Praha - Legendární Orient Express opět přijede do ČR a to ve čtvrtek 6.října. Tato jízda bude letos čtvrtá v pořadí a zároveň poslední.
Tento historický luxusní vlak jezdí přes Českou Republiku celkem čtyřikrát do roka v trase Benátky - Vídeň - Brno - Praha - Cheb - Frankfurt - Paříž. Je určen zejména pro zámožnou klientelu, jízdenka v celé trase stojí v přepočtu kolem 80 tisíc korun. V ceně je ovšem vysoký luxus tohoto vlaku, včetně menu.
Vlak k nám zajíždí od roku 1994. Souprava má zpravidla 17 vozů, původních rekonstruovaných vagonů Pullman a Wagon Lits. Délka soupravy činí 400m a hmotnost 920t. Vlak není tažen historickými lokomotivami, pouze elektrickými lokomotivami řady 363. Nicméně jeden čas jezdila v čele Bobina E499.004 v úseku Kutná Hora - Praha. V září byla k vidění v úseku Praha - Cheb naše druhá reklamní lokomotiva - Olympijská - 363.078, která by měla být nasazena i v sobotu 8. října.
Informace : VSOE u nás
Šumperk - Již při realizaci modernizace motorového vozu 854 vznikla myšlenka vyrobit také řídící vůz, který by zrychlil a zjednodušil manipulaci celé soupravy tj. rozpojování a objíždění vozů v konečné stanici. V dubnu loňského roku přišla z ČD výzva k podání nabídky na prototyp řídícího vozu ř. 954, a to modernizací z vozidla řady 053, variantně Postw. A v září téhož roku byla podepsána smlouva na realizaci prototypu.
Úprava vozu spočívá v modernizaci původního poštovního vozu na řídící vůz s velkoprostorovým oddílem druhé třídy s prostorem pro přepravu invalidních vozíků, se zavazadlovým prostorem určeným pro přepravu jízdních kol, objemných zavazadel a stanovištěm strojvůdce. Na konstrukčních pracích a výpočtech se podílí VKV Praha s.r.o. pracoviště Studénka. K dnešnímu dni je stav projektu takový, že vůz je zcela demontován a částečně otryskán.
V součastné době se dokončují první výkresy hrubé stavby a po jejich obdržení se začne na tomto projektu opět intenzivně pracovat.
Zdroj : Pars nova Šumperk
Praha - V měsících srpen a září letošního roku připravily společný projekt pobočka CzechTourism Berlín a Deutsche Bahn AG. Speciální akce na podporu cest do České republiky probíhala na 3 německých nádražích - Dresden-Neustadt, Berlin-Spandau a Berlin Ostbahnhof. Cílem těchto akcí bylo představit Česko jako možnou destinaci příští dovolené a zároveň prezentovat speciální nabídku EuropaSpezial (Berlín - Praha od 29€, Dresden - Praha od 19€), která platí od července do poloviny prosince.
Pro návštěvníky, kteří projevovali zájem o cesty do České republiky, byly připraveny suvenýry, obecné informační prospekty, speciální brožury Vlakem do České republiky denně a cenově výhodně a letáky Europa-Spezial. Hlavní výhrou byl víkendový pobyt v jednom pražském hotelu. Všechny akce byly podpořeny billboardovou kampaní, která se objevila na stěžejních místech Berlína. Deutsche Bahn i CzechTourism byly s akcí spokojeny. O spokojenosti DB AG svědčí i fakt, že došlo k nárůstu počtu cestujících s DB do České republiky.
Zdroj : CzechTourism - Česká centrála cestovního ruchu
Hořice - Nejen vykolejený vůz rychlíku v Plzni dnes narušil drážní dopravu. Krátce před polednem usmrtil osobní vlak devětačtyřicetiletou ženu na železničním přejezdu chráněném světelnou signalizací mezi stanicemi Hořice v Podkrkonoší a Hněvčeves. Podle PČR žena, která byla na místě mrtvá, pravděpodobně spáchala sebevraždu.
