..: Aktuality a články - ČR Středočeský :..

Ilustrační obrázekKralupy nad Vltavou - Obě víkendové jízdy pod Říp a Házmburk proběhly i přes tou dobou ve střední Evropě řádící ničivou vichřici podle plánu. Ve vozech víkendového speciálu panovala pohoda a dokonce se občas podařilo nafotit soupravu i nasvícenou. Kromě působivého krajinného divadla nezůstali účastníci bohužel ušetřeni ani divadla modrogumního, když nám v sobotu neobjednané hodinové nudné monodrama sehrála výpravčí v Čížkovicích. V neděli byl naštěstí tento propadák již stažen z repertoáru. Prozatím jménem objednatele vlaku se za tím vzniklé zpoždění účastníkům upřímně omlouváme.

Ilustrační obrázekPraha - Loňská železniční nehoda u Vraňan na Mělnicku má první viníky. Strůjce pokusu o pojistný podvod, čtyřiatřicetiletý René Kučera, dostal od středočeského krajského soudu 10 let nepodmíněně. Nebyl odsouzen za pokus o podvod, ale skutečně za obecné ohrožení. Rozsudek však ještě není pravomocný, Kučera i státní zástupce si nechali lhůtu na odvolání.

Ilustrační obrázekPraha, Kladno - Modernizovaná železniční trať mezi Prahou a Kladnem zřejmě povede v trase nynější takzvané buštěhradské dráhy a končit bude na Masarykově nádraží. Minulý týden to posvětila i radnice Prahy 6, která se dosud k této možnosti stavěla záporně. Její souhlas se studií ministerstva dopravy, zpracovávanou odborníky z pražského ČVUT, odboural jednu z největších překážek k realizaci rychlodráhy na letiště i k přestavbě spojení na Kladno.

Beroun - Českým drahám se tento víkend nedaří. Po pátečním vykolejeném nákladním vlaku v Lukavici a na několik hodin ochromeném koridoru se dnes v 13:55 pro změnu podařilo strhnout trolej v Berouně a to navíc v době, kdy probíhala neplánovaná výluka kvůli poškozené kolejnici. Bližší podrobnosti zjišťujeme, podle babitronu se na západ od Prahy pěkně začervenalo. Protože několik vlaků zůstalo ve Zdicích a Karlštejně, došlo dokonce k mimořádným obratům. Řada vlaků zůstala na více než hodinu uvězněna přímo v Berouně. Výrazně později odjely i nejméně dva vlaky do Německa.

Podle nejnovějších informací došlo ke stržení troleje na pražském zhlaví v okamžiku, kdy se míjely vlaky R 452 a Os 9933. Jednotka 451 při incidentu přišla o sběrač, poté dojela do Prahy s druhým zbývajícím, a tam byla teprve odstavena. R 452 dojel setrvačností do žst. Beroun, kde ovšem zůstal. Elektrodispečer následně vypnul celou žst. Beroun i obě koleje úseku Karlštejn - Beroun a osobní vlaky se otáčely již ve Zdicích a Karlštějně, přičemž druhá jmenovaná stanice přitom zažila téměř kapacitní kolaps. Celou situaci ještě zkomplikovala již v 9:30 zavedená výluka (do 15:30) jedné traťové koleje kvůli poškození kolejnice v úseku Dobřichovice - Řevnice. V 15:20 byl obnoven provoz po 1. TK Karlštejn - Beroun a teprve ve 22 hodin i na druhé. Za doplnění děkujeme novemberovi.

19:20 - Jeden z nehodou nejvíce postižených spojů, R 760, dorazil před malou chvílí do své cílové stanice ve Františkových Lázních. Byl na svém příjezdu přibližně 65 minut opožděn.

18:30 - Zpoždění na extrémně vytížené trati ve velmi nevhodnou dobu se daří tlumit jen pozvolna, jak dokazuje obratový Os 9944, který po obratu od 80 minut zpožděného Os 9939 odjel z Prahy téměř o hodinu (58 minut) později. Obratový Os 9945 si z Karlštejna veze 49 extra minut, 21 minutu na přilepšenou zdědil i R 456 "Albert Einstein". Zpřesňující informace dodal Poborskiii, děkujeme.

18:00 - R 760 přibral další dvě minuty a odjel z Plešnice. Obratový Os 7817 z Plzně zdědil po svém předchůdci 28 minut a odjel z Plzně stíhat minuty. Os 9940 pokračuje se 77 minutovým nášupem. Téměř půlhodinové zpoždění si vezou i R 854 (Plzeň), R 762 (Holoubkov) a motorový R 898 (Lochovice). Zdá se, že situace se pomalu normalizuje.

