Říčany - Podle nejnovější dopravní studie, kterou pro město Říčany vypracovala společnost Cityplan, by v letech 2010 - 2011 měl v Říčanech vedle vlakového nádraží vzniknout Regionální autobusový terminál, na který budou zajíždět stovky autobusů denně, místo aby končily až na stanici metra Depo Hostivař. Tím se Říčany stanou opravdu významnou přestupní stanicí, vlaky mezi nimi a Prahou potom ještě zvýší svůj význam.
Praha-Uhříněves - Muzeum Uhříněves zve na vernisáž putovní výstavy Železnice ve třech staletích aneb 135 let Dráhy císaře Františka Josefa.
Vernisáž výstavy s besedou o historii železnice se uskuteční v pátek 20. července 2007 od 15.00 hod. v uhříněveském muzeu.
Minulost trati přiblíží František Kavka z Podblanického vědeckotechnického klubu železničního v Benešově. O úvodní slovo se podělí s přednostou uhříněveské stanice Ing. Jakubem Goliášem, který také promluví o modernizaci IV. železničního koridoru.
Čerčany - Jen pár minut před sobotní tragickou srážkou vlaků se na stanici v Čerčanech vyměnili výpravčí. Ten, který měl hlídat projíždějící vlaky, si potřeboval něco vyřídit. Zaskočil za něho kolega, který stál na peronu. Zda nehodu způsobila právě výpomoc kolegovi, prošetřuje policie i drážní inspektoři.
"Je pravda, že se vyměnili. Oba ale vědí, jak při kontrole přijíždějících vlaků postupovat, takže si myslím, že to nemuselo být rozhodující," říká Jan Kučera z Drážní inspekce.
Říčany - Výstavba koridoru mezi Prahou-Uhříněvsí a Říčany u Prahy dnes postoupila do druhé fáze. Ve 20:00 hodin byla ukončena výluka druhé traťové koleje (obnovené) a sudé skupiny kolejí v Říčanech. Posledním vlakem, který projel po první traťové koleji (původní), byl zpožděný R 647, který jel až za Os 9155.
Čerčany - Přímo na nádraží v Čerčanech u Benešova se dnes dopoledne srazily dva vlaky. Rychlík 633 jedoucí z Prahy do Českých Budějovic vedený lokomotivou 363.053 narazil do stojící jednotky řady 451 - obrat Os 9119/ Os 9122 (z důvodu napěťové výluky končí/začínají některé vlaky v Čerčanech, mezi Čerčany a Benešovem pendluje motorová souprava). Při nehodě byl usmrcen strojvedoucí pantografu, druhý strojvedoucí byl těžce raněn a je vyprošťován z kabiny.
Aktualizováno 10:45 (15.7.), doplnění odkazu na tiskovou zprávu DI ČR (doplnil JRtrain). Fotografie z místa nehody laskavě poskytl -vbc-
Mladá Boleslav, Sokolov - Ve středu odpoledne srazil vlak sedmapadesátiletého muže u Mladé Boleslavi. Ve čtvrtek v podvečer popálil elektrický výboj děti hrající si na vagoně v Sokolově. V sokolově je to již druhá podobná událost za poslední dva měsíce.
Český Brod - Radnice v Českém Brodě připravuje rozsáhlou rekonstrukci autobusového a vlakového nádraží. Ta by se měla změnit v moderní dopravní terminál. „Podle prvních odhadů bude modernizace stát asi 70 milionů korun. Město na ni požádá o dotaci z Evropské unie,“ řekl místostarosta Jakub Nekolný. „Studie projektu je hotová, teď už se připravuje konkrétní plán. Je to finančně náročné, nepředpokládáme, že by to byla akce na rok,“ sdělil starosta Českého Brodu Jaromír Fischer. Město by v příštím roce chtělo začít s rekonstrukcí prostoru před nádražím. Prostor za nádražím má radnice v úmyslu upravit během následujících dvou let.
8.7.2007 - 21:00 - Dvě srážky vlaků s automobily na Mladoboleslavsku během víkendu
Mladá Boleslav - Během uplynulého víkendu došlo na železničních tratích Mladoboleslavska ke dvěma střetům vlaků s osobními automobily. Ani v jednom případě naštěstí nikdo nezemřel.
K první nehodě došlo v sobotu okolo půl osmé ráno na trati 064 na okraji Mladé Boleslavi směrem na Starou Paku, kde se střetl s osobním autem vlak Os 16402. Automobil byl naprosto zdemolovaný, ale osmatřicetiletý řidič měl velké štěstí, protože vyvázl jen s lehkým zraněním.
