Strakonice - Nejpozději v roce 2010 začne přestavba vlakového nádraží ve Strakonicích, vůbec poprvé v téměř jeho 150 letech existence. SŽDC ve Strakonicích už chystá rekonstrukci. „V jejím rámci dojde k zásadní přestavbě celého kolejiště,“ uvedl náměstek ředitele pro techniku Jan Veselovský. Kromě modernizace nejrůznějších technologických zařízení bude pro cestující nejpodstatnější zejména výstavba dvou nástupních ostrůvků, které budou mít délku kolem 200 m a výšku přes 0,5 m.
Přibice - Přibičtí radní bojují o zachování železniční lokálky č. 253 Vranovice - Pohořelice. Zrušení vlaků je součástí nového řešení IDS JMK.
„Současný návrh o snížení počtu spojů nebo zrušení lokálky, která zde jezdí více než 100 let, je pro Přibice velmi nevýhodný. I s posílením autobusů má klesnout počet spojů ve všední dny do Vranovic a tedy i do Brna ze současných 18 na 14,“ uvádí starosta obce František Stankovič. Členové zastupitelstva poslali radním Jihomoravského kraje dopis, ve kterém žádají o podporu při zachování lokálky, v němž zdůraznůjí například dlouhou tradici železniční dopravy v této obci.
Česká republika - Posilující koruna už zahýbala i cenami železničních jízdenek v mezinárodní přepravě. I přesto, že jejich ceny v Evropě v posledních letech mírně rostly, posilující koruna tento trend převažuje. Cesta vlakem tak ve finále zlevňuje, což už zaregistrovaly i České dráhy. Místo 29 korun za euro začaly jízdné přepočítávat o poznání výhodnějším kurzem.
Kunovice - V železniční stanici Kunovice bylo aktivováno zabezpečovací zařízení ESA 11 od výrobce AŽD Praha. Systém ESA 11, propojený s tzv. graficko-technologickou nadstavbou, zajišťuje od konce března 2008 provoz mezi Kunovicemi a Veselím nad Moravou. Nahradil dopravní zaměstnance ve 3 železničních stanicích, z nichž dvě jsou nyní dopravně neobsazeny. Provoz řídí z Kunovic jediný výpravčí z dálkového obslužného pracoviště.
Česká republika - Českým drahám se daří dodržovat jízdní řád čím dál více, alespoň podle statistik. Zatímco v loňském říjnu přijelo včas 85 % vlaků, v únoru a březnu už to bylo přes 91%. Z 213 tisíc vlaků vypravených minulý měsíc jich do cílové stanice dojelo 194 tisíc podle jízdního řádu.
Toto číslo považuje vedení ČD za úspěch i proto, že s příchodem jara začala SŽDC opravovat několik tratí, na nichž se pak spoje častěji zpožďují. Kritici ovšem připomínají nepřesnou metodiku, kterou ČD pro sběr dat používají.
Česká republika - Už druhý ročník soutěže o nejkrásnější nádraží začal tento týden. Hlasování se může zúčastnit kdokoliv prostřednictvím e-mailu nebo dopisu, uzávěrka hlasování je 15.6. O 3 dny později bude slavnostně vyhlášen vítěz.
Anketu pořádá v rámci projektu „Vlídná nádraží“ občanské sdružení Asociace Entente Florale CZ – Souznění. Partnery jsou České dráhy, Správa železniční dopravní cesty, Český rozhlas 2 – Praha, občanské sdružení Plzeňská dráha a Mikroregion Konstantinolázeňsko.
Letovice - Obyvatelé Letovic chtějí, aby ve městě znovu zastavovaly noční rychlíky, které byly zrušeny před rokem. S žádostí se obrátili letovičtí radní na úředníky ministerstva dopravy i vedení ČD.
„Zastavování rychlíků bylo zrušeno v roce 2007 s naším zásadním nesouhlasem. Nyní jsme požádali o jeho opětovné zřízení. Poslední přímý spoj do Letovic odjíždí z Prahy krátce po půl šesté, což je poměrně brzy. Poslední nepřímý spoj pak odjíždí krátce po 20 hodině večer,“ vysvětluje letovický starosta Radek Procházka. Podle něj by zastavování těchto rychlíků zajistilo nejen lepší spojení s Prahou, ale také s dalšími regiony.
Milovice - Díky elektrifikaci trati 232 Milovice – Lysá nad Labem by se měli obyvatelé rostoucího města Milovice dočkat už v příštím roce přímého vlakového spojení s Prahou. Na nově "zadrátovanou" trať by měly vyrazit nejmodernější elektrické jednotky z parku Českých drah řady 471 CityElefant. Na elektrifikaci trati z Lysé nad Labem do Milovic je vydáno platné územní rozhodnutí. Již se pracuje na projektu, který by měl být hotov do konce letošního května.
Berlín - Němečtí teenageři vynalezli nový adrenalinový sport - rozrážejí vzduch, připevněni zvenčí na oknech kabin rychlovlaků. Zatímco v České republice se hledači vzrušení vozili mezi vagóny metra nebo rychlíku, v Německu si lehají na střechy nebo kabiny rychlovlaku ICE, který se po kolejích prohání rychlostí až 250 km/h. Reportáž o hazardu odvysílala v repríze německá televize RTL v pořadu Explosiv.
