Praha – Při průjezdu vlaku R 200 Silesia stanicí Praha–Vršovice došlo dnes ráno k poškození trolejového vedení. Následkem toho byla ochromena doprava v okolí stanice Praha-Vršovice a z velké části i hlavního nádraží. Neprůjezdný je i úsek Praha-Vršovice – Praha-Malešice, který slouží pro jízdu dálkových vlaků z Prahy směrem na Kolín.
13.11.2008 - 16:17 - Porucha trakčního vedení v Praze způsobila narušení provozu
Aktualizováno 17:00 - Praha - Dnes v odpoledních hodinách došlo na pražském hlavním nádraží k mimořádnosti na trakčním vedení, která částečně ochromila železniční provoz v oblasti centra metropole. Dle dostupných informací došlo ke stržení troleje mezi 2. a 22. kolejí a jejimu následnému prověšení, pravděpodobně ze strany servisního motorového vozu MVTV. Vlaky od Plzně a Berouna končí ve stanici Praha-Smíchov, odkud cestující mohou použít prostředky MHD. Zpoždění většiny vlaků nepřesáhlo 30 minut a v současné době se již situace začíná stabilizovat. Provoz mezi hlavním nádražím a Prahou-Vršovicemi byl omezen jen minimálně, vlaky ve směru na Benešov se převážně držely platného jízdního řádu.
Praha – Taktová doprava, výrazný nárůst počtu spojů a o něco novější soupravy. I takových novinek se dočkají od prosincové změny jízdního řádu cestující na trati 120 Praha – Kladno – Rakovník, do skutečné revoluce ovšem scházejí vozidla skutečně nová. Dráhy místo nich nasadí na rychlících jen "jednotky" složené z motorových vozů řady 854, vložených 054 a řídicích 954.0. Na jednotky desiro, s nimiž počítaly první návrhy, by mohlo dojít až v průběhu příštího roku. Vedení ČD totiž chystá výběrové řízení na pronájem nízkopodlažních jednotek, kdy na něj dojde však není známo. "Dopadne–li vše dobře, mohly by se na našich kolejích objevit už příští rok," řekl dnes ŽelPage tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala.
Bohumín - Po téměř dvou měsících se ŽelPage vrací k seriálu o osudu elektrických jednotek řady 470. První jízdní zkoušky jednotky 470.001/002 byly zahájeny na začátku roku 1991, a to na zkušební trati výrobce ze Studénky do Bartošovic. Na veřejnou železniční síť se "Kraken" poprvé dostal 21. 2. 1991, kdy se uskutečnila zkušební jízda s prototypovou komisí na palubě. V březnu pak probíhaly testy na okruhu v Cerhenicích.
Praha - Před několika hodinami se změnil čas, ručičky jsme si posunuli o hodinu zpět. Co se ovšem nezměnilo, jsou problémy v pražském železničním uzlu: po včerejší krádeži kabelů k výměnám u Masarykova nádraží, jejíž vinou vlaky na Nymburk končily jízdu ve Vysočanech, v noci došlo k požáru zabezpečovacího zařízení na Novém Spojení. Pro vlaky ve směru Hradec Králové se tak výchozí i cílovou stanicí stala Praha-Vysočany. Kolem deváté hodiny byl po novém spojení zaveden jednokolejný provoz.
Praha, Lysá nad Labem - Dnes v odpoledních hodinách došlo k další krádeži kabeláže. V tomto případě u výměn v obvodu stanice Praha Masarykovo nádraží. Tím došlo ke značnému narušení vlakové dopravy. A to především ve směru do Vysočan na trati 231 a dále na Nymburk. Vlaky byly operativně ukončeny právě ve stanici Praha-Vysočany, odkud cestující pro další cestu mohli použít prostředky pražské MHD. Výluka provozu z Vysočan na Masarykovo nádraží z důvodu oprav potrvá dle odhadů SŽDC do 8. hodiny večerní.
Praha – V pátek 10.10. 2008 v 10:10 byla pozvaným hostům a zástupcům médií představena nově zrekonstruovaná nádražní budouva a přednádraží stanice Praha–Vršovice, jedné z pěti nejvýznamnějších železničních stanic v Praze. Neoklasicistní budova pocházející z roku 1872 prošla v průběhu šesti let rekonstrukcí za zhruba 50 milionů korun. Cílem bylo získat nové kvalitní kancelářské prostory a při té příležitosti odstranit nevzhlednou přístavbu pro pokladny z dob silného rekreačního provozu, vyměnit okna, dveře, zrenovovat fasádu a krovy. To vše tak, aby nedošlo k porušení historického rázu budovy, která je totiž památkově chráněná. Přístup do budovy je nově zcela bezbarierový.
Praha - Dnes v brzkých raních hodinách došlo ke krádeži telekomunikačního vedení v obvodu žst. Praha hlavní nádraží. Přesněji přímo na staveništi nedaleko Vinohradských tunelů, ketré spojují hlavní nádraží s nádražími ve Vršovicích a na Smíchově. Mluvčí SŽDC Pavel Hala uvedl, že se jedná již o druhou krádež podobného typu za uplynulých 24 hodin. Díky stavebním pracím jsou zabezpečovací kabely vedeny provizorně na povrchu, což do značné míry napomohlo samotnému zcizení. Nyní je již provoz obnoven. U postižených spojů se však zpoždění pohybuje v řádu desítek minut. Jedná se spíše o dálkové a mezinárodní vlaky.
