Praha - Souhrnný meziroční nárůst celkových tržeb z přepravy cestujících ve výši 14,7% zaznamenala za 3 čtvrtletí dvě pražská nádraží - Praha hl. n. a Praha Holešovice. Ta odbaví až 80% frekvence cestujících jezdících z a do Prahy. Žst. Praha hl. n. odbaví denně až 100 tisíc cestujících a je tak největší stanicí ČD na území republiky. Za 3 čtvrtletí utržilo nádraží 556,8 mil. Kč, což představuje meziroční nárůst o 3,5%. Nádraží Praha Holešovice utržilo za leden - září 122,4 mil. Kč, což znamená nárůst ve srovnání s předchozím rokem o 125%. Obě nádraží utržila za první tři čtvrtletí letošního roku 679,2 mil. korun. Od ledna do září utržila nádraží z mezistátní dopravy 296,6 mil. Kč, což představuje meziroční nárůst o 9,5%.
zdroj: Tisková zpráva ČD
Praha - Přes posílení železniční dopravy na území Prahy jsou v současné době cílem cestujících především zastávky a stanice za hranicí města. Přitom počet lidí využívajících v rámci Prahy vlak denně přesahuje 70 tisíc. Vše se má však změnit, kompletní rekonstrukcí projdou všechny hlavní a část vedlejších tratí na území hlavního města a přibude 8 nových zastávek (podle nejnovějších informací v koncepci nebudou zahrnuty Běchovice střed).
Praha - Jak jsme Vás již na ŽelPage před časem informovali, v souvislosti s posílením příměstské dopravy v okolí Prahy budou mít příměstské vlaky přednost před dálkovými spoji. Tato změna vyvolala mezi čtenáři rozsáhlou diskuzi. V dnešním vydání Mladé Fronty Dnes poskytnul rozhovor za Středočeský kraj Karel Vyšehradský, náměstek hejtmana pro dopravu. Nově zazněla informace, že osobní vlaky v příměstské dopravě by měly mít přednost nejen před spěšnými vlaky, rychlíky či expresy, ale také vlaky vyšší kvality kategorie EuroCity.
Praha - Společnost Grandi Stazioni má za úkol rekonstruovat žst. Praha hlavní nádraží a dvě "lázeňská" nádraží v Mariánských Lázních a Karlových Varech. Nyní je vše ve fázi pravomocných stavebních povolení pro všechny jmenované objekty. Podle dohody s italským partnerem bude vlastní stavební činnost zahájena nejdříve v Praze, a to slavnostním způsobem v polovině prosince. Zejména následující rok ukáže, zda se příprava projektu podařila.
Nučice - Jak Vás již ŽelPage v samostných zprávách informovala, ve Středočeském kraji dojde v souvislosti s platností nového jízdního řádu k zastavení provozu na třech železničních tratích a zároveň k výraznému posílení příměstských vlaků v okolí Prahy. Další významnou změnou, která od 10. prosince vstoupí v platnost, bude úprava jízdního řádu na trati číslo 173 (Praha - Rudná u Prahy - Nučice - Loděnice - Beroun). Ačkolivě doprava v úseku z Prahy do Nučic bude nově posílena, na zbylém úseku trati naopak dojde k redukci spojů. Objednávka regionálních spojů je v kompetenci kraje, kam mohou občané směřovat své připomínky.
Stížnost hejtmanovi
Kvůli novém jízdnímu řádu vlaků se rozhodla sepsat stížnost středočeskému hejtmanovi Jana Trojanová z Nučic. V pracovní dny podle nového jízdního řádu pojede vlak z Nučic do Berouna pouze v sedm hodin ráno a další až ve čtyři hodiny odpoledne. "To je nesnesitelné. Je to do nebe volající," stěžuje si Jana Trojanová. Zatímco podle ní se lidé z Nučic do Prahy dostanou snadno nejen vlakem, ale i autobusy, do Berouna to nyní půjde stěží. "Přitom právě do Berouna jezdí od nás hodně lidí do nemocnice, na polikliniku, ale i na trhy," říká Trojanová. "Tam, kde jsme zjistili, že vlaky využívá jen pět cestujících, jsme spoje omezili. Nikde by neměl vzniknout problém," oponuje náměstek hejtmana pro dopravu Karel Vyšehradský.