Veselíčko - Patnáct minut po 20. hodině se u zastávky Veselíčko na trati mezi Žďárem na Sázavou a Novým Městem na Moravě střetl nákladní vlak s automobilem. Řidič vozu byl zraněn. Provoz na trati byl přerušen.
Doplnění (1.10. 10:50) : Zraněný řidič osobního vozu skončil s poraněními dolních končetin v novoměstské nemocnici. Na lokomotivě řady 742 nevznikly při nehodě téměř žádné škody. Kolem půl jedenácté ukončila Drážní inspekce vyšetřování a souprava nákladního vlaku byla odtažena do žel. st. Nové Město na Moravě. Doplnění a foto : Valmez.Brno.Tuborg
Zdroj : Novinky.cz
Nostalgie - I tento víkend se konají zajímavé akce na železnici.
V Železničním muzeu ČD v Lužné u Rakovníka se v sobotu a neděli koná akce Ukončení sezony v Železničním muzeu. Pojedou dva parní vlaky z Prahy do Lužné (477.043) a z Lužné do Kolešovic (354.195). Zároveň se bude konat malé rozloučení s parní lokomotivou 434.1100 na točně v muzeu. Podrobnosti na webu Železničního muzea.
V sobotu 1.10. pojedou další historické vlaky na trati Olomouc - Valašské Meziříčí s parní lokomotivou 464.202 na akci Rozloučení s létem pod Hostýnem a na trati Zruč nad Sázavou - Kutná Hora město s parní lokomotivou 433.001. Historická souprava pojede také na ozubnicové trati Tanvald - Kořenov s ozubnicovou lokomotiovou T426.003 na akci Víkend na zubačce - Babí léto 2005
Informace o akcích najdete také v Kalendáři akcí nebo na webu Českých drah
Bratislava - Od 5.9.2005 nabízí ZSSK ve spolupráci s ČD při přepravě aut autovlakem zlevněný zpáteční lístek pro přepravu osobního automobilu v úseku Praha - Poprad - Praha (R 424/425 Laborec) a Praha - Košice - Praha (R 422/423 Cassovia). Tuto slevu lze využít pouze tehdy, pokud je auto přepravováno oběma směry (tam i zpět). Původní cena 31€ za jeden směr, tj. 62€ za oba směry, se mění následovně: a) přeprava auta jedním směrem - beze změny 31€, b) přeprava auta oběma směry - tam za 31€ a zpět za sníženou cenu 19,90€ (celkem 50,90€ oproti původním 62€). Při cestě zpět musí být předložen při kontrole i cestovní doklad pro jízdu tam.
Upraveno - 30.9.
Praha / Cheb - Elektrická lokomotiva 363.078-7 z DKV Plzeň s reklamním nátěrem propagujícím Olympijské hry a Český olympijský tým, která byla minulý týden v úterý (20.9.) představena na pražském hlavním nádraží, již jezdí v pravidelném provozu.
Lokomotivu tak můžete denně vidět od pondělí 26.9. na trase Praha - Plzeň Cheb - Františkovy Lázně v čele rychlíků R265 (Plzeň hl.n. 11:13 - Praha hl.n. 12:45), R704 (Praha hl.n. 14:20 - Cheb 17:42) a R377 (Fr.Lázně 20:04 - Plzeň hl.n. 22:00).
Dle předchozích informací měla být nasazena do pravidelného provozu až v sobotu 1.října.
Praha / Ostrava - Přestože fanoušci fotbalového klubu Baník Ostrava nevyvolali o víkendu v Praze, kde se konal fotbalový zápas mezi Spartou Praha a Baníkem Ostrava, žádné větší výtržnosti, nakonec se projevila jejich záliba v likvidování vlaků. Na cestě mezi Prahou a Karvinou poškodili devět vagónů, předběžně vyčíslená škoda je 50 000 korun.
