Praha — Půlroční úsilí modelářů a spolupracovníků Království železnic (KŽ) přineslo výsledek – ve čtvrtek 14. ledna 2010 byla v dopoledních hodinách představena první část makety připomínající železnici v České republice. Zobrazení Ústeckého kraje obsadilo 54 z celkové rozlohy 1008 m2, kterou bude 87× zmenšené Česko po svém dokončení zabírat. U otevření nechyběla hejtmanka Ústeckého kraje Jana Vaňhová a zástupci některých sponzorů – předseda představenstva ČD Cargo Josef Bazala a generální ředitel SŽDC Jan Komárek; díky mediálnímu partnerství však mohl otevírání bran nové části království sledovat také náš magazín. Vedle představení prvního zmenšeného kraje byl druhou velkou událostí dne křest knihy s drážní tematikou „Příběhy z dějin našich drah — Kapitoly z historie českých železnic do roku 1918“ autora Pavla Schreiera.
Praha — Od slavnostního otevření Království železnic, které proběhlo 1. července 2009, navštívilo tento malý svět vlaků, aut i lidí již několik desítek tisíc návštěvníků. Postupně se zde buduje největší modelové kolejiště nejen v Čechách, ale i ve střední Evropě. Prozatím jsou v provozu tři kolejiště o celkové ploše 115 m2, na kterých jezdí nejen vlaky, ale i některá auta. V září byly již zahájeny práce na výstavbě první části modelu České republiky - Ústeckého kraje, který je právě dokončován a bude slavnostně otevřen 14. ledna 2010. Součástí Království železnic je také prodejna železničních modelů a modelářkých potřeb a od září se zde také konají pravidelné workshopy, tématicky zaměřené semináře, kde se zájemci seznamují s různými technologiemi používanými v modelářství. Workshopy proběhly zatím dva, v září a v říjnu. Říjnového workshopu jsme se zúčastnili, tak si dnes řekneme, jak takový workshop probíhá.
21.12.2009 - 7:00 - Fotosoutěž "Mikulášský expres" Dresden - Praha (nominace)
Drážďany/Praha — Předvánoční sobota 19. prosince se nevyznačovala zrovna fotogenickým počasím. Přesto věříme, že nová soutěž připravená s naším partnerem, společností Flügelradtouristik, přivítá mnoho účastníků. Ode dnešního dne do půlnoci z 9. na 10. ledna můžete postupně vkládat do našeho systému fotografie spojené s jízdou zvláštního parního Mikulášského expresu z Drážďan do Prahy. Vložením zároveň autor souhlasí s následným zveřejněním fotografií na internetových stránkách pořadatele jízdy. Po ukončení nominací dostanou prostor čtenáři a návštěvníci ŽelPage, kteří vyberou pětici finalistů. Z této pětice pak bude vylosován výherce, jenž se příští rok vydá s volnou jízdenkou na další jízdu pořádanou společností Flügelradtouristik.
Drážďany - (Aktualizováno 17. 12. 2009 23:30) 26. září 2009 vyjel zvláštní vlak vypravený společností Flügelradtouristik z Drážďan do Kutné Hory vedený historickou parní lokomotivou 52 8079 DR a elektrickou lokomotivou E 499.112, po níž následovala nominace fotek do fotosoutěže a hlasování. Na jeho základě vzešel vítěz soutěže, jímž se stal Honza Marek vystupující na ŽelPage pod nickem Honzinus. Výherci tímto blahopřejeme a doufáme, že si jízdu Mikulášským expresem užije k vlastní plné spokojenosti.
Praha–Vršovice — (Aktualizováno 12:15) Podle informací Drážní inspekce je aktuálně provoz na spojce Praha–Vršovice — Praha–Malešice jednokolejně obnoven. Dle původního informací našeho zpravodaje došlo v Praze - Vršovicích kolem 8:20 poblíž lokomotivního depa k vykolejení vlaku Ex 143 Odra. Vlak vykolejil minimálně 6 podvozky posledních 4 vozů. V čele vlaku byla lokomotiva 151.023. Vlak byl v úseku Praha–Vršovice — Bohumín odřeknut, cestující použijí z Prahy hl.n. vlak Ex 529 nebo vlak IC 503. Vlaky dálkové dopravy jedoucí přes stanici Praha-Vršovice budou vedeny odklonem přes Prahu-Libeň mimo stanici Praha–Vršovice. Cestující z této stanice použijí do Prahy hl.n. vlaky regionální dopravy.
