2.8.2007 - 16:00 - Chystá se rekonstrukce tratě v I. vinohradském tunelu
Praha - Správa železniční dopravní cesty vypsala veřejnou soutěž na rekonstrukci tratě I. vinohradského tunelu. Ten je klíčovou spojnicí pro veškerou dopravu mezi pražským hlavním nádražím a Prahou-Smíchovem. Tunel je dvoukolejný a měří 1145 m. Horšího technického stavu kolejí si cestující mohou všimnout již delší dobu, především na prvních 300 metrech u ústí k hlavnímu nádraží. Přihlášky do výběrového řízení se podávají do 7. srpna. Zahájení průzkumných a projektových prací se předpokládá 1. září, jejich ukončení potom 15. listopadu.
zdroj: SŽDC
Praha-Uhříněves - Muzeum Uhříněves zve na vernisáž putovní výstavy Železnice ve třech staletích aneb 135 let Dráhy císaře Františka Josefa.
Vernisáž výstavy s besedou o historii železnice se uskuteční v pátek 20. července 2007 od 15.00 hod. v uhříněveském muzeu.
Minulost trati přiblíží František Kavka z Podblanického vědeckotechnického klubu železničního v Benešově. O úvodní slovo se podělí s přednostou uhříněveské stanice Ing. Jakubem Goliášem, který také promluví o modernizaci IV. železničního koridoru.
Říčany - Výstavba koridoru mezi Prahou-Uhříněvsí a Říčany u Prahy dnes postoupila do druhé fáze. Ve 20:00 hodin byla ukončena výluka druhé traťové koleje (obnovené) a sudé skupiny kolejí v Říčanech. Posledním vlakem, který projel po první traťové koleji (původní), byl zpožděný R 647, který jel až za Os 9155.
Trať 171 ČD - Opraveno 7.7.2007 - V pondělí 9.7.2007 v osm ráno začíná na trati 171 ČD (Praha-Beroun) platit výlukový jízdní řád, který bude platit do 16 hodin dne 22.7.2007, s přerušením od 16:00 dne 15.7. do 8:00 dne 16.7., kdy vlaky pojedou podle nevýlukového jízdního řádu.
Výlukový jízdní řád bude platit po dobu rekonstrukce mostů v traťovém úseku Praha-Radotín - Dobřichovice. Nejprve ve 2.traťové koleji (8.-15.7.) a poté v 1.traťové koleji (16.-22.7.).
Praha - Čisté, dochvilné a rychlé vlaky s klimatizací, bezbariérovým vstupem, občerstvením a jízdným, které nepřevyšuje to současné? Podle soukromých dopravců, kteří se chystají proniknout na tratě v okolí Prahy, to není fantazie, ale seriózní nabídka. ČD tvrdí, že dokážou to samé. Železniční dopravce Veolia Transport by rád od 1.1. 2009 vyslal své soupravy typu Desiro na trať mezi Prahou, Rudnou a Berounem. Nabídku na provozování osobní dopravy na této trati podala začátkem června zástupcům Středočeského kraje a Ropidu. Pokud tito objednatelé veřejné dopravy vypíší na železniční spoj soutěž, vypukne na dráze ostrý konkurenční boj.
Praha - Velmi dlouho se o tom jen mluvilo, ale již zítra se začne s 1.etapou realizace. Řeč je o rekonstrukci kolejiště a zabezpečovacího zařízení stanice Praha Masarykovo nádraží. Pamětníky a tamní zaměstnance určitě nepotěší, že se blíží vypnutí elektromechanického zabezpečovacího zařízení (pravděpodobně 31.8.2007) v této stanici a jeho nahrazení elektronickým zabezpečovacím zařízením ESA 11.
Během druhé etapy budou zdemolovány budovy St.1 (Hrabovka), St.2, St.3 a místní dozor. Stavědlo 4 zůstane jako památka, ale bude opuštěno.
