Hronec / Slovensko - V pondělí 1. května slavnostně zahajuje svou sezónu Čiernohronská železnica na Slovensku. Na akci bude vypraven zvláštní vlak ŽSR/ZSSK v trase Zvolen - Banská Bystrica - Chvatimech - Hronec a zpět. Jízdné v tomto vlaku je v běžném tarifu ŽSR.
ČHŽ vypraví několik zvláštní vlaků v trase Chvatimech - Hronec - Čierny Balog - Vydrovo skanzen a po celý den budou jezdit vlaky mezi Čiernym balogom a Vydrovo skanzenem. Zde platí pouze tarif ČHŽ.
Doprovodný program:
- slavnostní otevření lesnického skanzenu ve Vydrovskej doline
- výstava vozidel ČHŽ a breznianského Veterán klubu
- jízda historického dřevařského vlaku ČHŽ
- hudební program, program pro děti, občerstvení
Železnička bude jezdit denně až do 15.9.2006
Informace též na ČHŽ.
Zvolen - Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. upozorňuje na časté výluky mezi městy Zvolen a Banská Bystrica. Důvodem je modernizace a elektrifikace železniční tratě v uvedeném úseku, která bude probíhat až do října 2005.
Výluky probíhají od pondělí do čtvrtka mezi 10. a 17. hod. (po odjezdu R 811 do Košic). Ve dnech výluky budou vybrané vlaky nahrazeny náhradní autobusovou dopravou. Po dokončení elektrifikace a modernizace trati dojde ke snížení jízdních dob mezi Zvolenem a Banskou Bystricí.
Zvolen - 1. května 2005 uplynul již celý rok od spuštění našeho spřáteleného portálu VLAKY.NET. U této příležitosti bylo na sobotu 7. května připraveno setkání jeho tvůrců, čtenářů a přátel orámované zvláštní jízdou historického motorového vlaku na trase Zvolen - Hronská Dúbrava - Banská Štiavnica.
Ani my jsme neváhali a pozvánku přijali. Motoráček M 131.1053 Klubu historickej techniky Zvolen s přípojným vozem dovezl účastníky jízdy v družných rozhovorech a dobré náladě, ke které přispíval i "plechovkový" bufet. Cestou bylo připraveno i několik fotozastávek. Příjemným silničním souputníkem nám byl veterán značky Aero.
Brezno - Čiernohronská lesná železnica (ČHŽ), patřící v současnosti k největším železničním lákadlům na Slovensku, měla letos velmi úspěšnou sezónu. Oproti loňskému roku přepravila o zhruba 20 000 cestujících více, což znamená cca 70 000 návštěvníků. Finanční injekce švýcarské vlády ve výši deseti milionů slovenských korun napomohla obnovit zhruba dvoukilometrový úsek mezi obcemi Hronec a Chvatimech, který byl před několika dny předán do užívání. Zprovozněním tohoto úseku se bude jezdit v téměř šestnáctikilometrovém rozsahu a vláčky lesní železnice pro cestující tak budou bezprostředně navazovat v Chvatimechu na pravidelné vlaky na normálněrozchodné trati z Banské Bystrice přes Brezno do Margecan.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