Praha — Fakulta dopravní Českého vysokého učení technického v Praze vypsala 2. ročník soutěže Cena děkana Fakulty dopravní. Soutěž je určena pro studentské týmy (dvě až čtyři osoby) a nebo jednotlivce z odborných středních škol a gymnázií a budou do ní přijímány práce s dopravní a telekomunikační tématikou. Termín pro přihlášení včetně zaslání prací do soutěže je 15. prosince 2009. Vyhlášení výsledků proběhne na konferenci studentů středních škol dne 27. ledna 2010 na půdě Fakulty dopravní ČVUT v Praze. Z podaných projektů budou odbornou porotou, složenou z pedagogů jednotlivých ústavů fakulty, vyhodnoceny nejlepší práce, přičemž všichni členové oceněných týmů získají kromě věcných cen i možnost studia na FD ČVUT bez přijímacích zkoušek (s výjimkou bakalářského studijního oboru Profesionální pilot).
Praha — Knih se železniční tématikou mnoho nevychází a tak jistě nejednoho příznivce historie železnice potěší právě vycházející nová kniha o historii pražských nádraží a železničních tratí. Knihu nazvanou Zmizelá Praha - Nádraží a železniční tratě napsala spolu s dalšími autory PhDr. Kateřina Bečková a pojednává v ní o zaniklých, proměněných a ohrožených železničních stavbách. Knihu vydalo nakladatelství Paseka, kde ji je možné objednat za 254 korun.
7.9.2009 - 9:55 - Ranní kolaps dopravy na koridoru
Praha-Běchovice - Úvaly — dosud nerekonstruovaný úsek Praha-Běchovice - Úvaly trati 011, po které je provozována linka S1 a která přivádí do Prahy dálkovou dopravu od Brna a Ostravy, je mimo provoz. Při průjezdu rychlíku R 705 Galán (Praha hl.n – Luhačovice) došlo k poškození trolejového vedení. Osobní vlaky od Kolína jsou ukončeny v Úvalech s kyvadlovou autobusovou dopravou na metro linky B do stanice Černý most, dálkové vlaky jsou odkloněny po trati 231 přes Nymburk a Lysou nad Labem se zpožděním 30-60 minut. Mezi Masarykovým nádražím a Běchovicemi je veden kyvadlový vlak s autobusem do Úval. Plánovaný konec mimořádnosti je v poledne.
Další informace: Omezení provozu ČD, Babitron
Aktualizace v 10:26
Oprava trakčního vedení nad všemi třemi traťovými kolejemi je dokončena. Provoz vlaků dálkové dopravy je od 09:45 hod. veden již bez odklonu po plánované trati. Provoz regionální dopravy na úseku Praha Masarykovo nádraží - Praha-Běchovice - Úvaly a zpět bez náhradní autobusové dopravy byl obnoven.
Praha — Z důvodu výstavby části městského silničního okruhu na území Prahy 6 byla od 18. května zavedena výluka v úseku Praha Masarykovo nádraží – Dejvice. Zítra, tj. v pátek 31. července 2009, tato rozsáhlá výluka, která zasáhla do provozu vlaků na tratích 093, 120, 121 a 122, končí. Od soboty bude ukončen zesílený provoz přes Pražský Semmering, zrušena provizorní zastávka Gymnasijní a vlaky budou opět zajíždět na Masarykovo nádraží, kde je pohodlný přestup na tramvajové linky a metro. Vzhledem k některým nejasným okolnostem o konci výluky uvádíme pro upřesnění, jak budou vedeny některé vlaky v noci z pátku 31. července na sobotu 1. srpna 2009.
Praha — Dceřiná společnost Českých drah, ČD Cargo, musí přepracovat účetní uzávěrku. Podle slov auditorů totiž dopravce při vedení svých ekonomických záznamů použil kreativní účetnictví - tedy praxi hraničící s pravidly, která zkresluje výkonnost a finanční pozici společnosti. Představenstvo Carga nařídilo přepracovat uzávěrku a pod vedením mezinárodní auditorské skupiny KPMG provést mimořádný audit. Nově přepracovanou účetní uzávěrku společnost předloží vedení skupiny ČD v září.
