..: Aktuality a články - Německo :..

S-Bahn BerlinBerlín - S-Bahn (městská dráha) v Berlíně a Braniborsku přepravil v roce 2006 375 mil. cestujících (v roce 2005 357 mil. cestujících), což představuje nárůst ve výši 5,3%. Od 28.5.2006 byly zavedeny okružní linky s kratší jízdní dobou (do 60 min. okolo Berlína) a zkrácen interval spojů v době špičky až na 5 minut.

Automat DBBerlín - Od září mohou cestující DB využívat další způsob, neobvyklou formu jízdenky: displej mobilního telefonu. Německá železnice systematicky věnuje velkou pozornost udržení stávající a získání nové klientely: vedle klasického výdeje jízdenek v ReiseZentrech a DB automatech ve stanicích se stále více rozvíjí i další formy prodeje jízdenek využitím internetu nebo telefonického spojení.

Frankfurt nad Mohanem – V interview pro deník Frankfurter Allgemeine Zeitung se Hartmut Mehdron (DB) vyjadřoval k cestování v budoucnosti. Mehdorn sdělil, že do 25 let očekává, že bude auto používat méně lidí než je tomu dnes: "V budoucnu budou rozhodující ceny pohonných hmot a energií a ty neumožní individuální cestování v takové míře."

zdroj: Media Center Bombardier Berlín – Bombardier dodá Nizozemským drahám (NS) 50 elektrických dvoupodlažních jednotek typu VIRM. Výše zakázky se pohybuje kolem 433 milionů €.

ThalysBrusel - Dne 10.12.2006 byla oddělena regionální a dálková doprava na nádraží Brusel Midi a bylo zprovozněno nové spojení pro vysokorychlostní jednotky. Jízdní doba spojů Thalys mezi Bruselem a Paříží se zkrátila z 1:25 hod. na 1:22 hod. (o 3 minuty).

Ilustrační fotoVídeň - ÖBB vypraví mimořádné vlaky během silvestrovské noci. Posilové vlaky budou vypraveny z Vídně do Amstettenu, Tullnu a Brucku. Posíleny budou i spoje S-Bahn ve směru Wiener Neustadt, Schwechat, Stockerau, Gänserndorf, Mistelbach a Bratislava. Jízdní řád vlaků naleznete zde.

680Ostrava - V uplynulých dnech byla završena homologace pendolin řady 680. Drážní úřad vydal rozhodnutí o schválení typu drážního vozidla pro všech 7 typů vozidel, ze kterých je jednotka složena. Jednotky 002 - 007 obdržely průkazy způsobilosti 27.6.2006, jednotka s inventárním číslem 001 obdržela tento průkaz až 16.11.2006, a to proto, že na této jednotce byla namontována cela řada měřicích zařízení a ještě probíhala některá měření vyžádaná především německými schvalovacími orgány. Od 16.11.2006 je v Česku možno provozovat všech 7 jednotek.

Dne 25.7.2006 byla podepsána smlouva o podmínkách provozování drážních vozidel na tratích ŽSR. Tato smlouva opravňuje provozovat jednotky na trati Břeclav st. hr. - Bratislava hl. st. a pro případ potřeby stanovuje odklonovou trasu Kúty - Trnava - Bratislava hl. st. Ta je stanovena i v Rakousku, a to přes Kittsee v případě nesjízdnosti tratě Břeclav st. hr. - Wien. V současnosti je v jednání možnost jezdit i po trati Kittsee - Bratislava Petržalka - Bratislava ÚNS - Bratislava hl. st.

Německý spolkový železniční úřad EBA vystavil doklady o schválení řady 680 dne 24.11.2006. Rakouské ministerstvo dopravy, inovací a technologií vydalo rozhodnutí o přípustnosti provozu řady 680 na trati Břeclav st. hr. - Wien včetně Wien - Kittsee - Bratislava Petržalka dne 27.11.2006. Vydáním výše uvedených dokumentů byl završen více než tříletý proces schvalování elektrických třísystémových jednotek s naklápěcí skříní řady 680. V současné době jezdí pendolina mezi Prahou a Ostravou, Bratislavou a Vídní. Po dokončení přestavby železničního uzlu Drážďany v roce 2008 pak budou nasazovány i na vlaky do Německa. Tomu doposud brání především malá kapacita průjezdnosti uzlem Drážďany z důvodu zmiňované přestavby.

zdroj: Železničář č. 49-50/2006, článek Ing. Roubala

DB RegioBerlín - Poprvé v historii překonaly DB hranici 10 mil. prodaných Länder Ticketů během jednoho roku. Nejvíce jízdenek, které platí na území spolkové země (případně i krátkou vzdálenost za hranicemi spolkových zemí), se prodalo v Bavorsku (3,3 mil. jízdenek). Jízdenky typu Bayern-Ticket nebo Sachsen-Ticket mohou využívat jak jednotlivci, tak skupiny až do 5 dospělých osob ve vlacích regionální dopravy. Jízdenky platí od 00:00 do 03:00 hod. o víkendech, kdy po celém Německu platí také Schönes-Wochenende-Ticket a v pracovní dny platí jízdenky od 09:00 do 03:00 hod. následujícího dne. Od 1.1.2007 bude cena Länder-Ticketů od 20 do 31,50€ podle velikosti spolkové země.

zdroj: Tisková zpráva DB

17.12.2006 - 18:00 - ICE do Dánska?

