..: Nachrichten und Artikel - Rakousko :..

Záplavy - ilustrační foto (Český Těšín 24.8.2005)Aktualizovaná informace o provozu vlaků na trati Vídeň – Hohenau – (Břeclav) – platnost od 18. 4. 2006

Odjezd vlaku EC 172 (Vídeň – Praha – Berlin – Hamburk) je posunut o 78 minut dříve; na území ČR pojede podle jízdního řádu.

Na rakouských železnicích (ÖBB) trvá z důvodu zatopení tratě zastavení provozu na trati č. 901 (Břeclav – Hohenau - Vídeň) mezi stanicemi Hohenau a Gänserndorf. Přerušení provozu bude dle předběžných zpráv trvat asi do poloviny měsíce května 2006 (bude upřesněno). Z tohoto důvodu jsou zavedena mimořádná opatření v osobní dopravě, u kterých dojde od 18. 4. 2006 k dalším drobným úpravám – včetně posunu odjezdu vlaku EC 172 z Vídně.

Celá tisková zpráva ČD, a.s.

Business oddíl ÖBBVídeň - Od 18.4.2006 zavádí Rakouské dráhy nové ranní spojení vlakem IC ÖBB 847 Wiesel Express. Vlak bude jezdit od pondělí do pátku, budou v něm řazeny vozy s Business oddíly či kupé pro ženy a bistro bar. Vlak vyjíždí z Lince v 5:45 hod. a zastavuje v žst. St. Valentin (6:01), Amstetten (6:20), St. Pölten Hbf (06:50), Wien Hütteldorf (07:30) a Wien Westbahnhof (07:37).
V Business oddílech lze cestovat po zaplacení příplatku ve výši 15€. Oddíl má 4 místa k sezení, sedačky jsou potaženy kůží a každé místo má zásuvky pro přípojení notebooku. Zdarma obdrží cestující minerální vodu nebo ovocný džus. Samozřejmostí je i nabídka nápojů a jídel, novin a časopisů. Vlak bude mít kapacitu 48 míst v 1. třídě a 378 míst ve 2. třídě.

Zdroj a foto: Tisková zpráva ÖBB

Autor: CSPSV

Logo SiemensPraha - Siemens dodá Izraelským železnicím 86 osobních železničních vozů v celkové hodnotě 125 mil.€ (3,75 mld. Kč). Součástí dohody je i opce na dalších 585 osobních vozů. Skříně vozů vyrobí český závod Siemens Kolejová vozidla, s. r. o. Osobní vozy budou jezdit rychlostí až 160 km/h a budou nasazeny jako kyvadlové vlaky v rámci meziměstské a regionální dopravy.
Vlak se bude skládat z 9 vložených vozů a 1 generátorového vozu, jehož součástí bude i stanoviště pro strojvedoucího. Tři z 9 vložených vozů budou disponovat zařízením pro osoby se sníženou pohyblivostí. Technickým vedením a řízením projektu byla pověřena rakouská pobočka Siemens, hrubé stavby budou zhotoveny v Praze a konečná montáž proběhne v Izraeli. Vozidla budou dodávána od konce roku 2007 do poloviny roku 2009.

Zdroj : Siemens

OeBB Talent Wien - Modernizace regionální a příměstské flotily ÖBB nabírá na obrátkách. Ve spolkových zemích Wien, Niederösterreich, Oberösterreich, Salzburg, Steiermark a Vorarlberg je v provozu 85 elektrických jednotek Talent, 20 dieselových jednotek Desiro a 240 dvoupatrových vozů. „Naši zákazníci hodnotí zvyšující se kvalitu v regionální dopravě velice pozitivně, v roce 2005 se počet přepravených osob zvýšil na 164 milionů (o 3 miliony více)“, sdělila Wilhelmie Goldamnnová, ředitelka ÖBB Personenverkehr AG. V letošním roce bude dokoupeno dalších 40 jednotek Talent a 8 dvoupatrových vozů v celkové hodnotě 185 milionů €, čímž bude renovováno každé třetí sedadlo v regionálním provozu.

Autor: CSPSV

ÖBBVídeň - Přerušení provozu na trati 901 Wien - Hohenau - Břeclav mezi stanicemi Angern a Dürnkrut bude trvat pravděpodobně až do konce dubna. Podle informací ÖBB bude od úterý 18.04.2006 odjíždět "odklonový" vlak EC 172 z nádraží Wien Südbhf (Ostseite) již v 9.55 hod. Důvodem je "eliminace" zpoždění vzniklé odklonovou jízdou přes Marchegg a Devínskou Novou Ves, aby v trase Břeclav – Hamburg jel vlak podle jízdního řádu.

