..: Nachrichten und Artikel :..

nehodaBrodek u Přerova - dnes v 13.44 hodin se ve stanici Brodek u Přerova (trať Praha-Ostrava) střetl vlak EuroCity Praha jedoucí z Varšavy do Prahy s bagrem, který vedle kolejí pracoval a jehož rameno zasahovalo do trasy vlaku (strojvedoucí sice viděl překážku, houkal, ale nestačil zastavit).
Vlak zastavil na výhybkách, bohužel tak, že byla znemožněna jízda všech vlaků směr Přerov/Ostrava.
Při nehodě nebyl nikdo zraněn, škoda na bagru byla odhadnuta na 10 tisíc korun, na lokomotivě na 50 tisíc korun. Doprava byla zcela přerušena do 15.20 hodin, kdy byl vlak EC Praha odtažen do Olomouce, odkud po výměně lokomotivy pokračoval do Prahy.

Zdroj : Drážní inspekce

Doplnění - Filip Bouška :
Železniční doprava byla přerušena přibližně 90 minut.
Zpoždění :
EC 106 - Pardubice + 141
SC 508 - Úvaly + 51
R 622 - Choceň + 90
Os 3712 - Zábřeh n. Moravě + 102
další vlaky do + 30 minut.

Odklon VSOE dne 17.9.2003 Aktualizováno - Cheb - V sobotu pokračoval VSOE dále do Německa. Z Prahy hl.n. odjel ve 14:05 a do Chebu přijel v 17:15. Mezi Prahou a Chebem byl jako obvykle tažen Olympijskou 363.078. První fotografie najdete na webu o V.S.O.E..

Regionova 814+914 (foto Jiří Randa, Most, 24.11.2005)Šumperk - Na základě úspěšně prezentovaného prototypu modernizace motorového a přípojného vozu ř. 810 a 010 na řadu 814-914 vypsaly České dráhy, a.s. veřejnou soutěž na dodávku 100 motorových jednotek v průběhu 3 let, kterou vyhrála společnost Pars nova a.s.
Začátkem dubna byla završena obchodní jednání mezi Pars nova a.s. a ČD, a.s. podepsáním smlouvy. Na základě této smlouvy výrobce postupně dodá v průběhu následujících cca tří let více než 100 ks těchto jednotek. Na rok 2006 je počítáno s realizací 20 jednotek s termínem předání poslední jednotky do 30. 11. 2006. V následujících dvou letech by mělo být dodáno zbylých 80 jednotek. Počínaje květnem letošního roku budou bránu firmy Pars nova opouštět měsíčně 2 až 3 jednotky.

Prototyp soupravy, který byl představen na loňském strojírenském veletrhu v Brně, již přepravuje cestující ve Středočeském kraji k všeobecné spokojenosti jak ze strany cestující veřejnosti, tak i ze strany provozovatele ČD, a.s.
První sériová souprava opustí brány Pars nova a.s. začátkem měsíce května a potkávat bychom ji měli ve Zlínském kraji, následně pak budou dodávány jednotky i do dalších krajů.
České dráhy, a.s. zamýšlejí provozovat tyto jednotky na místních a regionálních tratích v celé republice. Krajským úřadům regionů nabídly v rámci konceptu „Regionovou vaším krajem“ ucelenou koncepci propagace krajů, turistického ruchu a ekologické železniční dopravy. Projekt se setkal v krajích s velmi příznivou odezvou.

Zdroj : Pars nova. a.s.

Autor: JRtrain Neues Email senden

ČHZHronec / Slovensko - V pondělí 1. května slavnostně zahajuje svou sezónu Čiernohronská železnica na Slovensku. Na akci bude vypraven zvláštní vlak ŽSR/ZSSK v trase Zvolen - Banská Bystrica - Chvatimech - Hronec a zpět. Jízdné v tomto vlaku je v běžném tarifu ŽSR.
ČHŽ vypraví několik zvláštní vlaků v trase Chvatimech - Hronec - Čierny Balog - Vydrovo skanzen a po celý den budou jezdit vlaky mezi Čiernym balogom a Vydrovo skanzenem. Zde platí pouze tarif ČHŽ.

Doprovodný program:
- slavnostní otevření lesnického skanzenu ve Vydrovskej doline
- výstava vozidel ČHŽ a breznianského Veterán klubu
- jízda historického dřevařského vlaku ČHŽ
- hudební program, program pro děti, občerstvení
Železnička bude jezdit denně až do 15.9.2006

Informace též na ČHŽ.