DSBKodaň - V západoevropských médiích proběhly informace o jednáních DB a DSB o uvedení dieselového vlaku ICE-TD (řada 605) do provozu mezi Århusem/Kodaní a Hamburkem. Vedoucí zastoupení DB v Kodani, Niels Lund, tuto informaci sice nedementoval, ale sdělil, že technické přípravy pro provoz těchto vlaků na dánské síti ještě ani nezačaly.

zdroj: Lok-report

Tchibo, DBBerlín - Všechny jízdenky Německých drah, které prodávala společnost Tchibo v uplynulém týdnu, byly prodány. Jedná se o jeden milionů jízdenek v ceně 29€ za kus. DB očekávají, že díky těmto akcím přilákají na železnici nové zákazníky, kteří dosud používají pro své cesty osobní auta. Tato akce byla zacílena na služební cesty (po doplatku 20€ možnost cestování i v 1. třídě) a na rodiny s dětmi (děti do 17 let cestují v doprovodu rodičů zdarma). Spokojenost s akcí vyjádřily obě společnosti - DB i Tchibo. Jízdenky DB prodávaly již diskonty Lidl a řetězec McDonald´s, ÖBB spolupracovaly s Penny Markety.

zdroj: Tisková zpráva DB

Praha - Ve dnech 16.12.2006 od 23:30 hod. do 17.12.2006 do 04:30 hod. se bude konat výluka ve stanici Leipzig Hbf. Z tohoto důvodu bude vlak EN 352 odkloněn přes Engelsdorf-Eilenburg a nebude mimořádně zastavovat ve stanici Leipzig Hbf, ale ve stanici Halle-Salle Hbf. Vlak EN 353 nebude zastavovat ve stanici Leipzig Hbf, ale naopak v Halle-Saale Hbf a Leipzig/Halle-Flughafen. Náhradní autobusová doprava bude zajištěna.

zdroj: Výluka

CNLPraha - Jak již víte, tak s přelomem grafikonu vyjíždí na naše koleje (byť jen na nějakých 140 km) jeden nový typ vlaků (správně se však jedná o dva nezávislé typy). Z Prahy vše odjíždí jako vlak Euronight, ve stanici Leipzig Hbf však dojde k jeho rozdělení. Kmenová souprava směřuje na Wiesbaden a druhá část vlaku pokračuje jako vlak CityNightLine Orion do Mnichova. Jelikož ve fórech zaznělo přání znát ceny pro obě větve vlaku, pokusím se tedy tuto záležitost objasnit trochu komplexněji.

ÖBB-ICE, ÖBBVídeň – Rakouské dráhy uvedly do provozu své vlastní vlaky ÖBB-ICE. Vlaky jezdí od 10.12.2006 jedenkrát denně mezi Vídní a Mnichovem a Vídní a Bregenzem. Jednotka ICE-T byla při slavnosti pokřtěna na pojmenování „Salzburg“ ve stejnojmenném městě. ÖBB odkoupily 3 jednotky za necelých 50 milionů €. Od změny jízdního řádu v roce 2008 plánují DB a ÖBB zavedení vlaků ICE mezi Vídní a Frankfurtem s výrazně kratšími jízdními dobami ve dvouhodinovém taktu.

Spoje jsou provozovány společně DB a ÖBB. Jedná se o podobný typ spolupráce, který funguje mezi ČD a ZSSK u vlaku SC Slovenská strela. V sobotu byly vypraveny 2 mimořádné vlaky - jeden jel z Mnichova a druhý z Vídně. Oba se společně setkaly v rakouském Salcburku. Na palubě ICE z Vídně cestoval Martin Huber, z Německa cestoval na palubě vlaku Hartmut Mehdorn. Jednotky ICE jsou řazeny na vlacích 116/117 Vídeň - Mnichov a 562/661 Vídeň - Bregenz.

ICE, DB Od neděle zajíždí do Vídně také jednotky ČD řady 680 pendolino, které jedou na území ČR jako vlaky SC Smetana a SC Johann Gregor Mendel, v Rakousku pak pokračují jako spoje EuroCity.

zdroj: Bahnnews, Tiskové zprávy DB a ÖBB

Tchibo, DBBerlín - DB a Tchibo dnes zahájily prodej zvýhodněných jízdenek v 1.000 pobočkách společnosti Tchibo. Před většinou z nich se od ranních hodin tvořily dlouhé fronty. V 11 hod. byla prodána čtvrtina z jednoho milionu vydaných jízdenek za 29€, které začnou platit od 2.1.2007, a to i ve vlacích ICE. Navíc v některých provozovnách jsou jízdenky již zcela vyprodány. Prodej jízdenek, pokud jsou ještě nějaké k dispozici, oficiálně skončí 14.12.2006.

zdroj: Tisková zpráva DB

ICMnichov - Nový jízdní řád v Německu přinese od neděle několik změn. Mezi nejvýznamnější patří hodinový takt vlaků ICE mezi Mnichovem, Lipskem a Berlínem, jízdní doba mezi Mnichovem a Frankfurtem bude trvat méně než 3 hodiny (konkrétně 2:54 hod. v ICE-Sprinter) a zvýší se rychlost regionálních vlaků mezi Mnichovem a Norimberk až na 200 km/h. Cestování mezi Drážďany a Norimberkem bude o půl hodiny kratší, navíc budou ve vlacích Franken-Sachsen-Express platit i nabídky regionální dopravy (Schönes-Wochenende-Ticket, Sachsen-Ticket apod.).

zdroj: Tisková zpráva DB

« Novější zprávy | 1 ... 20 21 22 23 24 ... 40 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 08:00
zapadá v 16:05