Zlín - Výsledek budoucí rekonstrukce a elektrifikace železniční trať č. 331 Otrokovice - Zlín - Vizovice by na území zlínské čtvrti Podvesná mohl vést pod zemí. Uvažují o tom představitelé Zlínského kraje a magistrátu ve spolupráci s projektanty SŽDC. V současnosti se zvažují možná řešení pro zrychlení a zkvalitnění dopravy na jediné železniční trati vedoucí do metropole regionu. Podvesnou přitom autoři plánu považují za slabé místo úseku, protože se zde kromě jiného budou křížit železniční a trolejbusové troleje. Původní návrh, vést trať nad Podvesnou ve 16-metrové výšce, se totiž stal terčem ostré kritiky zlínských radních i obyvatelů čtvrti.
Brno - Jak jsme vás již informovali, Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje se v červenci rozšíří na Vyškovsku a na Kyjovsku. Společnost KORDIS JMK již připravuje další rozšíření IDS JMK. Ke 430 obcím zaintegrovaných v IDS JMK přibude od 14.12.2008 dalších 135 obcí tentokrát na Břeclavsku, Hodonínsku, Kyjovsku, Hustopečsku a Veselsku.
Brno - Jihomoravský kraj již podepsal s Českými drahami smlouvu pro letošní rok na provoz regionálních vlaků, přestože vlaky už jezdí čtvrt roku. Kraj zaplatí skoro půl miliardy korun, ale bude chtít lepší služby.
„Dlouho jsme diskutovali o penězích a pokutách za zpoždění vlaků. Nakonec jsme se dohodli, že pokuty budou zhruba dvojnásobné oproti minulým rokům. Přesně se jejich výše ale říct nedá, protože systém výpočtu je velmi složitý a navíc se liší podle trati,“ sděluje krajský radní Jaroslav Pospíšil, který má na starost dopravu v JMK.
Olomouc - Vůbec poprvé ve své historii zaplatí největší český dopravce více než milionovou pokutu za zpožděné vlakové spoje. Jedná se o výrazně medializovanou sankci, kterou se Českým drahám rozhodl udělit Olomoucký kraj v listopadu loňského roku jako první z objednavatelů regionální železniční dopravy. Na základě dohody ČD s krajem se ale konečná částka snížila o více než polovinu na současnou hodnotu 2,6 milionu, přičemž se vztahuje na více než stovku opožděných spojů v prvních devíti měsících roku 2007. Tato suma je přitom výrazně nižší, než se očekávalo, a to i po lednovém jednání, na kterém dráhy dosáhly zásadních ústupků ze strany hejtmanství. Hlavním důvodem tak radikálního snížení požadované částky je překlasifikování příčiny pozdního odjezdu u mnoha spojů. Do budoucna se navíc počítá s výrazným snížením smluvních sankcí.
Chomutov - "Hraní na automatech zpříjemňuje cestujícím čekání na vlak," zní argument provozovatele snack baru na chomutovském vlakovém nádraží. Od města žádá, aby mu byla udělena výjimka na provoz herních automatů, jenž je od začátku letošního roku omezen městskou vyhláškou na dobu od 14 do 22 hodin. „Došlo tím k omezení našich služeb cestujícím ČD,“ píše ve své žádosti jednatel společnosti, která podnik provozuje. Svou snahu opírá také o tvrzení, že nádraží leží mimo obytnou zónu města, takže od případných hráčů nehrozí narušování veřejného pořádku. „Provoz výherních automatů neslouží stálým hráčům, ale cestujícím, kteří si krátí čekání na vlak,“ píše se v dopise. Šance na získání výjimky je ale podle všeho mizivá.
Kolín - Následující tři měsíce zkomplikují situaci cestujícím mezi Prahou a východem republiky, kteří pro své cesty využívají rychlíky vedené přes Havlíčkův Brod. Rozsáhlá rekonstrukce železničního uzlu Kolín si totiž vyžaduje zavedení výlukového jízdního řádu, podle kterého budou tyto vlaky od 5. dubna 2008 až do odvolání odkloněné přes Lysou nad Labem a Nymburk. Zasažené spoje budou z Prahy odjíždět o 6 minut dříve a v opačném směru přijíždět přibližně o 4 minuty později. R 374 Pannonia nebude obsluhovat stanici Praha-Vršovice; nedělní rychlík 1514 z Jihlavy pojede přes Nymburk a Poříčany do stanice Praha-Holešovice.
Česká republika - Projekt Českých drah Živá nádraží, který postupně obnovuje nádražní budovy, zkoumá antimonopolní úřad. Prošetřuje, zda veřejné zakázky a následné pronájmy stanic soukromým firmám byly zákonné. České dráhy mnohdy zdevastovaná nádraží pronajímají na 30 - 40 let firmám, které je na oplátku opravují. Projekt by ale mohl být v rozporu se zákonem o veřejných zakázkách.
