..: Aktuality a články :..

30.11.2004 - 22:25 - Do konce prosince bude v provozu vetšina úseků TEŽ

Tatry - - Doplněno 1.12. 20.12 - Poškození tratí TEŽ a Ozubnicové železnice se nyní nejeví takové, jaké se zdálo těsně po živelné pohromě.
Mezi Popradem-Tatry a osadou Pod Lesom jezdí vlaky již několik dní a již 2.12. bude zahájen provoz i na ozubnicové železnici mezi Štrbou a Štrbským Plesem, 7.12. bude obnoven provoz mezi osadou Pod Lesom a stanicí Starý Smokovec, 22.12. bude zprovozněn úsek Vyšné Hágy - Štrbské Pleso a 26.12. bude obnoven provoz mezi Starým Smokovcem a Tatranskou Lomnicí.
V posledním nejzasaženějším úseku Starý Smokovec - Vyšné Hágy bude náhradní autobusová doprava zavedena delší dobu.
Ta¨transké lanové dráhy:
Tatranská Lomnica - Skalnaté Pleso a Skalnaté Pleso - Lomnický štít budou otevřeny 18.12.2004, lanovka Starý Smokovec - Hrebienok bude zprovozněna patrně kolem Vánoc.
Foto 425.952 - Tomáš Rejdal, Štrbské Pleso, 7/2004.

30.11.2004 - 21:51 - Přeprava spěšnin a cestovních zavazadel na ČD končí

České dráhy - Pokud si chcete poslat spěšninu nebo cestovní zavazadlo, je nutné, abyste tak učinili nejpozději v pátek 3.12.2004. Od soboty bude totiž vyhlášen zákaz přijímání spěšnin a cestovních zavazadel k přepravě. Přeprava spěšnin byla velmi ztrátová. "K zemi" jí poslalo převedení z osobní do nákladní přepravy. V praxi to znamenalo, že spěšniny bylo možné přepravovat výhradně ve spěšninových vozech. Před několika měsíci byla přeprava spěšnin zdražena o 100% a to si již zákazníci rozmysleli, zda má cenu zásilku poslat Českými drahami.
Náhradou za spěšniny bude již dříve zavedená služba ČDkurýr, která bude poskytována mezi 181 stanicemi. Bližší informace o přepravě v systému ČDkurýr, naleznete zde (server ČD).

Přeprava cestovních zavazadel také citelně zdražila a vedlo to k tomu, že o tuto službu nebyl valný zájem. Tuto přepravu využívali hojně pouze železničáři, kteří mají přepravu zadarmo.
Místo přepravení zavazadla jako cestovního je možné jej přepravit v pojízdných úschovnách - Úschova během přepravy za kus a vlak činí 20 Kč. Tato služba se hojně rozrůstá.

29.11.2004 - 22:43 - Jízdní řády ZSSK 2004/2005 ke stažení

Bratislava – Stejně jako ČD i ZSSK a další železniční podniky vydávají nové jízdní řády, které vstupují v platnost 12.12.2004. Na Slovensku jsem příliš mnoho změn nezaznamenal (asi proto, že tamní jízdní řád nemám příliš "v oku"), ale zarazil mne velký počet tratí, kde je doprava toho času zastavena. Pokud si chcete prohlédnout nové jízdní řády 2004/2005 ZSSK, nabízíme Vám je ve formátu pdf.

