..: Aktuality a články - ČR Moravskoslezský :..

Payus-Ostrava05Ostrava - Dvouroční zpoždění bude mít výstavba nové železniční zastávky Ostrava - Centrum. Původně měla začít její stavba loni, pak byla přeložena na letošní rok kvůli přednostní elektrifikaci trati z Ostravy do Opavy, nakonec se začne budovat nejdříve příští rok v rámci celkové rekonstrukce trati mezi Ostravou a Frýdkem-Místkem. Důvod vzniku této zastávky mezi hlavním nádraží a Ostravou-Kunčicemi je ten, že návštěvníci Ostravy to budou mít blíže od vlaku do centra Ostravy a zejména do populární Stodolní ulice.

"Možná bude na krátký čas po dobu výstavby podchodu do Stodolní ulice u plánované zastávky Ostrava centrum zavedena náhradní autobusová doprava, pokud si technologie výstavby tohoto podchodu vynutí krátkodobé přerušení některých, pro dopravu nezbytných inženýrských sítí," uvedl Jiří Šťastný ze Správy železniční dopravní cesty Praha. Tato zastávka bude mít také čtyři výtahy pro vozíčkáře, kteří se devět metrů širokým podchodem budou moci dostat směrem k Městské nemocnici Ostrava-Fifejdy a na opačnou stranu pak směrem k již zmiňované Stodolní ulici. Tvůrci projektu si v prognózách spočítali, že zastávku bude využívat až tisíc cestujících za hodinu. Po dokončení elektrifikace tratě mezi Kunčicemi a ostravským hlavním nádražím začnou trať i novou železniční zastávku využívat také některé převedené vlakové soupravy ze směru od Havířova.

zdroj: Moravskoslezský deník

mberounMoravský Beroun - I v našich zěměpisných podmínkách jsou lidé donuceni přenést se z 21.století do hluboké minulosti. Zima totiž začala znepříjemňovat čekání lidem na vlakovém nádraží v Moravském Berouně a to pořádné mrazy teprve přijdou. Stěžují si například obyvatelé nedalekých Norberčan, kteří musejí na stanici přečkávat delší čas, neboť autobusové a vlakové spoje jim nenavazují. České dráhy slíbily, že se pokusí alespoň o provizorní řešení, ať lidé v zimě nemrznou. " Lidé si stěžují, že na vlak musejí čekat venku nebo ve výdejně jízdenek, ve které se ovšem netopí. V nádražní budově je přitom čekárna. Ta je ovšem uzamčená," tlumočila výtky cestujících z Norberčan Marie Vališová. Na moravskoberounském vlakovém nádraží, které už na první pohled potřebuje finanční injekci, sice existuje čekárna, ta je však po celý den uzamčená. Klíče dostanou zájemci na požádání u personálu. " To je zbytečné. Stejně se v čekárně netopí," kritizovala žena, která o víkendu stála na nádraží. Nádraží spadá pod opavský železniční uzel a tamní vrchní přednosta Jiří Valeček přislíbil, že zajistí, aby se topilo alespoň ve výdejně jízdenek. " Čekárna je na vytápění příliš velká a jsou v ní pouze kamna na tuhá paliva. Zajistíme přímotop, který zkusíme zapojit ve výdejně jízdenek, pokud to ovšem tamní rozvody umožní," uvedl. Pokud to však rozvody nedovolí, mají cestující smůlu. Jestli se nádraží bude v dohledné době opravovat, o tom rozhoduje správa dopravní cesty. V současnosti dokončuje rekonstrukci výpravní budovy v Bruntále. Časem by se mělo dostat i na menší stanice a zastávky.

zdroj: Olomoucký deník - 23.11.2006

Ilustrační foto

Ostrava - Velké veřejné logistické centrum zřejmě vznikne v Moravskoslezském kraji. Jedním z možných míst je město Bohumín, kde mělo v minulosti vyrůst pouze železniční překladiště, což se nakonec nestalo. České dráhy, které se na vybudování logistického centra připravují, s Bohumínem nadále počítají. Podobná překladiště materiálu by mohla vzniknout také na dalších místech České republiky. "V celém Česku je vytypováno sedm až osm lokalit, jedna by měla být také na Ostravsku. Konkrétní místo jsme ještě nevybrali, jednou z možností by mohl být Bohumín, kde mělo vzniknout velké železniční překladiště," uvedl generální ředitel Českých drah Josef Bazala. Peníze na vybudování nového překladiště má poskytnout stát a Evropská unie. Jeho fungování by měli platit uživatelé.

