..: Nachrichten und Artikel - Česká republika (celá) :..

logo_cdPraha - Odboráři se rozhodli, že poskytnou novému vedení ČD 100 dnů hájení. V uplynulých dnech rezignoval na své funkce Ing. Petr Kousal a novým předsedou představenstva a generálním ředitelem ČD se stal jeho 1. náměstek a také bývalý generální ředitel ČD Ing. Josef Bazala. Byl jmenován i nový náměstek pro obchod a provoz, Ing. Jiří Kolář, který nahradil ve funkci Ing. Jiřího Kloutvora. Hlavním cílem nového generálního ředitele je uzavření kolektivní smlouvy.
Dohoda mezi odbory a vedením společnosti nebyla zatím možná, největší problémy vznikly ze strany Federace strojvůdců. Ti požadovali příplatek, který odmítalo vedení ČD i ostatní odborové organizace. Díky zprostředkovateli vznikl kompromisní návrh, který je přijatelný jak pro vedení tak pro odbory. Nyní se čeká na vyjádření strojvůdců.
Odborové sdružení železničářů v čele s Jaromírem Duškem se rozhodlo prozatím stávku nevyhlásit. Také podle Bazaly není vhodný čas pro stávku. Odbory chtěly stávkou zabránit propouštění u ČD. Vloni opustilo dráhy 6.000 zaměstnanců, letos by měl být počet propuštěných stejný. V současné době zaměstnávají ČD přes 70.000 zaměstnanců a jsou největším zaměstnavatelem v České republice.

Autor: CSPSV

logo_cdPraha - Dozorčí rada ČD, a. s. zvolila včera na mimořádném zasedání dosavadního 1. náměstka generálního ředitele do funkce předsedy představenstva. Před tím přijala rezignaci Petra Kousala. Dnes se bude konat mimořádné zasedání nově zvoleného představenstva, na kterém se uskuteční nová volba generálního ředitele.

Po svém zvolení prezentoval Josef Bazala priority, na které by se rád zaměřil:

- dokončení kolektivního vyjednávání se zástupci odborových centrál a uzavření kolektivní smlouvy pro rok 2005,

- úspěšně dokončit jednání s kraji, kde nebyla zatím uzavřena smlouva o financování regionální osobní dopravy

Doplněno 11.5.2005

10.5.2005 zvolilo představenstvo společnosti ČD, a. s. Ing. Josefa Bazalu generálním ředitelem. Od 10.5.2005 převzal Bazala veškeré pravomoci spojené s výkonem funkce předsedy představenstva (zvolen 9.5.2005) a generálního ředitele (zvolen 10.5.2005) akciové společnosti České dráhy.
Autor: CSPSV

Ilustrační foto

Praha - České dráhy propustí v letošním roce více než 12% zaměstnanců. Jedná se zhruba o 6.000 lidí. Propouštění postihne železničáře přibližně ve stejné míře ve všech krajích ČR. Propouštění se nelíbí odborům a některým starostům obcí, kteří se obávají o bezpečnost a kulturu cestování. Naopak ČD trvají na tom, že cestující snížený počet zaměstnanců nijak nepocítí.

Zatímco ve většině regionů ovlivní propouštění na dráze nezaměstnanost minimálně, tak například v jednom z největších železničních uzlů České Třebové by mělo být propuštěno více než 300 osob. Nezaměstnanost by se tak zvýšila v tomto regionu o 3 procentní body. České dráhy propouštějí postupně a neočekávají žádné sociální otřesy. Ve většině případů se jedná o odchod v rámci doprovodného sociálního programu. Odboráři tvrdí, že se propouští i nad rámec vládou schváleného DSP a hrozí časově neomezenou stávkou. Pokud v dohledné době neuzavřou České dráhy s odbory kolektivní smlouvu, může o práci ještě v letošním roce přijít dalších 2 - 2,5 tis. osob. Podle vedení železničních stanic snižují dráhy své stavy zejména kvůli zavádění nových technologií.