29.11.2004 - 22:05 - Lokomotivy ř. ČD 371 na vlacích EC mezi Německem a Polskem

 Řada 371 ČD - Elektrické lokomotivy řady 371 ČD se od 12.12.2004 podívají více do ciziny. Budou totiž nasazeny na vlaky EC Berlin - Warszawa Express mezi Berlínem a polskou stanicí Rzepin. Lokomotiva přijede do Berlína s EC Hungaria, poté bude dva dny jezdit mezi DB a PKP a poté opět odveze EC Hungaria zpět do ČR.
Lokomotivy řady 371 jsou v Berlíně k vidění každý den právě v čele EC 170/171 - se začátkem platnosti nového GVD to bude rok, co sem začaly jezdit.
České dráhy mají nyní sedm lokomotiv řady 371 (inv. čísla 001-005, 015 a 201), které jsou nasazovány na vlaky EC mezi Prahou a Drážďany (či Berlínem - EC 170/171).
Poslední sedmou lokomotivu dostaly ČD od DB jako náhradu za poškozený stroj 372.006, který měl nehodu v Drážďanech dne 9.7.2001. Lokomotiva DB měla číslo 180.001 u ČD dostala číslo 371.201.
Tyto lokomotivy mají v současnosti svůj domov v Děčíně, ale od nového grafikonu se přestěhují do Prahy.
Lokomotiva 372.006 je nyní opět v provozu po opravě v Přerově. Na boku má napsáno DKV Praha a je velmi snadno identifikovatelná podle, pro řadu 372, netypického nátěru dle vzoru např. 371.001.
Na ilustračním snímku je lokomotiva 371.005

 Trať 221 - 12.11.2004 byla vyhlášena Veřejná obchodní soutěž na zhotovitele první stavby v rámci IV.koridoru, který je trasován: (Děčín s.h.-)Praha - České Budějovice - Linz, České Budějovice - České Velenice a Veselí nad Lužnicí - České Velenice.
Stavba zahrnuje optimalizaci traťového úseku v km 157,220 - km 175,400 (Strančice - Praha-Hostivař vč. stanic Strančice, Říčany a Praha-Uhříněves), novostavbu šesti mostů, rekonstrukci patnácti mostů, novostavba čtyři zdí, rekonstrukce pěti zdí, 17 kilometrů protihlukových stěn, montáž a úprava trakčního vedení v celkové délce 18,5 km a stavbu tři nových trafostanic.
Stavba bude zahájena 30.12.2004 (přípravné práce; stavba se naplno rozběhne cca v březnu 2005) a dokončena má být do 31.7.2007.
Vlaky běžné konstrukce budou moci v tomto úseku jezdit rychlostí 110 - 140 km/h s místními omezeními na 105 nebo 100km/h. (max. rychlost 140 km/h mezi Uhříněvsí a Hostivaří).

Vraňany – Upraveno 29.11.2004 22:38 - Na trati Vraňany - Lužec nad Vltavou je již obnovený provoz. Náhradní autobusová doprava zajišťovala osobní dopravu jen několik hodin poté, co byly zjištěny vady v traťové koleji.

Tatry - Zřejmě od soboty je zprovozněna část TEŽ v úseku Poprad-Tatry - Pod Lesom, na zbylém úseku TEŽ a na trati ze Štrby do Štrbského Plesa je zavedena náhradní autobusová doprava dle jízdních řádů električek.
Na ilustračním snímku je jedna ze souprav ozubnicové železnice, která je nyní mimo provoz.

 České dráhy - Poslanecká sněmovna dnes odsouhlasila garanci na úvěr, který si chtějí České dráhy vzít od EUROFIMy. České dráhy mají v této instituci nyní cca. 1%, což znaměná, že mají nárok v přepočtu na 1,45 mld. Kč. Úvěr bude čerpán na rok 2005.
Úvěry od EUROFIMy mají velmi výhodný úrok a výhodnou splatnost.
České dráhy úvěr využijí na částečné financování nových vozů Ampz a Bmz od Siemensu (mají být dodány v roce 2005 a 2006), dále na nové lokomotivy od Škody Plzeň a nové příměstské jednotky ř. 471 od ČKD Vagonky.
Nyní stačí, aby garanci schválil Senát a podepsal prezident republiky.