"Rozpočet ještě nemáme zpracován, počítáme ale, že náklady by se pohybovaly ve stamilionech korun. Využití veřejného logistického centra na Ostravsku by bylo stejné, jako tomu je u překladiště v Lovosicích," dodal Bazala. Logistické centrum bude v Moravskoslezském kraji důležité z toho důvodu, že se v něm stále více daří podnikání, které se neobejde bez velkého proudu přepraveného materiálu. Logistické centrum by se mělo stát místem, kde se bude zboží skladovat a kontejnery překládat na kombinovanou dopravu, tedy vlaky a nákladní vozy. "V kraji bude velký pohyb zboží proto, že tady máme velké investory. Také jsme na evropské dopravní cestě, na koridorové síti. To jsou hlavní důvody, proč by mělo vzniknout logistické centrum - aby byla více využita kombinovaná doprava," řekl generální ředitel Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje Miroslav Fabian. Význam logistického centra vzroste také s příchodem automobilky Hyundai a zprovozněním dálnice.

zdroj: Moravskoslezský deník

o-kunciceOstrava - Po dokončení elektrizace železniční trati Opava východ - Ostrava práce dále pokračují na trati z Ostravy do Frýdku-Místku. Úsek Ostrava-Kunčice - Frýdek-Místek je podle náměstka hejtmana Pavola Lukši nejvytíženější tratí Českých drah, a to je jeden z důvodů, proč je nutné ji zmodernizovat. V pořadníku elektrizací tratí na Ostravsku ještě čeká úsek na další "frýdecké" větvi 322 přes Nošovice včetně výstavby nové zastávky Nošovice. Tento úsek je mimo jiné součástí vládního usnesení k výstavbě automobilky Hyundai, ale tam se počítá se začátkem nejdříve na podzim roku 2008, a už teď je jasné, že se spuštěním provozu automobilky trať kompletně elektrifikována nebude.

V úseku Ostrava hlavní nádraží - Ostrava-Kunčice práce na elektrifikaci trati již probíhají, měly by skončit v listopadu 2007. Úsek z Ostravy-Kunčic do Frýdku-Místku je již součástí další stavby, a to takzvané "Optimalizace trati Ostrava - Kunčice - Frýdek-Místek - Český Těšín", včetně optimalizace železniční stanice Český Těšín. Úsek Ostrava hlavní nádraží - Ostrava-Kunčice je dvojkolejný, takže náhradní autobusová doprava tam nebude nutná, jako tomu bylo na jednokolejce z Ostravy-Svinova do Opavy. "Možná ale bude na krátký čas, po dobu výstavby podchodu do Stodolní ulice u plánované zastávky Ostrava centrum, zavedena, pokud si technologie výstavby tohoto podchodu vynutí krátkodobé přerušení některých, pro dopravu nezbytných inženýrských sítí", uvedl Jiří Šťastný ze Správy železniční dopravní cesty Praha.

Úsek z Ostrava-Kunčice - Frýdek-Místek je sice dvojkolejný, ale jen do Vratimova, dále je již pouze jednokolejný. Výstavba dalšího úseku přes Paskov se již bez náhradní autobusové dopravy neobejde. Minulý týden skončila dlouhodobá výluka trati Opava východ - Ostrava-Svinov, ale zatím jezdí na této trati klasické vlakové soupravy vedené motorovou lokomotivou. Od 10. prosince, kdy vstoupí v platnost nový jízdní řád, již chtějí České dráhy nasadit na tuto trať také nové dvoupodlažní klimatizované elektrické jednotky řady 471 CityElefant.

zdroj: Moravskoslezský deník

811.026-4 Olinečka na křižování v Mníchově LehotěOstrava - První vlak po téměř dvou letech vyjel z nádraží Ostrava-Svinov směr nádraží Opava-východ ve středu ve 23:39 hodin, do Opavy pak dorazil třináct minut po půlnoci. "Náhradní autobusová doprava se ruší, všechny spoje jezdí podle platného jízdního řádu," vysvětlil včera mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.