Autor: CSPSV

340Praha - U nízkonákladové rekonstrukce vozů se mění původní koženkové sedačky ve vozech na látkové potahy sedadel. V současné době má látkové potahy 205 vozů 2. třídy (řady Bee, Bee243, Bpee, Bp, Bmz). Nyní se prioritně zajišťují opravy a nové čalounění sedadel u vozů 1. třídy. Cílem je zlepšit kulturu cestování pro ty, kdo platí v jízdném vyšší standard za cestování. U vozů 2. třídy se výměna koženkových sedaček za látkové provádí jen ve výjimečných případech - značný rozsah poškození sedaček atp. Ve vozech 2. třídy se začne nové čalounění instalovat až po rekonstrukci vozů 1. třídy. Počty takto opravených vozů budou závislé na finanční situaci. Cena náhrady koženkového potahu potahem látkovým je zhruba 200 tis. Kč.

Autor: CSPSV

Praha - Příprava jízdního řádu 2005/2006 probíhá od začátku v souladu s novelizovaným zákonem o drahách č. 301/2004 Sb. U ČD, a. s., jako dopravce vystupuje v osobní dopravě odbor osobní dopravy a přepravy O 16, v nákladní dopravě odbor nákladní dopravy a přepravy O 21 a odbor řízení provozu a organizování drážní dopravy O 11 plní funkci provozovatele dráhy.
V současné době skončily práce na přípravě Návrhu jízdního řádu vlaků osobní dopravy, který obsahuje celkem 8.202 vlaků. Tento dokument má především pracovní charakter (lze ho najít např. na gvd.kvalitne.cz). Tento dokument slouží jako podklad pro jednání dopravců s krajskými úřady a se státem o zajištění rozsahu dopravní obslužnosti na jednotlivých tratích (regionální a dálková vnitrostátní doprava). V mezinárodní osobní dopravě už proběhly příslušné konference se zahraničními železničními správami a nyní se vyřizují objednávky mezistátních vlaků včetně jejich jízdních řádů. Dalším krokem bude jednání o návrhu s kraji a se státem. Teprve výsledky tohoto jednání určí konečnou podobu jízdního řádu na příští období.
U nákladní dopravy v současnosti teprve končí fáze příprav a konstrukce jízdních řádů.

Autor: CSPSV

680Praha - Od 23.12.2004 do 4.5.2005 přepravila jednotka pendolino na R 772/777 v úseku Praha Masarykovo nádraží - Děčín a zpět přes 120.000 cestujících. Další souprava ukončila 5.5.2005 prověřování tratě Praha - Děčín - Dolní Žleb (st. hr.). Na základě výsledků měření projednají ČD, a. s. a SŽDC s DÚ ČR zvýšení rychlosti v některých úsecích trati.

Díky tomu by se mohla zkrátit jízdní doba z Prahy Holešovic do Ústí n. L. z 1 hod. 3 min. na 50 minut u jednotek pendolino. Podobné testování tratí proběhne i na úsecích z Prahy do Břeclavi přes Brno a z Prahy do Ostravy přes Olomouc. I zde by se měly díky pendolinu zkrátit jízdní doby: v úseku Praha - Brno za necelé 2:30 hod., v úseku Praha - Ostrava za méně než 3:30 hod. V příštích měsících by se mělo pendolino začít testovat i na tratích v Německu, aby získalo příslušnou homologaci. V případě úspěšného schválení vlaků bude jejich pravidelný provoz zahájen od nového JŘ 2005/2006.

