..: All news and reports - ČR Jihomoravský :..

Ilustrační obrázek
autor: Šari Nesovice - Neodpovídající stav železničního svršku a spodku a konec životnosti některých výhybek si vynutil rekonstrukci kolejiště ve stanici Nesovice na trati 340. V září byla zahájena její první část. Náměstek generálního ředitele SŽDC Miroslav Konečný říká, že cílem je maximální posílení bezpečnosti železničního provozu. Výpravní budova v Nesovicích by se měla upravit pro přestupy na autobus.

Ilustrační obrázekBrno - Při útoku hloubkařů na železniční dopravu na Brněnsku byl 11. října 1944 sestřelen jeden z letounů. Americké letectvo tehdy podniklo první rozsáhlejší hloubkový útok na železniční dopravu v českých zemích - konkrétně v okolí Brna a pravděpodobně také na Jihlavsku. Ten den bylo na Moravě celkem vyřazeno z provozu ne méně než 21 lokomotiv - z toho jedna v rakouském Strasshofu, i ta však patřila protektorátním drahám.

Ilustrační obrázekBrno - V úterý 16.10. pojede v trase Praha Holešovice - Brno výstaviště "Vlak plný úsměvů", tažený v celé trase lok řady 749. Protože se jedná i o zajímavou příležitost pro fotografy, nabízíme vám jeho jízdní řád v úplné podobě. Fotitelný bohužel bude pouze v moravské části své trasy.

Ilustrační obrázek Brno - Náměstek brněnského primátora Martin Ander, který má na starosti rozvoj města a územní plánování, se odmítl účastnit přípravy klíčového projektu Brna posledního desetiletí. V prohlášení uvádí, že odstoupí ze všech funkcí, které souvisejí s projektem přestavby železniční křižovatky. Jeho součástí je odsun nádraží, se kterým zelení nesouhlasí. Andera v různých komisích a na jednáních zastoupí předseda dopravní komise rady Josef Veselý a na vrcholných schůzkách pak primátor Roman Onderka. Anderovo rozhodnutí hodnotí jako pragmatické a rozumné.

Ilustrační obrázek Kyjov - Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje se opět rozšíří. Na svém jednání to již v polovině září schválili jihomoravští zastupitelé. Sjednocené jízdné budou moci od července příštího roku využívat cestující z dalších až 61 obcí na východě Vyškovska a na Kyjovsku. Krajský radní zodpovědný za dopravu Jaroslav Pospíšil uvádí, že poprvé rozšíření schválili v takovém předstihu.

6.10.2007 - 7:00 - Nové cyklovozy pro ČD

Ilustrační obrázekBrno, České Budějovice - V těchto dnech byly Českým drahám dodány dva vozy pro osobní dopravu řady Bvt (50 54 84 - 46 001 a 002) s oddílem pro jízdní kola. Ty vznikly rekonstrukcí vozů BDs v dílnách ATECO Praha. Grafický návrh předložilo studio Najbrt. Realizaci netradičního barevného řešení provedla firma Konting, která již v minulosti získala významné zakázky pro České dráhy. Mezi ně patří například lak lokomotivy 151.001 v provedení Duhové Energie. Skříň vozu Bvt je provedena v oranžové barvě odstínu RAL 2003. Lak vozu doplňují piktogramy kola v odstínu RAL 5015. Vedle klasických křídlových dveří pro cestující jsou umístěny prosklené posuvné dveře pro nakládku a vykládku jízdních kol. Interiér se skládá ze dvou hlavních částí. V první části se nacházejí prostory pro uložení kol. Cestujícím je vyhrazen druhý oddíl. Zde byly dosazeny sedačky podobného typu, jako při rekonstrukci přívěsných vozů řady Bifx. Vozy budou umístěny do dep v Brně a Českých Budějovicích.

Zdroj a foto: Konting Náchod

Ilustrační obrázekBrno - Společnost Steam Story Agency vypravila ve spolupráci s BVV, a.s., na letošní 49. mezinárodní strojírenský veletrh do Brna parní vlak vedený Albatrosem 498.022 ulicemi Brna až do prostor výstaviště. Nabídky využilo půldruhé stovky zájemců. Pomineme-li nepříjemné řešení dopravní situace v Kolíně (výluka Nadjezd a porucha autobloku), které náš zvláštní rychlík odnesl hodinovým bonusem, proběhla cesta tam hladce a příjemně. Brno nás uvítalo poledním testem sirén, které pak na cestu po vlečce výstaviště z Brna dolního nádraží na výstaviště vystřídal hukot policejních aut řídících dopravu na ulici, jejíž středem vlečka prochází. A co nás na místě samém čekalo?

Ilustrační obrázekBrno - V rámci závodu Škoda Transportation A1GP Brno – Velká cena primátora statutárního města Brna - zaburácí na Automotodromu Brno ve dnech 12. až 14. října 2007 již podruhé více než dvacetičlenné startovní pole pětisetkoňových monopostů zahalených do národních barev. Na českou půdu se po roce vrátí prestižní seriál, jenž bourá některá dosud platná tabu motoristického sportu a budí zájem po celém světě. České Dráhy jsou partnerem a proto připravily ve spolupráci s pořadateli závodu zajímavou akci.

