Vsetín - dnes v 1:30 ve stanici Karolinka (trať Vsetín – Velké Karlovice) vykolejila na výhybce sněhová fréza.
Fréza byla nakolejena ve 4:55, trať do Velkých Karlovic však zůstala vzhledem k množství sněhu dosud nesjízdná. Nehoda se obešla bez zranění.
Chropyně - ráno ve 4:36 osobní vlak jedoucí z Přerova do Vyškova srazil a usmrtil v železniční stanici Chropyně muže (asi 20 let). Dle strojvedoucího mladý muž skočil těsně před vlak. Zřejmě se tedy jedná o sebevraždu. Provoz na trati byl přerušen do 6:28.
V roce 2005 cestující veřejnost čekají výluky na druhém koridoru v úseku Břeclav - státní hranice se SR, dále pak rozsáhlé stavby na 3.koridoru mezi Českou Třebovou a Přerovem a první stavby na IV.koridoru v úseku Praha-Hostivař - Strančice. Stavby Plzní a Chebem zatím nejsou potvrzeny.
1. - V roce 1997 byly privatizovány britské dráhy (BR), dnes zde působí 25 různých železničních společností. V posledních 8 letech byla přerušena jízda více než miliardy vlakových spojů a celkové zpoždění přesáhlo 11.000 let. V roce 2004 splnily ČD plánovaný jízdní řád z 91,7%, oproti britské železnici jsou ČD ztrátové.
2. - V roce 2005 byla otevřena nová ČD centra v Liberci, Chocni, Karviné a Plzni, jejich počet vzrostl na 35.
3. - Pražské divadlo v Dlouhé připravilo výhodnou nabídku pro majitele Karty Z. Kdo navštíví představení Ještě žiju s věšákem, čepicí a plácačkou, tak si může zakoupit 2 vstupenky za cenu jedné.
4. - Kromě modernizace 100 regionálních vlaků řady 810 bude pokračovat i obnova nákladních vozů Rils.
5. - Elektronickou prezentaci ČD, a. s. www.cd.cz zhlédne denně v průměru 4.400 uživatelů. V roce 2004 je navštívilo celkem více než 1.600.000 osob.
6. - Oficiální název nejdůležitějšího českého nádraží se neustále mění. Pražské hlavní vlakové nádraží bylo postaveno v roce 1871 a pojmenováno jako nádraží Františka Josefa I., v době první republiky bylo přejmenováno na Wilsonovo nádraží, Němci změnili název na Hlavní nádraží, po válce se chvíli opět jmenovalo Wilsonovo, načež ho komunisté přejmenovali na Hlavní a v roce 1990 byl k názvu přidán dodatek - nádraží presidenta Wilsona, oficiální název zní - Praha hlavní nádraží - nádraží presidenta Wilsona...)
7. - 10. 3. 2005 vyjde další číslo magazínu pro cestující veřejnost ČD pro Vás. Cestující na železnici mají k dispozici zdarma ještě jeden časopis - Grand Expres, který na několika stránkách propaguje cestování na železnici.
8. - Zástupci PKP a ČD by rádi otevřeli hraniční přechod pro osobní železniční dopravu mezi Mikulovicemi a Glucholazy, které leží na jedné ze 2 peážních tratí v ČR.
Písek Dnes ve 14.25 hodin se mezi stanicemi Čížová a Písek střetl osobní vlak jedoucí ze Zdic do Protivína s nákladním automobilem Man. K nehodě došlo na železničním přejezdu zabezpečeném výstražnou světelnou signalizací v činnosti. Řidič nerespektoval výstražnou signalizaci a vjel přímo pod osobní vlak. Nikdo nebyl zraněn. Předběžná škoda je 50 tisíc na automobilu, 30 tisíc na vlaku a 5 tisíc korun na trati. Provoz na trati byl přerušen do 16:05 hod. Nehodu vedle Drážní inspekce dále vyšetřuje Policie ČR.
Třebechovice pod Orebem - Ve 14:15 hod. srazil osobní vlak jedoucí z Týniště nad Orlicí do Velkého Oseku ženu. K nehodě došlo při vjíždění vlaku do stanice Třebechovice pod Orebem, kde zachytil a zranil stojící ženu na nástupišti. K nehodě došlo s největší pravděpodobností vinou ženiny nepozornosti. Doprava na trati Choceň – Hradec Králové nebyla přerušena.
Praha - Od příštího jízdního řádu se počítá s nasazením jednotek řady 680 převážně na síti ČD. Dva páry vlaků budou jezdit v úseku Praha - Vídeň a zpět. Možnost jezdit až do Berlína není do ukončení uzlu Berlín reálná. V současné době tam probíhají rozsáhlé stavební práce na výstavbě nádraží Berlin Lehrterbahnhof, které zajistí přestup na vlaky ve směrech sever - jih a západ - východ. Pokud dojde k dohodě s DB, tak lze uvažovat o trase do Drážďan. Slovenské železnice nyní jednaní s Českými drahami o protažení pendolina do Bratislavy.