Následující opatření platí do 17.4.2006:
Regionální vlaky ÖBB jsou v úseku Dürnkrut - Gänsendorf nahrazeny náhradní autobusovou dopravou.
Vlaky EC 74, EC 76, EC 104, EC 172 a R 202 jedou odklonem přes Marchegg a Devínskou Novou Ves. Vlak EC 76 jede v úseku Wien - Praha Holešovice samostatně, vlak EC 136 Bratislava - Praha jede bez přímých vozů Wien - Praha. Vlak EC 70 je v úseku Wien - Devínská Nová Ves odřeknut a cestující mohou cestovat spojem SPR 2528 Wien Südbhf (15:33) - Bratislava hl. st. s přestupem v Devínské Nové Vsi, kde bude přistaven vlak EC 70. EC 102 je v úseku Wien Südbhf - Devínská Nová Ves odřeknut a nahrazen spojem ER 2526. V Devínské Nové Vsi bude přistaven vlak EC 102.
Vlaky EC 71, EC 75, EC 77, EC 105, EC 173 a R 203 jedou odklonem přes Devínskou Novou Ves a Marchegg. Vlak EC 77 jede v úseku Praha - Břeclav - Devínská Nová Ves spojen s vlakem EC 137. Vlak EC 75 jede pouze v úseku Praha - Devínská Nová Ves, kde je nutný přestup na pravidelný vlak do stanice Wien Südbahnhof. U vlaku EC 103 je také nutný přestup v Devínské Nové Vsi.
Zpoždění vlaků za odklonovým úsekem bude přibližně 40 - 80 minut, jízdenky vydané po původní trati platí i při jízdě odklonem.

Zdroj: ÖBB, Tisková zpráva ČD, a. s. - doplnil -cspsv-

SparSchieneVídeň - Rakouské dráhy začaly před blížící se letní sezónou opět propagovat zvýhodněné jízdenky SparSchiene. Jejich cena je od 19€ (pouze do Maďarska) a od 29€ (sedačky) do všech 9 zemí (lehátko od 39€, lůžko od 59€ - zahrnuje i snídani). Vzhledem k tomu, že počet míst ve vlaku je s těmito jízdenkami omezen, doporučují ÖBB jejich zakoupení nejméně 3 měsíce před zamýšlenou cestou!
Na jízdenky SparSchiene lze cestovat do Německa, Itálie, Švýcarska, Francie, Polska, Chorvatska, Slovinska, Maďarska a na Slovensko. Jízdenky SparSchiene od 29€ budou platit i v sezónních spojích D 1458/1459 Wien - Rijeka/Koper. Na rakouské jízdenky SparSchiene nelze cestovat do České republiky. Bližší informace o konkrétních spojeních (vlak a trasa), kde je možné využít tyto jízdenky, lze najít na www.oebb.at (Personenverkehr, Europareisen).

Zdroj: Tisková zpráva ÖBB

Autor: CSPSV

SemmeringbahnVídeň - Rakouské dráhy posílí v období Velikonoc osobní dopravu. Budou vypraveny posilové vlaky a dálkové spoje budou posíleny o další vagony. K dispozici bude cestujícím navíc 8.000 míst k sezení, 1.500 míst v lehátkových vozech a 350 míst v lůžkových vozech. Autovlaky budou mít navíc dalších 300 míst pro přepravu automobilů.
Nejvíce budou posíleny spoje na Westbahnstrecke - 5.100 míst k sezení, 1.000 míst v lehátkových vozech a 240 míst v lůžkových vozech. Na Südbahnstrecke bude navíc 2.000 míst k sezení, 270 míst v lehátkových vozech a 60 míst v lůžkových vozech. Zbývající místa budou na ostatních trasách. ÖBB doporučují cestujícím včasnou rezervaci místa.

Zdroj: Tisková zpráva ÖBB

Autor: CSPSV

Jednotka 680.001Praha - Jednotka 680.001 se připravuje na přejezd z Česka do oblasti Semmeringu v Rakousku, kde stráví 2 týdny. Budou zde probíhat doplňovací jízdy pro měření oblouků s nejmenším poloměrem. Přejezd přes hranice je naplánován na 4.4.2006. Vlak měl původně jet přes Břeclav v 17:30 hod. do Wiener Neustadt, ale vzhledem k povodním pojede po odklonové trase přes České Velenice - jednotka odjíždí z Prahy Vršovic dne 4.4.2006 v 8:25 hod.
Veškeré testovací jízdy začínají v 8:00 hod. a končí podle situace, pobyty ve stanicích budou činit 5 - 20 minut.

