..: Nachrichten und Artikel - Česká republika (celá) :..

FD ČVUT výuka, foto: Ondřej Hába Praha — Studentská komora Akademického senátu ČVUT FD zve všechny zájemce na druhý ročník studentského dne otevřených dveří na Fakultě dopravní ČVUT v Praze. Akce se koná v pátek 13. února od 9:00 do 14 hodin. Vše bude probíhat na jednom místě - v budově Horská, kam se nejlépe dostanete z tramvajové zastávky Albertov (linky 6, 7, 18, 24), případně od stanic metra C I. P. Pavlova či Vyšehrad.

5.2.2015 - 6:00 - České dráhy opět nabízí středoškolská stipendia

750.701-5 ČD DKV Praha PJ Praha-Vršovice, foto: Martin Nezdara Praha — České dráhy pokračují v hledání talentů mezi studenty základních a středních škol. I letos nabízejí stipendijní program ČéDés, který si klade za cíl přivést do firmy nové provozní zaměstnance a je určen pro žáky 9. ročníků základních škol a studenty partnerských středních škol. Stipendisté zařazení do programu získají několik výhod – pravidelný měsíční finanční příspěvek, jízdné po ČR ve vlacích ČD zdarma nebo bezplatné ubytování v domově mládeže. Po dokončení studia ČD garantují absolventovi zaměstnání na dobu minimálně pěti let výměnou za nemožnost odchodu k jinému zaměstnavateli. Nejprve je však nutné odeslat přihlášku spolu s motivačním dopisem (do 28. 2. 2015) a uspět při ústním pohovoru i zdravotním vyšetření, což není vždy úplně snadné. Přihláška je ke stažení na webu Českých drah.

Zdroj: České dráhy

23.1.2015 - 6:00 - CZ LOKO dodá lokomotivy do Finska

Lokomotiva od CZ LOKO pro Fennia Rail Oy, foto: CZ LOKO, a.s. Česká Třebová — Ještě během roku 2015 vyjedou nové lokomotivy vyrobené v české společnosti CZ LOKO také ve Finsku. Pro tamního soukromého dopravce Fennia Rail Oy vyrobí firma celkem tři lokomotivy, přičemž první bude dodána v září a další budou následovat v měsíčních odstupech. Projekt vychází z lokomotiv 774, které jezdí ve službách soukromých dopravců nejen v Česku. Zároveň byly při navrhování nové lokomotivy uplatněny zkušenosti z předchozích projektů, kdy byla nová vozidla projektována tak, aby nejen splnila požadavky zákazníků, ale také obstála v nepříznivých klimatických podmínkách. Proto nová šestinápravová lokomotiva disponuje výkonem 1550 kW, který obstará tradičně motor Caterpillar. Maximální rychlost bude 90 km/h a obstát bude muset stroj i při teplotách -40 °C. Netradiční je pak rozchod 1 524 mm a situování jízdního pultu vlevo ve směru jízdy.

Zdroj: CZ LOKO

Jídelní vůz, foto: Aleš PetrovskýPraha — Konec stálice jídelního lístku, guláše s knedlíkem, a další rozšíření sezónní nabídky. Tak by se dalo shrnout představení zimního menu, na kterém si mohou cestující od středy 14. ledna pochutnávat v jídelních a bistro vozech Českých drah se servisem JLV, známými v poslední době pod obchodní značkou ČD Restaurant. Právě zimu, období různých předsevzetí, vzal v potaz i šéfkuchař a autor receptů Jaroslav Sapík: „Hosté jídelních vozů, kteří chtějí po vánočních svátcích shodit nějaké to přebytečné kilo, se s novou nabídkou svému novoročnímu předsevzetí nezpronevěří. To ale vůbec neznamená, že si nepochutnají,“ dodal předseda představenstva Československého svazu kuchařů. Co nás tedy v jídelních vozech nově čeká?

