Relační sleva - Od 1. srpna, tedy dva měsíce od uvedení v platnost, bude pozměněna nabídka ČD - relační sleva. Bude pozměněno odbavení cestujících a také cestování vlaky EuroCity. Odbavit cestujícího na relační slevu budou moci výhradně pokladny v Praze Smíchově, hlavním nádraží, Holešovicích a Libni a v Brně hl.n. a Králově Poli. Předprodejní doba je nejvýše den předem. Ve vlacích kategorie EuroCity budou muset mít cestující s relační slevou povinně místenku (20 Kč) na vlak, kterým hodlají jet. Toto opatření je z důvodu zachování komfortu cestujících v těchto vlacích. Jízda ve vlacích ostatních kategorií nebude změněna. Relační sleva je vyhlášena na všechny vlaky jedoucí přímo na trase Praha - Brno (přes Č. Třebovou i přes Havlíčkův Brod) a je poskytována pouze ve druhé vozové třídě. Cena relační slevy je 140 Kč.
Pendolino - V mediích probleskla zpráva, že jsou výrazné problémy se zkoušením jednotky řady 680 ČD. Problémy nemá jednotka, ale proces zkoušení. Jednotka má maximální rychlost 230 km/h a Drážní úřad nařídil, že jednotka nebude nasazena do pravidelného provozu, pokud neabsolvuje testovací jízdu při rychlosti 250 km/h. To je ale problém, protože nikde v ČR není možné dosáhnout rychlosti vyšší než 200 km/h. Pro upřesnění: na zkušebním okruhu v Cerhenicích je Vmax 180 km/h za určitých podmínek a za určitých podmínek je možné dosáhnout rychlosti 200 km/h na trati Brno - Břeclav. ČD, dle médií, nyní zvažují, zda pendolino budou zkoušet v cizině a nebo také údajně, zda nezmodernizují nějakou svou trať. Chystáme na toto téma anketu.
Budete včas informováni.
Hof - Dne 12.7.2003 jsme s Michawelem navštívili Německo a hlavně jejich dráhy v regionu Egrensis. V Německu jsme se rozhodli použít jízdenku přátelství. Do Chebu jsme jeli na KMB vlakem IC 152 Egrensis. V Chebu jsme si koupili zpáteční skupinovou jízdenku Cheb - Cheb st.hr. a vyrazili jsme na nástupiště, kam za chvíli přijela jednotka řady VT 642 DESIRO společnosti Vogtlandbahn GmbH. V 10:23 přesně se vlak rozjel směr Marktredwitz a jízda nás příjemně překvapila.
Duhová lokomotiva - Jak jsme Vás již informovali, dne 10.6.2003 uplynul rok od uzavření smlouvy mezi Českými drahami a ČEZem na reklamní nátěr lokomotivy 151 001-5, která si vysloužila přezdívku "duhová lokomotiva." Po dohodě mezi ČD a společností ČEZ nebyla smlouva prodloužena, takže dne 10.6.2003 mel být nátěr již navrácen do původního stavu, ale ČD vyjednaly, že lokomotiva může mít i na dále modrou barvu s blesky, jen budou odebrána loga ČEZ a Duhová energie. České dráhy reklamní nátěr ale nechaly o šest týdnů déle jako náhradu za občasné poruchy. Těchto šest týdnů vyprší 22.7.2003, kdy by mělo být jasné, co se s touto lokomotivou stane. Podle posledních informací od společnosti ČEZ se nyní jedná o pronájmu této lokomotivy od 1.1.2004. foto -jl-
Jablonecko - Na nechráněném železničním přejezdu v obci Proseč na Jablonecku se včera srazila osmsetdesítka (810 242) a Btax s osobním automobilem, stříbrné barvy, značky Škoda Fabia. V automobilu cestovala rodina s malou dcerou a naštěstí vyvázli jen s lehkým zraněním. Cestující vlaku nebyli zraněni vůbec. Přejezd byl nezabezpečený a řidič zřejmě přehlédl přijíždějící vlak. Vlaková doprava byla na tři a půl hodiny vyloučena a nahrazena autobusy.
