26.10.2009 - 0:00 - Fotosoutěž III/2009 - hlasování
Drážďany/Kutná Hora — 26. září vyjely v čele zvláštního vlaku vypraveného společností Flügelradtouristik podél řeky Labe z Drážďan až do Kutné Hory historická parní lokomotiva 52 8079 DR a elektrická lokomotiva E 499.112, načež až do 20. října běželo období, během něhož bylo možné vkládat fotografie do naší fotogalerie. Teď je ovšem řada na Vás, čtenářích a návštěvnících portálu ŽelPage. Ode dneška až do půlnoci ze 2. na 3. listopadu 2009 můžete pečlivě vybírat ty nejpovedenější fotografie, z jejichž autorů vzejde pětice finalistů. Z této pětice pak bude vylosován výherce, jenž se v zimě vydá s volnou jízdenkou od organizátora na jízdu z Drážďan do Prahy.
Remagen / Erpel / Davle — Málokdo ještě nikdy neslyšel o "Mostu u Remagenu". Takto zní jméno slavného amerického filmu, který vcelku pravdivě zachytil jednu z epizod druhé světové války, a jehož exteriéry byly v roce 1968 z velké části natáčeny na našem území. Původní most přes Rýn i jeho filmový kolega v Davli jsou ze železničního hlediska docela zajímavé. Historií obou mostů, jejich současností, reálným i filmovým děním, tím vším se zabývají následující řádky.
8.10.2009 - 6:00 - Fotosoutěž s Flügelradtouristik III/2009 - nominace
Drážďany / Kutná Hora — Krásným počasím obohacená sobota 26. září doprovázela zvláštní vlak z Drážďan do Kutné Hory společnosti Flügelradtouristik. Nás a hlavně naše čtenáře teď čeká nominace fotografií do již tradiční soutěže. Vkládat do systému je můžete do půlnoci z pondělí 19. na úterý 20. října 2009, vložením zároveň souhlasíte s následným zveřejněním fotografií na internetových stránkách pořadatele jízdy. Podmínka soutěže je jediná: fotografie musí souviset s jízdou zvláštního parního vlaku vedeného lokomotivami 52.8079 a E 499.112, který jel dne 26. září 2009 z Drážďan do Kutné Hory a zpět. Po ukončení nominací dostanou prostor čtenáři a návštěvníci ŽelPage, kteří vyberou pětici finalistů. Z této pětice pak bude vylosován výherce, jenž se v zimě vydá s volnou jízdenkou od organizátora akce z Drážďan do Prahy.
ŽelPage - aktualizováno 28. 9. 13:00 — Zkušební železniční okruh v Cerhenicích, který provozuje VUZ, zná většina čtenářů a laické veřejnosti díky testům rozličných kolejových vozidel nejen českého původu. Namátkou jmenujme například vysokorychlostní jednotky AGV, ETR 600, AnsaldoBreda V250, Pendolino, jednotky jako Coradia Lirex a Coradia Nordic či mutaci české jednotky 471 pro export do Litvy a neopomeňme ani lokomotivy Siemens ES 64 U4 nebo Škoda 109E. Již méně lidí však ví a zná, jak vypadá jeho zázemí, kde jsou prováděny testovací práce. ŽelPage pro Vás, čtenáře, nabízí jedinečnou možnost prohlédnout si objekt zkušebního centra Velim na vlastní oči a připravila společně s VUZ exkurzi, která se uskuteční v pátek 2. října 2009 od 10:00.
Drážďany, Kutná hora — Po jarní fotosoutěži, pořádané ve spolupráci s naším saským partnerem Flügelradtouristik D. Reitmann a poznamenané ne zrovna přívětivým počasím, zde máme soutěž podzimní. Tentokrát se zvláštní vlak, tažený parní lokomotivou 52.8079 a elektrickou lokomotivou E499.112, vydá již tuto sobotu podél Labe na Výlet do Čech, konkrétně do Kutné hory.
