16.2.2007 - 22:00 - Vlak usmrtil staršího muže
Šternberk - Osmapadesátiletý muž zemřel ve středu večer po střetu s osobním vlakem u Šternberka na Olomoucku. Podle policie šlo o muže přímo ze Šternberka. Železniční doprava musela být kvůli nehodě přerušena na 4,5 hodiny. Příčiny nehody se vyšetřují. „K tragické události došlo ve středu před 8 večer. Muž se procházel v kolejišti za Šternberkem a srazil jej osobní vlak jedoucí na trati z Olomouce do Uničova. Muž zemřel na místě,“ řekla olomoucká policejní mluvčí Jitka Dolejšová.
zdroj: Mladá fronta DNES
Zábřeh na Moravě - Větší komfort při cestování a hlavně více míst k parkování před vlakovým nádražím slibují lidem zábřežští zastupitelé. Ti totiž odhlasovali, že se přestavba přednádraží nakonec uskuteční podle původního návrhu. Změna před lety schválené podoby zábřežského přednádraží byla podle nich nevhodná.
Káranice - Hlavní trať z Hradce Králové na Prahu je opět průjezdná bez omezení. Dopravu mezi Dobřenicemi a Chlumcem nad Cidlinou několik dní komplikovaly následky nedávné srážky rychlíku s nákladním vlakem. Nehoda se stala na okraji nádraží v Káranicích na Hradecku. „Od včerejšího odpoledne je průjezd místem nehody opět bez jakéhokoli omezení. Koleje se podařilo uvést do původního stavu, což umožňuje doržovat jízdní řády i plynulost železniční dopravy,“ potvrdil včera mluvčí ČD Aleš Ondrůj.
16.2.2007 - 14:00 - Rozšíří podjezd během rekonstrukce přerovského železničního uzlu
Přerov - Celkové opravy se v nadcházejících letech dočká takzvaný Mádrův podjezd v Přerově. Jeho obnova se má uskutečnit během první stavby rekonstrukce přerovského železničního uzlu. Součástí stavby bude i rozšíření podjezdu, což zde v dalších letech umožní vybudování nové silnice 2. třídy, která poslouží jako částečný obchvat města. Ten by spojil Kojetínskou ulici s ulicí generála Štefánika. Původně chtěly České dráhy Mádrův podjezd pouze opravit, ale na žádost radnice ho i rozšíří. Stavební úpravy podjezdu si vyžádají dohromady 97 miliónů korun. Rekonstrukce přerovského železničního uzlu má být zahájena v roce 2008. S jejím dokončením se počítá o 4 roky později.
zdroj: Právo
Brno - První z 5 etap rekonstrukce brněnského železničního uzlu je na spadnutí. Primátor Roman Onderka včera podepsal poslední pozemkový převod pod budoucím odstavným nádražím a společnost Správa železniční dopravní cesty, která stavbu připravuje, může zažádat o povolení. „Pokud nenastanou komplikace, mohlo by být stavební povolení vydáno v květnu a mohlo by se začít,“ uvedl Onderka.
Vysočina - České dráhy včera oficiálně uvedly do provozu 2 motorové jednotky řady 814 a 914 RegioNova, které budou využívány zejména na trati z Pardubic do Havlíčkova Brodu nebo Poličky.
„Sériové dodávky jednotek RegioNova jsme zahájili před necelým rokem,“ řekl generální ředitel společnosti Pars Nova Šumperk Tomáš Ignačák. „Kromě již realizovaných dvouvozových jednotek dokončujeme i třívozovou verzi, která rovněž posílí regionální dopravu v našich krajích,“ dodal. „Do konce roku bychom měli nasadit ještě další 2 jednotky, které by se měly pohybovat mezi Chocní a Vysokým Mýtem, respektive v okolí České Třebové na Orlickoústecku,“ řekl šéf krajského centra osobní dopravy v Pardubicích Michal Štěpán.
15.2.2007 - 23:00 - Ve Španělsku začal soud kvůli masakrům v madridských vlacích
Madrid - Ve Španělsku začal soudní proces s 29 osobami obžalovanými z teroristických útoků z 11.3.2004 proti vlakům v Madridu, při nichž přišlo o život 191 lidí a dalších 1.824 bylo zraněno. Přelíčení má ve španělské metropoli trvat až do července a rozsudek se očekává v říjnu. Úřady v souvislosti s přelíčením zpřísnily bezpečnostní opatření. Obviněním z příprav a vykonání teroristických útoků čelí u Národního soudu s 20 arabskými muži převážně marockého původu také 9 španělů. Ti měli rovněž skupině islámských radikálů poskytnout výbušniny. Dalších 11 mužů, kteří se na útoku také podíleli, budou ovšem na přelíčení chybět: 7 údajných vůdců se odpálilo, když jim do bytu vnikla policie, další 3 vyšetřovatelům stále unikají a 1 údajně zemřel při sebevražedném útoku v Iráku.
zdroj: Novinky.cz
Ústí nad Labem, Okříšky - Včera došlo na českých kolejích opět k dalším nehodám a mimořádnostem. V Ústí nad Labem na hlavním nádraží ulehl před vlak 56-letý muž, který následně zemřel. Ve stejném městě, ale u západního nádraží, došlo ke střetu rychlíku s bagrem a v Okříškách na Třebíčsku se vznítil vagón.
