..: Aktuality a články - ČR Praha :..

ČD Bike, ČDHostivice - Před pár lety, konkrétně 11.12.2004, jsme se rozloučili s pravidelnou osobní dopravou na trati č. 121 Podlešín - Hostivice. Po obnovení provozu v úseku Odb. Jeneček - Středokluky (viz. jiné články na ŽelPage) však kromě posílení nákladní dopravy na této trati dochází s první změnou JŘ i k oživení osobní dopravy.

Ilustrační obrázekPraha - V pátek 9.2.2007 využije prezident České republiky Václav Klaus ke své cestě z Prahy do Ostravy spoj SC 501 s odjezdem z Prahy Holešovic v 5:26 hod. Je to již podruhé, co pro přepravu na návštěvu Ostravska využije prezident nejrychlejší spojení ČD – SC Pendolino. Poprvé cestoval Václav Klaus spojem SC Pendolino do Ostravy loni 28.3.

Ilustrační obrázekBohumilice – O velkém štěstí může mluvit pětatřicetiletá řidička, která v pondělí přehlédla na přejezdu u Bohumilic na Prachaticku vlak a ze srážky vyvázla pouze s lehkým zraněním. „Řidička se před jednokolejným železničním přejezdem nepřesvědčila, zda jej může bezpečně přejet, a pravou přední částí fabie narazila do levé přední částí osobního vlaku. Automobil byl odražen mimo trať,“ konstatovala prachatická policejní mluvčí Radka Sovová. Dodala, že škoda představuje 160.000 korun.

Ilustrační obrázekPraha - ŽelPage, o.s., Vás ve spolupráci s ČD a KMD Praha srdečně zve v sobotu 3. února k účasti na jízdě zvláštního vlaku z Prahy přes Hostivici do Podlešína a zpět.

Jízdenku je třeba si »rezervovat«. Nedělní jízda se bude konat.

471 Praha - I když by se dnes jízda vlakem mnoha Pražanům vyplatila, přesto raději usedají za volant svého vozu nebo zamíří na zastávku MHD. Na rozdíl od vlaků totiž Dopravní podnik nabízí mnohem větší komfort cestování než České dráhy. Lidi do vlaků nenaláká ani fakt, že k cestě po železnici v Praze mohou používat tramvajenku nebo jízdenky Pražské integrované dopravy.

Praha - Hlavní nádraží se opravuje, jeho „obyvatelé“ si našli nová útočiště v metru i sklepech domů. Poté, co jejich místa na hlavním nádraží zabraly stavební stroje, míří kroky mnohých do míst, která doposud neobývali. A tak častěji, než by chtěli, vídají lidi se stříkačkami a levným krabicovým vínem například cestující procházející vestibulem metra Flora.

Ilustrační obrázekPraha - ČD budou uvažovat o zvýšení kapacity spojů mezi Prahou a Ostravou. Důvodem je oznámené zdražování a rušení autobusových spojů mezi těmito městy, které je způsobeno zavedením elektronického mýta. ČD v obou směrech nabízí dnes přepravní kapacitu asi 10 tisíc míst. Ceny začínají na 140 Kč při využití produktu eLiška ve vlacích EC/IC, nejrychlejší jízdní doba těchto spojů je 3,5 hodiny. Na všechny spoje EC, IC a SC je možné koupit si jízdenku s rezervací přes internet.

Ilustrační foto Pardubice - V úterý 2.1.2007 budou hrát hokejisté HC Moeller Pardubice proti týmu pražské Slavie. Zápas začíná v 19:00 hod. v pražské Sazka Areně, která se nachází v blízkosti žst. Praha Libeň. České dráhy po dohodě s HC Moeller Pardubice posílí vždy jeden spoj ve směru do a z Prahy.

Ilustrační foto - Praha hl. n.Praha - Dnes okolo 9:30 hod. byla údajně kvůli poruše zabezpečovacího zařízení zastavena kompletně vlaková doprava v obvodu železniční stanice Praha hl. n. Odjíždějící i přijíždějící vlaky nabraly zpoždění až 75 minut.

21.12.2006 - 1:33 - On-line rozhovor o obnově Hlavního nádraží

Praha — Jak jste se již mohli dočíst na ŽelPage, podoba pražského hlavního nádraží se zcela změní. Do miliardové rekonstrukce, která potrvá pět let, se pustila italská firma Grandi Stazioni. Ta za to bude mít prostory na třicet let v nájmu. Navíc je nutné po celou dobu oprav zachovat plynulý provoz. Na podrobnosti se můžete zeptat ředitele Odboru majetkového podnikání ČD Karla Taberyho v on–line rozhovoru Lidových novin dnes, tj. 21. 12. 2006, v 9.30 hod.