Druhá nehoda se stala v neděli odpoledne na železničním přejezdu u zastávky Malá Bělá mezi Bakovem nad Jizerou a Bělou pod Bezdězem (trať 080). Ve vozidle byli zraněni dva lidé. Ke střetu došlo na železničním přejezdu bez závor chráněném výstražnými světly. Podle prvních informací byla světelná signalizace v provozu. Příčiny havárie se vyšetřují.
zdroj: Katastrofy.com, Boleslavský deník
Trať 171 ČD - Opraveno 7.7.2007 - V pondělí 9.7.2007 v osm ráno začíná na trati 171 ČD (Praha-Beroun) platit výlukový jízdní řád, který bude platit do 16 hodin dne 22.7.2007, s přerušením od 16:00 dne 15.7. do 8:00 dne 16.7., kdy vlaky pojedou podle nevýlukového jízdního řádu.
Výlukový jízdní řád bude platit po dobu rekonstrukce mostů v traťovém úseku Praha-Radotín - Dobřichovice. Nejprve ve 2.traťové koleji (8.-15.7.) a poté v 1.traťové koleji (16.-22.7.).
Praha - Modernizace trati Praha - Kladno s připojením na letiště Ruzyně po letech konečně dostává reálné obrysy. Projekt po dokončení znatelně ulehčí nejen obyvatelům dojíždějícím do Prahy ze severozápadní části Středočeského kraje a lidem cestujícím na letiště, ale také zoufalé dopravní situaci Prahy 6 i životnímu prostředí.
Kladno je největším sídlem Středočeského kraje, a tedy po Praze i největším městem pražské aglomerace. Do Prahy z něj denně dojíždí na 20 000 lidí. Řada z nich zaparkuje automobil poblíž metra Dejvická nebo Hradčanská a dále pokračuje do centra MHD. To má za následek ucpanou Evropskou třídu a nedostatek parkovacích míst v Praze 6. To by se mělo
Praha - O letních prázdninách, tedy od 2.7. 2007 do 31.8. 2007, bude probíhat 1.etapa rekonstrukce výhybek a zabezpečovacího zařízení ve stanici Praha – Masarykovo nádraží. Vlaky od Kralup nad Vltavou a Kladna nebudou na Masarykovo nádraží zajíždět.
Na tratích 091 Praha – Kralupy nad Vltavou a 120 Praha – Kladno – Chomutov bude platit po uvedenou dobu výlukový jízdní řád. Cestující ho najdou na vývěskách v železničních stanicích a také níže v tomto článku.
Posázaví - Od června začaly České dráhy pravidelně nasazovat modernizované osobní vlaky Regionova na víkendové spoje do Posázaví. V období prázdnin (červenec – srpen) budou jednotky Regionova jezdit na trati číslo 210 také ve všední dny.
Kolín - Kolínská řepařská drážka je téměř připravena na spuštění provozu. Nedávno úspěšně proběhla kolaudace a strojvedoucí pomalu dostávají trať do krve při vedení pracovních a zvláštních vlaků. Však je to také po více než dvou letech usilovné práce veliká odměna. Tam, kde dříve rostla jen tráva a v ní byla sotva znát stezka, se dnes "prohánějí" dieselové mašinky s různými vagonky.
Čelákovice - V pondělí 18.6.2007 byla slavnostně otevřena železniční zastávka na trati 231 Čelákovice Jiřina v km 6,8 - 7,1. Ta sloužila od 10.12.2006 až dosud cestujícím ve zkušebním provozu, kdy bylo nutné překonávat řadu překážek. Dnes byla za účasti odborného poradce náměstka pro osobní dopravu ČD Karla Otavy, sociálnědemokratické poslankyně Anny Čurdové, generálního ředitele Správy želeniční dopravní cesty Jana Komárka, čelákovického starosty Bohumila Klicpery, zástupce zhotovitele společnosti Viamont DSP Krautnera, krajského zastupitele Plavce a zástupce Stavební správy Praha Suka slavnostně otevřena.
Úvaly - V pondělí 18.6.2007 došlo na trati 011 mezi žst. Praha Běchovice a Úvaly k prověšení troleje a vlaky přestaly na 3 hodiny jezdit kvůli neprůjezdnosti všech 3 traťových kolejí. Železničáři odhadli škodu na půl miliónu korun. Mluvčí drah Ondřej Kubala řekl, že alespoň jedna kolej by měla být v provozu zhruba v půl páté, což se také stalo. Dálkové vlaky České dráhy odklonily na trať 231 přes Nymburk, osobní vlaky byly nahrazeny autobusy. Zpoždění u vlaků, včetně spojů SuperCity, se pohybovalo mezi 40 a 110 minutami.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