Regionova Šumperk - Zažívají nebývalý rozmach, ale musejí se pouštět do tvrdé sebekritiky. Společnosti PARS Nova Šumperk se podařilo získat v uplynulých letech velké množství zakázek, které učinily z řadové opravny kolejových vozidel jednoho z nejvýznamnějších hráčů v českém železničním průmyslu, kvalita odvedené práce ale pokulhává. Kritika na adresu výrobků ze Šumperka dokonce zesílila natolik, že už si ji muselo připustit i vedení společnosti.

471, ŽPOpava - Ve středu 15.11. bude v pozdních večerních hodinách ukončena výluka na trati Ostrava Svinov – Opava východ. Železniční provoz, který byl přibližně 2 roky částečně omezen z důvodů modernizace a elektrizace trati, se vrací do normálu; spoje budou jezdit podle platného jízdního řádu a zrušena bude také náhradní autobusová doprava. Prvním vlakem, který by již měl jet v celé své trase, bude Os 3440 odjíždějící ve středu 15.11. z Ostravy Svinova ve 23:39 a přijíždějící do stanice Opava východ v 0:13 ve čtvrtek 16.11.2006. Další spoje již rovněž pojedou podle platného jízdního řádu v celé své trase.

Už i v Česku se začnou křtít vlaky

Elektrizace trati Opava východ – Ostrava Svinov od nového jízdního řádu, který vstupuje v platnost 10.12.2006, umožní Českým drahám nasadit na trať mimo jiné také nové dvoupodlažní klimatizované elektrické jednotky řady 471 City Elefant – z provenience ostravské ČKD Vagonky. Jedna souprava již nyní absolvuje zkušební jízdy na Ostravsku (pravděpodobně 471.024); od 10.12. pak budou tyto vlaky jezdit po celém rameni Český Těšín – Ostrava Svinov – Opava východ. První jednotku řady 471 předají České dráhy oficiálně do provozu v Moravskoslezském kraji 8.12.2006 s tím, že by tato jednotka měla být pokřtěna jménem města Opavy. V současnosti provozují České dráhy 24 jednotek řady 471 a to na příměstských tratích v okolí Prahy. Ještě dodjeme, že první jednotka pro Moravskoslezský kraj byla do PJ Bohumín dodána 13.11.2006 v dopoledních hodinách.

zdroj: Tisková zpráva ČD

Třemešná ve Slezsku - V sobotu 18.11. vyjede na osoblažskou úzkokolejku opět parní lokomotiva U 46.002. Jízda se koná k Martinským hodům v Bohušově, kde bude zajištěn bohatý program pro návštěvníky. Souprava bude složena z parní lokomotivy U 46.002, služebního vozu D/u, pivního vozu a dvou vozů Balm/u. Vlak odjede z Třemešné v 9:40, do Bohušova přijede v 11:32 a do Osoblahy přijede v 11:51. Zpátky vyjede souprava v 14:30 z Osoblahy a 14:45 z Bohušova. Na setkání zvou srdečně Slezské zemské dráhy. Přesný jízdní řád a program najdete na stránkách osoblažky

CzechTourismOstrava - V Ostravě proběhlo jednání zástupců agentury CzechTourism s řediteli zahraničních zastoupení agentury z celého světa. Toto setkání se koná pravidelně jednou za půl roku. Během setkání v Ostravě představil ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška Marketingový plán agentury na rok 2007, v němž jsou představena nová témata k propagaci České republiky v zahraničí.

Jednání probíhalo v hotelu Imperial v centru Ostravy a na jeho organizaci se podílel Destinační management Moravskoslezský společně s městem Ostravou a Moravskoslezským krajem. Pro zástupce CzechTourism byl připraven doprovodný program za krátkým poznáním města – např. návštěva Golf Arény na Černé louce, prohlídka Hornického muzea, Stodolní ulice či pohled z výšek Radniční věže, což bylo příjemným doplněním pro všechny účastníky porady.

Do rámce jednání vhodně zapadla i vlastní cesta z Prahy do Ostravy spojem SC Pendolino, v rámci níž České dráhy představily příjemnou a rychlou formu spojení mezi hlavním městem a severní Moravou. Tímto se Ostrava relativně přibližuje i ostatním významným turistickým centrům v České republice.

zdroj: Tisková zpráva CzechTourism

680Ostrava - Podle zpravodajství iDnes.cz a komentátora Wampy z diskusního fóra ŽelPage dnes neodjel spoj IC 506 SC Pendolino z Ostravy hl. n. v 11:45 hod. do Prahy Holešovic. Spoj byl zrušen a cestující mohli využít vlaku EC 106 Praha. Palubní počítač signalizoval problém, a proto se České dráhy rozhodly poslat vlak z Ostravy do Prahy bez cestujících. Podle mluvčího drah Ondrůje se nejednalo o poruchu soupravy, ale bylo třeba se rychle rozhodnout kvůli co nejrychlejší přepravě cestujících.

