18.11.2005 - 20:10 - Pilotní nákladní vlak z Berlína do Moskvy
Berlín - Šéfové 4 evropských železničních správ udělili zelenou pro pilotní nákladní vlak z Německa do Ruska, který zvládne svou trasu dlouhou 1.800 km za 3,5 dne. V současné době jezdí nákladní vlaky tuto trasu za 6 - 10 dní, nákladní automobily zvládnou cestu za 4 - 5 dní. Cesta povede z Německa přes Polsko a Bělorusko do Ruské federace. Souprava je dlouhá 600 m, hmotnost činí 1.600 t a maximální rychlost vlaku činí 100 km/h. V soupravě jsou řazeny vozy pro přepravu kontejnerů, automobilů a palet. Vlak opustil v noci ze středy na čtvrtek překládací nádraží v německém Seddinu a do Moskvy Kunzewo II dorází v neděli 20.11.2005 v 8:10 hod.
První 18vozovou soupravu doprovází v osobním voze Hartmut Mehdorn, Andrzej Wach, Wladimir Zerelo a Wladimir Jakunin. Ředitelé železničních správ chtějí pozorovat celní odbavení vlaku na 3 hraničních přechodech či překládání nákladu v Brestu z normálněrozchodných (1.435 mm) na širokorozchodné (1.524 mm) vozy. Cílem je prohloubit spolupráci v nákladní dopravě mezi DB, PKP, BC a RZD a zvýšit konkurenceschopnost železnice.
Jízdní řád prvního vlaku je:
čtvrtek 17.11. - Berlin-Seddin (odj.2:54), Malaszcewicze (příj. 21:54)
pátek 18.11. - Malaszcewicze (odj. 3:54), Brest (příj. 7:42)
sobota 19.11. - Brest (odj. 4:16)
neděle 20.11. - Moskva-Kunzewo II (příj. 8:10)
Düsseldorf - Čína chce podle článku deníku Handelsblatt objednat u Siemensu 60 jednotek ICE. Čínský prezident Hu Jintao chce jednání o nákupu ukončit během své návštěvy Německa příští týden. Jednalo by se o ICE3 a všechny vlaky by byly montovány v Číně. Z Německa by byly dodány jednotlivé díly a software. Celková cena zakázky se pohybuje kolem 1,3 miliardy €.
Frankfurt (M) - Německé národní fotbalové mužstvo bude i v budoucnu, po vynikající zkušenostmi z poháru Konfederace, využívat služeb DB pro cesty k utkáním a tréninkům. Všichni vybraní hráči obdrží roční síťovou kartu BahnCard 100 (slavnostně byla předána 4. 11. 2005 ve Frankfurtu nad Mohanem). Olivek Bierhoff (manažer národního týmu) si spolupráci s DB pochvaloval již dříve: „Cestovali jsme na čas, rychle a komfortně. Tento zážitek si rádi zopakujeme a navíc přispějeme k akci Green Goal“. (Green Goal je koncept ochrany životního prostředí FIFA). Na MS se očekává 3,2 milionů fanoušků.
Berlin - Trapattoni (trenér VfB Stuttgart) pronesl po porážce v Rostocku větu, že kdyby nedokázal vydržet ten tlak, tak by se stal strojvůdcem. Proti tomuto vyjádření se ohradily železničářské odbory Transnet a žádají, aby trenér své prohlášení negoval.
Berlín - Boj o zákazníky je patrný v novém jízdním řádu 2005/2006 na trati Lipsko - Berlín - Rostock, kde mezi sebou soupeří DB AG, Connex a Vogtlandbahn.
Vlak DB AG ICE 1616 vyjíždí z Lipska v 07:50 a přijíždí do Berlína (Ostbahnhof) v 09:24, Vogtlandbahn VX 82364 vyjíždí z Lipska o 5 minut později a na Berlin Lichtenberg přijíždí v 09:48, Connex X 80000 vyjíždí z Lipska v 7:58 a do stanice Berlin Lichtenberg příjíždí v 10:06, odkud pokračuje do Rostocku s příjezdem ve 13:02. Tomuto vlaku konkuruje IC DB AG s odjezdem z Lipska v 07:40 (před ICE) a příjezdem do Rostocku již v 11:53.
Od června 2006 bude jezdit vlak ICE 1616 do žst. Berlin Hauptbahnhof (tief). Odjezd z Lipska bude v 07:56 a do Berlína přijede vlak přesně za 1 hodinu v 08:56, čímž se jeho jízdní doba zkrátí o 34 minut oproti stavu do konce května.
