusu) musel jednak vidět signalizaci, ale také vlak, který se k přejezdu blížil po velmi přehledném úseku (vlak je od Dobříše vidět asi na 300 metrů. Lokomotiva 714 013 byla poškozena jen lehce (zohýbané plechy a schůdky), ale auto bylo celkem dost zdemolováno. Řidič byl zraněn hlavně na hlavě a byl převezen do nemocnice. Vlak se měj v Čísovicích křižovat s protijedoucím 19007, ale kvůli nehodě mohl dojet jen do Mníšku po Brdy. Zaměstnanci žst. zareagovali velmi pohotově a rozhodli se, že odpojí od nákladu, který stál v Dobříši (751.031-Daak-Gbqs-5xEas-u) lokomotivu 751 a také vůz Daa-k, do kterého natahali lavičky snad z celé stanice a pokryli je dekami. Vlak byl vystrojen a vydal se na cestu do Nové Vsi k přejezdu. Zde už čekal vlak PMD, který byl z Mníšku vypraven jako pokračování vlaku 19007 (vlak 19007 byl v úseku Mníšek - Dobříš odřeknut). V Nové Vsi si lidé přešli z vozů Btax (zastavil na zastávce) do vozu Daa-k, který stál před přejezdem. Poté vlak odjel na Dobříš jako vlak Os 1.nsl 19009. Z Dobříše byl vlak vypraven opět v sestavě 751 a Daak ale nyní již jako další vlak - Os 1.nsl 19012 opět do Nové Vsi p.P. před přejezd a lidé si opět přešli do Btaxů. Zamračená s Daakem jeli pak na Dobříš již služebně jako 2.nsl 19007. Poškozenou lokomotivu s vozy (714 2x010) odtáhla do Prahy údajně další zamračená. Další vlak - 19009 již projel až na Dobříš bez problémů. Bylo zajímavé, že vlakem 19007 cestovali také Holandští turisté a ti měli z vozu Daak Vánoce. Fotili se kolem toho a také uvnitř. Rychlá reakce určitě cestující příjemně překvapila. Byl to zajímavý den a kuriózně zajištěná náhradní doprava. Na ilustračním obrázku screen z MSTS - sestava zamračená s vozem Daak.
Nehoda - Na železničním přejezdu v těsné blízkosti zastávky Nová Ves pod Pleší, který je vybaven světly, se dnes ve 13:17 srazil osobní vlak 19010 (714.013*010.080*010.081), který měl namířeno do stanice Praha Vršovice. Tato souprava byla jako náhradní (normálně jezdí 810*010), protože v DKV Praha Vršovice je nedostatek provozuschopných motorových vozů řady 810. Škody ani zda signalizace byla funkční zatím nevíme. Vlak již brzdil do zastávky, která od Dobříše začíná asi metr za přejezdem. Bylo velkým štěstím, že vlak byl veden Veselou krávou a ne turnusovým strojem, protože škody by byly daleko větší. Situaci se budeme snažit sledovat.
Železniční koridory - I v srpnu bude pokračovat tempo stavebních prací na prvním a druhém koridoru. Na prvním koridoru bude pokračovat dokončování úseku Praha - Kralupy, kde mají být práce dokončeny definitivně 18.9.2003. Dále se dokončuje modernizace sudé skupiny kolejí žst. Záboří n.L. a koncem srpna bude zahájena výluka Řečany n.L. - odb. Chvaletice. Dále je vytrhaná sudá skupina kolejí v Chocni a 1. traťová kolej z Dlouhé Třebové do odb. Parník, která bude do 4.7. vedena přes estakádu.
