..: Nachrichten und Artikel :..

mondi packagingŠtětí - Přibližně čtvrtinu přepravy dřevní štěpky pro papírny Mondi Packaging and Paper ve Štětí budou od nynějška zajišťovat České dráhy. Uzavření kontraktu a přípravu u nás zcela nového logistického ?ešení zrealizovali obchodní manažeři odboru nákladní dopravy a přepravy, organizační jednotka SPEDICE ČD (obchodní název ŽELSPED) ve spolupráci s firmou Wood & Paper. Ročně tak ČD přepraví z Plané u Mariánských Lázní a ze Ždírce nad Doubravou do Štětí přes 80 000 tun dřevní štěpky po železnici. Ze silnic na těchto trasách tak zmizí ročně přibližně 3 500 kamionů. To bude představovat například jen v okolí Štětí snížení nákladní silniční dopravy asi o 70 kamionů týdně. Železniční přeprava je zajištěna podle pevných jízdních řádů v garantovaných časech systému just-in-time.
Celá Tisková zpráva ČD

Zamračená - ilustrační fotoKarlovy Vary - Dnes došlo krátce po osmé hodině k poruše lokomotivy 749 081-6 na R241 Vsacan (Cheb - Žilina) mezi Ostrovem n/O a Vojkovicemi n/O. Vlak byl v žst. Vojkovice n/O odstaven, kde musel počkat na náhradní lokomotivu - 749 140-0. Ta přijela asi po 45 min. z Karlových Varů. Zpoždění z cca 10 min., které bylo způsobeno stavebními pracemi v Karlových Varech - Dvory (stavba silnice a upravy tratě) a na trati z Karlových Varů do Kadaně (elektrifikace), narostlo tak na celou hodinu. Rychlík z Vojkovic odjel krátce po deváté hodině i s neprovozní lokomotivou, která pak byla v žst. Kadaň odstavena. Odtud byl rychlík již tažen opět elektrickou lokomotivou ř. 163. Zpoždění v Mostě činilo již jen 50 minut.
Za zmínku stojí, že na vlaku se jen během cesty do Prahy vystřídá několik lomomotiv. Z Chebu to je řada 242, z K.Varů ř. 749, z Kadaně ř. 163, z Ústí nad Labem ř. 162 (vlak jede mezi Ústím a Prahou většinou rychlostí 140 km/h).

PendolinoČeské dráhy - Vysokorychlostní vlak s naklápěcí skříní pendolino Českých drah absolvoval v minulých dnech sérii zkušebních jízd na tratích ve Spolkové republice Německo.

Pendolino 680.001 odjelo ke zkušebním jízdám do Německa ve středu 20. 7. 2005. V areálu DB Systemtechnik v Mnichově proběhly nejprve některé stacionární zkoušky a následně také příprava jednotky na zkušební jízdy. V rámci nich se na trati München Nord - Maisach za přítomnosti zástupců Výzkumného ústavu železničního a. s., Českých drah a. s., DB Systemtechnik a výrobce – společnosti Alstom - jednotka pendolino podrobila zkouškám elektromagnetické kompatibility.
Následovaly pak brzdové zkoušky při maximální rychlosti 220 km/h a měření na trakčním vedení, s cílem ověřit „spolupráci“ trolejového drátu se sběračem. Tyto zkušební jízdy probíhaly na trati Hamburg – Berlín (Wittenberge - Ludwigslust).
Od pondělí 15. srpna 2005 pak probíhaly zkoušky jízdních vlastností a jízdní bezpečnosti do maximální rychlosti 220 km/h. Ty se uskutečnily nejprve na trati Augsburg – Donauwörth, následující týden pak na trati Bamberg - Lichtenfels (v okolí Norinberka) (zde max. 160 km/h).
Ukončení zkušebních jízd je plánováno na 29. srpna 2005, kdy by se jednotka pendolino měla vrátit přes hraniční přechod Furth im Wald / Česká Kubice zpět do ČR k pokračování dalších zkoušek.

V České republice pokračují zkoušky dalších souprav. Například jednotka 680.003 jezdí ve zkušebním provozu na rychlících mezi Prahou a Děčínem, kde přepravila od prosince 2004 přes 200 000 cestujících a najela jen na této trase přibližně 60 000 kilometrů. Na soupravě 680.004 pak provedl výrobce, společnost Alstom, ve spolupráci s českou společností AŽD Praha úpravy s cílem splnit české normy elektromagnetické kompatibility. Podle dosavadního průběhu zkoušek na zkušebním okruhu u Velimi jsou úpravy účinné a vlak tak zřejmě splní příslušné normy, což umožní jeho schválení pro pravidelný provoz.