Zábřeh na Moravě - ilustrační fotoBrno - Některá malá vlaková nádraží v Česku by se mohla v budoucnosti radikálně proměnit. České dráhy připravují projekt, který by měl z původní budovy nádraží vytvořit komerční plochy a pokladnu a další zázemí přesunout k nástupištím. Do konce roku by měly být vybrány lokality, kde chce podnik chystaný projekt představit, řekl dnes na mezinárodních stavebních veletrzích v Brně ředitel společnosti ČD reality Eugen Bečka.

Revitalizací už postupně prochází 58 větších vlakových stanic. Jejich oprava v rámci projektu Živá nádraží přijde na 60 miliard korun, většinu zaplatí soukromí investoři. Podobně by měl vypadat i nový projekt, jehož obdoba podle drah funguje úspěšně v některých evropských státech. Původní budovu opraví soukromý investor, který ji bude mít v dlouhodobém pronájmu. Na nádražích by pak měly vyrůst restaurace rychlého občerstvení, kavárny a obchody.
Do projektu by se mohla zapojit i města, mohou tam zřídit třeba knihovnu. Projekt je zatím jen ve stadiu úvah, přesné podmínky by mělo mít vedení ČD k dispozici ve druhé polovině roku.
Dráhy v současnosti v rámci projektu Živá nádraží rekonstruují 48 větších stanic. Chtějí z českých nádraží vytvořit komunikační centra regionu, a zpříjemnit tak zákazníkům cestování. Opravená nádraží už dráhy otevřely například v Zábřehu na Moravě nebo Ústí nad Labem.

Společnost ČD reality vznikla v roce 2004 odštěpením z Českých drah. Kromě přípravy revitalizačních projektů se částečně podílí i na jejich realizaci.

Zdroj : České noviny (ČTK)

NehodyHradec Králové - V pátek 28.4. v 6.40 hodin se mezi stanicemi Hradec Králové hlavní nádraží a Praskačka střetl osobní vlak jedoucí z Týniště nad Orlicí do Chlumce nad Cidlinou s osobním automobilem Škoda Forman. Nehoda se stala na přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací (bez závor), která byla v době nehody v činnosti. Při nehodě byl těžce zraněn 28 letý řidič osobního automobilu, škoda na autě činí 40 tisíc korun, na železnici 110 tisíc korun. Provoz byl obnoven v 8.46 hodin.

Staré Město u Uherského Hradiště - dnes v 7.15 hodin vyskakoval v železniční stanici Staré Město u Uherského Hradiště z rozjíždějícího se osobního vlaku Přerov-Břeclav muž (88 let) z Napajedel. Bohužel se dostal pod kola vlaku, který ho na místě usmrtil.

Zdroj : Drážní inspekce

Ilustrační foto - Želenice u Mostu (2005) - foto Martin NožičkaÚstí nad Labem - V úterý 25.4. ve 13.55 hodin vykolejil v železniční stanici Ústí nad Labem-Střekov nákladní vlak. Při nehodě vykolejila lokomotiva a část prvního vozu na jedné z výhybek.
Jednalo se o nákladní vlak (28 prázdných vozů, 378 metrů dlouhý, váha 723 tun). Nehoda se obešla bez zranění, škoda se odhaduje na 2 miliony korun. Doprava mezi stanicemi Ústí nad Labem-Střekov a Sebuzín byla přerušena, obnovena byla na jedné ze dvou kolejí ve 14.40 hodin.
Drážní inspekce zkoumá, zda se jedná o selhání lidského činitele, technickou závadu na výhybce či technickou závadu na vlaku.

Zdroj : Drážní inspekce, ilustrační foto ŽP

info - pozvánkaČeské Velenice - Střední škola České Velenice, Informační centrum železniční dopravy a přepravy pořádá přednášku na téma - TARIFY VE VNITROSTÁTNÍ ŽELEZNIČNÍ OSOBNÍ PŘEPRAVĚ.
Přednášet bude Bc. Roman Šulc, pracovník odboru osobní dopravy a přepravy generálního ředitelství ČD, a.s.
Přednáška se uskuteční ve čtvrtek 20. dubna 2006 od 15:15 hod. v budově SŠ České Velenice, Vitorazská 88., učebna č.9 (1.patro, třída PE1). Kapacita učebny je 30 osob, místo si je možné rezervovat na tel. 384 794 163 (8-14hod.).