Autor: CSPSV

Jadran ExpresPraha - Od 1.4.2005 se prodávají jízdenky na charterový vlak Jadran Express, který bude jezdit od 17.6. do 17.9.2005 mezi Prahou - Brnem a chorvatským Splitem. Pro 2 spoje byly stanoveny zvýhodněné ceny za 555 Kč! Jedná se o vlak ze Splitu do Prahy 18.6.2005 (první cesta zpět) a o vlak z Prahy do Splitu 16.9.2005 (poslední cesta tam). Protože tyto vlaky jsou nejméně vytížené, začaly ČD, a. s. prodávat od 1.5.2005 jízdenky za zvýhodněnou cenu 555 Kč.

Ceník jednosměrného jízdného a služeb je ve všech kategoriích stejný (jízdenka v 8místném kupé + místenka = 555 Kč, jízdenka + lehátko = 555 Kč, jízdenka + lůžko = 555 Kč). Nejméně lze ušetřit 995 Kč za jízdenku v 8místném kupé, nejvíce se pak ušetří za jízdenku a lůžkový příplatek - o 3.395 Kč je cena nižší!

logoPraha - Generální ředitel Českých drah Petr Kousal v úterý odstoupí z funkce. Tisku to potvrdil mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Kousal má už tři měsíce spory s ministrem dopravy Milanem Šimonovským o obchodní politiku podniku. Kousala dočasně nahradí jeho náměstek Josef Bazala. Šimonovskému vadí, že České dráhy se nemohou dohodnout s kraji na výši dotací pro provozování místních spojů. Kraje ČD provoz vlaků zatím nezaplatily, údajně proto, že dráhy nejsou schopné vyčíslit, kolik je provoz leckdy ztrátových místních spojů stojí.
Českým drahám dříve ztrátu z regionálních spojů hradil stát, nyní jsou to samy kraje. Od začátku roku dluží přepravci asi půl miliardy korun.
Šimonovskému se nelíbí ani to, že drahám v posledním roce klesl i objem přepravených nákladů.
Kousal byl ve funkci od začátku března 2003. K odchodu se nyní podle Šimonovského rozhodl sám, nikdo jej nenutil.
Ministr tak podpořil požadavky Odborového sdružení železničářů, které hrozí stávkou na železnici právě proto, že vedení ČD propouští více lidí, než slíbilo. Pokud vedení ČD postoj nezmění, chtějí odbory o stávce rozhodovat 11. května. Odborový svaz železničářů v čele s Jaromírem Duškem hrozí, že pokud ČD neomezí propouštění do 10. května, vypukne na ČD stávka. Dušek zastává názor, že ČD propouštějí více lidí, než je schváleno, vedení drah nesouhlasí. Se stávkou nesouhlasí ani mnozí zaměstnanci, protože vědí, že by situaci ještě zhoršila, Lidé by ještě více začali jezdit autobusy a firmy, které dráhy využívají k přepravě nákladů, by pro nespolehlivost smluvního partnera definitivně přešly ke kamiónové dopravě. Nižší počet zakázek by vedl jen k dalšímu úpadku drah a tedy i dalšímu propouštění přebytečných pracovníků. ČD si na konci 90. let stanovily, že do roku 2005 propustí 14 tisíc zaměstnanců. S tímto plánem souhlasila vláda i odboráři. Vláda pak po letech sporů přijala sociální program, který propouštěným železničářům zajišťuje až stotisícové odchodné. Na program jdou ročně stovky miliónů korun.ČD nemají uzavřenou kolektivní smlouvu, z toho důvodu by vedení mohlo rozhodnout, že počet propouštěných bude vyšší. ČD zatím s odboráři smlouvu neuzavřely, protože jednotlivé svazy zaměstnanců nejsou schopny se na jejím znění shodnout a návrh smlouvy vedení ČD předložit. Zaměstnanci tak přicházejí o množství výhod, (například týden dovolené, vyšší mzdu za přesčasy) pracovní vztahy se řídí zákoníkem práce.
Podobnou transformací jako ČD procházejí například i Deutsche Bahn, jež mají mít do roku 2010 pouze 150 tisíc zaměstnanců. Společnost prochází restrukturalizací už deset let a za tu dobu ji opustilo více než 100 tisíc lidí.
České dráhy jsou i přes tisíce propuštěných lidí v minulých letech velmi přezaměstnané, počet sedmdesát tisíc modrých uniforem pro zemi, kde žije deset miliónů obyvatel je neuvěřitelný. Například v porovnání s největší americkou železniční společností Pacific Union, která má 48 tisíc zaměstnanců. ČD za loňský rok vykázaly předběžnou ztrátu 674 miliónů korun, tržby z dopravy byly 46,2 miliardy korun. Ztráta několik let klesá, například v roce 2002 byla pět miliard korun. Loni ČD přepravily 179 miliónů cestujících.