Praha - Aktualizováno 23:45 - Po čtvrtečních extrémních vedrech přišly do Středních Čech opět silné bouřky doprovázené přívalovým deštěm a silným větrem. Hned na několik tratí popadalo důsledkem toho větší množství stromů, bylo poškozeno trolejové vedení a došlo i k poruše zabezpečovacího zařízení. V průběhu večera a noci tedy lze očekávat velká zpoždění vlaků v postižených úsecích. Nyní vám přinášíme přehled aktuálních mimořádností, který bude během večera průběžně aktualizován. Čekáme také na zprávy od našich zpravodajů.
Praha — Království železnic není jen budované největší modelové kolejiště v České republice, malý svět, kde jezdí vlaky i auta, kde můžete shlédnout zmenšeniny různých staveb i známých dominant, kde najdete ztvárněné různé momenty přímo ze života. Najdete zde i prodejnu a e–shop železničních modelů, různých doplňků a příslušenství. Jejím vedoucím je Mgr. Michal Dalecký, kterého spolu s kolegou Danielem Čadkem většina modelářů zná z původního zavedeného obchodu pod značkou Modely.biz. V průběhu června a počátku července došlo k postupnému přestěhování původní prodejny Atelier Modely.biz ze Slánské ulice v Praze–Řepích do nových prostor v Království železnic, Stroupežnického 23 na pražském Andělu.
Praha — Letos je to již 45 let, co byl zahájen provoz části tratě 171, neboli 521, známé také jako Jižní spojka, spojující seřaďovací nádraží Praha-Vršovice s Prahou–Radotínem. Její nedílnou součástí je i Branický most, lidově známý spíše jako Most inteligence. Jeho stavba trvala téměř pět let a dalších deset uběhlo, než byl přes něj zahájen provoz. Oficiálního pojmenování se pak dočkal až v roce 1969. Železobetonové přemostění mezi Malou Chuchlí a Braníkem o délce 900 metrů bylo ve své době nejdelší v Evropě (má 15 oblouků o rozpětí 53,5 m a výšce 19 m). Otevřen byl bez ceremonie, plánovanou druhou kolej nikdy nedostal a dnes je častým cílem vandalů i "sběračů kovů". Přesto má ale v pražské železniční dopravě své nezastupitelné místo a ač je jeho osud nejistý, v budoucnu ještě možná jeho význam vzroste.
Praha - Z Prahy do Norimberku za 3 hodiny 45 minut se cestující Českých drah budou moci poprvé svézt v neděli 9. srpna. Dopravním prostředkem ovšem nebude vlak, ale přímý autobus v barvách Deutsche Bahn, který u ČD ponese produktové označení SC Bus. Denně propojí obě města v každém směru šest povinně místenkových spojů, vedených po dálniční trase přes hraniční přechod Rozvadov-Waidhaus. První autobusový spoj vyjede z Prahy hl.n. v 7:30 ráno a další budou následovat v průběhu dne v dvouhodinovém intervalu až do 17:30. V opačném směru bude první možností ranní SC Bus 1051 ze stanice Nürnberg Hbf. v 8:45. Moderní klimatizované autobusy DB Expressbus kromě pohodlných sedadel ve dvou cestovních třídách nabídnou zásuvky 230 V, palubní WC nebo snack bar. K mezistátní jízdence cestující zaplatí ještě cenu povinné rezervace: 4 € pro 2. třídu a 5 € pro 1. třídu, v niž bude zákazníkům navíc poskytnuto občerstvení.
Praha — Pokud pravidelně cestujete na pražské hlavní nádraží, jistě jste si všimli změn, ke kterým v poslední době došlo. Starou trať ze směru od Libně nahradilo Nové spojení, bezdomovce v odbavovací hale obchodní centrum, stará asfaltová nástupiště nové bezbariérové perony s informačním systémem dle moderních trendů a mnoho dalšího. Jako běžní cestující jste si ale všimnout nemohli, že každá část rekonstrukce má jiného investora a hlavního dodavatele - jde vlastně o tři samostatné stavby. Právě poslednímu projektu z našeho stručného výčtu se věnovala čtvrteční tisková konference, kterou pořádalo Sdružení MSS Praha hl.n. společně se SŽDC.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












