..: Aktualności i artykuły :..

KJŘ 2004/2005 - Již 22.listopadu bude oficiálně možné zakoupit knižní podobu Jízdního řádu ČD 2004/2005, který bude platit v období od 12.12.2004 do 10.12.2005.
Jízdní řád seženete za 60 Kč (vč. DPH) ve všech ČDcentrech a téměř ve všech železničních stanicích.

Pelhřimovsko - Dnes v 10.33 hodin se mezi stanicemi Pacov a Nová Cerekev (trať 224 Horní Cerekev - Obrataň - Tábor) srazil osobní vlak 18422 (810.645-2 (modro-bílý nátěr) s montážním vozíkem MUV-69. Zranění utrpěli tři železničáři z MUVky - dva těžké a jeden lehké. Jedna malá cestující byla převezena do nemocnice na pozorování - ostatní cestující, ani strojvedoucí nebyli zraněni vůbec. Hmotná škoda byla předběžně vyčíslena na cca. sto tisíc korun.
Nehodu způsobila zřejmě obsluha montážního vozíku, která nevyčkala křižování ve stanici Pacov (výpravčím bylo nařízeno, aby se posunem přesunuli na jinou kolej. Místo toho ale vyjeli na trať.
Technická závada byla vyloučena, ale vyšetřování příčin se šetří.
Provoz na trati bude obnoven ve večerních hodinách poté, co budou poškozené stroje z trati odstraněny.
Doplněno 9.11.2004 22.52:
Do místa srážky byl z Veselí n.l. vypraven nehodový vlak ve složení 751.120+paklák+2vozy a jeřáb. Pro návrat zpět byl na konec nehodového vlaku připojen i poškozený motorový vůz.
Provoz na trati je v tuto chvíli již obnoven.
Foto: MUV-69 v Ústí n.O. dne 4.9.2004 pořídil Dejv.

Publikace - Firma SAXI před nedávnem vydala publikaci
Železniční koridory na Moravě - Ukončení výstavby II. koridoru.
Tento titul (cena 550 Kč) popisuje na 128 plnobarevných stranách kvalitního křídového papíru formátu A4 výstavbu železničních koridorů na území Moravy. Kniha pojednává o rekonstrukci moravské části I. koridoru a celé větve druhého železničního koridoru. Tratě lemované řekami Svitavou, Svratkou, Moravou, Bečvou a Odrou procházely od výstavby prvních kilometrů tratí až do současné doby náročnými změnami. V závěru je věnována kapitola zajímavostem a životnímu prostředí.
Další sortiment naleznete na stránkách firmy SAXI - www.saxi.cz.

Praha - Jak jsme včera napsali žst. Prahu Masarykovo nádraží čeká rekonstrukce. Původně se letos na podzim mělo opravovat postupně všechny výhybky ve stanici. Jenže zřejmě nejsou peníze a akce se odsouvá. Ve hře jsou ale i jiné varianty - kromě opravy ve stávající poloze je  ještě možnost nádraží zrušit a vlaky přesměrovat na hlavní nádraží a nebo z Masarykova nádraží udělat podzemní nádraží.
V dnešní anketě se Vás ptáme:
Žst. Praha-Masarykovo nádraží zřejmě čeká přestavba. Jakou variantu byste zvolili Vy?
Možnosti: Nádraží zkrátit; Postavit podzemní nádraží; Nádraží zrušit; Nádraží nechat tak, jak je.
Minulá anketa se Vás dotazovala, jak byste odpověděli v referendu, které se konalo v Brně. Odpověď ANO znamenala nádraží v současné poloze, NE znamenalo odsun.
V neplatném referendu se pro zachování vyslovilo cca 85% lidí, v naší anketě to bylo 82% lidí (597 lidí) pro odsun bylo 128 lidí.