19.4.2006 - 22:16 - Ve Francii našli bombu na kolejích

bombaFrancie / Paříž - Na železniční trati mezi Paříží a Nantes se našla podomácku vyrobená bomba, která byla dost účinná na to, aby mohla vykolejit vlak. Případ vyšetřuje francouzská protiteroristická jednotka.

Zdroj : Novinky.cz

Nehody na železniciNehody - Bohužel i o Velikonocích dochází k nehodám na železnici. V následujícím článku najdete aktuální přehled nehod od pátku 14. do pondělí 17. dubna 2006.

K velmi vážným nehodám došlo v Indonesii, kde došlo ke střetu dvou vlaků (13 mrtvých) a v Řecku, kde došlo ke střetu vlaku Intercity s nákladním autem. Vlak vykolejil a jeden vůz začal hořet (4 mrtví). Další závažnou nehodou byl střet rychlovlaku ICE v Německu nedaleko Frankfurtu. Nehoda se naštěstí obešla bez zranění a obětech na životě.

V České republice, asi jako každý den, došlo k několika střetům na přejezdech, či sražení osob v kolejišti.

15.4.2006 - 22:10 - Euregio Egrensis protestuje proti rušení dálkových spojů

Euregio EgrensisCheb - Euregio Egrensis - sdružení měst a obcí a dalších subjektů z části Čech, Bavorska a Saska - protestuje proti chystanému zrušení dálkových železničních spojů, které zastavují v Chebu či bavorském Marktredwitz. Na jednání prezídia Euregia Egrensis, které se sešlo opět po čtvrtroce, tentokrát v Chebu, se na společném Ne! dohodli představitelé všech tří pracovních sdružení.
„Chceme vyvíjet tlak zejména na české ministerstvo dopravy, aby tudy dálkové spoje dál jezdily a zastavovaly zde. Zatím se tak děje v případě dvou mezinárodních vlaků, kterými jsou ´Karlštejn´ z Prahy do Frankfurtu a noční spoj z Norimberku do Prahy. Od dalšího jízdního řádu se však již ani s nimi nepočítá, když vlaky by měly jezdit z Prahy do Frankfurtu jen severní cestou, přes Sasko,“ vysvětluje prezident české části Euregia Egrensis, chebský místostarosta Václav Jakl.

Zdroj : Cheb - Radniční listy

Poznámka autora:
V článku v Radničních listech došlo k drobným nepřesnostem. V současnosti jezdí jeden pár mezinárodního spoje Praha (21:46) - Cheb (0:49-1:12) - Nürnberg (3:10-3:33) - Frankfurt (6:21), zpět Frankfurt (23:38) - Nürnberg (2:05-2:24) - Cheb (4:35-5:04) - Praha (8:15). Ani jeden spoj nestaví ve stanici Marktredwitz. V připravovaném jízdním řádu platném pro rok 2007 se s nimi opravdu nepočítá, v severní trase (Praha - Děčín ...) ovšem žádný přímý spoj do Frankfurtu nefiguruje.

Motorový vůz ř.854Praha - V prosinci se mají rozjet první soukromé rychlíky, ale dosud není jasné, kterou firmu stát na koleje pustí a za jakých podmínek. Ministerstvo dopravy se už přes půl roku nemůže o dvou zkušebních tratích rozhodnout.
Už na podzim vypsalo ministerstvo výběrové řízení na dopravce, kteří budou vozit lidi mezi Libercem a Pardubicemi a Plzní a Mostem. Soutěž není dodnes uzavřená.
Ministerstvo vede s dopravci jednání. Vyzvalo je, aby vylepšili svou nabídku. Jasno o vítězi má být v květnu.
Podle ministra Šimonovského získala nejvíce bodů nabídka soukromé firmy, která chce vozit lidi úplně novými soupravami. Problém je ale v tom, že by to stálo více než dvakrát tolik, než nabízejí České dráhy. Ty nabídly nízkou cenu, ale i nízkou kvalitu.
Ve hře jsou peníze, které stát zaplatí na dotacích, a také komfort cestujících. Za něj by muselo ministerstvo připlatit.

Soukromým dopravcům se zpoždění nelíbí. Pokud by vyhráli, měli by problém stihnout nakoupit nové soupravy, přijmout a vyškolit zaměstnance či uzavřít všechny smlouvy. Mimo ČD se o zakázku ucházejí společnosti Viamont a Connex.