Ilustrační obrázekZnojmo - V květnu 2008 by se měly rozeběhnout práce na elektrifikaci a rekonstrukci tratě číslo 248 mezi Znojmem a Šatovem. Předpokládaný konec stavby je plánován na listopad 2009. V celém úseku Šatov - Znojmo bude provedena rekonstrukce svršku a sanace spodku, ve stanici Znojmo budou rekonstruovány koleje číslo 1, 2 a části obou zhlaví. Součástí úprav je i demontáž nepotřebných výhybek v žst. Hodonice a úprava přístupu na zastávku Dyje. Traťová rychlost v úseku Šatov - Znojmo bude 90 km/h s možným omezením na 75 km/h dle požadavků SŽDC. S Drážním úřadem se ještě řeší provedení ostrovního nástupiště v žst. Znojmo.

19.9.2007 - 16:00 - Den bez aut v IDS JMK

Ilustrační obrázekBrno - Jihomoravský kraj se připojil k 6. ročníku Evropského týdne mobility. Zítra 20. září, v rámci Evropského dne bez aut, bude možné cestovat zdarma všemi linkami zařazenými do systému IDS JMK s pamětní jízdenkou, která byla vydána při této příležitosti. Jízdenka tak platí i ve vlakových spojích IDS JMK. Na území města Brna (zóny 100 a 101) ve vozidlech DPMB bude možné cestovat zdarma i bez této pamětní jízdenky. Počet jízdenek je omezen, proto došlo jejich k poměrnému rozdělení mezi obce dle počtu obyvatel. Cílem podobných akcí je podpora veřejné dopravy a upozornit na negativa individuální automobilové dopravy.

Zdroj: IDS JMK

Ilustrační obrázek Židlochovice - Již jen něco přes pět let by měli čekat obyvatelé Židlochovic na Brněnsku na železniční spojení. Téměř polovina z tamních obyvatel dojíždí za prací do Brna. Současné dopravní spojení se jim ale příliš nezamlouvá. Lepší cestování by jim měl zabezpečit od roku 2013 vlak. S Židlochovicemi totiž počítá Jihomoravský kraj jako s jedním z regionálních dopravních uzlů v IDS. I když vedou do města koleje a tyčí se tam nádražní budova, osobní vlak tam přijel naposled asi před 28 lety. Provoz osobní dopravy na železniční trati Hrušovany u Brna - Židlochovice skončil v roce 1979. Trať později využíval jen místní cukrovar, ale po jeho zrušení postrádala další smysl. Místní se však myšlenky obnovení železnice nikdy nevzdali.

Ilustrační obrázekBrno Odsun brněnského nádraží se již zdá být hotovou věcí. Teď se budou muset obyvatelé města připravit na sedm let diskuzí o podobě nového nádraží, omezení a rozkopanou jižní část města. Investoři, kteří budou platit stavbu nového brněnského nádraží, udělali velkou tečku za diskuzí o tom, která varianta je pro vlakové nádraží lepší. A brněnským radním nezbývá nic jiného, než spolupracovat. Jejich rebelie by totiž mohla ohrozit 8,5 miliard korun dotací z Bruselu.

Ilustrační obrázekPraha - Spolu s konečným návrhem JŘ 2007/2008 se objevily podrobnosti o uvažovaných změnách v jízdních řádech vlaků SuperCity. Pravděpodobně bude zrušen současný pár SC 507 a SC 510 s kompenzací spojem kategorie InterCity v přibližně stejné časové poloze. Díky uvolnění jednoho vlaku Pendolino by u všech zbylých spojů mělo být garantováno nasazení jednotky řady 680. Dále by mělo dojít k drobné úpravě jízdních dob na severní i jižní větvi.

Brno.hl.n.Brno - Primátor města Brna Roman Onderka se rozhodl na základě analýzy společnosti Cityplan prosazovat přepracování projektu přesunu brněnského hlavního nádraží. Nová verze by měla zohledňovat připomínky studie. Primátor proto svolá schůzku všech zainteresovaných subjektů, která by se měla uskutečnit v co nejbližší době. Spory o to, zda nádraží pouze rekonstruovat nebo přesunout se táhnou již delší dobu. Analýza, kterou si brněnský magistrát nechal vypracovat za 3,5 miliónu, porovnávala obě varianty přestavby brněnského železničního uzlu, hodnotila rizika projektů, jejich potřebnost a náklady s nimi spojené.

28.8.2007 - 16:00 - Další V.I.P. Pendolino - Martina Sáblíková pojede SC 75 do Brna

Ilustrační obrázekPraha - Tento pátek 31. srpna pojede vlakem SC 75 z Prahy do Brna rychlobruslařka Martina Sáblíková. Odjezd vlaku je v 10:26 z Prahy Holešovic a příjezd do Brna je v 12:51. Jak už bývá zvykem, bude cestujícím ve vlaku rozdávat autogramy, hlavní autogramiáda se pak uskuteční od 13:45 do 14:15 po příjezdu vlaku v Brně v čekárně ČD Lounge. Podle drah některým cestujícím zkontroluje jízdenky, avšak není zatím jasné, zda bude ke kontrole používat i zařízení POP. Dráhy rovněž nespecifikovaly, zda pro vstup do čekárny ČD Lounge bude zapotřebí jízdenka 1. třídy nebo pro tento případ podmínku dočasně zruší. Klimatizace ve vlaku by omezena být neměla. Pendolinem již cestovalo více osobností - například Richard Krajčo, Lucie Bílá, Karel Gott, Jiří Paroubek, Václav Klaus a jiní. Klaus a Paroubek však jízdenky cestujícím neoznačovali.

zdroj: České dráhy

« Newer messages | 1 ... 9 10 11 12 13 ... 21 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 07:59
sets at 16:04