Protažení tras pendolina z Prahy na Brno a dále je podmíněno splněním příslušných norem pro trakční proudovou soustavu 25 kV 50 Hz - problémy se zpětným proudem, který je právě mimo normu. Společnost AŽD vyvíjí zařízení, které tyto proudy sníží na limit.
První náznaky podoby jízdního řádu 2005/2006 by měly být v květnu, kdy ČD vydávají neveřejný první návrh jízdního řádu, který je určen zejména krajům.
Praha - Stevardi společnosti Jídelní a lůžkové vozy, a. s. (JLV), které jsou tradičním dodavatelem ČD, a. s. v oblasti ubytovacích a stravovacích služeb (catering) obsloužili ve vlaku pendolino od začátku provozu, tj. od 23. 12. 2004, 3.000 cestujících přímo v bistru, dalších 50.000 zákazníků formou minibaru (rozvážka zboží vozíkem přímo na místo cestujícího). Ceny jídel a nápojů jsou přijatelné, nabídka odpovídá zařízení typu fast food. Během provozu jsou postupně uváděny do provozu zařízení bistra. Od 23. 12. 2004 funguje vlakové bistro, od 1. 1. 2005 je zavedena služba formou minibaru, od 19. 1. mají možnost cestující využívat automat na výrobu kávy a teplých nápojů a 3. 3. 2005 bylo do provozu uvedeno výčepní zařízení na točené pivo. Ceny nápojů se pohybují v rozmezí 22 Kč - 59 Kč, teplých pokrmů od 25 Kč.
Praha - Již zítra budou zahájeny stavební práce na českých koridorech. Konkrétně se začíná v úseku Třebovice v Čechách - Rudoltice v Čechách (2.TK. do 20.3.), poté naváže výluka 1.TK.
Praha - Od prvního březnového dne zlevňuje JŘ 2004/2005 ČD, a. s. Z původní ceny Kč 60,-- včetně DPH se jeho cena snižuje na Kč 30,--.
Praha - Dnešní pořad Reportéři ČT se v první reportáži věnoval problémům předsedy železničních odborů Jaroslava Duška. Ten nechal svou kancelář sledovat bezpečnostním zařízením (na pásce byly i intimní záběry), připravoval kritické reportáže vůči ČD, a. s. a snažil se zajišťovat setkání s politiky či představiteli státu. Nedokázal ani objasnit financování vlastního majetku, které lze označit za neprůkazné. Za porušení předpisů hrozí celé odborové organizaci pokuta od Úřadu pro ochranu osobních údajů až ve výši 10 mil. Kč. Repríza pořadu Reportéři ČT je ve středu 2. 3. 2005 v 03:05 hod. na programu ČT1, ShowView 47452661.
Praha - Federace strojvůdců nadále nehodlá podepsat současný návrh kolektivní smlouvy, který podepsaly ostatní odborové centrály. Vedení Českých drah dalo strojvůdcům čas do konce února, po té návrh přestává platit a začnou nová jednání. Do doby, než se podepíše nová kolektivní smlouva, přicházejí železničáři o řadu výhod, jako je kratší pracovní doba, dovolená navíc, příspěvky na stravování, ozdravné pobyty a další.
Praha - Jídelní a lůžkové vozy, a. s. (dále jen JLV) vydaly exkluzivní sadu u příležitosti 45. výročí svého založení, které oslavily v minulém roce. Součástí sady je publikace JLV v obrazech, propiska a další propagační materiály. Cena dárkového balíčku včetně DPH, poštovného a balného je Kč 199,--. Bližší informace na www.jlv.cz.
České dráhy, a. s. usilují o odkup akcií JLV, a. s. Tento krok již schválila Vláda České republiky. ČD mohou odkoupit 38% podíl v JLV za 20 mil. Kč.
Praha - V neděli 6. 3. 2005 o půlnoci vstoupí v platnost první změna jízdního řadu ČD 2004/2005.
Mezistátní doprava: od února jezdí osobní vlaky na trati Letohrad - Lichkov - Międzylesie, odkud je přípoj do Kłodzka a Wrocławi; v úseku Liberec - Zittau - Rybniště dochází k zásadním změnám u vlaků dopravce Connex Česká železniční, s. r. o., dochází k časové úpravě poloh spěšných vlaků mezi Českými Budějovicemi a Lincem.