Celá tisková zpráva ČD

traťEvropa - Ministerstvo zahraničí upozorňuje na zhoršený průjezd Německem, Rakouskem, Švýcarskem a severní Itálií kvůli záplavám. Vydalo proto seznam nejzasaženějších železničních tratí a silničních úseků.

NostalgieNostalgie - Blíží se konec prázdnin tím bude i ubývat zvláštních a nostalgických akcí na železnici. Tento víkend si ovšem ještě máme z čeho vybírat.

Železniční muzeum ČD v Lužné u Rakovníka v sobotu 27.8. pořádá prázdninový výlet parním vlakem z Lužné do Roztok u Křivoklátu a zpět. Mimořádně bude déle otevřeno muzeum a to do 18:30 hod. Parní vlak bude tažen Všudybylkou ř. 354.195.
Posázavské linky - v sobotu také pojede zvláštní vlak s parní lokomotivou 434.2186 z Prahy hl.n. do Kácova a zpět. Akce je spojena s ukončením sezony ve vojenskohistorickém muzeu Lešany.
Šumavské léto s párou - pravidelný víkendový vlak s parní lokomotivou 310.093 pojede také v sobotu a neděli na trati Stožec - Nové Údolí - Kubova Huť.
S Elinkou do Bechyně - Na trati z Tábora do Bechyně pojede tuto sobotu opět křižíkův historický elektrický vůz M400.001.
Vizovice, Lípa nad Dřevnicí - na 38. tradiční Vizovické trnkobraní i na Trnkobraní OpenAir festival pojedou od pátku do neděle zvláštní vlaky z Olomouce a Ostravy. K vidění bude mj. parní lokomotiva 464.202 a Bobina E499.004. Podrobnosti na webu 38. Trnkobraní a Trnkobraní OpenAir.
Jindřichův Hradec - po úzkorozchodné dráze do Nové Bystřice pojedou parní vlaky již od čtvrtka až do pondělí a to jak ve dne, tak ve čtvrtek a pátek také večer. Vlaky budou tažené parní lokomotivou Resita U46.001. Podrobnosti na webu JHMD.
Osoblaha - v sobotu jede také svoji pravidelnou jízdu úzkorozchodný parní vlak s lokomotivou Resita U46.002 z Třemešné ve Slezku do Osoblahy a zpět. Informace na webu Osoblažsko.
Císařský den v Kadani - v sobotu vyjedou také historické motorové vlaky s M262.1 společnosti Loko Motiv na trať z Jirkova do Kadaně předměstí a zpět.
Z Kamenického Šenova do České Kamenice a zpět budou jezdit motorové vlaky s historickými vozy M131.1441. Vlaky provozuje společnost KPL.

Výstavy
Police nad Metují - v prostorách Klášterního komplexu v Polici nad Metují probíhá od 1.6. do 30.9. výstava Vznik a vývoj stavebnice MERKUR a je otevřená denně mimo pondělí - 9:00-12:00 a 13:00-16:30.
Kadaň - v městském muzeu v Kadani probíhá od 5.8. do 18.9. výstava Ostře sledovaná lokálka o trati Kadaň město - Kaštice, historie vzniku tratí na Kadaňsku.

Podrobnosti o akcích najde také v Kalendářích akcí:
Historické a parní vlaky
Modelářské akce a výstavy (web ČD)

Český Těšín - 24.8.2005 - foto : Roman SlowiaczekČeský Těšín - Povodně ve středu zcela nečekaně zasáhly také severovýchod Moravy. Podle předpovědí tam mělo v noci napršet jen 10 až 15 milimetrů srážek, realita však je daleko horší. Noční srážkové úhrny v povodí Odry jsou od 40 do 105 milimetrů. A některé řeky se už vylévají z koryt.
Nejvíce pršelo na Českotěsínsku, kde je povodňová situace nejhorší. Vylily se tam říčky Ropičanka, Hrabinka a Sadovský potok.

Rozvodněná říčka Ropičanka na Českotěšínsku zalila dnes dopoledne dvě železniční tratě. Z tohoto důvodu došlo k určitým omezením dopravy.