Praha - O letních prázdninách, tedy od 2.7. 2007 do 31.8. 2007, bude probíhat 1.etapa rekonstrukce výhybek a zabezpečovacího zařízení ve stanici Praha – Masarykovo nádraží. Vlaky od Kralup nad Vltavou a Kladna nebudou na Masarykovo nádraží zajíždět.
Na tratích 091 Praha – Kralupy nad Vltavou a 120 Praha – Kladno – Chomutov bude platit po uvedenou dobu výlukový jízdní řád. Cestující ho najdou na vývěskách v železničních stanicích a také níže v tomto článku.
Praha - Již na konci příštího roku by se mohli první cestující svézt novými železničními tunely pod vrchem Vítkov. Bude to o celé 2 roky dříve, než se původně plánovalo.
Termín dostavby byl výrazně zkrácen, oznámila společnost Skanska, která na železničním uzlu pracuje. „Provoz bude zahájen na konci roku 2008, v následujícím roce budou pokračovat jen drobné úpravy, jako je například výsadba zeleně,“ uvádí Jan Mitlöhner z firmy Skanska.
Nové spojení je považováno za nejdůležitější železniční stavbu na území hlavního města od druhé světové války. Město slibuje, že způsobí doslova revoluci v pražské dopravě a absolutně změní dosavadní představy Pražanů o cestování vlakem.
Praha - Včera v dopoledních hodinách se uskutečnila tisková konference přímo na palubě vlaku Majestic Imperator, který opět přijel do Prahy. ŽelPage získala exkluzivní pozvání. Dnes v 9 hod. se vlak vydá s cestující veřejností na palubě na cestu z Prahy do polského Krakova. Do konce června bude na českém území vlak ještě několikrát.
Karlovy Vary - Po průtazích a několika odkladech začne italská společnost Grandi Stazioni začátkem července rekonstruovat vlakové nádraží v Mariánských Lázních. Plánovaná celková oprava nádraží v Karlových Varech se odkládá prozatím na neurčito. Stavbaři totiž zjistili, že hlavní objekt je téměř na spadnutí, a tak Grandi Stazioni jedná s ČD o dalším postupu několik let plánované akce.
Adamov - Aktualizováno 12.6.2007 v 17:30 hod. - V neděli 10.6.2007 došlo v úseku mezi stanicemi Adamov a Blansko na trati č. 260 k přetržení lan mězi dvěma sloupy trakčního vedení přibližně v km 174,4 osobním vlakem Os 4722 ve směru do Letovic vedeným pantografem 560-026 + 560-025. Uvolněný sběrač na předním hnacím vozidle poškodil vedení nad 1. traťovou kolejí (směr Brno) a přetrhl směrové lano vedení nad 2. kolejí, tudíž musela být zastavena doprava na obou kolejích v celém úseku. Vlak zastavil o 200 m dále na trati. Provoz na trati 260 byl obnoven ve 21:33 hod. ŽelPage měla na místě reportéry a jako první informovala o podrobnostech mimořádnosti.
Blesk vyřadil zabezpečovací zařízení z provozu
Stav 11.6.2007 v 9:15 hod.

Podle dostupných údajů z Babitronu se do této chvíle zatím nepodařilo zcela odstranit poruchu zabezpečovacího zařízení v úseku Kolín - Pečky, konkrétně ve stanici Velim. Na hlavních tratích nabírají vlaky nadále zpoždění. Vlaky dálkové dopravy jsou opožděny zhruba o 40 minut (R 422 Cassovia, SC 500, Ex 570 Brněnský drak, R 277 Slovan). Největší zpoždění má vlak EC 71 Antonín Dvořák (106 minut) - tento vlak neměl ani včera příliš šťastný den. Některé rychlíky jsou opět z Kolína až do Prahy vedeny odklonem přes Nymburk a Lysou nad Labem (R 700 opožděn o 30 minut, Ex 520 opožděn o 26 minut).