Dálková doprava: R 795 ze Strakonic do Prahy pojede v jiné časové poloze, u ostatních vlaků nedochází k podstatným změnám, pokud je nějaká změna, jedná se o nová zastavení Sp a R nebo změny v občerstvení roznáškovou službou.
Regionální doprava: většinou se jedná o drobné časové posuny nebo změny v kalendářním omezení jízdy. Bližší informace na www.cd.cz.
Jízdní řád ČD 2004/2005 platí od 12.12.2004 do 10.12.2005. V průběhu platnosti budou 2 změny - 6.3.2005 a 12.6.2005.
Při sestavování jízdního řádu se počítá i se změnami v průběhu jeho platnosti. Do JŘ 1999/2000 platil jízdní řád zhruba od začátku června do konce května následujícího roku a měl 3 změny (v červenci, září a lednu).
JŘ 2001/2002 platil netradičně od 10.6.2001 až do 14.12.2002 (tedy 18 měsíců), aby se sjednotily platnosti železničních JŘ v integrující se Evropě. Tento jízdní řád měl dokonce 4 změny (tradiční v červenci, září a lednu a navíc v červnu, kdy normálně začínal platit nový GVD). Od JŘ 2002/2003 je platnost vždy od poloviny prosince do poloviny prosince následujícího roku a během platnosti se počítá se 2 změnami - v březnu a červnu. Protože je drtivá většina platnosti příslušného jízdního řádu v jednom kalendářním roce, používá se v Evropě většinou pouze označení roku za lomítkem.
24.2.2005 - 23:05 - Jadran Express v roce 2005
Praha - Split - Od 17.6. do 17.9.2005 bude na trati Praha - Brno - Split jezdit jediný charterový vlak Českých drah Jadran Express. Již třetím rokem překoná za necelých 24 hodin vzdálenost mezi Prahou a Jaderským mořem. Ve vlaku jsou řazeny vozy 2. třídy různé kvality, lehátkové a lůžkové vozy a jídelní vůz společnosti JLV a speciální vozy na přepravu automobilů a motocyklů. Zpáteční jízdenka a lůžkový příplatek pro dospělou osobu stojí 5.500 Kč. Vlak odjíždí z Prahy v pátek dopoledne, do Splitu přijíždí v sobotu okolo poledne a na zpáteční cestu se vydává odpoledne, cestující přijedou do Prahy v neděli dopoledne. Bližší informace na www.jlv.cz či www.cd.cz.
V sezoně 2004 bylo přepraveno přes 7500 osob, 500 automobilů a 200 motocyklů.
Na ilustračním snímku je vůz Chorvatských železnic MDDLm, který je možné spatřit právě na Jadran Expressu a "pod vlajkou" ZSSK na vlaku 422/423 Cassovia.
České dráhy - Před několika dny bylo vyhlášeno výběrové řízení na dodávku dvanácti lůžkových vozů. Nové vozy by měly být 1. i 2. třídy a určené pro rychlosti do 200 km/h. Jejich nasazení se plánuje zejména na luxusní noční expresy v EU, pro které by měly tyto vozy splňovat náročné podmínky. Firmy mohou nabídky podávat nejpozději do 21.5.2005 a první dodávky by se měly objevit již v září 2006. Předpokládaná cena za všech dvanáct vozů je zhruba jedna miliarda korun. České dráhy budou vozy splácet formou leasingu.
Zpráva o předběžném návrhu ČD o vypsání výběrového řízení
Tisková zpráva ČD
I v letošním roce bude Českem projíždět Orient Express. Vlak pojede v úseku Benátky - Vídeň - Praha - Paříž - Londýn. Cena jízdenky pro 1 osobu včetně občerstvení a přenocování činí v roce 2005 2.605 eur. Vlak přijíždí do Prahy hl. n. ve čtvrtek mezi 14. a 16. hod. z Vídně a odjíždí z Prahy v sobotu okolo 13. hod. směr Frankfurt nad Mohanem. Do Prahy přijede Orient Express ve čtvrtek 19. 5., 16. 6. a 6. 10., odjíždět bude vždy o 2 dny později v sobotu.
Dle zatím ne úplně jistých informací bude od poloviny května do poloviny června probíhat výluka mezi stanicemi Stříbro - Svojšín, během níž bude vyměněna mostní konstrukce ve Stříbře a opraven tunel u Svojšína. Tato výluka se týká květnové a červnové jízdy OE, které zřejmě budou vedeny odklonem přes Prahu-Zličín, Kladno, Žatec, odb. Dubina u Chomutova.
Na ilustračním snímku je OE vedený odklonem přes Kladno v září 2003. Tehdy se v čele OE setkaly 749.039+081 a na postrku byla 751.007 (jen do stanice Praha-Zličín).
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