Autor komentuje: Trať číslo 173, často také nazývaná "Hrbatá" se vyznačuje svými nepříznivými sklonovými poměry. Z Prahy stoupá z výšky 185 metrů do 400 metrů u Rudné, aby pak na 16 kilometrů dlouhém úseku z Nučic do Berouna absolvovala dalších 300 výškových metrů střídavého stoupání a klesání. Zvýšená spotřeba trakční nafty spolu s velmi silnou konkurencí pravidelných linek Pražské a nově i Středočeské integrované dopravy tak ještě více prohlubují ztráty z provozu vlaků na této trati. Nicméně, v případě vzniku mimořádných situací na hlavní spojnici Prahy s Berounem a Plzní (situované v údolí Berounky) tato trať již ukázala svůj strategický význam jako odklonová trasa.
Doplněno (21.22): Zastupitelstvo města Rudná u Prahy, kterým tato trať prochází, železniční dopravu podporuje a do budoucna plánuje využití služeb soukromého dopravce. "Rada podporuje záměr firmy Connex, Česká Železniční, s.r.o. na intenzifikaci železniční dopravy na trati Praha – Beroun a zpět," uvádí se ve vyjádření zastupitelstva ze 4. září 2006. Děkuji diskutujícímu Giba za doplnění.
zdroj: Jízdní řád ČD, MF Dnes
Benešov - Letošní rozhodující stavební práce na budování železničního koridoru, jinak také nazývané jako optimalizace tratě, mezi Benešovem a Prahou, se pomalu chýlí ke konci. Dlouhodobá výluka traťové koleje mezi Senohraby a Strančicemi skončí příští víkend a naplánované přípravné práce mezi Benešovem a Čerčany, především betonování a osazování patek pro nové sloupy trakčního vedení, také nyní končí. Přípravné práce na stavbě z Benešova do Strančic, kterou provede firma Skanska, začaly 1. října. "Příští rok začne rekonstrukce stanice Benešov a pětikilometrového úseku obou traťových kolejí do Čerčan," připomněl mluvčí investora. Protože celý mezistaniční úsek měří devět kilometrů, vznikne u Bedrče provizorní výhybna, která umožní v opravovaném úseku plynulejší provoz vlaků z obou směrů po jedné koleji. Souběžně se začne předělávat kolejiště v Senohrabech. "Za předpokladu, že bude zajištěné plynulé financování, bude celá trať mezi Benešovem a Prahou dokončená do srpna 2010," konstatoval Jiří Šťastný. Letos se prostavělo 1,1 miliardy korun.
Praha - Zkrácení intervalů vlaků jezdících mezi Prahou a některými přilehlými městy přinese od prosince nový jízdní řád Českých drah. V ranních špičkách tak budou do Prahy v patnáctiminutových intervalech mířit vlaky z Českého Brodu, Řevnic a Lysé nad Labem. Intervaly vlaků směřujících z Prahy a do ní z blízkého okolí se ale zkrátí i v dalších částech dne. Třicetiminutový interval bude prakticky nepřetržitě například na trati z Prahy do Českého Brodu a zpět. Výrazně více vlaků spojí i Prahu a Kralupy nad Vltavou. "V odpoledních hodinách pracovních dnů kromě prázdnin zde budou vlaky jezdit v půlhodinových intervalech od tři čtvrtě na dvě do tři čtvrtě na osm směrem z Prahy a od tři čtvrtě na tři do tři čtvrtě na osm směrem z Kralup," uvedl mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.