Praha-Hlubočepy - Dnes byl Obvodním soudem pro Prahu 2 odsouzen strojvedoucí Miloslav Kroužek, který 3.října 2003 zavinil srážku nákladního vlaku, který vedl (v čele ř. 742), s osobním automobilem zn. Škoda felicia, který jel jako poslední vůz ve svatební koloně v Praze-Hlubočepích. Strojvedoucí ignoroval návěstidlo s návěstí stůj a tím nedošlo k zapnutí přejezdového zabezpečovacího zařízení.
Strojvedoucí vinu přiznal.
V osobním automobilu byly těžce zraněny čtyři osoby, z nichž jedna žena následkům podlehla.
Strojvedoucí dostal od soudu 3 roky nepodmíněně za trestný čin obecného ohrožení s následkem smrti.
Žalobce i strojvedoucí si ponechali lhůtu na možné odvolání.

Tatry – Po páteční větrné smršti na Slovensku jsou mimo provoz tratě v oblasti Tater. Od soboty 16.00 je zprůjezdněna trať Poprad-Tatry - Studený Potok - Tatranská Lomnica. Všechny tratě Tatranských elektrických železnic a ozubnicová železnice jsou i nadále mimo provoz.
Od pondělí je zajištěna náhradní autobusová doprava v trase TEŽ.
Úsek Poprad-Tatry - Starý Smokovec: do dvou až tří dní by měly být odklizeny kmeny stromů, které popadaly na trať. Poté bude nutné opravit trakční vedení. Trať bude zprovozněná za několik týdnů.
Úsek Starý Smokovec - Tatranská Lomnica: bude zprovozněna současně s tratí z Popradu.
Úsek Starý Smokovec - Štrbské Pleso: Nejpoškozenější úsek. Nejprve bude nutné odklidit stromy, poté opravit trakční vedení a pak také poškozenou trať. Zprovoznění se očekává až za několik měsíců.
Úsek ozubnicovej železnice Štrbské Pleso - Štrba: je nutné odklidit stromy a opravit trakční vedení - zprovoznění za několik týdnů.
Pozemní lanová dráha Starý Smokovec - Hrebienok je praktický celá zapadána stromy, dvě soupravy, které byly na trati jsou také poškozené.
Kabinková lanová dráha Tatranská Lomnica - Skalnaté Pleso je poškozena zejména v dolní části.
Zprovoznění všech tratí a lanovek v Tatrách bude otázkou několika týdnů či měsíců, ale samotné Tatry se z katastrofy budou vzpamatovávat několik desetiletí.
Přejme proto na Slovensko hodně nervů a sil.
Na ilustračním snímku je zachycena souprava na ozubnicové železnici Štrbské Pleso - Štrba v červenci 2004, foto: Michawel.

Hradec Králové – Včera krátce po půl deváté ráno došlo na přejezdu v Hradci Králové-Kuklenách (trať Pardubice - Hradec Králové - Jaroměř), který je vybaven světelnou signalizací bez závor, ke střetu R 680 (Pardubice hl.n. - Liberec) (v čele s lok.ř. 130.006) s osobním automobilem zn. Škoda.
Rychlík jel v době srážky velkou rychlostí a po nárazu tlačil automobil ještě několik desítek metrů před sebou. Řidič automobilu, který byl velmi zničen, byl na místě mrtev. Cestujícím ve vlaku se nic nestalo.
Podle svědectví bylo PZZ v činnosti.
Vlaky byly až do uvolnění místa nehody odkláněny přes odb. Plačice a plačickou spojku, čímž docházelo ke zpoždění max. tři čtvrtě hodiny.
Vlaky začaly místem nehody projíždět krátce po půl jedné odpoledne.
Na snímku je lokomotiva 130.006 odstavená v PJ Hradec Králové po srážce s osobním autem, foto Vladimír Fišar dne 21.11.2004.

Jízdné ČD – Před časem jsem "naťuknul" chystané změny tarifu od 12.12.2004. Dnes se mi do ruky dostal nový jízdní řád a tak Vás se změnami seznámím podrobněji. Jelikož je výčet rozsáhlejší, zpracovali jsme je.