Přehled jízd 680.001 v Rakousku:

5.-7.4.: Wiener Neustadt Hbf - Mürzzuschlag / Mürzzuschlag - Gloggnitz (3x) / Mürzzuschlag - Wiener Neustadt Hbf (7.4. jede až do Wien Westbahnhof)
8.-9.4.: Posunování v žst. Wien Westbahnhof (do 16:00 hod.)
10.4.: Wien Westbahnhof - Amstetten - Kleinreifling - Selzthal - St. Michael / St.Michael - Unzmarkt - St. Michael - Knittelfeld
11.4. - 13.4.: Knittelfeld - Unzmarkt - St. Veit a. d. Glan a zpět
14.4.: Knittelfeld - St. Veit a. d. Glan - Knittelfeld - Selzthal - Waidhofen a. d. Ybbs - Amstetten - Wien Hütteldorf - Břeclav - Praha

Zdroj: Portál Pendolino.cz

Autor: CSPSV

Linz HbfVídeň - Společnost ÖBB odstartovala pilotní projekt, jehož cílem je zlepšení poskytovaných informací cestujícím ve vlacích, autobusech, na nádražích a autobusových zastávkách. V současné době probíhání testování jednotlivých částí projektu na Westbahnstrecke. Cestující v dálkových vlacích jsou díky monitorům informováni o aktuální jízdní době, příští zastávce a o možnostech přípojů.
Zlepšení budou viditelná i na vídeňském letišti. Na projektu spolupracují spolková země Dolní Rakousy, Flughafen Wien AG, ÖBB Personenverkehr AG a ÖBB Postbus GmbH. Veškeré spoje směřující do města jsou zobrazeny na monitorech (S-Bahn, CAT /City Airport Train/ - vlaky, Vienna Airport Lines - autobusy).
Nejmodernější informační systémy jsou instalovány na nádražích Wien Westbahnhof, Linz Hauptbahnhof, Innsbruck Hauptbahnhof, Villach Hauptbahnhof a Bregenz. Na informačních zařízeních jsou cestující informováni o aktuální poloze vlaku, časech příjezdů a odjedzů, čísle vlaku a jeho koncové stanici. Podobná zařízení budou instalována i v železničních stanicích Florisdorf, Stockerau a Wiener Neustadt Hauptbahnhof.

Zdroj a foto: Tisková zpráva ÖBB

Letecký pohled na přístavProjekt terminálu FreudenauVídeň - Město Vídeň a společnosti ÖBB a Wiener Hafen investují 122,2 mil.€ do výstavby přístavu na Dunaji, který se stane jedním z nejmodernějších logistických center ve střední Evropě. Nejdůležitější akcí bude stavba kontejnerového terminálu a výstavba silniční a železniční infrastruktury. Toutou investicí bude zdvojnásobena kapacita přístavu.
Stavební práce začnou ještě ve 4. čtvrtletí letošního roku. Nový terminál bude otevřen nejpozději do konce roku 2008. Veškerá infrastruktura bude dokončena ještě o rok později. Terminál Freudenau bude spojen s centrálním seřaďovacím nádražím Kledering. Na novém železničním spojení od roku 2008 budou moci nákladní vlaky jezdit rychlostí až 80 km/h, trasa povede z Klederingu přes Schwechat do Freudenau. Nově postaven bude také most Freudenaubrücke, který byl zničen během 2. světové války.
V roce 2005 bylo přeloženo ve vídeňském přístavu 225.000 kontejnerů. Během týdne jezdí mezi terminálem ve Vídni a přístavy (např. Rotterdam, Hamburg, Bremerhafen, Duisburg, Budepest, Bratislava) zhruba 40 nákladních vlaků.

Zdroj a foto: Tisková zpráva ÖBB, Wiener Hafen a Stadt Wien

Dürnkrut 3.4.2006

Podle informací ÖBB (teletex ORF a 3Sat) je v důsledku povodní zastaven provoz na trati Wien – Břeclav mezi stanicemi Angern a Dürnkrut (zaplavená stanice Dürnkrut na snímku od Arthura Meyera ze dne 3.4.2006). Jedná se o stejný úsek jako v roce 1997. Tehdy byly vedeny odklonem z Hohenau do Mistelbachu vlaky Chopin a Vindobona, ostatní vlaky byly ukončeny v Hohenau a cestující z/do Vídně byli přepravováni autobusy.

Aktuální informace z Rakouska uvádí, že je zatopeno nádraží Dürnkrut. Je vzdáleno cca 500 metrů od řeky.