Ilustrační obrázekDoksy - Prapodivnou situaci museli řešit policisté a zaměstnanci Českých drah v železniční stanici v obci Doksy na Českolipsku. Zatímco běžně jsou cíli různých zlodějů převážně měděné součástky železničních zabezpečovačů, tentokrát tomu bylo jinak. Došlo totiž k odcizení samotných dvou bezpečnostních kamer, které mají před vandaly drážní prostory chránit. To ovšem nebyl jediný případ dokazující neustále vzrůstající drzost a aktivitu zlodějů. V pondělí 18.2. odpoledne totiž dosud neznámí pachatelé odcizili měděné kabely zabezpečovacího zařízení v prostorách přejezdu u vlakové stanice Černošice ve Středočeském kraji. Jejich chování způsobilo dlouhodobou nefunkčnost závor, a to až do po dobu dvou dní.

Ilustrační obrázek Kralupy nad Vltavou - Děkujeme všem, kteří si již rezervovali své místo na výletní jízdu k sedmým narozeninám ŽelPage, na kterou jsme vás nedávno pozvali. Zájem nás mile překvapil, sobotní i přidaná nedělní jízda je již téměř plně obsazena. Pokud ještě s přihláškou váháte, jsou k dispozici poslední volná místa. Další posílení vlaků již není plánováno. Náš tým nyní připravuje průvodce a občerstvení tak, abyste se na akci cítili dobře. Těšíme se naviděnou.

Lidický hřbitovLidice - K lidické tragédii došlo v noci z 9. na 10. června roku 1942. Při precizní fyzické likvidaci obce, kterou Němci posléze uskutečnili, bylo nutné v místě přesunout velké množství materiálu. Není ale příliš známo, že zde posloužila k tomuto účelu zbudovaná polní dráha. Protože se Lidice staly důležitou součástí našich dějin, jsem toho názoru, že bychom je neměli opomínat ani z hlediska železniční historie. Proto jsem se rozhodl napsat tento článek. Vzhledem k celkové hrůznosti událostí pro mne bylo velkým subjektivním problémem nekonfliktní formulování názvu i následného věcného textu. Psát tak jednoduše, jako o čemkoliv jiném, mi nějak nešlo. Pokud nabudete pocitu, že je některá formulace málo důstojná, tak se omlouvám.

Ilustrační obrázekPraha - Cestující na trati 173 se po loňských diskusích o rentabilitě dalšího provozu a objednání vlaků středočeským krajem mohli těšit. Společnost Veolia Transport, známá u nás především z autobusové dopravy a provozováním Železnice Desná pod původní značkou Connex, ohlásila v červnu záměr provozovat na „hrbaté“ v roce 2008 na vlastní účet jeden pár sobotních vlaků vedených jednotkou Siemens Desiro Classic. Akce měla podpořit nabídku společnosti na převzetí provozování osobní dopravy na této trati od dalšího roku. Vlak se objevil i v návrhu jízdního řádu, již v létě ale byla zpráva dementována. Co se vlastně stalo?

Ilustrační obrázekNymburk - Se stoupající popularitou basketbalu se pro fanoušky objevují nové možnosti cestování na utkání. Nejen fotbaloví a hokejoví fanoušci jezdí vlakem na zápasy. Od loňského podzimu se do vlaku ve větším množství usadili i fanoušci basketbalového klubu ČEZ Basketball Nymburk, který nabízí svým fanouškům dopravu na utkání ULEB Cupu hraná v Pardubicích vlakem zdarma v ceně vstupenky. Ve dnech utkání si diváci mohou ve stanicích Praha hl.n., Kolín, Přelouč, Nymburk hl.n. a Nymburk město vyzvednout bezplatnou zpáteční úvěrovou jízdenku, která platí pro cestu do Pardubic a zpět. Vstupenky v cenách 40 - 100 korun lze zakoupit v síti Ticketpro nebo přímo v Nymburce v prodejně EXICO. Páté a poslední domácí utkání základní části ULEB Cupu sehraje Nymburk proti Dynamu Moskva 22.ledna 2008 od 17:45 hodin v pardubické ČEZ Aréně.

Esko - logoPraha - S počátkem platnosti nového GVD došlo v Praze a okolí k označení některých příměstských linek systémem Esko. Nehledě na to, zda písmeno S bylo či nebylo vhodné, pojďme se podívat na to, jakými vozidly se pod hlavičkou Eska svezeme. Protože také v zahraničí jsou S-Bahny a podobné železniční linky různorodé. Někde jde o systém zcela oddělený od ostatní železniční sítě a napájený z postranní kolejnice, někde jezdí dlouhé patrové soupravy každých 10 minut, jinde samotné desiro pod trolejí jednou za hodinu, a někde jde o typicky regionální spoje. Na všech tratích v pražském Esku jsou dopravcem ČD, a.s. Bohužel ohledně vozidel není moc z čeho vybírat.