Policie vyšetřuje poškozování cizí věci. V nočních hodinách ze soboty na neděli neznámí pachatelé mezi železničními stanicemi Praha - Dejvice a Bohumín úmyslně poškodili vnitřní vybavení devíti železničních vozů. Během jízdy rozbili okna, vytrhali koše, police pod okny, popsali stěny, rozbili plastové kryty zářivek, rozstříkali hasící přístroje.
Ve vlaku byl sice policejní doprovod, ničení vlaku však policisté nezabránili. "To je věc policistů, jak jsou schopni zabránit poškozování vlaků. Já jsem ten vlak osobně viděl a byly tam tři plné vagóny policistů," řekl Novinkám mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Dodal, že na tyto akce se vždy vypravují starší vagóny, aby se snížily škody.
Zdroj : Novinky.cz
IV.koridor - V sobotu v sedm ráno bude zahájena první nepřetržitá výluka IV.koridoru. Výluka 2.TK (Uhříněves - Hostivař) bude trvat cca 36 dní.
Během sobotního dopoledne bude vypnuto a sneseno trakční vedení, poté bude zahájeno snášení železničního svršku. Další popis.
České dráhy - Již od 11. prosince 2005 budou moci cestující využívat pohodlí moderních jednotek řady 680 „Pendolino“ pro své cesty po České republice. Jednotky této řady budou vyjíždět z Prahy po dvou linkách. Na každé z nich bude jiná cena za přepravu v těchto vlacích.
1. Jižní linka (brněnská)
Na trase Praha hl. n. / Praha-Holešovice – Pardubice hl. n. – Česká Třebová - Brno – Břeclav (a dále Bratislava nebo Vídeň) budou jednotky řady 680 „Pendolino“ nasazeny na některých vlacích vyšší kvality pod značkou EC nebo IC. V těchto vlacích zaplatí cestující za přepravu obvyklou cenu, jako v jiných vlacích vyšší kvality EC nebo IC.
2. Severní linka (ostravská)
Na trase Praha-Holešovice – Pardubice hl. n. – Olomouc hl. n. – Ostrava-Svinov – Ostrava hl. n. budou jednotky řady 680 „Pendolino“ nasazeny v kategorii SuperCity pod produktovým pojmenováním „SC Pendolino“. V těchto spojích, označených v jízdním řádu zkratkou SC, mohou být cestující odbaveni v zásadě dvojím způsobem:
Za přepravu ve vlacích SC je stanoveno obyčejné a zvláštní jízdné SuperCity 1. a 2. vozové třídy v závislosti na tarifní vzdálenosti. Jízdné SuperCity zahrnuje i cenu místenky, takže cestující získá právo k obsazení rezervovaného místa.
Ve vlacích SC budou všem cestujícím uznávány všechny ostatní jízdenky (např. jízdenky se zpáteční slevou, síťové jízdenky, kilometrická banka ČD, mezinárodní jízdenky a tak dále) nebo průkazy na bezplatnou přepravu. K těmto jízdenkám nebo průkazům není stanoven žádný příplatek, cestující však mají povinnost zakoupit si pro zvolený spoj místenku SC za 200 Kč.
Více informací: České dráhy
Viamont - Partneři European Bulls Rail4chem (D) a Viamont (CZ) nedávno začali provozovat ucelené vlaky z České republiky do rotterdamského přístavu po tom co úspěšně provedli přepravy do a z různých destinací Německa.
Šumperk - Pars nova na 47. mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně ve dnech 3. - 7.10.2005 představí prototyp regionální motorové částečně nízkopodlažní jednotky řady 814-914 pro České dráhy. ČD vypsaly na podzim roku 2004 veřejnou soutěž na dodávku prototypu motorové soupravy pro regionální přepravu. V této soutěži zvítězila nabídka firmy Pars nova, koncem ledna 2005 byla uzavřena smlouva o dílo a započato s vlastní realizací.
Souprava označená jako 814.001-4 a 914.001-3 je tvořena motorovým a řídícím vozem, které jsou na přivrácených čelech spojeny průchodem. Vznikla rekonstrukcí a modernizací motorového vozu řady 810 a přípojného vozu řady 010.