 Cheb - Fr. lázně - V pondělí začíná dlouho očekávaná výluka traťové koleje Cheb - Františkové Lázně. Tento úsek měřící 7 kilometrů vlak jede cca. 18 minut - traťový úsek je velmi zanedbaný a rychlost vlaku se pohybuje mezi hodnotami 10 - 30 km/h..
Výluka začíná 8.11.2004 v 7.40 a skončí 17.12.2004.
Během výluky budou vlaky vedeny odklonem přes Tršnice (většina vlaků tudy stejně jezdí). Rychlíky jedoucí z/do Františkových Lázní zahájí/ukončí jízdu ve stanici Cheb. Mezi Chebem a Františkovými Lázněmi budou přepraveni pravidelnými osobními vlaky (kromě R 755 a 659, které budou z Fr. Lázní vedeny náhradní soupravou a v Chebu bude nutný přestup do kmenové soupravy).
Na ilustračním snímku [foto: 12.7.2003] je vlak společnosti Vogtlandbahn ve stanici Cheb, který míří do Zwickau a do Františkových lázní jezdi úvratí přes stanici Tršnice.

Přechod na zimní čas – V neděli 31.10.2004 ve tři hodiny ráno se posune čas o hodinu zpět. Tím se dostaneme do období zimního času. Tato změna se týká i několika nočních spojů, které v určených stanicích vyčkají a odjedou až podle zimního času.

Pendolino - Po několika týdnech se pendolino vrátilo na trať Česká Třebová - Brno, aby pokračovalo v předepsaných testech.
Během několikatýdenní pauzy mezi testy se pendolino podívalo na rakouské tratě, kde probíhaly různé zkoušky.
Tento týden probíhaly zkoušky na trati Letovice - Rájec-Jestřebí a maximální rychlost při zkouškách byla 132 km/h. V současnosti probíhají různé testy bezpečnosti jednotky proti vykolejení bez zjevných problémů.
Problémem i nadále zůstává ovlivňování kolejových obvodů na napájecí soustavě 25kV 50 Hz. Firma Alstom problém řeší, ale na české normy zatím nestačí.
Cestující se ale vlakem pendolino svezou možná již brzy - na vnitrostátních rychlících Praha - Děčín. Pokud vše dobře dopadne, jednotka bude na rychlíky nasazena krátce poté, co vstoupí v platnost nový jízdní řád 2004/2005.
Toto nasazení je nutné z důvodu najetí potřebných kilometrů ve zkušebním provozu s cestujícími.
Začátkem listopadu se testy jednotky přesunou na trať Vranovice - Břeclav, kde budou probíhat zkušební jízdy rychlostí až 220 kilometrů v hodině. Je to jediná trať v ČR, kde je možné takové rychlosti s nutnými úpravami a za dalších podmínek dosáhnout. Před několika málo lety zde byl testován rakouský Taurus, který jel rychlostí přes 200km/h (zkoušela se kvalita kolejí a trakčního vedení).
Rychlost 220 km/h. není náhodná, protože aby jednotka měla maximální rychlost 200 km/h, musí být zkušební jízda zajeta rychlostí o 10% vyšší, což je v tomto případě právě 220 km/h.
Testy jednotky provázejí přísné podmínky. Z bezpečnostních důvodů se testy jezdi v době, kdy je co nejmenší provoz, který je možné zastavit úplně. Během jízdy jednotky je totiž nutné, aby v obvodu měnírny, která pendolino právě zásobuje, nebyl žádný jiný jedoucí vlak - právě kvůli bludným proudům.
Na přiloženém snímku [foto: Jaroslav Stárek] je zdokumentována první část zkoušek na trati Č. Třebová - Brno v úseku Svitavy - Letovice dne 31.8.2004 a jednotka 680.001 ve stanici Svitavy.

IV. koridor vs. dálnice D3 - Evropská unie dala přednost železnici - III. a IV. koridoru před dálnicí D3. Znamená to, že EU bude přednostně přispívat na stavby III. a IV. koridoru. A příspěvky to nebudou zrovna malé, protože budou dosahovat až 80% nákladů na stavbu, které se v případě IV. koridoru odhadují na cca. 40 miliard korun. To je dáno zejména dlouhými tunely a nutností značnou část trati zdvoukolejnit v odlišné poloze, než vede současná trať.
Po dokončení IV.koridoru, které se plánuje na rok 2014 (včetně uzlů), se výrazně zrychlí spojení z Prahy na jih.
IV. koridor má na našem území dvě základní větvě. První větev vede z Děčína st.hr. přes Prahu, Tábor, České Budějovice do Horního Dvořiště st.hr. a dále pokračuje jako mezinárodní koridor na jih.
Druhá větev vede z Veselí nad Lužnicí do Českých Velenic a dále do Rakouska.
Se zahájením stavebních prací se počítá během příštího roku...
Na přiloženém snímku je stanice Heřmaničky, což je jedna ze stanic, která bude zrušená a nahrazená zastávkou na přeložené trati.