Vykolejeni EC 173 v KolíněKolín - Dnes odpoledne došlo při průjezdu železniční stanicí Kolín k vykolejení vlaku EC 173 Vindobona. První zprávy o vykolejených třech vozech a lokomotivě se naštěstí nepotvrdily. Vykolejené jsou "jen" první dva vozy za lokomotivou. Jedná se vozy Avmz DB a Ampz143 ČD. Dle vyjádření mluvčího Českých drah Ondřeje Kubaly dosahuje předběžný odhad škody zhruba 3 miliony korun, z toho 650.000 Kč na železničním svršku. "Pravděpodobnou příčinou byla zlomená kolejnice jazyku výhybky," dodal Kubala.

Praha - "Dáma v červeném" - i tak by se po prvním týdnu GVD 2008 mohla nazývat matka měst při pohledu na mapu online sledovacího systému Babitron. Nejednoho cestujícího z nebo do metropole totiž v uplynulých sedmi dnech více než stověžaté město oslovilo stominutové zpoždění jeho spoje, zpravidla vlaku spojujícího Prahu s Moravou. Po úvodním masivním výpadku napájení zabezpečovacího zařízení na obou hlavních vstupech do pražského uzlu, jenž prakticky ochromil železniční dopravu hned v první den platnosti nového grafikonu, následovala série komplikací, vedoucí až k naprostému kolapsu na pražském hlavním nádraží v průběhu týdne. Společně s mimořádnostmi na pražském ONJ, nehodou u Rousínova a pokračujícími rekonstrukčními pracemi na vytížených úsecích hlavních tratí se první týden nesl v duchu permanentních zpoždění, mediální kritiky a mimořádných opatření ČD doplněných omluvami a ujištěními o vyřešení krizové situace. Bohužel, příroda a technika nedopřála drahám ani cestujícím poklidný konec prvního týdne nového grafikonu: dnes dopoledne se Praha na mapě zpoždění opět ponořila do odstínů rudé a pasažéři vlaků ve směru na východ si mnohdy opět musí k plánovanému času příjezdu přičíst dvouciferný počet minut.

12.12.2007 - 16:27 - Mimořádná změna jízního řádu

Praha - Rekonstrukce pražského hlavního nádraží neúprosně pokračuje. Z toho důvodu dojde v těchto dnech k první dlouhodobější mimořádnosti v novém jízdním řádu. Od dnešního rána do nedělní půlnoci budou vybrané rychlíky do/z Brna přes Havlíčkův Brod odkloněny z Prahy-Vršovic do Prahy-Smíchova. Cestující do stanice Praha hlavní nádraží využíjí MHD nebo osobní vlaky ČD z Prahy-Vršovic nebo Prahy-Smíchova. Omezení se dotkne na příjezdu do Prahy vlaků: R 673, R 677, R 679, R 681, R 607, R 683, R 685 a na odjezdu z Prahy vlaků: R 670, R 672, R 674, R 676, R 678, R 680 a R 682. Podrobný výpis navazujících osobních vlaků je k dispozici na webových stránkách Českých drah. Cestující mohou v době výluky získat informace o jízdě těchto spojů 24 hodin denně na infolince 840 112 113.

Zdroj: České dráhy

11.12.2007 - 6:13 - Na ONJ pro dnešek chybí dostatečný počet provozuschopných jednotek

Ilustrační obrázekPraha ONJ - Pro dnešní vypravení je na pražském odstavném nádraží jih málo provozuschopných jednotek a proto po delší době přichází ke slovu náhradní souprava ve složení 162.019 + 4Bmto + 150.026. Tradičně je nasazena na benešovskou trať na vlaky Os 9111 z Prahy hl.n. v 5:45 do Benešova, Os 9112 v 7:07 zpátky, dále Os 9171 v 8:45 do Strančic a Os 9170 v 9:44 zpátky. Vlak Os 9111 má již nyní 15 minut zpoždění z důvodu pozdního vystavení soupravy z ONJ

Autor: j_žp

Logo Esko Praha - Od neděle 9.12., kdy vstoupil v platnost nový jízdní řád, jsou vlaky pražské příměstské dopravy označeny novým symbolem „S“. Jedná se o začátek první etapy budování produktu aglomerační železnice Esko - „Spojení pro město“. Současně jde o projekt spolupráce ČD, pražského dopravního podniku, Ropid a Středočeského kraje. Vedle označení vlaků, nástupních a výstupních bodů symbolem „S“ je příměstská železniční doprava v okolí Prahy uspořádána do jednoznačného linkového systému a jednotlivé trasy byly označeny symbolem S a příslušným číslem linky. Posílena byla i vzájemná propagace přestupních uzlů MHD, příměstské dopravy a železnice a organizace lepší návaznosti vlaků s MHD.

« Novější zprávy | 1 ... 12 13 14 15 16 ... 31 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:59
zapadá v 16:04