Pexeso titulka, foto: Chary, Mičánek eShop ŽelPage — Firma Petr Mičánek - Pexesa ve spolupráci s fotogalerií ŽelPage sestavila čtyři sady hry pexeso s železniční tematikou. Na výběr jsou varianty Elektrické lokomotivy, Motorové lokomotivy, Parní lokomotivy a Motorové vozy a elektrické jednotky. Můžete si je zakoupit nejen v běžné distribuční síti, ale rovněž v našem eShopu. Firma připravuje také vydání sady karetní hry kvarteto se stejnou tematikou, ale s užitím jiných fotografií. O této nabídce vás budeme rovněž informovat. Přejeme příjemnou hru!

tram 15TPardubice — V roce 2014 byla pražskému dopravnímu podniku dodána firmou Škoda Transportation již stá tramvaj 15T ForCity. Tramvaj 15T představuje z řady hledisek zcela nové řešení v technice kolejových vozidel pro MHD. Jako nejvýznamnější změnu, oproti předcházejícím typům tramvajových vozidel lze vyzdvihnout 100% podíl nízké podlahy a zároveň otočnost všech podvozků. Toto řešení bylo sledováno především kvůli předpokladu menšího opotřebení kolejnic v projížděných obloucích. V mírně pozměněné verzi provozuje tento typ také dopravní podnik v lotyšské Rize.

logo ŽelPagePraha — Milé čtenářky, milí čtenáři, dovolte mi, abych vám poděkoval za vaši přízeň, se kterou jste se k nám vraceli v roce 2014. Právě vaše pozitivní reakce a neklesající sledovanost jsou pro nás nejúčinnějším hnacím motorem k činnosti i v roce následujícím. ŽelPage je uznávaným a stabilním magazínem, za což patří všem, kteří nám k tomu pomohli, velký dík. A co nás dál čeká?

2.1.2015 - 11:00 - PKP Cargo přebírá společnost AWT Transport

AWT 753.7, foto: Honzinus Vizualizace: Dennis Hűbsch Ostrava — Polský nákladní gigant PKP Cargo v rámci svého rozšiřování ve střední a východní Evropě odkoupil 80 % akcií dopravní skupiny AWT. Osmdesátiprocentní podíl tento druhý největší evropský nákladní dopravce odkoupil od společnosti BMM, která spravuje český majetek Zdeňka a Michaely Bakalových, za 103,2 milionů eur (v přepočtu 2,9 miliard korun). Dvacet procent akcií zůstává nadále v držení podnikatele Reného Holečka, který dříve vlastnil firmu Čechofracht, jež byla skupinou AWT pohlcena. „Je to historický okamžik pro PKP Cargo i pro celou skupinu PKP a zároveň jedna z největších transakcí při koupi zahraniční společnosti polskou firmou za několik posledních let,“ uvádí v tiskové zprávě Adam Purwin, předseda představenstva PKP Cargo. Tato nákladní odnož polských státních drah již uvažovala o fúzi s českým dopravcem ČD Cargo, z čehož ale nakonec sešlo. Společnost je obchodována na Varšavské burze. Tuto transakci však ještě musí schválit antimonopolní úřady zemí, ve kterých si dopravci navzájem konkurují, tedy Česka, Polska, Slovenska či Německa. Ke schválení by mělo dojít v první polovině roku 2015.