1. železniční koridor - Blíží se zatěžkávací a dynamické zkoušky na nové estakádě mezi Dlouhou Třebovou a odbočkou Parník, která leží na trati Praha - Česká Třebová a je součástí 1 koridoru. Provoz na této estakádě ve druhé traťové koleji má být podle harmonogramu zahájen 24.7. a vše nasvědčuje tomu, že to bude včas. Zkoušky budou zahájeny 21.7., kdy proběhne zatěžkávací zkouška - tentokrát ne parní lokomotivy, ale nákladní automobily plné štěrku, další den by měla být provedena dynamická zkouška (elektrická lokomotiva s vozy bude přejíždět most rychlostí 5 - 120 km/h a bude se sledovat chování mostu) a další den bude proveden poslední test. Pokud vše bude v pořádku, další den, bude na mostě zahájen pravidelný provoz. Na zprovoznění druhé traťové koleje naváže výluka první traťové koleje, která potrvá asi do 4.9., kdy se na novou estakádu přesune i 1. TK. Stávající těleso bude zřejmě opuštěno. Pokud se podaří vše dobře naplánovat, měly by se na našich stránkách objevit fotky z některého z rušných dnů (21. - 24.7.).
9.7.2003 - 20:25 - Sedmdesátitisící návštěvník, děkujeme Vám
70000 - Dnes v 19:13:08 byl počítadlem zaznamenán návštěvník s pořadovým číslem 70000 od založení webu Želpage (18.2.2001). Velice vám děkujeme za skvělou návštěvnost. My se na oplátku budeme snažit Želpage stále vylepšovat, ale během prázdnin moc aktualizací nebude. Někteří členové jsou na dovolené, někteří mají brigádu a někteří různě lenoší, ale od září budou opět pravidelné aktualizace. Děkujeme za pochopení...
Anketa - Dneska vyhlašujeme novou anketu. Bude na téma Hodnocení pendolina známkami jako ve škole.
Výsledky staré ankety "Co by měli České dráhy nakoupit nejnutněji?":
Elektrické jednotky ve velkém počtu 47;Třísystémové lokomotivy 85;Motorové vozy (např. typu DESIRO/GTW) 95;Nové osobní vozy pro dálkovou dopravu 17;Nové osobní vozy pro regionální dopravu 40. Celkový počet hlasujících: 284. Děkujeme za Vaše názory. A těšíme se na další...
Vnitrostátní tarif ČD - Zítra vstupuje v platnost změna číslo devět předpisu TR 10. Co se změní? Změní se toho celkem hodně. Asi nejsledovanější změnou bude zrušení ČD-TIPu a překoncipování skupinové slevy. Nyní bude pro dva až 15 cestujících s tím, že první z nich zaplatí plné zákaznické jízdné 15 a ostatní zaplatí zákaznické jízdné -15 bez ohledu na věk. Dále budou zrušeny oblastní jízdenky a budou nahrazeny jízdenkami síťovými, které budou za cenu oblastních a také ve více variantách - nově též dvoudenní a všechny varianty pro 2. třídu se slevou pro držitele Junior pasu a co potěší, k síťovým jízdenkám se již nebude muset dokupovat příplatek pro vlaky vyšší kvality. Dále bude zrušena kilometrická banka s omezeným použitím a ta s neomezeným použitím bude zlevněna na 1200 Kč. Dále bude zavedena jednotná cena zákaznické karty 100 Kč. Cestující, kteří si zakoupili kartu Z před 1.7.2003, tedy za 200 Kč, bude automaticky prodloužena platnost o půl roku. Také odbavení pro vlak SuperCity bude změněno. Od zítřka cestující zaplatí zákaznické jízdné pro 1. třídu a k tomu servisní poplatek, který bude činit 200 Kč, v létě zlevněn na 150 Kč. České dráhy chtějí tímto nalákat cestující zpátky do vlaků. Uvidíme, jestli se to povede, to ukáže až čas.
Lužná u Rakovníka - Ve dnech 28. a 29.6. se konala v Lužné u Rakovníka akce s názvem Setkání těžkých nákladních lokomotiv. K vidění bylo opravdu velké množství parních a motorových lokomotiv. Pro fotografy tu byla v sobotu i možnost nočního focení od 22 do 24 hodin za zvýšené vstupné, které činilo 100 Kč. V neděli 29.6. po 12. hodině vyjel z Lužné zvláštní osobní vlak do Stochova vedený 534.0432 za nímž následovala kavalkáda nákladních vlaků z Lužné do Řevničova vedenými postupně stroji 555.0153, 534.0323, 556.0506 a T679.1529, která jela s požárním vlakem údajně hasit požár vzniklý od lokomotivy 534.0432. Součástí akce byly i zvláštní jízdy historických vlaků z Prahy a Plzně. Ráno z Prahy vyjela souprava 556.0506 + 5*Bai přes pražský semmering do Lužné, zpět jela souprava T679.1600 + 4*Bai, která následně jela zpět do Lužné v neděli ráno. Z Plzně vyjela souprava 534.0432 + 5*Be, která v Rakovníku dostala ještě postrk tvořený lokomotivou 534.0323.