Český Těšín - 24.8.2005 - foto : Roman Slowiaczek Na hlavním mezinárodním tahu Bohumín - Český Těšín - Čadca (Slovensko) byla v úseku Český Těšín - Třinec omezena doprava pouze na jednu kolej a z důvodu zalití tratě vodou byla snížena rychlost vlaků v délce asi 700 metrů na rychlost 10 km/h. Z uvedeného důvodu může dojít ke zpoždění osobních a rychlíkových vlaků, které tímto úsekem projíždějí. Nákladní doprava byla na tomto úseku téměř zastavena a přednost mají osobní spoje. Situace na trati je monitorována a zaměstnanci ČD budou přijímat operativní opatření podle povodňového vývoje.
Na trati Český Těšín - Frýdek-Místek došlo z důvodu zalití tratě vodou k dočasnému přerušení provozu dnes dopoledne v 9 hod. 45 minut v úseku Český Těšín - Hnojník. Vlaky jsou nahrazeny autobusy. I na této trati aktuální povodňovou situaci monitorují zaměstnanci ČD a jsou připraveni podle aktuálního stavu přijímat příslušná opatření, resp. zajistit obnovení drážní dopravy.

foto : Roman Slowiaczek 24.8.2005 12:00 Český Těšín - ve směru na Třinec, pohled na potopenou výtažnou kolej.

Zdroj : Novinky.cz , České dráhy

Nádraží v KadaniKadaň - Od 5. srpna do 18. září 2005 probíhá v Městském muzeu v Kadani Výstava s názvem Ostře sledovaná lokálka.
Výstava se týká lokálních tratí Kadaň - Vilémov u Kadaně - Kaštice a Vilémov u Kadaně - Kadaňský Rohozec. Byla uspořádána u příležitosti 80. výročí zestátnění v roce 1925. Kromě toho se zde i stručně pojednává o Buštěhradské dráze, díky níž se železnice dostala do místního kraje.
V rámci expozice jsou představeny historické mapy z let 1883 a 1937, kde jsou zachyceny původní tratě Buštěhradcké dráhy a kadaňské lokálky. Mapy jsou pak doplněny i historickými a současnými fotografiemi, jež dokumentují změny během historie této dráhy.
Historickou část doplňují technické zajímavosti z trati. Mezi nejzajímavější patří kadaňský železniční most, který je jediný svého druhu v ČR.
Část expozije je věnována i technickému parku, který byl na trati provozován. Jsou zde představeny lokomotivy od těch nejstarších až po současné motorové vlaky.
Jeden panel je také věnován tomu jednomu z možných budoucích scénářů existence lokálky a sice možnosti, že od nového jízdího řádu bude na trati zastavena osobní doprava pro nerentabilnost provozu. A i to je důvod uspořádání výstavy o místní lokálce.

Výstavu si je možné prohlédnout při pravidelných prohlídkách muzejních expozic :
úterý - pátek od 13:00, 14:30 a 16:00 hod.
sobota, neděle od 11:00, 13:00, 14:30 a 16:00 hod.

Mgr. Jiří Kopica , tel. 474 341 295 , Městské muzeum v Kadani

přejezdOpava - V úterý v 11:56 hod. se mezi zastávkami Otice a Kylešovice střetl osobní vlak jedoucí z Jakartovic do Opavy s osobním autem. K nehodě došlo na železničním přejezdu zabezpečeném výstražnými kříži. Nehoda se obešla bez zranění, provoz na trati byl přerušen do 13:04 hod. Předběžná škoda na Škodě Felicii je stanovena na 50 tisíc korun, na vlaku 20 tisíc korun.

Zdroj : Drážní inspekce ČR

České dráhyPraha - České dráhy zavedou čipové karty pro zákazníky a zaměstnance. Do dvou let se tak stanou největším českým vydavatelem víceúčelových bezkontaktních čipových karet, které bude možné využít jako průkaz na slevu, jako elektronickou jízdenku ve vlacích a v ostatních druzích veřejné dopravy a do budoucna také jako elektronickou peněženku.
Pod obchodním názvem In-karta České dráhy nahradí čipovou kartou dosavadní papírové slevové karty zákazníků a železniční průkazy zaměstnanců. V první etapě, zaměřené převážně na zaměstnance a jejich rodinné příslušníky i na důchodce z řad bývalých zaměstnanců, bude vyrobeno 280 000 karet. Od roku 2006 začne In-karta postupně nahrazovat dosavadní systém papírových Karet Z i ostatních slevových průkazů a dalších obchodních nabídek Českých drah. V uplynulém roce bylo vydáno 635 000 kusů těchto průkazů. Celkem by tak během příštích dvou let měl vlastnit In-kartu Českých drah každý desátý občan České republiky.
Celá tisková zpráva ČD

ilustrační fotoEvropa - aktualizováno 19:25
S velkou vodou v jižním Německu, Rakousku a Švýcarsku bojují stovky hasičů, vojáků i policistů. Povodně již zčásti ochromily provoz na silnicích i na železnici.