zdroj: www.novinky.cz

Autor: VLAK81

NostalgieNostalgie - Ikdyž opožd?n?, p?eci jen p?inášíme aktuální informace o akcích o tomto víkendu.
Po oba dny probíhá Zahájení sezóny v Železni?ním muzeu ?D v Lužné u Rakovníka - podrobnosti : Muzeum ?D.
V Pardubicích se konají Oslavy 55. výro?í MHD - podrobnosti : PSHŽD.
V sobotu jezdí parní vlak na Chomutovské slavnosti a v ned?li na Zahájení sezóny do muzea v K?ímov? - podrobnosti : LOKO-MOTIV.
V ned?li se koná Zahájení sezóny na Osoblažce - plakát k akci ZDE.

Vítejte! - Vítáme Vás na stránkách Želpage, které postihla nemilá záležitost. Náš původní provozovatel hostingu se rozhodl bez jakéhokoli předchozího upozornění ukončit naše hostování z důvodu údajně vysokého přenosu dat mezi hostingem a návštěvníky.
Druhým důvodem bylo nezaplacení za poskytnuté služby, což má ale jeden podstatný háček - nebyl vystaven žádný podklad k platbě a proto nemohla ani platba proběhnout.

Během dní, kdy stránky nešly, jsme hledali jiného poskytovatele a byli jsme úspěšní. Někteří lidé nás již vidí, ale někteří mohou vidět onu reklamní stránku původního hostingu, což je způsobeno postupnou změnou DNS záznamů na celém světě.

Pokud jste v posledních několika dnech (úterý - pátek) posílali e-mail na adresu @zelpage.cz, prosíme Vás, zašlete e-mail ještě jednou na adresu karel.chyla@seznam.cz. Původní provozovatel hostingu nám totiž zablokoval poštu a zřejmě se nám nepodaří jí vybojovat.

Děkujeme všem čtenářům, kteří si k nám nalezli cestu i po nejdelším výpadku provozu stránek v celé čtyřleté historii.

Během několika následujících dní bude probíhat zabydlování na novém místě, proto může vyjímečně docházet k hláškám "404 Page not found". I tento detail bude brzy napraven a stránky se vrátí do zajetých kolejí.

Ještě jednou Vám děkuji za přízeň. Jménem celého týmu Vám přeji příjemné chvíle při čtení ŽelPage.
Karel Chýla, šéfredaktor

680Praha - Od 22.12.2004 jezdí jedna jednotka řady 680 ve zkušebním provozu s cestujícími. Od 11.4. do 5.5.2005 jezdí druhá jednotka řady 680 ve zkušebním provozu bez cestujících. Tato jednotka je vybavena sadou měrných dvojkolí a měřící aparaturou VÚŽ a DB pro zjišťování parametrů tratí. Verifikační zkoušky představují ověřování parametrů pro pojíždění vlaků s naklápěcími skříněmi a možnost následného zvýšení rychlosti s využitím efektů naklápění. Tato jednotka jezdí pouze v pracovních dnech a tak lze na trati 090 spatřit v některé ze stanic obě pendolina.
Jako první přišel na řadu nejméně konfliktní koridor z Prahy do Děčína. Další úseky mezi Prahou a Břeclaví přijdou k verifikaci na řadu po vyzkoušení činnosti tzv. aktivních filtrů odstraňujících nežádoucí elektromagnetické vlivy.
Mezi Pardubicemi a Chocní vzniká další úsek pro rychlost 230 km/h, aby zde na podzim mohly být provedeny technicko-bezpečnostní zkoušky jednotky na stejnosměrném systému 3 kV. Bude se jednat o druhý úsek pro případné zkušební jízdy vozidel vyššími rychlostmi (normálně vmax 160 km/h). První úsek je na trati mezi Vranovicemi a Břeclaví na střídavém systému 25 kV, kde byl po mnoha letech překonán i český železniční rychlostní rekord v minulém roce.