Praha-Bubeneč - V sobotu 23.10.2004 se konají oslavy 100 let města Bubenče.
Při této příležitosti bude jezdit kyvadlově zvláštní vlak mezi stanicemi Praha-Masarykovo nádraží - Praha-Bubeneč.
Zvláštní vlak bude z Masarykova nádraží odjíždět: 12.00; 13.00; 14.00; 15.00; 16.00; 17.00; 18.00.
Odjezdy z Bubenče: 12.25; 13.25; 14.25; 15.25; 16.25; 17.25 a v 18.25 hodin.
Souprava bude řazena takto: 423.009 + doprovodný vůz + 3xCe.
Bližší informace k oslavám naleznete na adrese: http://praha6.cz/bubenec/oslava_program.php.
Na přiloženém nočním snímku [foto: CzechDave] je zachycena lokomotiva 423.009 před odjezdem z Prahy hl.n. domů z akce 100 let trati Olbramovice - Sedlčany dne 9.10.2004

Nákladní vozy - V září 2004 získaly Ostravské opravny a strojírny, s.r.o. tři zakázky na modernizaci celkem 950 nákladních vozů ČD. Hodnota zakázky je 1 003 miliony korun. Zakázka by měla být hotova do konce příštího roku. Hlavním důvodem pro modernizaci je nutnost, aby vozy splňovaly podmínky EU, což v současnosti moc neplatí, neboť vozový park nákladních vozů je starý.
Kvůli velikosti zakázky bude firma muset přijmout několik desítek zaměstnanců.
Kromě modernizace vozů pro ČD se OOS orientují na modernizaci vozů Slovenských železnic a ucházejí se o modernizaci vozů polských železnic.
Na snímku [foto: Šílený Max] je vůz řady Gbgkks ČD ve stanici Mladá Boleslav hl.n. dne 6.2.2003

Praha - Blíží se 12.12.2004, což je první den platnosti nového jízdního řádu. My Vám jej dnes přinášíme v podobě, v jaké bude vytištěn v knižních jízdních řádech, které budou k dispozici během listopadu.

13.10.2004 - 22:39 - Koridory v ČR: Dokončuje se Choceň, ruší se dopravna Střeň u Olomouce

Železniční koridory - Po delší době Vám opět přinášíme malý přehled, jak jsou na tom stavby na našich koridorech.
Na prvním koridoru je postupně dokončována modernizace stanice Choceň - 1. nástupiště - koleje 1. a 3., jejichž výluka má být ukončena 21.10.2004. Tím budou pro letošek ukončeny stavby na 1.koridoru. V následujících letech je možné počítat s rekonstrukcí úseku Úvaly - odb. Blatov, odb. Blatov - Praha-Běchovice a Běchovice - Libeň. Kdy bude stavba zahájena závisí na zajištění financování.
Na druhém koridoru byla dokončena déletrvající rekonstrukce úseku Grygov - Olomouc.
Včera byla zahájena nepřetržitá výluka celého 11 kilometrů dlouhého úseku mezi Štěpánovem a Červenkou (od 1.10. probíhá výluka 1. staniční koleje ve Střeni a 1.TK Střeň - Červenka). Důvodem tak velké výluky je další etapa rušení kolejových spojek v dopravně Střeň (rušení výhybek 2, 3, 12, 15). Výluka potrvá do 25.10.
Dne 31.10. naváže druhá etapa, při níž budou vyrušeny výhybky 1, 4, 13, 14. Výluka bude ukončena ke dni 15.11., kdy se z dopravny stane zastávka.
Přesuneme-li se blíže k České Třebové, narazíme na modernizaci stanice Zábřeh na Moravě, kde probíhá rekonstrukce sudé kolejové skupiny, do 29.11.2004.
Mezi odbočkami Most a Lupěné probíhá výluka 1.TK do 18.11.2004.
Ve stanici Krasíkov je výluka sudé skupiny a z Krasíkova do Rudoltic je vyloučena 2.TK. Obě výluky budou ukončeny 16.11.2004. Nadále pokračují přípravné práce na napřímení úseku Krasíkov - Zábřeh a také Třebovice v Čechách - Rudoltice.
Na třetím koridoru se s pracemi zatím nepočítá.
Práce na čtvrtém koridoru jsou sice naplánovány již od začátku listopadu, ale skutečný začátek se dá stěží odhadovat...
Aktuální stavby na českých koridorech najdete v průběžně aktualizovaném přehledu.