Kolín nad Rýnem - Před pěti lety, 3.11.2000, začaly jezdit rychlovlaky ICE mezi Kolínem nad Rýnem a Amsterdamem. Toto výročí připomínají DB AG speciální slevou. Zpáteční jízdenka Kolín nad Rýnem (ale i Düsseldorf, Duisburg, Oberhausen) - Amsterdam bude stát 10€ ve 2. třídě.
Tyto zlevněné jízdenky budou k dostání pouze 3. a 4.11.2005 výhradně na www.bahn.de. První den platnosti je 6.11.2005, naposledy lze cestovat 10.12.2005. Počet jízdenek je omezen a platí pouze ve spojích ICE International 222 (odj. z Kolína nad Rýnem 08:18), 220 (odj. z Kolína nad Rýnem 10:18) a v opačném směru pro ICE International 221 (odj. z Amsterdamu 17:05) a 223 (odj. z Amsterdamu 19:07). Na tyto spoje existují přípoje nočními spoji z/do Prahy hl. n.
ICE International přepravilo za 5 let svého provozu 4,8 mil. pasažérů. Po dokončení vysokorychlostní tratě byly spoje prodlouženy do/z Frankfurtu nad Mohanem.
1.11.2005 - 21:23 - Nový jízdní řád na internetu
Praha - Od 1.11.2005 jsou na portálu DB AG www.bahn.de nové údaje platné pro jízdní řád 2005/2006 pro vnitrostátní i mezinárodní železniční spoje. Kromě spojů v Německu platí jízdní řád od 11.12.2005 do 9.12.2006. V SRN je zkrácena platnost JŘ zejména u spojů dálkové dopravy do konce května příštího roku.
Hannover - Od 1. listopadu je při rezervaci letu u společnosti Hapagfly nabízena také transferní vlaková jízdenka na letiště. Jízdenka platí na všech tratích DB a u 12 regionálních dopravců. Cestující zaplatí za jednoduchou jízdenku z kteréhokoli města v Německu 19 € (použít lze ICE i IC/EC). Zpáteční jízdenka stojí 29 €. Děti do 5 let získají jízdenku „Zug zum Flug“ zdarma. Pro zájemce ze sousedních zemí platí jízdenka z pohraniční stanice. Vedle všech německých letišť lze jízdenku zakoupit i k letišti Euroairport Basel-Mühlhausen (Moulhouse). Zpáteční jízdenka je platná vždy nejdříve 1 den před plánovaným odletem a nejpozději 1 den po plánovaném příletu. Letiště příletu a odletu nemusí být identické. Jízdenky neplatí ve vlacích DB Autozug, Thalys a ve zvláštních vlacích. Ve vlacích CityNightLine a DB Nachtzug lze cestovat po zaplacení příplatku. Mezizastávky jsou během cesty povoleny.
Berlin - Od 1. listopadu platí v regionální dopravě Berlin/Brandenburg nová nabídka: jízdenka Berlin-Brandenburg Nacht. Jízdenka platí ve večerních a nočních hodinách (od 19 do 6 hodin) a stojí 18 € (nákup na internetu nebo v automatech) nebo 20 € (nákup na přepážce). Další podmínky pro použití jsou totožné s denní jízdenkou Berlin-Brandenburg.
Mnichov - Sleva na zpáteční jízdenku, jejíž platnost bude od 1.11.2005 do 31.1.2006, bude platit i ve všech vlacích IC/EC mezi Mnichovem a Salcburkem. Většina podmínek je stejná jako na trase Hamburk - Stralsund. Odlišná je platnost (pouze od 00:00 hod. do 03:00 hod. následujícího dne), cena - 29€ při nákupu přes internet a u automatu či o 5€ dražší u přepážky a prodej zvýhodněných jízdenek je limitován!
Jízdenku nebude možné využít ve vlacích RB a RE a EuroNight. Trasu dlouhou 153 km urazí vlaky kategorie IC/EC v průměru za 100 minut a běžná zpáteční jízdenka v uvedeném úseku stojí 50€ (SparPreis 37,50€).
Naprosto stejné podmínky jako na trase Mnichov - Salcburk budou platit i v úsecích Kolín nad Rýnem - Wiesbaden a zpět (i v opačném pořadí) a Kolín nad Rýnem - Mainz a zpět (i v opačném pořadí).