Přijdou další tratě
Soutěže na provozování vlaků chce ministerstvo vyzkoušet nejprve na dvou tratích, pak uvažuje o dalších, spíše delších trasách přes větší území.
I přes potíže s prvním výběrovým řízením má takový postup prý první výsledky. České dráhy na zmiňovaných tratích už nabídly podstatně nižší cenu než dosud.
Desiro Vogtlandbahn Jde o velký byznys, stát i kraje rozdělí na dotování ztrát dopravcům ročně miliardy korun. Hlavně soukromí dopravci to však kritizují s tím, že se peníze rozdělují neprůhledně. ČD mají díky nízkým cenám a použití starých, i když často modernizovaných souprav velkou šanci na tratích zůstat i nadále. Například v Libereckém kraji podle dobře informovaných zdrojů v soutěži na tři regionální tratě zřejmě zvítězí. Soukromí dopravci už dříve označili nízké nabídky Českých drah za nereálné, ale to dráhy odmítají.

Vybrat železniční firmy, které budou provozovat vlaky, se zatím odhodlali radní jen ve dvou krajích: Libereckém a Karlovarském. Měly by to udělat všechny kraje, je to cesta, jak zjistit, co doprava skutečně stojí. Bez soutěže není žádná snaha o zlepšení služeb.

Zdroj : iDnes.cz

železniční dopravaČeská republika - Nejsilnější politické strany chtějí podporovat veřejnou dopravu na úkor individuální. Podporují ekologické druhy doprav, tedy železnici a v městské dopravě tramvaje, trolejbusy a autobusy na plyn. Všechny strany počítají se zachováním podpor na obnovu vozového parku. Strana zelených a KSČM zvažují možnost zavést MHD zdarma.

Zvýhodnění veřejné dopravy, které slibují všechny velké politické strany, považují také odborníci za nezbytné. Jen tak se zvýší její atraktivita vůči osobním automobilům. Odborníkům ale v politických programech stran chybí samostatný zákon o veřejné dopravě, který by definoval podmínky fungování integrovaných dopravních systémů. Přitom integrované systémy chtějí rozvíjet všechny silné politické strany.

infoJaponsko - Největší japonská železniční společnost East Japan Railways chystá testy údajně prvního vlaku na světě poháněného palivovými články. Palivové články vyrábějí elektrickou energii při reakci vodíku a kyslíku, přičemž vedlejším produktem je pouze voda a teplo. Nová technologie, vyzkoušená již v automobilech, je tak ekologicky nezávadná.
První vlak bude tvořit jediný vůz poháněný elektřinou, který by měl být schopen dosahovat rychlosti až 100 kilometrů v hodině. Většinu elektrické energie má vyrábět naftový generátor, asi třetinu by měly zajišťovat dva vodíkové palivové články o výkonu 65 kilowattů.

Zdroj : České noviny (ČTK)

České dráhyPraha - České dráhy během letošních velikonočních svátků posílí dopravu o víc než 150 mimořádných vozů s kapacitou téměř 12.000 mít k sezení. Víc vozů mají rychlíky a spoje InterCity na všech hlavních tazích již od středy a budou je mít během prodlouženého víkendu až do úterý 18. dubna. Zvýšený zájem o cestování o prodlouženém velikonočním víkendu zaznamenávají dráhy každý rok.
Dráhy doporučují všem cestujícím, aby si včas rezervovali místa v dálkových spojích, hlavně u pendolin s povinnou rezervací, která jezdí mezi Prahou a Ostravou. To se týká zejména pondělních odpoledních a úterních ranních spojů pro návrat z Moravy do Prahy. Může se stát, že kvůli vysokému zájmu cestujících už nebude možné těsně před odjezdem zajistit rezervaci pro všechny, protože místa budou vyprodaná. Rezervaci míst doporučují dráhy také u rychlíků, expresů a vlaků EuroCity a InterCity.

Zdroj : České noviny (ČTK)

« Neuere Nachrichten | 1 ... 9 10 11 12 13 ... 32 | Ältere Nachrichten »    
ŽelPage - Elektronisches Eisenbahnmagazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Anmeldenopen/close
 
 
  
 
Vergessenes Passwort   
Registrieren   
:. Aktuelle Zugposition CZopen/close
Aktuelle Zugposition CZ
 
:. Suchenopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info für Fotografenopen/close
Bedingungen zum Fotografieren
in der CZ

Sonne
geht auf um 08:00
geht unter um 16:05