Redakce ŽelPage doporučuje čtenářům, aby se o jízdě vlaku informovali na internetových stránkách ČD - Poloha vlaku. Polohu vlaku lze zjistit také přes mobilní telefon (O2: odeslat SMS na 999111 ZPO číslo nebo jméno vlaku; Vodafone: odeslat SMS na 7755 POZ číslo nebo jméno vlaku; T-mobile: odeslat SMS na 4616 POZ číslo nebo jméno vlaku). Informace obdrží cestující také na Bílé informační lince ČD - 840 112 113.
Rádio Impuls ve svých zprávách sdělilo: "Vlaky na páteřní trati mezi Kolínem a Prahou nabírají velká zpoždění. Důvodem je výpadek zabezpečovacího zařízení. Porucha by měla být odstraněna v průběhu dnešního dne."
Stav 11.6.2007 ve 12:45 hod.
"Dopoledne se nám podařilo opravit nejdůležitější část, laicky řečeno mozek celého bezpečnostního zařízení. Vlaky začaly normálně projíždět po trati z Kolína do Peček před dvanáctou hodinou," řekl mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. V úsecích z Kolína do Velimi a z Velimi do Peček se jezdilo takzvaně mezistaničně, v jednom okamžiku mohl být na trati pouze jeden vlak. Pro iDNES.cz mluvčí drah Kubala dodal: "Porucha zpomalila kolem stovky vlaků, které po této trati pravidelně jezdí."
Beroun - Dne 6.6.2007 byl vypraven mimořádný vlak společnosti Veolia Transport na trase Zittau (Žitava) - Liberec - Turnov - Mladá Boleslav - Nymburk hl. n. - Lysá nad Labem - Praha Mas. n. Ranní vlak byl opožděn oproti jízdnímu řádu cca o 25 minut. Ostatní spoje jely již dle grafikonu. Z Masarykova nádraží vyjel vlak se skupinou odborníků na trasu přes Hostivici a Rudnou do Berouna a zpět. Stejná trasa byla určena v odpoledních hodinách pro širokou veřejnost s tím rozdílem, že vlak vyjížděl a přijel na pražské hlavní nádraží. Odtud vlak odjel stejnou trasou do Žitavy.
Praha - Ve dnech 4.-8.7.2007 se uskuteční Celostátní sraz cykloturistů 2007 "S kolem kolem Prahy". Akci pořádá Klub českých turistů a záštitu nad akcí převzali pražský primátor Bém a středočeský hejtman Bendl. Mediálním partnerem akce je časopis Cykloturistika. "Zveme všechny příznivce dvou kol na dosud největší setkání cykloturistů pořádané Klubem českých turistů," uvádí pořadatelé.
2.6.2007 - 11:00 - Posilové vlaky na trati 170
Karlštejn - Od pátku 1.6. do soboty 2.6.2007 pořádají Hl. m. Praha a Středočeský kraj Královský průvod z Prahy na Karlštejn. Při této příležitosti vypraví ČD posilové vlaky, jejichž jízdní řád naleznete na stránkách Královského průvodu v sekci Program. Dnešní program začal v 10 hod. v Dobřichovicích a Karlštejně. Ve 20:30 hod. začne představení muzikálu Noc na Karlštejně. "Vzhledem k plánovaným dopravním opatřením a omezené kapacitě doporučujeme všem návštěvníkům akce místo automobilové dopravy využít posílených železničních spojů nebo pěších a cyklo tras," uvedli organizátoři akce.
zdroj: Královský průvod
Praha - Česká metropole se zřejmě již brzy dočká mnohem většího zapojení železnice do městské dopravy, než tomu bylo doposud. Tvrdí to alespoň úterní vydání deníku Právo. Jeho pražská regionální mutace uvádí, že koncepce městské železnice umožní rychlé a pohodlné cestování napříč celým městem a bude podobná berlínskému S-Bahnu.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