Praha - Přípravy projektu nového železničního spojení Kladna s hlavním městem po letech vyostřených diskusí a určitém uklidnění situace na konci loňského roku narážejí na další překážku: radní Prahy 1 odmítli aktuální návrh vedení "rychlodráhy" do centra města, jež počítá se zakončením na Masarykově nádraží. Misto toho navrhují, aby koleje od Negrelliho viaduktu pokračovaly tunelem pod hlavní nádraží. Přitom právě největší pražská vlaková stanice byla z původních úvah o trasování železnice zcela vyloučena kvůli komplikované dopravní situaci a obtížné dostupnosti z hlediska stavebních prací. Mezi navrhované koncové body trati kromě Masarykova nádraží naopak patřily stanice v Holešovicích a Smíchově, nicméně právě poloha v bezprostředním centru města mluvila v prospěch první možnosti. Městská část se bude snažit svůj variantní návrh prosadit na následujícím jednání o podobě pražské "rychlodráhy".
Jeseník - Vlak z Polska chtěli v okolí stanice Hradec – Nová Ves na Jesenicku vykolejit školáci. Policie s pomocí informací od starosty této obce usvědčila 3 chlapce, kteří koncem března na koleje pokládali kameny.
„Jde o 3 nezletilé děti z obce Široký Brod. Následovalo prověřování a na základě pohovoru se děti k tomuto činu přiznaly. Přímo činu se dopustil jen jeden hříšník, ostatní dva jen přihlíželi,“ říká mluvčí pobočky policie v Jeseníku Monika Kutláková.
Brno - Smlouva zajišťující pronájem pozemků pod brněnským hlavním nádražím podle brněnského Deníku naráží na překážky. Důvodem je nesouhlas dozorčí rady Českých drah s předloženým návrhem dokumentu, který má definovat podmínky pronájmu pozemků pod stanicí a souvisejícími železničními objekty. Vedení společnosti nyní musí text smlouvy upravit v souladu s požadavky města Brna a nový návrh opětovně předložit Dozorčí radě. „Ze smlouvy musí pryč veškeré zmínky o předkupním právu a pronájem se nesmí týkat pozemků pod kolejemi,“ citují noviny zdroj z prostředí ČD, a.s.
Brno - České dráhy zpřístupnily veřejnosti novou sekci svých webových stránek, věnovanou speciálně cestování mezi Brnem a Prahou. Dopravce tento krok komentuje snahou o zpřehlednění poskytovaných informací o možnostech přepravy mezi českou a moravskou metropolí. Cestující tu naleznou ceníky jízdenek a přehled všech dostupných vlakových spojení, včetně detailů o jízdě vlaků. Nová část webu ČD navíc na jednom místě prezentuje prakticky všechny možnosti slev a platné akční nabídky, čímž částečně reaguje na častou kritiku nepřehlednosti tarifního systému a nedostatečné propagace svých produktů.
Kroměříž - Navrhovaný projekt rekonstrukce železniční stanice Kroměříž dostává reálnější rozměry: podle aktuálních informací SŽDC práce na kompletní opravě a modernizaci nádraží začnou v červnu letošního roku a potrvají do poloviny roku 2009. Rekonstrukce si vyžádá přibližně 430 milionů korun a kromě nutných oprav bude zahrnovat i stavbu moderního oboustranného nástupního ostrůvku s délkou 260 metrů a přístřešky pro cestující.
Na něm budou stát 2 osvětlené přístřešky s elektronickými informačními tabulemi a lavičkami. K nástupišti povede od středu nádražní budovy 5 metrů široký pěší přechod přes koleje.
Pomezí nad Ohří - Po letech mají obyvatelé Pomezí nad Ohří na Chebsku opět k dispozici železniční zastávku. Přes území přesposlední obce před česko-německou státní hranicí sice železnice vedla několik desetiletí, nicméně místní zastávka po dobu své existence sloužila pouze pro celní a pasovou kontrolu. Tento týden ovšem přináší pro místní obyvatele zásadní změnu: zastávka byla oficiálně otevřena pro osobní dopravu, ačkoli na první osobní vlak si místní ješté nějakou dobu počkají. Reálné datum začátku zastavování osobních vlaků nyní závisí od tvůrců jízdního řádu i požadavků objednavatele regionální dopravy. Starosta Pomezí nad Ohří Ladislav Dolhý ovšem i tak netají svou spokojenost: "Byl obrovský zájem i ze strany přeshraničního sdružení obcí. Je tu cyklostezka, ale chyběla tu železniční zastávka. Předpokládáme, že to oživí turistický ruch. Ale umožní to i pro naše lidi z obce jezdit do Chebu. Poslední autobus odtud jezdí před půl osmou večer a pak už nejede nic."
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Verejné použitie obsahu bez výslovného súhlasu autora nie je dovolené.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