Berlín - Nový jízdní řád DB AG začne platit až 11.12.2005, ale již od 1.11.2005 si mohou cestující rezervovat a nakupovat zvýhodněné jízdenky přes internet. Tento jízdní řád bude platit pouze do konce května 2006, kdy bude otevřeno nádraží Berlin Hauptbahnhof a otevřena část zrekonstruované vysokorychlostní tratě Ingolstadt - Nürnberg - München. Díky tomu dojde ke zkrácení jízdních dob např. mezi Berlínem a Lipskem o 40 minut a Mnichovem a Norimberkem o 20 minut. Od 28.5.2006 nabídnou DB AG hodinový takt vlaků ICE mezi dvěma největšími německými městy - Berlínem a Hamburkem a dojde k dalším zlepšením v dálkové dopravě.
Od prosince bude zaveden nový spoj ICE-Sprinter mezi Kolínem nad Rýnem a Stuttgartem, který bude jezdit pouze ve všední dny a jízdní doba poprvé klesne pod 2 hodiny. Během své cesty zastaví vlak pouze v Mannheimu. ICE vlaky z Drážďan přes Lipsko do Frankfurtu nad Mohanem budou jezdit ve 2hodinovém taktu, zastovovat na frankfurtském letišti a budou prodlouženy až do Wiesbadenu.
Budou zavedeny přímé vlaky IC Stuttgart - Nürnberg - Chemnitz - Dresden, jejichž jízdní doba se zkrátí o 20 minut v úseku Nürnberg - Dresden.
Kvůli velké poptávce po cestování vlaky ICE z/do Berlína od pátečního odpoledne do pondělního dopoledne zvýší společnost kapacitu těchto spojů. Kromě toho budou v úseku Kolín nad Rýnem - Stuttgart jezdit každý pátek 2 vlaky kategorie ICE navíc.
Hamburk - Od úterý 1.11.2005 zavádí DB AG nový typ slevy - Freizeit-Ticket, který bude platný až do 31.1.2006.
Jedná se o zpáteční jízdenku s platností 2 dny, která platí v úseku mezi Hamburkem a Stralsundem (Schwerin - Bad Kleinen - Bützow - Rostock - Ribnitz-Dammgarten - Velgast). Tato jízdenka platí jak ve všední dny, tak o víkendech ve všech vlacích IC bez omezení (neváže se na konkrétní spoj) a její výdej není limitován. Cena za zpáteční jízdenku Freizeit-Ticket je 39€ při nákupu přes internet či u automatu nebo o 5€ dražší je jízdenka u přepážky.
Trasa mezi hanzovními městy Hamburk a Stralsund je dlouhá 281 km a vlaky kategorie IC ji urazí v průměru za 3 hodiny (Hamburk - Schwerin = 200 km/h, v ostatních úsecích až 160 km/h). Běžná cena zpáteční jízdenky ve 2. třídě pro 1 osobu je 84€.
Dortmund - V roce 2006 zavede společnost DB AutoZug nové autovlaky v úsecích München - Ancona (s přípoji na trajekt do Řecka a Chorvatska), Dortmund - Sassnitz, Düsseldorf - Livorno, Hildesheim - Bozen a Hildesheim - Salzburg.
Od dubna do října nabídne společnost více než 150 spojů po Německu, do Itálie, Francie, Rakouska a Chorvatska. Cena za přepravu automobilu začíná od 9,90€. Možnost rezervace jízdenek na letní sezónu 2006 začíná 7.11.2005.
Berlin - Podle vyjádření ministra dopravy spolkové země Meklenbursko-Přední Pomořansko, Otto Ebneta, bude rychlovlak ICE od prosince roku 2006 v provozu také mezi Berlínem a Rostockem. Jízdní doba se údajně znatelně sníží pod současné tři hodiny.
Ilustrační foto
Berlin - Dceřiná společnost Connexu HarzElbeExpress (HEX) bude od 17. prosince provozovat víkendový spoj z Berlína do Wernigerode a Thale (Harz). HEX nahrazuje dosavadní spoj DB, který končí k 10. prosinci 2005. Ceny denních jízdenek by se měly pohybovat kolem 22 € pro jednotlivce a 29 € pro rodiny. Jízdenky bude možné zakoupit bez přirážky i ve vlaku. Plánován je také prodej občerstvení přímo ve vlaku. V jednání je také přímý přestup z Harz-Expressu na úzkorozchodnou trať Brockenbahn z Wernigerode.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