Zdroj: Hospodářské noviny, motejlek.com

151.007-2, Rokytnice u Přerova, foto: Johník Praha — Marketingoví odborníci Českých drah neustále tápají v tom, jak pojmenovat nabízené služby. Jmenuje-li se firma „České dráhy“, má-li sídlo v Česku a někteří ji dokonce nazývají „národním dopravcem“, očekávali byste, že vše, co vám nabízí, je pojmenováno česky. Pravidelní cestující znají, nepravidelní najdou na webu třeba nabízené produkty „Včasná jízdenka“, „Akční jízdenka“, „Skupinová víkendová jízdenka“… Tak bychom mohli asi delší čas pokračovat, ale zdaleka bychom v této množině výhradně českých názvů nevyčerpali všechny nabízené služby. Druhou množinou jsou služby či produkty označené výhradně v angličtině: eShop, IN 25, IN 50 nebo dříve třeba i IN Gold… A třetí množina názvů je lingvistický paskvil – složenina češtiny a angličtiny. Snad tou nejrozšířenější je IN Karta. I ČD on-line by asi šlo říci jinak. (Dokážete si představit, že by třeba francouzské železnice SNCF měly jednu část názvu svého produktu ve francouzštině a druhou část v angličtině?) Do této skupiny dvojjazyčných složenin patří též jeden z produktů zavedených v nedávné době: ČD Body.

Autor: RaPa Neues Email senden, Vlad Neues Email senden

Pohled na pragotron, Otrokovice, foto: Petr Borženský Praha — Seděli jsme v předvánočním čase v jedné žižkovské hospůdce. Den předtím tam sanitář vyčistil trubky, guláš byl dobrý a kupodivu i tlačenka na pražské restaurační poměry obsahovala maso (i když ta z domácí zabíjačky bývá samozřejmě daleko lepší). Jak to bývá zvykem, řeči se vedly o všem možném – od věcí železničních až snad po nesmrtelnost chrousta. Poklid večera byl ale přerušen dotazem muže sedícího už nějakou dobu u vedlejšího stolu: „Vy jste ze ŽelPage, že? Mohu si přisednout?“ A dříve, než jsme stačili zareagovat, že se jedná o uzavřenou společnost, si přisunul svou židli k našemu stolu. „Už vás nějakou dobu poslouchám a možná bych pro vás něco zajímavého měl. Když mne pozvete na pivo, tak vám dám jedno hodně zajímavé DVD.“ Nemáme ve zvyku zvát někoho zcela neznámého na pivo, ale na druhou stranu – nevypadal nijak ošuntěle, spíš by se dal popsat jako nenápadný muž, taková šedá myška, člověk, kterého byste v davu lehce přehlédli. Takže v čase předvánočním jsme udělali výjimku a za malou chvíli už předním stálo jedno orosené. Upil a z kapsy vytáhl DVD s tím, že se nám určitě bude líbit. Měl dobrý splávek, zbytek ze sklenice v něm rychle zmizel. A vzápětí zmizel i on – vlastně se ani nepředstavil.

Autor: RaPa Neues Email senden, Vlad Neues Email senden

Námraza na troleji v Praze hl.n., foto: Aleš Petrovský Česká republika (aktualizováno 3.12. 14:00) — Kalamitní stav na české železnici pokračuje i ve středu dopoledne a situace zůstává i nadále kritická. Již se neopakují děsivé scénáře, při kterých museli být cestující obrněni trpělivostí, aby vydrželi i sedmnáctihodinové čekání v soupravách na širé trati. Dokonce i některé posádky vlaků osobní dopravy strávili na svých soupravách nedobrovolně přes 24 hodin čistého času navíc. Předpověď počasí není však příznivá ani pro zbytek dne, mírné zlepšení situace by mohlo přinést až dnešní oteplení. Odřeknuty jsou stovky vlaků dálkové i regionální dopravy, nicméně např. městská doprava v Praze či Brně se pomalu vrací do normálu. Provoz na železničních elektrifikovaných tratích je značně omezen, ale např. dnes budou již vedeny všechny rychlíky na trati Plzeň - Praha, takže i zde se situace postupně, po malých krůčcích, zlepšuje.