Autor: CSPSV

logo-cdPraha - 20.4.2005 se konalo mimořádné jednání Odborového sdružení železničářů (OSŽ). Důvodem byla příprava IV. sjezdu OSŽ a současná situace na ČD, a. s.
I. Ústředí OSŽ požaduje od ČD, a. s.:
- s okamžitou platností zastavit přípravu a realizaci těch racionalizačních opatření, která se promítnou do zaměstnanosti nad rámec již centrálně projednaných stavů. K tomuto účelu je třeba vyhodnotit dosud provedené racionalizační kroky co do jejich účelnosti a hospodárnosti, dříve než budou spuštěna racionalizační opatření nová,
- zachovat železnici a železniční dopravu jako zdroj obživy pro většinu členů OSŽ; pro obyvatele ČR jako ekologickou a cenově dostupnou hromadnou dopravu,
- zachovat a zajistit dopravní obslužnost krajů Českými drahami, a. s., na stejné úrovni a bez diskriminace periferních oblastí,
- zachovat integritu železniční dopravy s cílem obstát na evropském dopravním trhu v nákladní i osobní dopravě, tj. neoddělovat jednotlivé vnitropodnikové služby a činnosti, které nemají externí přidanou hodnotu.
II. Ústředí OSŽ dává prostor pro jednání do 10. 5. 2005.
III. O dalším postupu OSŽ rozhodne ústředí OSŽ na mimořádném jednání dne 11. 5. 2005.

Autor: CSPSV

680003Praha - Od 22.12.2004 jezdí ve zkušebním provozu s cestujícími jednotka 680.003 na trase Praha Masarykovo nádraží - Děčín hl.n. na R 772/777, kdy musí najet 50.000 km. Od 11.4.2005 začala jezdit v úseku Praha - Dolní Žleb jednotka 680.002, která nevozí cestující, ale testuje místní železniční tratě. Toto testování skončí 5.5.2005.
Při zkušebním provozu se zacvičují strojvedoucí, kteří byli vybráni pro tuto vozbu. Po zácviku následuje úřední zkouška způsobilosti, kterou provádí zkušební komisař Drážního úřadu ČR. Do konce dubna letošního roku bude mít toto oprávnění všech 28 vybraných strojvedoucích z DKV Praha.
V současné době brání provozu jednotek 680, vyjma trati Praha - Děčín, vysoká úroveň zpětných rušivých harmonických proudů, které jednotky vykazují. Tyto zpětné proudy neumožňují bezpečně provozovat jednotky na ostatních tratích v ČR. Firma Alstom uzavřela s firmou AŽD Praha smlouvu, na jejímž základě probíhá nyní vývoj aktivního filtru. Tyto činnosti budou ukončeny v červnu a následně proběhne montáž na jednotku 680.004, která zůstane v majetku výrobce a proběhnou na ní nezbytné zkoušky, které budou trvat jeden měsíc.
Jakmile bude ověřena použitelnost těchto filtrů, bude zahájen zkušební provoz na tratích I. koridoru i na trase Praha - Ostrava. Zahájení tohoto provozu se očekává na přelomu července a srpna 2005. Od nového GVD 2005/2006 se počítá s nasazením jednotek pendolino podle jejich technické způsobilosti na 2 párech vlaků v úseku Praha - Vídeň a dále na trati Praha - Břeclav - (Bratislava) a Praha - Ostrava. V tuto chvíli neznají ani ČD, a. s. konkrétní čísla ani polohu vlaků, protože se čeká na závěry výsledků technických úprav. Z tohoto důvodu je nový jízdní řád připravován v těchto relacích ve 2 variantách (s a bez pendolin).
Pozn.: Pendolino je v italštině jméno malého ptáčka - moudivláčka.