Praha hlavní nádražíPraha - Přesně 36 měsíců po podpisu smlouvy mezi Českými drahami a Grandi Stazioni byla oficiálně zahájena rekonstrukce žst. Praha hl. n., jejímž generálním dodavatelem je společnost Metrostav. Čtvrtek 14.12.2006 představuje završení tříletého období na přípravě projektu, projednávání a spolupráce s příslušnými správními úřady. Pražské hlavní nádraží se tak kompletně změní – cestujícím nabídne novou úroveň odbavovacích služeb, veřejnosti pak nové prostředí pro nákupy a další služby.

2.12.2006 - 15:00 - Nádraží Praha-Vyšehrad bude přesunuto

Výhybna Praha-Vyšehrad - ilustrační fotoPraha - Pražskému nádraží Vyšehrad po letech chátrání svítá naděje na lepší budoucnost. "Letos v květnu se nám podařilo definitivně vyřešit problémy s vlastnictvím pozemků a budov. Novému využití historické budovy nádraží už tak prakticky nic nebrání," říká ředitel odboru majetkového podnikání Českých drah Karel Tabery. Podle nařízení Evropské unie totiž vlaky nemohou zastavovat v oblouku, takže České dráhy nemají pro bývalou zastávku v ohybu trati využití. Plánují tak hlavní budovu nádraží prodat hned, jak se podaří přesunout malý hrázděný domek, který stojí přes koleje proti nádraží. Ten je totiž podle památkářů velmi cenný. "Do budoucna máme v plánu zastávku Vyšehrad přesunout směrem k Ostrčilovu náměstí," dodává Tabery.

zdroj: MF Dnes

Nostalgie Praha-Braník - Vzhledem k vzrůstajícímu zájmu o nostalgické jízdy historickými vlaky taženými parní lokomotivou budou tyto spoje uvedeny přímo v jízdním řádu. Příležitostné vlaky s historickými vagóny i bufetovým vozem v novém jízdním řádu naleznete jako spěšné či zrychlené osobní vlaky. Tradiční "Vlak na Dobříš", včetně nezbytného doplňování vody v Měchenicích před stoupáním Bojovským údolím a výletních jízd do Malé Hraštice, pojede při příležitosti dobříšských Májových slavností a podzimních Svatováclavských slavností.

Ilustrační fotoPraha - Včera byl na pražském hlavním nádraží představen tzv. protidrogový vlak. Ten má zejména mládež varovat před nebezpečím drog. První dva vagony přestavěl z původních poštovních vozů podnikatel Martin Lain. "Stály nás pět milionů. Chceme ukázat, že to myslíme vážně a chceme sehnat peníze na zbytek vlaku," říká podnikatel. Stěny vagonů jsou vymalované dočervena a pokrývají je trubice tepen. Mezi drogovými experty existují na protidrogový vlak různé názory. Někteří si myslí, že je interiér vlaku příliš drastický, jiní se domnívají, že je projekt naivní. Policie ČR projekt "vlaku proti drogám" podporuje.

zdroj: MF Dnes

Praha hl. n.Praha - Společnost Grandi Stazioni Česká republika získala všechna povolení nezbytná pro zahájení rekonstrukce žst. Praha hlavní nádraží a dovršila veškeré technické činnosti předcházející zahájení stavebních prací. Oficiální zahájení stavebních prací v Praze je plánováno na 14.12.2006. Práce budou trvat 5 let (v Karlových Varech a Mariánských Lázních 2 roky). "Rekonstrukce pražského hlavního nádraží je pro nás velkou výzvou, neboť se v ní setkává krása secesní architektury s moderní fungováním nádraží jako místa, které budou vyhledávat jak cestující a návštěvníci hlavního města, tak obyvatelé centra Prahy, kvůli příjemnému prostředí a široké nabídce kvalitních služeb. Chceme nádraží nejen opravit, ale především otevřít pro všechny obyvatele a začlenit do života metropole", říká Enrico Aliotti, generální ředitel Grandi Stazioni.

« Novější zprávy | 1 ... 18 19 20 21 22 ... 31 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 08:00
zapadá v 16:05