Kraslice - Cestující, kteří využívají vlaková spojení soukromého železničního přepravce Viamont na trati Kraslice - Sokolov, si za jízdenky připlatí. Přepravní společnost zdražuje už od 1.4 2008. Zvedne ceny v průměru o 18%. Ke zdražování sáhl Viamont po 6 letech a argumentuje to tím, že rostou vstupní náklady na provoz osobní drážní dopravy. „Nicméně si myslím, že zdražení není nijak dramatické,“ říká vedoucí regionální dráhy společnosti Viamont v Kraslicích Pavel Raška. Ceny se podle jeho slov nebudou měnit například na trasách dlouhých 1 - 4 kilometry. Tam cestující zaplatí současných 8 korun.
Česká republika - Tak jako každý rok, i letos se mění na přelomu března a dubna zimní čas na letní. Letos k posunu dojde v noci ze soboty 29. na neděli 30. března. Změna času se dotkne 20 nočních dálkových vlaků ČD. Ručičky hodin se ve 2:00 SEČ posunou o hodinu dopředu, a proto se všechny vlaky o hodinu zpozdí. Cestující, kteří se chystají cestovat po změně času, by proto měli počítat s tím, že noční dálkové vlaky pojedou ve změněných časech. Tam, kde to bude možné, se bude dopravce snažit zpoždění krátit.
Strančice - Zvláštní vlak, sestavený z motorového vozu řady 854 a nového řídicího vozu 954 203-6 (dvojice Tom a Jerry), odvezl ve středu 12.3.2008 čestné hosty z Prahy Libně do Strančic, kde byly slavnostně předány vozíčkářům euroklíče. Akci pořádaly ČD a SŽDC ve spolupráci s Národní radou osob se zdravotním postižením, Středočeským krajem a dalšími partnery.
Pardubice - Neobvyklého černého pasažéra přivezl vlak, který v neděli dorazil do Pardubic z Chocně. Byl to čtyřnohý dobrodruh - bígl.
Zřejmě se zatoulal nebo nudil. Chtělo to asi změnu, tak se rozhodl vyrazit ve velkém stylu. Zřejmě má rád vláčky, jenže lidské řeči nerozumí a jízdenku by mu asi nikdo neprodal. Tak se z něj stal cestovatel. Řeč je o psu, který se sám vydal na výlet vlakem do Pardubic.
Brno - Novinkou jízdního řádu 2007/2008 je vznik nové městské linky S1 Brno-Slatina – Kuřim se zastávkami Brno-Řečkovice, Brno-Královo Pole, Brno-Lesná a Brno-Židenice, která se poněkud atypicky vyhýbá brněnskému hlavnímu nádraží.
Trasa ze Slatiny do Kuřimi má z větší části charakter městské linky a je podobná pražské lince S41, spojující stanice Praha-Libeň a Roztoky u Prahy. Brněnská linka S1 je začleněna do IDS JMK a v provozu je v pracovní dny kromě letních prázdnin.
Břeclav - 150 let přecházeli lidé kolejiště břeclavského nádraží po 30 metrů dlouhé lávce. V sobotu 8.3.2008 však město o tuto zajímavost přišlo. Přechod musel ustoupit modernizaci. Když železnou lávku odstranil jeřáb, skončila jedna z technicky nejnáročnějších etap rekonstrukce břeclavského nádraží. Využívali ji hlavně pracovníci depa a lidé bydlící na druhé straně nádraží.
Praha - Hlavní nádraží v Praze, jehož rekonstrukce skončí v roce 2011, se možná v budoucnu dočká mnohem většího dopravního významu než má nyní. Radnice Prahy 1 chce prosadit do připravovaného územního plánu podnět, aby v hloubce 27 metrů pod hlavním nádražím mohla v budoucnu vzniknout další železniční stanice, která má zatím pracovní název Opera.
Opatovice nad Labem - Chystané zdvoukolejnění a celková rekonstrukce železniční trati Hradcem Králové - Pardubice kromě jiného přesune stanici Opatovice nad Labem asi o kilometr blíž k obci.
„Oproti stávající stanici bude nová zastávka posunuta zhruba o kilometr dál. Bude tedy umístěna blíž k obci,“ potvrzuje ředitel hradeckého krajského centra ČD Roman Moravčík. Současná budova železniční stanice je totiž od Opatovic nad Labem dost daleko.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Publiczne używanie treści bez zgody autora nie jest dozwolone.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