Autor: CSPSV

151ČR - První díl železničního magazínu Svět na kolejích vysílala Česká televize (ČT) ve čtvrtek 7.4.2005 na ČT2 od 15:05 hod. (stopáž 28 minut). Další (2.) díl bude vysílán ve čtvrtek 28.4.2005 na ČT2 od 15:25 hod. (stopáž 17 minut). Náplní pořadu bude výstavba dálnic 21. století, jak odborníci přezdívají železničním koridorům, jak se cestovalo Andělským vlakem z Prahy do Ostravy a tip na výlet vlakovým taxi za lidojedy na Hané. Pro ty, kterým nevyhovuje čas vysílání, je připravena i repríza pořadu. Ta bude vysílána v pátek 29.4.2005 v 01:00 hod. na programu ČT2.

Autor: CSPSV

jadran-expressPraha - Po 14 dnech prodeje jízdenek je letošní Jadran Express z téměř 20% vyprodaný. Hned první den byly prodeje tak velké, že zaplatily náklady na první 3 vlaky. Ze 14 vlaků, které letos k Jadranu vyrazí, jsou už některé červencové spoje skoro vyprodány. Jadran Express v barvách ČD, a. s. bude jezdit od 17.6. do 17.9. na trase Praha - Brno - Split a zpět.

Loni byl Jadran Express vyprodaný ještě než vyjel a zhruba od poloviny května se daly sehnat již jen jednotlivé lístky k sezení. Letos začaly dráhy prodávat lístky oproti minulým letům dříve, již na apríla. Vloni vlak přepravil 6.000 turistů a více než 600 aut. Letošní zpáteční jízdenka pro 1 osobu je o 200 Kč dražší. To samé platí i pro převoz auta. Letošní novinkou je možnost zakoupit si celé kupé za výhodnější cenu.

Chorvatsko je již řadu let nejoblíbenější cílovou destinací českých turistů. V letošním roce se k Jadranu chystá více než 800 tis. Čechů. Kromě charterového Jadran Expressu, který přepravuje i automobily, vypravují dráhy autovlaky na Slovensko - do Popradu a Košic.

Ceny jízdenek v Jadran Expressu:

zpáteční jízdenka - dospělý: 2.200 Kč, zpáteční jízdenka - dítě: 1.600 Kč, zpáteční jízdenka - auto: 2.200 Kč, zpáteční jízdenka - kolo, surf: 650 Kč, zpáteční jízdenka - pes: 500 Kč

Služby:

snídaně - 89 Kč, oběd, večeře - 195 Kč, polopenze - 259 Kč, plná penze - 399 Kč

Charterové vlaky jsou velmi oblíbené i v sousedním Německu, kde jezdí pod označením UEx (UrlabusExpress). Do oblíbených rekreačních středisek jezdí vlaky jak v létě tak v zimě.
Autor: CSPSV
« Neuere Nachrichten | 1 ... 143 144 145 146 147 ... 154 | Ältere Nachrichten »    
ŽelPage - Elektronisches Eisenbahnmagazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Anmeldenopen/close
 
 
  
 
Vergessenes Passwort   
Registrieren   
:. Aktuelle Zugposition CZopen/close
Aktuelle Zugposition CZ
 
:. Suchenopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info für Fotografenopen/close
Bedingungen zum Fotografieren
in der CZ

Sonne
geht auf um 07:59
geht unter um 16:04