Lužná u Rakovníka — Během víkendu 12. a 13. září se v Železničním muzeu ČD uskuteční výstava železničních modelů nazvaná Model-víkend. Na výstavě, ve zdejším muzeu ojedinělé, se kromě několika železničních modelů a kolejiště H0, které jsou součástí stálé expozice, představí další zajímavé modely lokomotiv, vagónů, různé železniční techniky, drážních staveb a v neposlední řadě několik dalších kolejišť včetně zahradních železnic. Po oba dny bude jezdit v úsecích Lužná u R. - Krupá a Lužná u R. - Řevničov parní vlak v čele s "Čtyřkolákem" 434.1100 a soupravou historických vozů Bai. A aby páry nebylo málo, bude v areálu muzea v provozu parní motorový vůz "Komarek" M 124.001 a na úzkorozchodné dráze parní lokomotiva č. 7 se soupravou vyhlídkových vozů.
7.9.2009 - 9:55 - Ranní kolaps dopravy na koridoru
Praha-Běchovice - Úvaly — dosud nerekonstruovaný úsek Praha-Běchovice - Úvaly trati 011, po které je provozována linka S1 a která přivádí do Prahy dálkovou dopravu od Brna a Ostravy, je mimo provoz. Při průjezdu rychlíku R 705 Galán (Praha hl.n – Luhačovice) došlo k poškození trolejového vedení. Osobní vlaky od Kolína jsou ukončeny v Úvalech s kyvadlovou autobusovou dopravou na metro linky B do stanice Černý most, dálkové vlaky jsou odkloněny po trati 231 přes Nymburk a Lysou nad Labem se zpožděním 30-60 minut. Mezi Masarykovým nádražím a Běchovicemi je veden kyvadlový vlak s autobusem do Úval. Plánovaný konec mimořádnosti je v poledne.
Další informace: Omezení provozu ČD, Babitron
Aktualizace v 10:26
Oprava trakčního vedení nad všemi třemi traťovými kolejemi je dokončena. Provoz vlaků dálkové dopravy je od 09:45 hod. veden již bez odklonu po plánované trati. Provoz regionální dopravy na úseku Praha Masarykovo nádraží - Praha-Běchovice - Úvaly a zpět bez náhradní autobusové dopravy byl obnoven.
Kralupy nad Vltavou — Nárůst silniční dopravy, omezená kapacita komunikací, zvýšená hlučnost, prašnost, možnost střetu s chodci… To jsou jen některé strasti dnešní doby, které vládne silniční doprava. Je tomu tak i v oblasti Kralup nad Vltavou, především v oblasti ulic v blízkosti Mostu T. G. Masaryka, sloužícího jak místní, tak i tranzitní dopravě v roli vnějšího obchvatu Prahy. Jako řešení této situace je navržena výstavba silničního okruhu samotných Kralup s novými mosty přes Vltavu a Turský potok. Toto kapacitní navýšení silniční sítě však pojme spíše tranzitní část dopravy, a tak je v reakci na původní záměr uvažováno i s novým městským průtahem. Řešení se tak ubírá konvenční cestou: nabídnout motoristům nové kapacity komunikací a formou obchvatů ulevit obyvatelům podél přetížených ulic. V současné době však chybí posouzení možných alternativ a efektivnějších kroků v organizaci osobní dopravy v návaznosti na plány rozvoje letiště ve Vodochodech. Proč tedy nezvážit a případně nevyužít spojení s železnicí?
Akualizováno 18:15 – Dnes ráno došlo v Táboře ke srážce nákladního vlaku s odstavenými osobními vozy. Nehoda se obešla bez zranění. Krátce po jedenácté hodině dopoledne také došlo při vjezdu do stanice Řevnice k vykolejení soupravy vlaku Os 9910 jedoucího z Prahy do Karlštejna. K vykolejení došlo na dobřichovickém zhlaví, kde se také konala výluka 2. traťové koleje z důvodu svařování na výhybkách. Tím došlo k úplnému přerušení provozu a vlaky musely být vedeny objízdnou trasou. Vlaky R 1247 a 1248 byly odkloněny přes Rudnou u Prahy.