Praha-Radotín - Snad nejčastějším dotazem po nedávném selhání ve Studénce bylo, jaká je bezpečnost staveb, probíhajících v těsné blízkosti železnice? Můžou i na jiných místech existovat určitá rizika? Pražské zhlaví stanice Praha-Radotín, v místě zhruba 20 metrů od vjezdu do stanice ze směru od Prahy Smíchova, probíhají stavební práce na mostní konstrukci a pilířích pražského silničního okruhu, který zde bude veden po estakádě přes údolí řeky Berounky a nad železniční tratí 171 se vnoří do tunelu. Ten, kdo častěji cestuje právě po této páteřní příměstské trati do metropole, si jistě všimne mnoha stavebních úprav, které v Radotíně probíhají. Vlaky ovšem v tomto úseku pořád projíždějí rychlostí až 100 km/h; v nejvytíženějších časech - ranní a odpolední dopravní špičce - tudy navíc projíždějí v intervalu 15 až 20 minut za sebou.
Praha - Všichni příznivci příměstské dopravy v okolí hlavního města opět po roce dostávají možnost seznámit se s pražskou železnicí i jinak, než jen z pohledu běžných cestujících. Koordinátor Pražské integrované dopravy, ROPID, ve spolupráci s Českými drahami a Správou železniční dopravní cesty v úterý 16. září pořádají Den Eska, který naváže na tradici každoročních Dnů železnice. Akce je pořádána v rámci Evropského týdne mobility a má za cíl přiblížit veřejnosti aktuální děni i plány pro budoucí rozvoj železniční dopravy v metropoli. Hlavní atrakcí pak budou vyhlídkové jízdy třídílnou Regionovou po tratích Nového spojení.
Brno - Letní prázdninový režim pozvolna opadl a kalendář se opět začíná plnit nejrůznějšími akcemi. Výsadní postavení mezi nimi bezpochyby má i 50. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu, který otevře své brány již toto pondělí. Představí se na něm přes dva tisíce vystavovatelů z 30 zemí světa, mezi kterými pochopitelně nesmí chybět ani výrobci železniční techniky. Po velkém úspěchu z minulého ročníku bude i letos železniční rozměr akce umocněn zavedením mimořádného parního Veletržního expresu, který přímo na palubě nabídne i zvýhodněnou kombinaci jízdenky a vstupenky do areálu brněnského výstaviště.
Praha - Dnes v podvečer začnou používat Nové spojení další pravidelné vlaky. Ukončena totiž bude výluka mezi hlavním a vysočanským nádražím a po mamutí novostavbě se rozjedou i spoje z trati 070 od Mladé Boleslavi a Neratovic, které deset dní od začátku září mimořádně končily ve Vysočanech. Na svou pravidelnou trasu se vrátí i příměstská linka S3 Praha-Vršovice - Všetaty.
Aktualizováno 15:00 - Praha - První den zkušebního provozu největší železniční stavby v české metropoli - pražského Nového spojení - bohužel provází potíže: Krátce po zahájení provozu v půl páté ráno zde došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení, jehož přičinou byl podle dostupných informací přechod na nový typ TZZ mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. Hned po odstranění této závady ovšem nastal problém ještě vážnější: po selhání měnírny v obvodu hlavního nádraží byla přerušena dodávka elektřiny do trakčního vedení, což se definitivně podepsalo pod dopolední kolaps dopravy v pražském železničním uzlu.
Praha - V pondělí 1.září bude uvedeno do zkušebního provozu "Nové spojení", které výrazně ovlivní provoz mezi nejvýznamnějšími pražskými nádražími (hlavní nádraží, Masarykovo nádraží, Libeň, Vysočany, Holešovice) díky vybudování zcela nového kolejového propojení, které se bude technologicky řadit ke světové špoičce. Odpadne tak například nutná jízda úvratí z Masarykova nádraží do Vysočan nebo pomalá jízda (někdy až 40 km/h) mezi nádražími samotnými a výrazně se zvýší i kapacita tratí. Nové spojení umožní postupně převést drtivou většinu přiměstských a dálkových spojů přímo do centrálních nádraží Prahy.
Praha - Železniční trať z pražského Hlavního nádraží do Hostivaře se bude modernizovat. Úpravou souběžného kolejiště z Vršovic do Malešic tak vznikne čtyřkolejná trať, díky které se zvýší dopravní propustnost a bude tak možné oddělit příměstskou a dálkovou železniční dopravu. Rekonstrukce se netýkají jen tratě, ale i některých nádraží a zastávek. Například současná zastávka Praha-Strašnice bude zrušena. Namísto ní vyrostou dvě nové: stanice Zahradní Město a zastávka Eden. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) celkové náklady projektu odhaduje na devět miliard korun. Počátek stavby je plánován na rok 2012. Při dostatečném a včasném množství prostředků by to mohlo být již v roce 2010. Nyní se zpracovávají podklady pro územní řízení a Správa usiluje o získání prvního územního rozhodnutí ještě v letošním roce.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