nehodaČeská Třebová - dnes v 9.55 hodin došlo mezi stanicemi Třebovice v Čechách a Rudoltice v Čechách ke smrtelnému úrazu padesátiletého zaměstnance ŽS Brno z Mikulovska. Zaměstnanec manipuloval s rozvodnou skříní o napětí 6kV a byl zasažen elektrickým proudem. Usmrcen proudem byl poté, co neoprávněně vnikl do rozvodné skříně.
Drážní inspekce a Policie šetří příčiny nehody. Prověřuje se zde i možnost, zda tak neučinil s úmyslem zcizit měď. Nehoda nijak neovlivnila provoz na trati.

Zdroj : Drážní inspekce ČR

Teplice v Čechách - foto Jiří RandaTeplice v Čechách - Nádraží v Teplicích a Ústí nad Labem by se do dvou let měla proměnit v komerční centra. České dráhy nyní nabídly prostory v areálech soukromým investorům. Přeměny nádraží na obchodní centra jsou podle ministra dopravy Milana Šimonovského možností, jak zvýšit konkurenceschopnost ČD.
České dráhy chtějí projekt nazvaný Živá nádraží realizovat v 58 městech. V Ústeckém kraji by obchodní centra měla vzniknout na nádraží v Teplicích, Ústí nad Labem, Chomutově, Mostě a Lovosicích. Do výběrového řízení v Teplicích a Ústí se podnikatelé mohou přihlásit do 23. září tohoto roku. Ostatní vypíší ČD do konce roku.
ČD nabídnou investorům v Teplicích dvě podlaží v památkově chráněné budově, v Ústí budou firmy podnikat pod kolejištěm. Za to, že soukromníci oživí prostory, budou v následujících letech platit nižší nájem. Pod opravenou budovou hlavního nádraží v Ústí vznikne široký podchod, kde bude místo pro obchody, služby a odpočinek. Obchodní centrum by mělo navazovat na upravené nábřeží Labe. Magistrát by zde chtěl vybudovat parkoviště pro 100 aut a bezbariérově propojit centrum s ústeckou částí Střekov.
Jak řekl novinářům ředitel Českých drah Josef Bazala, pokud by se žádný investor nenašel, jsou České dráhy připraveny upravit nádraží z vlastních prostředků a poté prostory nabídnout.
V současnosti v Teplicích probíhá rekonstrukce železniční stanice, kdy je již z části hotové ostrovní nástupiště a s tím související přemístění sudých kolejí. Dokončuje se podchod z historické budovy k nástupišti a také zastřešení peronu. Stavbu provádí firma Viamont DSP a měla by být dokončena v říjnu 2005.
Tiskové zprávy ČD :
23.8.2005 - České dráhy zahájily proces revitalizace pěti nádraží v Ústeckém kraji
24.6.2005 - Revitalizace více než 60 stanic - „ŽIVÉ NÁDRAŽÍ“

zdroj : ČTK , České dráhy , Viamont

Vykolejená U37.002 - 22.8.2005 - foto: Drážní inspekceJindřichův Hradec - aktualizováno : 23.8.2005 18:00
V pondělí v 11:44 hod. vykolejila na úzkorozchodné trati Jindřichův Hradec - Nová Bystřice parní lokomotiva osobního vlaku. K vykolejení došlo v úseku mezi stanicemi Malý Ratmírov a Střížovice. Při nehodě nebyl nikdo zraněn.
Předběžné šetření Drážní inspekce ukazuje, že příčinou vykolejení byly přírodní vlivy. Parní lokomotiva v oblouku s největší pravděpodobností vykolejila vinou podmáčené trati. Předběžná škoda na lokomotivě řady U37.002 je stanovena na 70 tisíc korun. Byla zavedena náhradní autobusová doprava, provoz na trati byl obnoven v 16:15 hod.

