..: Aktualności i artykuły - ČR Jihomoravský :..

Ilustrační obrázekBrno - Budete-li v létě čekat na jeden ze čtyřech brněnských expresů, možná budete mile překvapeni: místo tradičních souprav, na nichž cestující čekají maximálně opravené vozy B s plyšovými sedačkami, bude od 2. změny GVD na vybrané spoje možné nasadit jednotku řady 680. Jednat by se mělo o vlaky Ex 572/573 Punkva a Ex 578/579 Špilberk; pochopitelně pouze v případě dostupnosti jednotky pendolino a bez jakékoli garance.

Ilustrační obrázek Praha - Zájemcům o nostalgii a netradiční soupravy se koncem května opět naskytne zajímavá podívaná. Ve středu 28. května bude na spoji EC 175 Jan Jesenius mimořádně řazen luxusní salónní vagón, známý jako Ambassador, pocházející ze známé soupravy vlaku Majestic Imperator. Vůz si pronajala poděbradská cestovní agentura Horatia Travel, která se specializuje na luxusní zájezdy po střední Evropě pro zahraniční turisty. Ambassador tentokrát poveze z české metropole do Bratislavy skupinu švýcarských návštěvníků. Na soupravu vlaku EuroCity bude Ambassador přivěšen ve stanici Praha-Holešovice, kterou opustí v čase pravidelného odjezdu v 15:33. Vůz ukončí svou cestu ve stanici Bratislava hl.st., kde bude odpojen a již standardní souprava EC 175 bude dále pokračovat do Maďarska.

Brno - Určitě se ptáte, jaké mohlo mít Slovensko ještěry? Přece motorové vozy řady 851, v českých a moravských krajích přezdívané „Krokodýl“. Naši východní bratři přestali tento typ, společně s řadami 830 a 850, nasazovat do provozu v roce 2006. Jejich úlohu převzaly méně populární dvounápravové vozy řad 810, 811 a 812. Krokodýli, kteří sice nikdy nebyli zcela spolehlivou řadou, ale věrně sloužili okolo čtyřiceti let, byly pohodlné a oblíbené, se najednou octli na vedlejší koleji. Jejich provozovatel – Železničná spoločnosť Slovensko je prodala soukromé firmě, která si je odtáhla do Dubnice nad Váhom. Tato informace se dostala do rukou různých nadšeneckých spolků, takže jsme mohli číst o velkém konvoji historických vozidel, který odtud před koncem roku 2006 jel za značného zájmu všech fandů železnice. Stranou této velké akce se ale začátkem roku 2007 začal odehrávat docela malý příběh, na jehož konci stojí zprovoznění dalšího kusu motorového vozu řady 851, konkrétně 851 032-3. Postaralo se o to několik nadšenců z klubu Hrbatá Máňa, kteří pečují o malou motorovou lokomotivu T211.0689.

Ilustrační obrázek Březová nad Svitavou - Obyvatelé Březové se mohou těšit na novou železniční zastávku přímo v centru města vedle hasičské zbrojnice. Současná železniční stanice by tak sloužila už jen pro křižování vlaků. Návrh na vybudování nové zastávky v Březové nad Svitavou vzešel od SŽDC a podniku Elektrifikace železnic. „Myšlenka je to zajímavá pro obě strany. Pro město by to znamenalo přiblížení železniční dopravy cestujícím. Současná stanice je pro obyvatele z centra města příliš vzdálená,“ říká zastupitelka Březové Jana Poláčková.

Ilustrační obrázekHrušovany u Brna - O tom, co všechno a jak lze také ukrást, svědčí tragikomický případ z podzimu 2007, který se odehrál v Jihomoravském kraji. Zloději tam totiž z areálu tamější firmy ukradli lokomotivu, a ještě k tomu zcela netradičním způsobem. Ke krádeži totiž použili koňský potah, ovšem v tomto případě je pochvala za ekologické smýšlení zřejmě nečeká.

Ilustrační obrázek Přibice - Přibičtí radní bojují o zachování železniční lokálky č. 253 Vranovice - Pohořelice. Zrušení vlaků je součástí nového řešení IDS JMK. „Současný návrh o snížení počtu spojů nebo zrušení lokálky, která zde jezdí více než 100 let, je pro Přibice velmi nevýhodný. I s posílením autobusů má klesnout počet spojů ve všední dny do Vranovic a tedy i do Brna ze současných 18 na 14,“ uvádí starosta obce František Stankovič. Členové zastupitelstva poslali radním Jihomoravského kraje dopis, ve kterém žádají o podporu při zachování lokálky, v němž zdůraznůjí například dlouhou tradici železniční dopravy v této obci.

Ilustrační obrázek Kunovice - V železniční stanici Kunovice bylo aktivováno zabezpečovací zařízení ESA 11 od výrobce AŽD Praha. Systém ESA 11, propojený s tzv. graficko-technologickou nadstavbou, zajišťuje od konce března 2008 provoz mezi Kunovicemi a Veselím nad Moravou. Nahradil dopravní zaměstnance ve 3 železničních stanicích, z nichž dvě jsou nyní dopravně neobsazeny. Provoz řídí z Kunovic jediný výpravčí z dálkového obslužného pracoviště.