Na druhém koridoru pokračují stavby zejména v úseku Ostrava - Hranice n.M., kde vlaky nabírají zpoždění v řádu 10 - 30 minut (téměř v celém úseku je jednokolejka a maximální rychlost 50 km/h). Většina výluk zde bude ukončena dne 19.8., kdy si lidé velmi oddychnou poté 18.9., kdy si lidé ještě více oddychnou a vlaky by mohli jezdit opět včas. Po tomto datu budou probíhat již jen malé výlukové akce v okolí Hranic n.M. a v Ostravě. My Vám nabízíme k prostudování kompletní přehled výlukových akcí. Letošní výlukový maraton by měl skončit 2.12. a začne opět další rok, kdy by měla definitivně skončit modernizace prvního koridoru, ale měla by začít modernizace koridoru čtvrtého z Prahy Hostivaře do Českých Budějovic. Začít by se mělo v úseku Hostivař (mimo) - Stránčice (včetně) (podle některých zdrojů Stránčice - Benešov u Prahy) a zřejmě také Ševětín - Nemanice, kde by měl vzniknout nový dva a jeden a půl kilometru dlouhý tunel. Vše záleží na tom, kdy bude vydáno stavební povolení.
Ilustrační snímek zachycuje pohled z jedoucího vlaku na již vytrhanou 1.TK v úseku Dlouhá Třebová - odb. Parník. Ještě před několika desítkami hodinami se po této koleji ještě jezdilo a nyní zde není trakční vedení ani koleje.
Modrá laminátka - Jak již mnozí z Vás vědí, zaměstnanci DKV České Budějovice ve spolupráci se Škodou DT Plzeň přestavili první ze tří lokomotiv řady 240 ČD na zcela novou řadu 340 ČD. Při modernizaci je hlavním cílem vybavit lokomotivy pro přetahy souprav přes hraniční přechod Horní Dvořiště / Summerau, tedy je potřeba vybavit lokomotivy i na provoz pod soustavou 15 kV, 16 2/3 Hz. To se povedlo a nyní probíhají testy předepsané drážním úřadem. Pod napětím 15 kV, 16 2/3 z bude mít lokomotiva přibližně třetinový výkon. První přestavenou byla 340 055, která byla vystavena na veletrhu Czech Raildays 2003 a také druhý den na oslavách 100 let Tábor - Bechyně. Dále bude dokončena lokomotiva 340 049 a třetí 340 062. Po absolvování potřebných zkoušek na ŽZO Cerhenice bude lokomotiva nasazena do zkušebního provozu. Na závěr ještě doplním, že nátěr je realizován v PJ Tábor. A nyní to hlavní, na stránkách www.msts.cz se objevil skvělý skin 340 055, jehož autorem je Pikkulintu. Skin s modelem můžete stáhnout na www.msts.cz. Pikkulintu, díky za skvělý skin a Starý, díky za skvělý model, bez něhož by nevznikl skin 340 055. Díky.
Anketa - Dnes vyhlašujeme novou anketu na téma: Podle některých médií jsou zvažovány, pro nutný test řady 680 ČD rychlostí 250 km/h, dvě varianty. Kterou byste zvolili Vy? A možnosti: Zmodernizovat některou trať v ČR na rychlost 250 km/h nebo Poslat pendolino na zkušební okruh do ciziny.
Výsledky staré ankety na téma: Ohodnoťte jednotku řady 680 ČD jako celek (jako ve škole). - průměrná známka 2, 32; 46 jedniček, 77 dvojek, 25 trojek, 17 čtyřek a 15 pětek. Celkem hlasovalo 180 lidí. Děkujeme Vám a těšíme se i na Vaše další názory.

Poruchy- Včera neměly slovenské krysy svůj dobrý den. Kolabovaly jedna za druhou. Nejdříve zkolabovala 350 019 ještě před odjezdem z Prahy hl.n. na EC 75 směr Vídeň, jako náhradní byla nasazena 363 065 a lokomotiva 350 019 byla hned za esem, ale nečinná. Zpoždění narůstalo již v Praze hl.n., odkud si vlak odvezl 17 minut. Dalším odpadlíkem byla 350 016, která selhala na EC 172 při cestě do Prahy, ale naštěstí byla 363 065 nablízku a vlak opět převzala (350 016 opět nečinná za esem). Ani Smetana - EC 278 nedojel v pořádku. Lokomotivě 350 018 na cestě z Brna hl.n. v Židenicích vzplál požár ve strojovně a poté zde byla odstavena. Náhrada už nebyla nablízku a vlak nabral slušné zpoždění - 75 minut.