Prototyp jednotky absolvuje v měsíci říjnu 2005 některé zkoušky a měl by být ještě do konce října nasazen do zkušebního provozu. České dráhy hodlají v nejbližších letech zmodernizovat dalších cca 100 - 130 jednotek, které by pomohly vyřešit problémy se zastaralým vozidlovým parkem na regionálních tratích.
Celá tisková zpráva Pars nova Šumperk
Praha / Cheb - Elektrická lokomotiva ř.363 078-7, která byla v úterý představena na pražském hlavním nádraží v novém reklamním kabátě propagujícím Olympijské hry a Český olympijský tým, hned ve středu odpoledne odvezla z Prahy hl.n. do Chebu legendární luxusní vlak Orient Express.
Z Prahy vlak vyjížděl ve 14:45 a do Chebu přijel v 17:50. Zde byla "olympijská" lokomotiva odpojena a po pasovém odbavení a výměně české vlakové čety za německou, odvezla v 18:10 dvojice dieselových lokomotiv ř.218 (263+203) DB zvláštní vlak do Německa.
Letos Orient Express k nám do ČR již zavítal po třetí. Na trase Břeclav - Brno - Havl.Brod - Praha - Plzeň - Cheb jej můžeme každý rok potkat celkem 4x, v květnu, červnu, září a říjnu. Svou poslední letošní jízdu vlak jede 6. a 8. října, kdy ve čtvrtek přijede z Benátek a Vídně do Prahy a v sobotu pak pokračuje přes Frankfurt do Paříže.
Foto : autor
Info : VSOE u nás

Upraveno : 21.9. 10:00
Praha - Nejen sportovní fanoušci se od dnešního dne mohou svézt vlakem, který potáhne "olympijská" lokomotiva. Zástupci Českého olympijského výboru (ČOV) dnes na pražském Hlavním nádraží slavnostně pokřtili šampaňským a za tónů Smetanovy Vltavy modro-bílou lokomotivu 363 078-7 s piktogramy sportovních odvětví a zejména logy partnerů. Stroj má symbolizovat blížící se zimní olympiádu v Turíně i letní hry v Pekingu v roce 2008.
"Je to dobrý nápad. Lokomotiva bude sportovním fanouškům i lidem hodně na očích," řekl předseda ČOV Milan Jirásek 143 dní před začátkem olympiády v Turíně.
"Lokomotivě bych popřál, aby všude jezdila načas. Našim sportovcům zase, aby byli všude v předstihu před ostatními, tedy první," dodal Jirásek.
První cesta čeká lokomotivu již ve středu 21.9., kdy pojede v čele legendárního Orient-Expressu z Prahy do Chebu. Od 1. října bude pak nasazena v pravidelném oběhu na trase z Prahy do Chebu a Františkových Lázní, později také na trasách do Českých Budějovic a Brna.
Zdroj : MF Dnes
Foto : Tomáš Bareš - 363 078-7, odb. Záběhlice
Praha - České dráhy v současnosti vlastní tři ze sedmi objednaných souprav Pendolino. Další dvě jednotky jsou již v ČR, zatím je však vlastní výrobce. Podle generálního ředitele ČD Josefa Bazaly se chýlí ke konci homologační testy, a ČD proto zřejmě v říjnu převezmou i další vlaky, které dosud čekají u italského výrobce.
Technický problém brzd vlaku, na který upozornila Česká obchodní inspekce, byl podle Bazaly nešťastně a neodborně prezentován. Jímky brzd mají certifikaci a neohrožují bezpečnost ani provoz. Nicméně v době 30leté životnosti by mohly způsobit problémy, a proto je výrobce v průběhu následujícího roku vymění.
Jediný skutečně velký problém, který způsobil minimálně roční zpoždění uvedení vlaků do provozu, byla tzv. elektromagnetická nekompatibilita. Kvůli konstrukci zabezpečovacího zařízení na české železniční síti totiž hrozilo, že motory jednotky ovlivní signalizaci na trati. Problém se však již podařilo odstranit.
České noviny (ČTK)
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