Pendolino v Praze, foto: HonzinusKošice – Neděle 14. prosince bude prvním dnem, kdy na Slovensko naostro vyjedou najednou tři železniční dopravci. Každý z nich přitom na trase z Prahy přes Ostravsko do východoslovenských Košic sází na jinou kartu. Zatímco hlavními zbraněmi RegioJetu i LEO Expressu jsou hlavně nízké ceny v základní třídě a širší rozsah zastavování, České dráhy sází hlavně na rychlost a i pověst svého produktu SC Pendolino jako nejrychlejšího a kvalitního spojení. Právě vlaky SuperCity totiž od nového jízdního řádu nahradí současný expres Košičan, který nově pojede pouze jednou týdně v jiné časové poloze. Paradoxní však je, že zatímco soukromí dopravci budou vlaky po celé trase provozovat na vlastní komerční riziko, Pendolino pojede na Slovensku za úhradu prokazatelné ztráty od Slovenské republiky.

Pendolino, foto: Mojefoto.netPraha — Úterý 25. listopadu je sice běžným pracovním úterým, jako každé jiné, ale přesto si na Generálním ředitelství Českých drah dnes možná připijí skleničkou něčeho ostřejšího. Právě dnes totiž České dráhy zaplatí poslední splátku za jednotky řady 680, známé pod označením Pendolino. Právě nákup těchto rychlovlaků je nechvalně známý svou historií, kdy kvůli krachu někdejšího ČKD, které mělo původně vlaky s naklápěcí skříní pro České dráhy vyrobit, se notně prodražil a zároveň se i zmenšil počet ve výsledku dodaných souprav.

Vzhled nového jízdního řádu ČD 2015, foto: Michal Jaroš - ŽelPagePraha - V neděli 14. prosince vstoupí v platnost nový grafikon železniční dopravy. Tak jako každoročně, i letos se změna jízdního řádu nese i ve znamení novinek v oblasti tarifu a návazných služeb. U Českých drah je těchto novinek letos možná poněkud více než obvykle, přičemž tou nejvýznamnější z nich je pravděpodobně zavedení nového věrnostního programu ČD Body, který zákaznickou politiku největšího českého železničního dopravce přibližuje společnostem leteckým nebo i svému soukromému konkurentovi, společnosti LEO Express. Z tarifních změn cestující čeká zejména zlevnění velké řady Včasných jízdenek do Evropy či zavedení zcela nových cenových nabídek. V neposlední řadě však čekají zákazníky ČD i změny o poznání nepříjemnější, jako například povinné pořizování „nulových“ jízdenek pro děti do 6 let nebo takřka povinné ohlašování cesty předem pro skupiny nad 5 osob. Spíše kosmetickou změnou je pak už plošné jednoprocentní zdražení kilometrického jízdného.

Celkový pohled na vůz, foto: Jan Plomer Praha — V rámci studia na fakultě strojní ČVUT v Praze jsem navrhl koncept patrového dvoučlánkového vozu, který jsem v akademickém roce 2013/2014 v rámci diplomové práce prověřil po stránce proveditelnosti, a to především pojezdu. Koncepci jsem po technické stránce konzultoval s několika odborníky na podvozky, ale chyběla mi odezva ze stran širší odborné veřejnosti, hlavně z okruhu dopravců. To je důvodem k tomu, proč vám, čtenářům ŽelPage, nyní chci v článku koncepci představit. Představovaná koncepce je původní myšlenkou autora, některé aspekty jsou pak výsledkem studie proveditelnosti zpracované v rámci diplomové práce autora na FS ČVUT v Praze. Koncepce je zaměřena zejména na optimalizaci využití kinematického obrysu včetně jeho dovolených přesahů při průjezdu obloukem.

Ältere Nachrichten
« Neuere Nachrichten | 1 ... 15 16 17 18 19 ... 154 | Ältere Nachrichten »    
ŽelPage - Elektronisches Eisenbahnmagazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Anmeldenopen/close
 
 
  
 
Vergessenes Passwort   
Registrieren   
:. Aktuelle Zugposition CZopen/close
Aktuelle Zugposition CZ
 
:. Suchenopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info für Fotografenopen/close
Bedingungen zum Fotografieren
in der CZ

Sonne
geht auf um 08:00
geht unter um 16:05