Ilustrační obrázek Letovice - Obyvatelé Letovic chtějí, aby ve městě znovu zastavovaly noční rychlíky, které byly zrušeny před rokem. S žádostí se obrátili letovičtí radní na úředníky ministerstva dopravy i vedení ČD. „Zastavování rychlíků bylo zrušeno v roce 2007 s naším zásadním nesouhlasem. Nyní jsme požádali o jeho opětovné zřízení. Poslední přímý spoj do Letovic odjíždí z Prahy krátce po půl šesté, což je poměrně brzy. Poslední nepřímý spoj pak odjíždí krátce po 20 hodině večer,“ vysvětluje letovický starosta Radek Procházka. Podle něj by zastavování těchto rychlíků zajistilo nejen lepší spojení s Prahou, ale také s dalšími regiony.

Ilustrační obrázek Stanice Strážnice se nachází na trati č. 343 (Rohatec – Veselí nad Moravou – Vrbovce). Město jihovýchodně od Brna, na jehož území najdeme několik památek, je též proslaveno Mezinárodním folklórním festivalem. Také odsud pochází hned dvě České Miss. Stanice leží nedaleko centra obce. Dostaneme se do něj po asi 10 minutách chůze. Poblíž stanice se nachází autobusové nádraží, kulturní dům a dvě restaurace. Cestující čekající na vlak tak mohou trávit svůj volný čas rozmanitými způsoby.

Ilustrační obrázek Brno - Smlouva zajišťující pronájem pozemků pod brněnským hlavním nádražím podle brněnského Deníku naráží na překážky. Důvodem je nesouhlas dozorčí rady Českých drah s předloženým návrhem dokumentu, který má definovat podmínky pronájmu pozemků pod stanicí a souvisejícími železničními objekty. Vedení společnosti nyní musí text smlouvy upravit v souladu s požadavky města Brna a nový návrh opětovně předložit Dozorčí radě. „Ze smlouvy musí pryč veškeré zmínky o předkupním právu a pronájem se nesmí týkat pozemků pod kolejemi,“ citují noviny zdroj z prostředí ČD, a.s.

Ilustrační obrázekBrno - České dráhy zpřístupnily veřejnosti novou sekci svých webových stránek, věnovanou speciálně cestování mezi Brnem a Prahou. Dopravce tento krok komentuje snahou o zpřehlednění poskytovaných informací o možnostech přepravy mezi českou a moravskou metropolí. Cestující tu naleznou ceníky jízdenek a přehled všech dostupných vlakových spojení, včetně detailů o jízdě vlaků. Nová část webu ČD navíc na jednom místě prezentuje prakticky všechny možnosti slev a platné akční nabídky, čímž částečně reaguje na častou kritiku nepřehlednosti tarifního systému a nedostatečné propagace svých produktů.

Ilustrační obrázek Brno - Jak jsme vás již informovali, Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje se v červenci rozšíří na Vyškovsku a na Kyjovsku. Společnost KORDIS JMK již připravuje další rozšíření IDS JMK. Ke 430 obcím zaintegrovaných v IDS JMK přibude od 14.12.2008 dalších 135 obcí tentokrát na Břeclavsku, Hodonínsku, Kyjovsku, Hustopečsku a Veselsku.

Ilustrační obrázek Brno - Jihomoravský kraj již podepsal s Českými drahami smlouvu pro letošní rok na provoz regionálních vlaků, přestože vlaky už jezdí čtvrt roku. Kraj zaplatí skoro půl miliardy korun, ale bude chtít lepší služby. „Dlouho jsme diskutovali o penězích a pokutách za zpoždění vlaků. Nakonec jsme se dohodli, že pokuty budou zhruba dvojnásobné oproti minulým rokům. Přesně se jejich výše ale říct nedá, protože systém výpočtu je velmi složitý a navíc se liší podle trati,“ sděluje krajský radní Jaroslav Pospíšil, který má na starost dopravu v JMK.

Brno - Výstavba podjezdu pod železniční tratí v brněnské čtvrti Horní Heršpice, patřící do projektu nového odstavného nádraží, se může protáhnout až o půl roku. Nový podjezd totiž nevede v místě původního úrovňového přejezdu, ale směrem od Heršpic se nová trasa odklání severním směrem a zpět do své trasy se vrátí dvěma protisměrnými oblouky až západně od kolejiště. V místě plánovaného vyústění podjezdu ale dosud sídlí firma Solid Brno, která se se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) sice dohodla na odprodeji areálu, ovšem za podmínky, že bude mít dost času na výstavbu nového sídla.

Autor: JnR

Ilustrační obrázek Na jižní Moravě mají šotouši opět důvod k radosti. Od pondělí bude ve zkušebním provozu s cestujícími na lince S1 IDS JMK souprava vozidel 242.204 + Bdmtee evidenčního čísla 262 + řídicí vůz 954 003. Lokomotiva bude jezdit směrem ku Kuřimi, řídicí vůz směrem ku Slatině. V Brně se jedná asi již o třetí pokus varianty řazení a využití řídicího vozu 954. Ten se zdá být opravdu všemožně použitelný, výsledky těchto různých zkoušek můžou přidat další body pro vznik řídících vozů 961.

Autor: RIS Wyślij email autorowi
« Nowsze wiadomości | 1 ... 6 7 8 9 10 ... 21 | Starsze wiadomości »    
ŽelPage - elektroniczny magazyn kolejowy
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Publiczne używanie treści bez zgody autora nie jest dozwolone.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Logowanieopen/close
 
 
  
 
Zapomniane hasło   
Zarejestruj się   
:. Położenie pociągów CZopen/close
Położenie pociągów CZ
 
:. Szukanieopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info dla fotografówopen/close
Przydatne informacje
dlafotografów (ČR)

Słońce
wschodzi o 07:59
zachodzi o 16:03