Mezi Smíchovem a Řevnicemi se intervaly vlaků ve špičkách pracovních dnů zkrátí dokonce na patnáct minut. Kromě těchto zásadních změn zavedou České dráhy nová vlaková spojení i na některých dalších příměstských tratích. Například mezi Všetaty a Prahou pojede v pracovní dny po šesté hodině ranní ve směru do Prahy nový zrychlený osobní vlak. Z Hostivice se cestující nově dostanou na hlavní nádraží v 10.52 a v 12.52. Mezi Prahou a Řevnicemi by vlaky měly pozdě večer jezdit každou hodinu namísto nynější hodiny a půl. Zaveden bude také nový osobní vlak z hlavního nádraží do Strančic v 19.48. O pět pár vlaků bude posílena doprava na trati Praha - Nučice. V některých případech rozšíří ČD kapacitu jednotlivých spojů. Tak tomu bude například v odpoledních hodinách u vybraných vlaků směřujících z Prahy do Kladna.
Příměstské spoje budou mít přednost před dálkovými
Aby vlaky regionální dopravy neměly zpoždění, měly by jim dávat přednost rychlíky a spěšné vlaky; s výjimkou pendolin a vlaků kategorie IC/EC. Většina příměstských vlaků navíc nebude ve své výchozí stanici čekat na žádné přípojné vlaky (kromě spojů s odjezdem po 20. hodině).
zdroje: Tisková zpráva ČD, Jízdní řád ČD, Pražský deník, Právo
Praha - Včera v odpoledních hodinách jezdily všechy vlaky z Prahy hl. n. přes Prahu Vršovice. Důvodem tohoto opatření byl lom kolejnice u výhybny Praha Vítkov. Tuto informaci zaslal prostřednictvím SMS do redakce ŽelPage včera JPNK. Vzhledem ke státnímu svátku se nám podařilo zveřejnit tuto informaci až nyní.
Praha-Krč - Téměř třicet hasičů likvidovalo požár odstaveného vagonu u krčského nádraží v Praze. Oheň způsobil výbuch propanbutanové lahve několik minut před půl třetí odpoledne. Hasiči z hořícího odstaveného vagonu vytáhli dva popálené bezdomovce, kteří byli těžce popálení v obličeji a předali je zdravotníkům. Muži je 51 let, ženě 47 roků. Kromě hasičských jednotek u nehody zasahovali i drážní specialisté. Sanitka poraněné odvezla do nemocnice. Muž utrpěl popáleniny 2. stupně na rukou a zádech. Žena má popálený obličej, ruce, krk a hrudník, musela být při převozu do nemocnice napojena na dýchací přístroj.
zdroj: iDnes
14.11.2006 - 9:19 - Čtyřkolák ve Zlonicích nanečisto
Zlonice - tak zní titulek aktuality na webu Železničního muzea ve Zlonicích. Do Zlonic přijel za účelem kulatých oslav zvláštní parní rychlík z Prahy hlavního nádraží v čele s lokomotivou 434.2186 sestavený z pěti "rybáků" a jednoho "tanečního" služebního vozu. Pro hosty byl na nástupišti a v čekárně uspořádaný raut, který byl doplněn ohňostrojem odpáleným za soupravou nákladního vlaku ŽMZ. Po dozbrojení parní lokomotivy ve výtopně ŽMZ se vydal zvláštní vlak zpět do Prahy.
A proč na nečisto? Příště "čtyřkolák" pojede do Zlonic právě v září 2007, kdy se konají oslavy 10 let existence muzea. Připravovaný program je již na webu ŽMZ.
Praha - Pracovníci firmy Viamont začali včera s demontáží trakčního vedení v prostoru odstavných kolejí na Masarykové nádraží. Pro upřesnění, jedná se o koleje 8 - 24. V uplynulých dnech zmizelo trakční vedení z kolejí 18, 20 a 24 b. Nejviditelnější stavba, estakáda Masarykovo nádraží pokračuje s menšími komplikacemi (např. přeložka plynu na západní opěře) vpřed, práce probíhají na pátém a osmém poli i OP1, mezitím se také připravují nutná opatření pro příští rok, zejména v souvislosti s uzavírkami ulic Husitská a Trocnovská. U estakády Sluncová bylo v měsíci říjnu dokončeno pilotové založení, budují se pilíře P2 a P3 a opěra OP9, na konci listopadu se začne připravovat nosná konstrukce ve směru od severního tunelu.