Doplnění 11.50
EC 104, EC 71, EC 103, EC 102 vedeny odklonem přes Marchegg,
EC 75 ukončen v Hohenau, EC 70 výchozí z Hohenau; Hohenau – Wien = NAD

Doplnění 14.20 – informace ČD
Mimořádná opatření na tratích v Rakousku, 03.04.2006
Na rakouských železnicích (ÖBB) byl dne 3.dubna 2006 (v cca 06:15 hod.) z důvodu zatopení tratě zastaven provoz na trati č. 930 (Břeclav – Wien) mezi stanicemi Angern a Dürnkrut. Přerušení provozu bude dle předběžných zpráv trvat asi 1 týden, tedy do 10.dubna 2006 (bude upřesněno). Z tohoto důvodu jsou zavedena tato mimořádná opatření v osobní dopravě:

Opatření pro den 3.dubna 2006:
Vlaky EC 74 (Wien Südbhf. – Praha hl.n.); EC 102 (Wien Südbhf. – Warszawa Wschonia); EC 104 (Wien Südbhf. – Warszawa Wschonia); EC 172 (Wien Südbhf. – Praha – Hamburg-Altona); a R 202 (Wien Südbhf. – Warsawa Wschodnia) jedou v úseku Wien – Břeclav mimořádně odklonem přes Marchegg a Devínskou Novou Ves.
Vlaky EC 77 (Praha - Břeclav – Wien Südbhf.); EC 103 (Warszawa Wschodnia – Wien Südbhf.); EC 105 (Warszawa Wschodnia – Wien Südbhf.); EC 173 (Wien Südbhf. – Hamburg-Altona) jedou v úseku Břeclav – Wien Südbhf. mimořádně odklonem přes Devínskou Novou Ves a Marchegg.
Vlak EC 75 (Praha-Holešovice – Wien Südbhf.) jede mimořádně v úseku Praha-Holešovice – Hohenau, v úseku Hohenau – Wien Südbhf. budou cestující přepraveni náhradní autobusovou dopravou.
Vlak EC 70 (Wien Südbhf. – Praha-Holešovice) bude v úseku Wien Südbhf. – Hohenau nahrazen náhraní autobusovou dopravou, vlak jede pouze v úseku Hohenau – Praha-Holešovice.
Zpoždění vlaků v úseku za odklonovým úsekem (popř. za úsekem s náhradní autobusovou dopravou) bude přibližně 60 - 90 minut. Jízdenky vydané pro původní tratě platí i při jízdě odklonem.

Opatření od 4.dubna 2006 do odvolání (cca 1 týden)
Vlaky EC 70 (Wien Südbhf. – Praha-Holešovice); EC 76 (Wien Südbhf. – Břeclav - Praha hl.n. ) ; EC 104 (Wien Südbhf. – Warszawa Wschonia); EC 172 (Wien Südbhf. – Praha – Hamburg-Altona); EC 102 (Wien Südbhf. – Warszawa Wschonia); EC 74 (Wien Südbhf. – Praha hl.n.) a R 202 (Wien Südbhf. – Warszawa Wschodnia) jedou v úseku Wien – Břeclav mimořádně odklonem přes Marchegg a Devínskou Novou Ves.
Vlaky EC 71 (Praha hl.n. – Wien Südbhf.); EC 75 (Praha-Holešovice – Wien Südbhf.); EC 103 (Warszawa Wschodnia – Wien Südbhf.); EC 173 (Wien Südbhf. – Hamburg-Altona); EC 105 (Warszawa Wschodnia – Wien Südbhf.); EC 77 ( Praha / Břeclav – Wien Südbhf.); R 203 (Warszawa Wschodnia – Wien Südbhf.) jedou v úseku Břeclav – Wien Südbhf. mimořádně odklonem přes Devínskou Novou Ves a Marchegg.
Zpoždění vlaků v úseku za odklonovým úsekem bude přibližně 60 minut. Jízdenky vydané pro původní tratě platí i při jízdě odklonem.
Regionální vlaky na ÖBB jsou v úseku Drösing (Dürnkrut) a Gänsendorf nahrazeny náhradní autobusovou dopravou.

K tomu poznámka:

Odkloněný EC 104 "Sobieski" nemá ještě ve 14.20 potvrzen příjezd do Břeclavi (10.08), odkloněný EC 172 "Vindobona" (12.08) podobně.

Pro srovnání osobní vlak 2312 z ÖBB do Břeclavi + 25 minut, 2314 předpoklad + 27 minut.