Poříčany - Před asi padesáti minutami v Poříčanech mimořádně zastavil vlak Ex 501 Ostravan. Před tím již jel velice pomalu. Důvod je jednoduchý - škvařily se brzdy vozu Apee. Vůz Apee je řazen jako předposlední vůz soupravy. Vlak bude pokračovat pouze s jedním vozem první třídy - vozem Aee (ne RIC). Ex 501 dnes také veze restaurační vůz pro vlak SC Manažer. Má jezdit vůz WRmz, ale jede vůz WRmee. Z Poříčan si Ostravan veze 36 minut a veze i vůz Apee. Maximální rychlost je 60 km/h až do Kolína, kde bude vůz odpojen.
Trať 010 - Při průjezdu rychlíku 440 u zastávky Kojice v úseku Řečany nad Labem - Záboří nad Labem na trati 010 nacouvalo nákladní auto do jedoucího rychlíku. První vůz byl velmi poškozen, protože byla poškozena i okna a další vozy byly poškozené pouze z boku. Z důvodu této nehody byl zastaven provoz v tomto úseku a některé vlaky jely odklonem přes Hradec Králové. Nikdo nebyl zraněn. Srážka tentokrát na přejezdu se stala včera v půl osmé ráno na trati Plzeň - Žatec. Nehoda se stala na přejezdu zabezpečeném pouze výstražnými světly u Třemošné. Vlak narazil pouze do návěsu, takže nebyl nikdo zraněn. Podle prvních odhadů řidič kamionu přehlédl funkční signalizaci. Doprava byla obnovena v 8:15. Během výluky byly vlaky nahrazeny autobusy.
Prázdniny - Jak všichni víte, zítra končí školní rok 2002/2003 a bude velká poptávka po železničním spojení mezi velkými českými městy. České dráhy se proto rozhodly posílit dopravu do žádaných směrů někde o celé vlaky a někde o vozy.
Velká část čtenářů navštěvuje naše stránky z internátů a kolejí. Všem, kteří se na naše stránky o prázdninách nedostanou přejeme příjemně strávené léto a v září 2003 opět nashledanou. Redakce Želpage bude pracovat i v létě, ale volněji. V září opět obnovíme plný provoz redakce. Všem, kteří budou Želpage sledovat i v létě, děkujeme a přejeme pěkné léto 2003.
MSTS - Po menší pauze vydal Ondra Janiš opět nový skin. Tentokrát je to skin na žehličku. Skin je lokomotiva 110 046. Skin na lokomotivu ZSSK 110 vypadá opravdu skvěle a doporučuji si jej ihned stáhnout. Ke stažení je v Ondrových downloadech. Ondro, díky za addonek ;o)
Homepage Ondry Janiše je zde.
24.6.2003 - 23:01 - Fotoreportáž z ROLL-OUTu řady 680 ČD
Pendolino - Od dnešního rána byla na hlavním nádraží v Praze k vidění nová elektrická jednotka řady 680 ČD. Před devátou bylo první nástupiště uzavřeno, aby mohlo vedení ČD s novináři zahájit ROLL-OUT prvního pendolina řady 680 ČD. Tato oficiální část, kdy se neúčastnila široká veřejnost, trvala asi čtyři hodiny a poté se otevřely interiery jednotky i pro běžné lidi. Byly otevřeny obě první třídy, barový oddíl s druhou třídou a vůz druhé třídy. Také byly přístupné obě kabiny strojvedoucího. Jednotku stále střežila bezpečnostní agentura a také lidi od ČD. My Vám nabízíme, článek k této jednotce.
Lidé ze ŽelPage byly na akci celý den a tento den byl opravdu zajímavý. Zítra ještě fotky od Ice-beara a několik videosekvencí ode mne a od Ondry.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