Ostrava - Vyhlášená Stodolní ulice v centru Ostravy se loni stala pěší zónou a dočkala se nové dlažby. Návštěvníci tamních barů a klubů se snad už brzy dočkají také dlouho slibované železniční zastávky. „Stavba zastávky už je v plném proudu. Pokud vše půjde tak, jak má, a nic se nezadrhne, například s financováním, stavební práce skončí v listopadu,“ slibuje vrchní přednosta Správy dopravní cesty Ostrava Jaroslav Adamec.
Opava - Elektrifikace tratě z Ostravy do Opavy přišla na 1,7 miliardy korun a 2 roky trvaly útrapy cestujících, kteří museli různě přestupovat do autobusů. Měla jediný smysl, zrychlit a zkvalitnit cestování. Na trať vyjely nové klimatizované soupravy City Elefant, které dokáží jet rychlostí až 140 km v hodině a rychlost tratě se po rekonstrukci zvýšila na 100 km/h. Má to však jeden háček: trať je pouze jednokolejná a tím, že na sebe vlaky čekají, vzniká zpoždění.
8.2.2007 - 23:00 - Krádeží ohrozil provoz vlaků
Pardubice - Neznámý pachatel odcizil na železniční trati před obcí Zminný na Pardubicku 60 kusů litinového vypínacího trolejového závaží o celkové hmotnosti 1.500 kilogramů.
„Když projel vlak EC, došlo k poškození a poruše nezatížené troleje prověšením, čímž přestala být funkční a vynutila si 5 hodinové zastavení železniční dopravy,“ uvedla vrchní inspektorka pardubické policie Dana Dolanová. Předběžně byla způsobená škoda odhadnuta na 200 tisíc korun. Policisté po neznámém zloději pátrají.
zdroj: Právo
Frýdlant nad Ostravicí - Vlakové nádraží ve Frýdlantu nad Ostravicí, které je důležitým beskydským železničním uzlem, čeká generální přestavba. S opravou historické budovy začnou České dráhy letos na podzim. Informoval o tom místostarosta Frýdlantu nad Ostravicí Bohumil Dolanský.
Kompletní rekonstrukce nádraží by měla být dokončena v roce 2008 a měla by zpříjemnit cestování turistům i lidem dojíždějícím za prací, vzděláním, službami či zábavou. Obnovena bude hlavní staniční budova, odbavovací hala, čekárna a kryté nástupiště. Počítá se s vybudováním nového turistického centra a jeho zázemí, se standardem moderního evropského informačního terminálu. "Budova, postavená na začátku 20. století, není památkově chráněným objektem. O to snadněji mohou být stavební práce provedeny. Při rekonstrukci budou použity i původní dobové fotografie," dodal Dolanský.
Vsetín - Obyvatelé Jablůnky nepříjemně zaskočila změna v plánech stavby silnice mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím. Zatímco původní návrh počítal s tím, že se auta do obce dostanou mimoúrovňovým křížením s železnicí, upravený projekt nebezpečný přejezd ponechal v původní podobě. Vsetínský místostarosta Jaromír Kudlík tvrdí, že Jablůnka měla proti přejezdu více bojovat. „Byli jsme postaveni před hotovou věc,“ míní ale starosta Jablůnky Čeněk Hajný.
Praha - V pátek 9.2.2007 využije prezident České republiky Václav Klaus ke své cestě z Prahy do Ostravy spoj SC 501 s odjezdem z Prahy Holešovic v 5:26 hod. Je to již podruhé, co pro přepravu na návštěvu Ostravska využije prezident nejrychlejší spojení ČD – SC Pendolino. Poprvé cestoval Václav Klaus spojem SC Pendolino do Ostravy loni 28.3.
Jeseník - O asi 20 milionů korun více než loni zaplatí letos olomoucké hejtmanství železničním dopravcům za zajištění základní dopravní obslužnosti. Proč? Vlaky najezdí víc kilometrů. Nárůst mimo jiné souvisí se zavedením nových spojů na severu kraje. Právě zde chce hejtmanství ulehčit automobilové dopravě. Důležitá silnice přes Červenohorské sedlo, která v podstatě spojuje sever a jih Olomouckého kraje, totiž bude už za pár týdnů znova uzavřena. Od dubna se stavaři po zimní přestávce vrátí k její rekonstrukci. Hejtmanství tu proto přispěje na 4 nové rychlíky, dráhy však posílí i další spoje.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