Slavonice/Fratres - Ministr dopravy a spojů ČR - Milan Šimonovský nedávno navštívil Slavonice a místním sdělil, že provoz na trati Slavonice - Fratres by mohl být obnoven v polovině roku 2006. Slavonice si železniční přechod velmi přejí - důkazem je vyčištění zbytků trati od náletových dřevin.
Obnova trati si příští rok vyžádá asi 60 milionů korun, čímž by mělo dojít k propojení Slavonic s Fratres.
V současné době je dokončována projektová dokumentace na obnovu trati.
Součástí obnovy by měla být též oprava stávající tratě Kostelec u Jihlavy - Slavonice.
Možným problémem může být přístup rakouských drah, které nemají příliš peněz a trend na regionálních tratích je takový, že se doprava spíše pozastavuje, než obnovuje. Nezbývá tedy nic jiného než doufat, že rakouské železnice budou mít zájem o obnovu spojení.
Přiložený snímek pořídil Martin Hahn ve Slavonicích dne 9.9.2003

Brno - upraveno 10.10. v 0.48 - Dnes se v Brně konalo referendum, ve kterém se jeho obyvatelé měli vyjádřit k budoucí poloze hlavního nádraží. Dle zákona je referendum platné, pokud se jej zúčastní alespoň 50% brněnských voličů.
Oficiální výsledky:
Referendum je neplatné, protože bylo odevzdáno jen 78617 platných hlasů. Pro zachování nádraží v současné poloze hlasovalo 67440 voličů, pro odsun 11088 voličů a 89 lidí se zdrželo. Aby bylo referendum platné, mělo být odevzdáno 159019 platných hlasů.
Magistrát slíbil, že se výsledkem bude zabývat i v tomto případě, kdy je referendum neplatné.

Valtice - upraveno 10.10. v 0.34 - Dnes ráno v cca 5.24 vykolejil mezi stanicemi Valtice a Boří les osobní vlak 4501 (842.003) jedoucí ze Znojma do Břeclavi. Vlak vykolejil poté, co najel na mohutný dub, který spadl na koleje po dešti, protože byl nahnilý.
Vlak jel v době vykolejení rychlostí 75 km/h. Spadlý strom nemohl strojvedoucí včas zaregistrovat, protože trať je zde v oblouku.
Vlak po vykolejení pokračoval ještě několik desítek metrů a poškodil 180 pražců, které budou muset být vyměněny a spodní část motorového vozu. Škoda na motorovém voze je vyčíslena na 100 tisíc, na trati 190 tisíc korun.
Později jedoucí Os 4503 měl být posledním před plánovanou výlukou. Z důvodu této mimořádnosti byl také nahrazen NAD.
Plánovaná nepřetržitá výluka, která byla zahájena v 7.30, skončí v pátek v 15.30.
Ve vlaku cestovaly tři desítky cestujících, kteří vyvázli bez zranění.
Na snímku [foto: Milan Vojtek] je motorový vůz 842.003 v místě vykolejení.
Děkujeme Milanu Vojtkovi za upřesnění informací.

« Nowsze wiadomości | 1 ... 7 8 9 10 11 ... 34 | Starsze wiadomości »    
ŽelPage - elektroniczny magazyn kolejowy
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Publiczne używanie treści bez zgody autora nie jest dozwolone.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Logowanieopen/close
 
 
  
 
Zapomniane hasło   
Zarejestruj się   
:. Położenie pociągów CZopen/close
Położenie pociągów CZ
 
:. Szukanieopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info dla fotografówopen/close
Przydatne informacje
dlafotografów (ČR)

Słońce
wschodzi o 08:00
zachodzi o 16:05