Praha - V sobotu proběhla na pražském hlavním nádraží avizovaná "autogramiáda" Kalendáře ŽP 2007, kde jste se mohli setkat s lidmi z týmu ŽelPage. Setkání se odehrávalo v kulturním sále společně s burzou KŽC. Výměnná setkání připravuje tým Richarda Vyhlídky, který mj. působí i v občanském sdružení ŽelPage jako pokladník.
16.10.2006 - 22:15 - Prodejna JLV Fritty City funguje 10 dní
Praha - V pátek 6.10.2006 otevřela společnost JLV na pražském Masarykově nádraží první prodejnu Fritty City. Jedná se o nový podnikatelský záměr společnosti a v prodejnách jsou k dostání fritované speciality. Rekonstrukce prostor trvala více než 2 měsíce a stála okolo půl milionu korun. Fritty City nabízí zákazníkům klasické fritované fast-foodové pokrmy (hranolky, bramboráčky). V budoucnu chce společnost JLV rozšířit sortiment o další speciality (kuřecí nugetky, smažený sýr, zeleninové saláty). K dostání jsou jak nealkoholické, tak alkoholické nápoje. Prodejna na Masarykově nádraží je otevřena denně od 9:30 do 20:30 hod.
zdroj: Tisková zpráva JLV
Praha - Dne 25.5.2006 vydal Drážní úřad stavební povolení na rekonstrukci traťového úseku Praha-Libeň – Praha-Běchovice. Celková hodnota stavby v délce 8,763 km činí 2.610.403.128 Kč včetně DPH a objednatelem je SŽDC, Stavební správa Praha. Vše je financováno prostřednictvím SFDI. Modernizaci traťového úseku provede Sdružení SKANSKA - SSŽ - Běchovice (vedoucím sdružení je Skanska s 64%, 36% má SSŽ), projekt zpracovala společnost IKP Consulting Enigneers. Stavba bude probíhat až do září 2009.
Praha - Výměnná setkání za sebou mají dlouhou historii, vždyť to, které v kulturním sále na pražském hlavním nádraží na zítra připravuje tým Richarda Vyhlídky, je již devadesáté osmé v pořadí. Zdejší sortiment je širší pokud jde o jízdní řády, jízdenky, fotografie a další cestovatelské sběratelské předměty, ale ani modeláři nebo milovníci železničního videa nepřijdou zkrátka.
Setkání modelářů v menze Jednota v Opletalově ulici jsou zaměřená spíše k modelářství, ale neznamená to, že byste zde jiný sortiment nedostali.
Obě pražské burzy se pro řadu účastníků staly významným dnem v kalendáři. Pravidelně na ně dojíždějí i například z Bratislavy a Tater. Setkávají se zde například sběratelé jízdenek, jízdních řádů, starých fotografií. Stejně tak ale lákají k návštěvě i rodiče s dětmi, které technika železnice tradičně upoutává. Burzy jsou zároveň nevyčerpatelným zdrojem inspirace, pokud jde o vhodné obdarování šotouše :-)
Již zítra v devět hodin se na výměnném setkání železničních cestovatelů v kulturním sále na pražském hlavním nádraží koná "autogramiáda" kalendáře ŽelPage 2007, kde budete moci potkat správce zdejší fotogalerie a další lidi kolem ŽelPage.
Foto: MichawelVýměnná setkání KŽC na pražském hlavním nádraží se konají 14. října, 4. listopadu a 9. prosince.
Výměnná setkání modelářů v Opletalově ulici se konají 11. a 25. listopadu a 16. prosince, dále pak každou první sobotu v Brně.
Výměnná setkání modelářů v Pardubicích pořádá PSHŽD ve dnech 21. října a 9. prosince.
Výměnná setkání železničních modelářů v Července u Olomouce pořádá DDM Litovel ve dnech 21. října, 25. listopadu a 16. prosince.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Publiczne używanie treści bez zgody autora nie jest dozwolone.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage


