Jak nevycházelo křižování v místech staveb koridorů, tak se zasekávaly i další a další vlaky a tak téměř všechny vlaky vyšší kvality si vezly solidní bonusy. Na přiložených snímcích - vlevo EC 75 - 363 065 s 350 019 v Praze hl.n.; vpravo EC 172 363 065 s 350 016 v Pardubicích hl.n. (vše 23.7.2003).
1. železniční koridor - V pondělí 21.7.2003 byly zahájeny zatěžkávací a dynamické zkoušky nové estakády, která vyrostla mezi odbočkou Parník a Dlouhou Třebovou. Nejdříve na most najela všechna ložená nákladní auta stavebních firem, které se účastnily stavby. V úterý se konaly dynamické zkoušky, kdy lokomotiva řady 163 nejdříve sólo o rychlostech 5, 10, 15, 20, 25, 30 a poté vždy deset navíc až do 120 km/h. Ono úterý jsem kolem stavby jel dvakrát (Ex 121 a poté Ex 120) a studoval sem stavbu. Vystudoval jsem, že z odb. Parník vjíždí nová trať do mírného oblouku, před nímž je rychlostník 130. Hned za obloučkem začíná rovina a je tu rychlostník 160 km/h. Ve středu poté probíhaly poslední testy hlavně zabezpečovacího zařízení a protože vše proběhlo bez problémů, nebyl problém zahájit provoz na nové estakádě, ale nebylo to jako vždy se slávou a hojnou účastí z řad GŘ ČD, ale provoz byl zahájen v poklidu. Dokonce se mluvilo o to, že by je přivezla jednotka řady 680 ČD, ale podle slov objednavatelů Skanska CZ toto bylo ČD zrušeno kvůli nedostatku financí ... Vlaky tedy po nové koleji, která vede po nové estakádě (2.traťová kolej - správná z České Třebové směrem do Prahy) jezdí od čtvrtečního rána. Zřejmě zítra bude zahájena výluka 1. traťové koleje (kolej vedoucí po staré trase) a bude též navedena na estakádu a staré těleso bude sneseno. Provoz na 1. traťové koleji na estakádě je naplánován na konec srpna / začátek září.
Prázdninové cestování - Právě dnes jsem zahájil výletění na týdenní síťovou jízdenku pro první třídu. Zádrhel nastal hned v Praze hl.n., když mi tu síťovku nechtěli vydat se slovy, že neexistuje. Až vytáhnutí mé TR 10 je přesvědčilo, že asi existovat bude. Jedna pokladní radši zavřela pokladnu, druhá se poradila a s dopomocí jízdenku vydala. Nákupem jízdenky jsem se zaobíral od 7:40 do 7:55 (to je ještě slušné). Odjel jsem R 621 směr Kolín (sem pravě přijížděl R 424 s 160 min navíc), dále R 613 Jan Palach do Břeclavi, dále 842 021 021 021 do Znojma (cestou jsme potkali 842 001, 842 002, 842 003 (Os) a Sp Znojmo - Havlíčkův Brod 850 Bmx (v Jihlavě měl vlak -7 minut!!!). Při čekání v Havlíčkově Brodě na R 678 (měl 3 min) se najednou vyřítil OE od Prahy směr Brno... Výlet jsem zakončil na Smíchově a najel sem 651 km. Až na hrozné počasí venku (ve vlacích bylo solidně) a zádrhel ráno, se výlet povedl. Vlaky, kterými jsem jel, měly zpoždění max. 5 minut ...
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