"Během dvacetiminutového pobytu ve stanici Ostrava hlavní nádraží není možné vlak podrobit detailní analýze systému, nebo dát okamžitě k dispozici jinou soupravu. Proto jsme se rozhodli spoj zrušit a cestujícím nabídli náhradní přepravu v následném vlaku kategorie EuroCity, případně následujícím spojem SC 508," vysvětlil Ondrůj. Souprava tedy odjela do Prahy bez cestujících. "Vzhledem k tomu, že podle analýzy prováděné během jízdy nevykazuje systém žádné odchylky, bude pravděpodobně nasazena do dalšího provozu," popsal mluvčí další postup. Aleš Ondrůj tvrdí, že podobné situace nastávají u všech dopravců i v zahraničí a nesouvisí s provozní spolehlivostí souprav pendolino.

Při zpoždění SC Pendolino o 60 a více minut může cestující v kterékoliv osobní pokladně požádat o vrácení 20% ze zaplaceného jízdného SuperCity (minimální návratek činí 20 Kč). Pokud cestující využije jiné jízdné spojené s místenkou SC, může požádat o vrácení částky 200 Kč ze zaplacené ceny místenky SC. Při nahrazení vlaku SC Pendolino autobusy, i jen v části trasy, platí stejné podmínky pro vrácení části jízdného jako při zpoždění.

Podle dïskusního fóra ŽP jelo pendolino z Ostravy do Prahy se zpožděním necelé 3 hodiny. Na diskusním fóru ŽelPage uvádí dále Marekjez, že souprava pendolino 680.006 neodjela dnes ani z Prahy do Ostravy. Jednalo se o spoj IC 511 SC Pendolino, který odjíždí z Holešovic v 18:26 hod. V 18:35 hod. opustili cestující pendolino a čekali na náhradní soupravu. Redakce ŽelPage obdržela informaci od cestujícího vlaku IC 587 Karla K., který informoval, že krátce po 20. hod. došlo na trase z Prahy do Ostravy u Prosenic ke střetu osoby s vlakem. Podle předběžných informací osoba zraněním na místě podlehla. Doprava v uvedeném úseku byla následně na příkaz Policie ČR zastavena. Například SC 511 mělo zpoždění necelé 2 hodiny a IC 587 Jan Perner 144 minut.

Aktualizováno 30.10.2006 ve 14:30 hod.

Dnešní ranní spoj SC 502 s pravidelným odjezdem v 5:52 hod. z Ostravy-Svinova potkaly provozní potíže. "Ve voze č. 5 byla teplota přibližně 10°C z důvodu nefunkčnosti topení," napsal do redakce ŽelPage cestující tohoto spoje James. Stevardi společnosti JLV začali za Olomoucí rozdávat cestujícím teplé nápoje zdarma a palubní personál se snažil zajistit, aby měli cestující nárok na náhradu části jízdného. Ta by měla být cestujícím převedena na účet. Cestující také mohli využít spoje Ex 520, který jel ze Zlína do Prahy.

zdroj: iDNES.cz, ČD, SC Pendolino, Impuls

Ostrava-SvinovMoravskoslezský kraj - Pět železničních stanic v Moravskoslezském kraji by se mělo v příštích letech proměnit. České dráhy vypsaly výběrové řízení na revitalizaci nádraží v Opavě, Havířově, Krnově, Bohumíně a hlavního ostravského nádraží. Vítězné firmy objekt nádraží zmodernizují a na oplátku získají do dlouhodobého pronájmu komerční prostory. V dosud prázdných a neútulných halách, kde se nyní dá koupit často jen párek v rohlíku, by postupně mohly vyrůst galerie s obchody, restauracemi a butiky.
Zatím ale není jasné, jestli se pro všechna nádraží podaří najít seriozního developera, na pronájem všech nádraží kromě opavského bylo na začátku července vypsáno výběrové řízení již po druhé. "Uchazeči přihlášení do prvního kola nevyhovovali zadávacím podmínkám Českých drah. Ještě před spuštěním celého projektu jsme si ale dělali v jednotlivých regionech důkladnou analýzu trhu, proto věříme, že všechna nádraží budou mít svého partnera," řekla Hana Bednářová, manažerka komunikace ČD s médii.