InfoVídeň - Od soboty 8. dubna do pondělí 17. dubna 2006 bude z důvodu stavebních prací ve stanici Wien Nord úplně zastavena železniční doprava vídeňského S–Bahn mezi stanicemi Wien Nord a Wien Meidling. Všechny vlaky z / do Břeclavi budou končit v žst. Wien Nord. Vlaky směru Mistelbach – Wien West budou vedeny po odklonové trase. V úseku Wien Mitte – Wien Rennweg budou jezdit pouze vlaky trasy S7 směr Flughafen Wien a Wolfsthal, resp. vlaky společnosti CAT.

Náhradní doprava se bude zajišťovat prostředky městské dopravy :
metro trasy U1, U4, U6, tramvajové linky D, O, 18, 62
V prostředcích MHD platí železniční jízdenky ÖBB. Metro U1 lze použít pro cestu z nádraží Wien Nord na nádraží Wien Südbf, pro cestu na nádraží Wien West lze použít metro U6 ze stanice Wien Handelskai a naopak, dále jej lze použít k cestě do stanice Wien Meidling.
Při cestě ze směru Salzburg – Linz – St. Pölten lze doporučit přestup ve stanici Wien Hütteldorf na vlaky S–Bahn S45 do stanice Wien Handelskai a zde přestupovat na vlaky směr Břeclav a Retz / Znojmo.

Info též na webu Schnellbahn Wien

Taurus 3 (1216)Taurus 3 (1216)Vídeň - Až do konce června předsedá Rakousko zemím EU. Vlastní design při této příležitosti dostala i první lokomotiva nové generace TAURUS 3 (řada 1216). Vícesystémová elektrická lokomotiva bude schopna jezdit i pod stejnosměrným proudem a s jejím nasazením se počítá do Itálie a Slovinska. Lokomotiva byla pokřtěna jménem EUROPA za přítomnosti spolkového kancléře Wolfganga Schüssela či ministra dopravy Huberta Gorbacha.
Lokomotiva váží 87 tun a dosahuje rychlosti až 230 km/h. Od března 2006 do prosince 2007 obdrží ÖBB-Traktion GmbH 50 lokomotiv této řady. Lokomotiva bude schopna jezdit skoro ve všech zemích Evropy.

Zdroj a foto: Tisková zpráva ÖBB

Autor: CSPSV

Hercules 2016 a CombinoVídeň - Přepravu tramvaje, jejímž výrobcem je Siemens Transportation Systems, zajišťovala společnost Rail Cargo Austria. Délkou 54 metrů se tramvaj řadí k nejdelším na světě. Tramvaj bude jezdit pod hlavičkou BKV - Budapešťských dopravních podniků. První tramvaj Combino opustila Vídeň 13.3.2006.
Do konce roku bude do Maďarska dodáno dalších 25 tramvají. Dodávka všech 40 tramvají bude ukončena v polovině příštího roku. Nízkopodlažní tramvaj má rozměry 54 m x 2,4 m a může v ní cestovat až 350 cestujících. První cestující se v Budapešti novou Combi tramvají svezou v červenci letošního roku.

Zdroj a foto: Tisková zpráva ÖBB

Autor: CSPSV

sbahnVídeň - Od 8.4. do 17.4.2006 bude uzavřen jeden z úseků vídeňské městské dráhy. Důvodem je rekonstrukce nádraží Wien Nord/Praterstern a sanace kolejí. Termín uzavírky byl naplánován na období velikonočních prázdnin, kdy je ve městě menší provoz. Provoz bude přerušen na obou kolejích v úseku Wien Nord/Praterstern - Wien Meidling. Toto omezení se týká linek S1, S2, S3, S4, S8, S9 a S15.
V provozu zůstanou obě koleje mezi Wien Südbahnhof a Wien Meidling, aby se nemusely měnit výchozí a konečné stanice vlaků. Jedna kolej bude v provozu i v úseku Wien Meidling - Wien Liesing. Přípravné práce začnou již 24.3.2006, kdy bude v provozu pouze 1 kolej mezi Wien Nord/Praterstern a Wien Mitte. Od konce března začnou platit výlukové jízdní řády.

Zdroj a foto: Tisková zpráva ÖBB

« Neuere Nachrichten | 1 ... 13 14 15 16 17 18 | Ältere Nachrichten »    
ŽelPage - Elektronisches Eisenbahnmagazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Anmeldenopen/close
 
 
  
 
Vergessenes Passwort   
Registrieren   
:. Aktuelle Zugposition CZopen/close
Aktuelle Zugposition CZ
 
:. Suchenopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info für Fotografenopen/close
Bedingungen zum Fotografieren
in der CZ

Sonne
geht auf um 07:59
geht unter um 16:04