České dráhy uvedly, že zdražení je zapříčiněno zvýšením cen ropy a elektrické energie.

Jízdné v přehledu neuvedené se nemění.

EJ 680.001 - Dnes ve 14.52 hodin překonala jednotka 680.001 znovu svůj rekord ze dneška (229,4 km/h při druhé jízdě Břeclav - Hrušovany u B.) a ze včera, který byl přibližně 220km/h.

Dnes byl rekord překonán rychlostí 237,04 km/h při jízdě z Hrušovan u Brna do Břeclavi, konkrétně mezi žst. Zaječí a zast. Rakvice.

Pendolino tak opakovaně překonalo rekord lokomotivy 124.601 (dříve E469.3030), která na ŽZO dne 5.9.1972 dosáhla rychlosti 219 km/h.

Pražská m?stská linka - Regionální organizátor pražské integrované dopravy (ROPID) a magistrát hl.m. Prahy se dohodly na další budoucnosti městské železniční linky Roztoky u Prahy - Libeň. Linka bude zachována a i počet spojů se měnit zřejmě nebude. Linka jezdí v některých denních dobách málo vytížená a tak se pro příští GVD předpokládá nasazení dvou sólo motorových vozů řady 810 DKV Praha namísto elektrických jednotek. Kapacitně sice řada 810 stačí, ale komfort bude možná tím, co ovlivní cestující, zda jet městskou linkou, nebo raději jiným prostředkem MHD, nebo dokonce pojedou autem.
Na snímku je zachycena EJ řady 452 nasazená na městskou linku dne 5.10.2004 u zastávky Praha-Sedlec, [foto: Dejv]. Jak budou vlaky vypadat uvidíme již 13.12.2004.

 Tarif ČD - TR10 - S novým jízdním řádem, který vstoupí v platnost již 12.12.2004, čeká cestující nemilé překvapení. České dráhy zdražují některé své obchodní nabídky. Zdražení se týká těchto nabídek:
Kilometrická banka nově 1300Kč (dnes 1200Kč);
Čtvrtletní traťové jízdenky zdražují o cca 10%;
Karta Z nově 200 Kč (nyní 100Kč).
Senior pas nově 600Kč (nyní 500Kč)
Tyto změny si můžete prostudovat v knižním vydání JŘ 2004/2005, který přichází v těchto dnech do prodeje v železničních stanicích ČD.

Česká pendolína - Zítra dopoledne bude zahájena série zkušebních jízd jednotky 680.001 ČD. Jízdy budou probíhat zřejmě až do pátku a to nejdříve od 8.30 a nejpozději do 16.30 hodin.
Jednotka bude jezdit v úseku Břeclav - Hrušovany u Brna a test bude probíhat v úseku Podivín - Vranovice a zpět po 2.TK. Testy budou provázet přísná bezpečnostní opatření - střežené přejezdy, zastávky apod.
Jednotka zahájí zkušební jízdy rychlostí zřejmě 170 km/h a postupně ji bude při každé jízdě zvyšovat na rychlost minimálně 230 km/h.
Během testů padne český rychlostní rekord 219 km/h, který od 5.9.1972 drží lokomotiva 124.601.

Již za pár týdnů se cestující na trati 090/091 dočkají jednotky 680.003, která bude jezdit na pravidelných vlacích Sp a R mezi Prahou a Děčínem. Jednotka musí na těchto rychlících najezdit minimálně 50 000 kilometrů ve zkušebním provozu s cestujícími. Zda bude aktivováno klopení zatím nevím.
Hlavně v prvních dnech provozu bude jednotka zřejmě velmi plná, protože to bude jakási atrakce se touto jednotkou svézt a navíc má menší kapacitu ve 2.třídě oproti soupravám rychlíků.

Starší zprávy
« Novější zprávy | 1 ... 6 7 8 9 10 ... 34 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 08:00
zapadá v 16:05