České dráhy již v minulých letech opravily nádraží v některých větších severomoravských městech, například v Ostravě-Svinově, Českém Těšíně, Bohumíně, Novém Jičíně a částečně i v Karviné. Modernizace nádraží z prostředků ČD a státu finišuje v Opavě v rámci výstavby malého koridoru z Opavy do Ostravy. Připravují se také investice do výstavby vlakové zastávky v centru Ostravy nedaleko Stodolní ulice, další dvě stanice vzniknou na nové trase ze Studénky na letiště v Mošnově. Jedna bude sloužit lidem zaměstnaným ve vznikající mošnovské průmyslové zóně, druhá cestujícím na letiště.
Lidé v dalších městech budou zřejmě ještě nějakou dobu při čekání na vlak spokojeni méně. Například pronájem nádraží v Bruntále, Třinci, Karviné nebo Jablunkově, kde se nekříží žádné tratě a využívá je méně lidí, by nebyl pro soukromé investory podnikatelsky zajímavý. S velkými opravami tam v nejbližší době nepočítají ani České dráhy.

Zdroj: Morava 24, ČTK

Bohumín - Městská knihovna Bohumín uspořádá výstavu fotografky Ivy Mutinové o demolici parní lokomotivy, která byla vystavena v bohumínských bývalých vojenských kasárnách. Akce bude probíhat od 6.11.2006 do 30.11.2006. Půjde o černobílé fotografie umístěné na sedmi panelech o velikosti 1m x 1m. Fotografie bylo možno shlédnout již minulý rok v uměleckém klubu BART. Tato výstava je připravena pro všechny milovníky železnice, ale i pro ty, kterým se po oblíbené parní lokomotivě stýská.
Výstavu můžete shlédnout Po - Út a Čt - Pá 8:00 - 12:00 a 13:00 - 17:00 v prvním patře knihovny.

zdroj: Městská knihovna Bohumín

Ilustrační fotoKarviná - Téměř čtvrt roku trvala jednání mezi zástupci statutárního města Karviná a vedením ČD. Důvodem jednání byl záměr zrušit většinu rychlíkových spojů typu IC/EC vedoucích ze středních Čech do Karviné, avizovaný Českými drahami. Důvod? Neekonomičnost provozu rychlíkových spojů ve směru Karviná - Praha a také nezájem Slovenských drah o zajištění vlakového spojení s Prahou ve směru Žilina, přes Karvinou a Bohumín.

Proti plánovanému rušení vlakových spojů se ohradilo vedení města Karviné, které iniciovalo řadu jednání, s cílem zachovat stávající rychlíkové spoje do Karviné. Výsledkem těchto jednání města s vedením ČD bylo kompromisní řešení, ke kterému zúčastněné strany dospěly v polovině října - rychlíkové spoje do Karviné budou zachovány, i když jen v omezené míře. Tohoto pro město Karviná pozitivního výsledku se docílilo zejména ve spolupráci s Pavlem Lukšou, který ze své pozice náměstka hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu podpořil při jednáních s ČD úsilí Karviné o zachování rychlíkových spojů. Do Karviné nyní, kromě běžných rychlíkových spojů, pojedou také dva rychlíkové spoje typu IC z Prahy, s dobou příjezdu v 18:39 hodin (rychlík Olše) a v 22:25 hodin (rychlík Ostravan). Z Karviné budou vyjíždět rychlíkové spoje IC na Prahu v 5:35 hodin (rychlík Ostravan) a v 9:54 hodin (rychlík Olše).

Dojednané spoje IC/EC v obou směrech jsou pouze dočasným řešením propojenosti Karviné se zbytkem republiky. O dalších spojích IC/EC a také přípojích k vytipovaným spojům z Ostravy a Bohumína ve směru na Karvinou, bude vedení města jednat se zástupci ČD už počátkem roku 2007. Ve hře je navíc i rychlíkové spojení IC z Karviné na Slovensko. Také o něm by se měla vést jednání, a to na základě podnětů občanů, kteří tento typ vlakového spojení požadují.