Foto : Drážní inspekce

Jak nám sdělil Jan Šatava z JHMD, parní lokomotiva U37.002 má poškozený jeden odvodňovací ventil a zlomenou rozponu pod jedním nápravovým ložiskem. Ostatní závady se v současnosti zjišťují v dílnách společnosti. "Příčinou vykolejení jsou povětrnostní podmínky, prakticky rozmoklé a rozměklé lože na náspu, navíc notně sešlapané turisty, protože přímo po trati vede červená turistická značka", řekl Šatava. Parní vlak byl po nehodě odřeknut, ve 12:30 hod. byla souprava stažena zpět do Jindřichova Hradce a cca stovce cestujícím společnost vrátila jízdné. Ve 13:00 hod. bylo zahájeno nakolejování lokomotivy a ve 13:30 začala oprava poškozené koleje. Inkriminiovaný úsek tratě je nyní sjízdný max. rychlostí 10 km/h. Od čtvrtka bude na parních vlacích nasazena parní lokomotiva U46.001 Rešica.

Zdroj : Drážní inspekce ČR , JHMD

lokomotiva řady 380 - ilustrační fotoPraha - České dráhy si budou zřejmě moci vzít od evropského sdružení železnic Eurofima úvěr 1,4 miliardy korun. Rozhodla o tom v pátek sněmovna, když schválila zákon o státních zárukách za tuto půjčku. Z peněz by měly dráhy nakoupit nové železniční vozy a lokomotivy. Předlohu musí ještě podepsat prezident.
Jak již dříve uvedl ministr dopravy Milan Šimonovský, použijí České dráhy tento úvěr na úhradu nákladů spojených s pořízením 26 vozů první a druhé třídy pro osobní dopravu a 23 vícesystémových lokomotiv řady 380 a na úhradu elektrických příměstských jednotek řady 471 pro osobní dopravu.
"Navrhovaná opatření budou mít nesporně pozitivní vliv na podnikatelské prostředí ČR, udrží nebo zvýší zaměstnanost v regionech, kde sídlí subdodavatelské a dodavatelské firmy. Většinu těchto zakázek realizují subjekty na českém území," uvedl při projednávání předlohy v Senátu Šimonovský. I když je dodavatelem 26 vozů pro osobní dopravu rakouská společnost Siemens, více než 50 procent dodávek se bude vyrábět v ČR, zejména v Praze ve Zličíně, dodal. U lokomotiv vyhrála soutěž společnost Škoda se sídlem v Plzni. Dodavatelem elektrických příměstských jednotek je ČKD Vagonka se sídlem v Ostravě.

Zdroj : ČTK

NostalgieNostalgie - I tento víkend se konají různé historické jízdy a výstavy. Svézt se tak můžete parními vlaky na úzkorozchodné dráze z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice, mezi Kořenovem a Harrachovem, z Plzně do Domažlic a německého Furth im Wald, v okolí Telče, nebo na Šumavě mezi Stožcem a Černou v Pošumaví. Na mnoha místech pojedou i hiostorické motorové vozy - Kamenický Šenov - Česká Kamenice, Teplice v Čechách - Ústí n.L. hl.n. - Litoměřice h.n. - Úštěk a v okolí Telče. Na Zubačce pojedou motorové ozubnocové lokomotivy, na trati Tábor - Bechyně se můžete svézt elektrickým motorovým vozem Fr.Křižíka a v pátek a neděli můžete potkat historickou soupravu v čele s Hektorem (Litvínov - Teplice - Ústí nad Labem - Všetaty - Nymburk - Kolín - Havlíčkův Brod - Humpolec)

Veškeré informace najdete v kalendáři akcí - ZDE

V Polici nad Metují stále probíhá výstava stavebnic Merkur a v Městském muzeu v Kadani probíhá od 5.8. do 18.9. výstava Železný oř na Kadaňsku.

Podrobnosti o modelářských akcích a výstavách najdete na webu ČD - ZDE

« Neuere Nachrichten | 1 ... 21 22 23 24 25 ... 32 | Ältere Nachrichten »    
ŽelPage - Elektronisches Eisenbahnmagazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Anmeldenopen/close
 
 
  
 
Vergessenes Passwort   
Registrieren   
:. Aktuelle Zugposition CZopen/close
Aktuelle Zugposition CZ
 
:. Suchenopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info für Fotografenopen/close
Bedingungen zum Fotografieren
in der CZ

Sonne
geht auf um 08:00
geht unter um 16:05