Zdroj: www.karvina.org

471 Opava - Rekonstrukce trati mezi žst. Opava východ a Ostrava Svinov pokračuje. Skončit by měla právě za měsíc. V dodržení termínu - 16.11.2006 - však nevěří mnozí cestující, ba ani někteří železničáři. Rok a půl trvající opravy železniční trati z Opavy do Svinova ztrpčuje život stovkám cestujících. Kromě uzavřené nádražní haly jsou trvalým předmětem kritiky hlavně výluky. Dříve mezi Opavou a Hájem ve Slezsku, dnes mezi Opavou a Štítinou.

„Dojíždím za prací do Ostravy. Nastupování do náhradních autobusů se děje v naprosto nedůstojných podmínkách. Autobusy většinou nevyjedou na čas a o tom, že bych ve Svinově vystoupil z vlaku přesně podle jízdního řádu, si mohu většinou nechat jen zdát,“ popisuje setrvalou situaci čtyřiačtyřicetiletý Jaroslav Foldyna. Rekonstrukce, zahájená vloni v polovině května, komplikuje život i náhodným cestujícím. Naříkají si především senioři. „Jela jsem po dlouhé době vlakem za vnučkou do Prahy. Byla to hrůza! V autobuse jsme byli namačkaní, ve Štítině jsme museli jít kus cesty po štěrku, a navíc jsem nemohla ani pořádně nastoupit, protože stupátko bylo moc vysoko,“ stěžuje si osmašedesátiletá Karolína Petrová z Opavy Kylešovic. Nejsložitější situace nastává před rozestavěným nádražím každý pátek odpoledne. Kromě pravidelných dojíždějících se totiž vracejí z Opavy domů na víkend také učni, studenti středních škol a Slezské univerzity.

„Mají obrovské batohy a krosny, cpou se dopředu a taky jsou hodně hluční,“ nešetří odsudkem někteří z pravidelných cestujících. Naštěstí jim, železničářům i stavebníkům zatím přeje počasí. Přestupování z autobusů do vlaku ve Štítině s deštníky a mokrými zavazadly je pro ty zkušenější černou můrou. Přednosta železničního uzlu Opava-východ Jiří Valeček slibuje, že se situace brzy zlepší. „Už v tomto týdnu, nejpozději do konce měsíce, otevřeme opravenou nádražní halu,“ tvrdí Valeček. Nepříjemná výluka by měla skončit 16. listopadu v 18 hodin. Což znamená, že plynule, bez namáhavého přestupování ve Štítině, by mohli lidé z Opavy dojet do Ostravy-Svinova již 17. listopadu. Ve skutečné dodržení termínu nedoufají ani někteří železničáři, ale žádný z nich to veřejně přiznat nechce. I kdyby všechno dopadlo tak, jak má, klid a mír na opavském nádraží rozhodně hned tak nenastane. Až do konce roku bude trvat stavba dalšího nástupiště. Jeho zastřešení v souladu s novou omítkou nádražní budovy je však ve hvězdách. „Zatím na to nejsou peníze,“ tvrdí zainteresovaní.

zdroj: Listy moravskoslezské

Opava-východOpava - Včera odpoledne zprovoznili další část opavského železničního nádraží, které jako celá trať č. 316 z Ostravy do Opavy prochází rekonstrukcí. Nově otevřený vestibul zářící barevností prý nemá konkurenci. "I podle památkářů je to unikátní a v republice ojedinělé nádraží. Unikátnost je v tom, že se vše opravilo tak, jak to bylo kdysi," řekl vrchní přednosta uzlové železniční stanice Opavy východ Jiří Valeček. Včera odpoledne se do vestibulu přestěhovaly pokladny. "Další části budeme otevírat postupně. Během čtrnácti dnů to třeba bude ČD centrum," vysvětlil Valeček. A než v prosinci na trať mezi Opavou a Ostravou vyjedou nové vlaky, přibudou ještě světelné tabule informující o příjezdech a odjezdech vlaků.

Na mincovnících jsou ještě staré německé nápisy. Strop pokrývají století staré malby. Spodní část je obložena tmavým dřevem. Spíš než nádraží to připomíná banku. Celá rekonstruce nádraží by měla být hotova v polovině příštího roku. Ještě letos stavebníci dokončí podchod, nástupiště, ČD centrum a obchod, pak bude následovat oprava fasády, otevření nového občerstvení a trafiky. Ve stejném termínu by mělo být hotovo i nové přestupní místo z vlaků na místní i dálkové autobusy.

zdroj: Moravskoslezský deník

« Novější zprávy | 1 ... 13 14 15 16 17 ... 20 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:59
zapadá v 16:04