Praha — Z důvodu výstavby části městského silničního okruhu na území Prahy 6 byla od 18. května zavedena výluka v úseku Praha Masarykovo nádraží – Dejvice. Zítra, tj. v pátek 31. července 2009, tato rozsáhlá výluka, která zasáhla do provozu vlaků na tratích 093, 120, 121 a 122, končí. Od soboty bude ukončen zesílený provoz přes Pražský Semmering, zrušena provizorní zastávka Gymnasijní a vlaky budou opět zajíždět na Masarykovo nádraží, kde je pohodlný přestup na tramvajové linky a metro. Vzhledem k některým nejasným okolnostem o konci výluky uvádíme pro upřesnění, jak budou vedeny některé vlaky v noci z pátku 31. července na sobotu 1. srpna 2009.
Stará Boleslav — Ve dnech 26.–28.9.2009 navštíví Českou republiku Jeho Svatost papež Benedikt XVI. Při svojí cestě navštíví postupně 3 česká města — Prahu, Brno a Starou Boleslav, přičemž v posledních dvou jmenovaných oslaví mši svatou. Pořadatelé staroboleslavské mše počítají s návštěvností kolem 100 tisíc lidí. Celé město bude proto uzavřeno pro osobní automobilovou dopravu a vzniknou záchytná parkoviště, odkud se poutníci snadno dostanou na místo slavnosti.
25.7.2009 - 0:13 - Požár lokomotivy v Černošicích zastavil dopravu
Černošice — Kromě počasí komplikují dopravu v Česku další mimořádnosti: pravděpodobně požár lokomotivy 749.244 na rychlíku 1254 z Prahy přes Písek do Českých Budějovic zcela zastavil provoz na trati 171 za Černošicemi. Nehoda zasáhla do již tak komplikovaného dne v úseku Řevnice - Beroun, kde se většinu dne jezdilo jednokolejně. Provoz za Dobřichovicemi byl obnoven po 21. hodině, od 22.00 je pak po obou traťových kolejích průjezdná i trasa Řevnice - Zadní Třebaň. Situace na celé síti SŽDC se průběžně stabilizuje.
Zdroj: zpravodaj ŽelPage
Praha - Aktualizováno 23:45 - Po čtvrtečních extrémních vedrech přišly do Středních Čech opět silné bouřky doprovázené přívalovým deštěm a silným větrem. Hned na několik tratí popadalo důsledkem toho větší množství stromů, bylo poškozeno trolejové vedení a došlo i k poruše zabezpečovacího zařízení. V průběhu večera a noci tedy lze očekávat velká zpoždění vlaků v postižených úsecích. Nyní vám přinášíme přehled aktuálních mimořádností, který bude během večera průběžně aktualizován. Čekáme také na zprávy od našich zpravodajů.
Praha — Nový školní rok přinese více nabídek pro žáky, kteří do školy jezdí vlakovými spoji Českých drah. Držitelé žákovských průkazů dostanou zdarma základní verzi In–karty/RailPlus s platností 3 roky, která jim poskytne řadu zvýhodnění i mimo jejich pravidelného dojíždění za vzděláním a zpřístupní jim výhody elektronické peněženky a slev v rámci programu ČD Bonus, jenž by měl být pro tuto skupinu zákazníků díky novým partnerům ještě atraktivnější. Žáci a studenti ve Středočeském kraji navíc jako první v republice budou mít možnost využívat zcela elektronickou pololetní traťovou jízdenku ve formě aplikace na In–kartě, která jim zjednoduší cestování a odstraní nutnost pořizovat papírové jízdní doklady. České dráhy se tímto krokem snaží seznámit žáky s výhodami, dostupnými pouze držitelům zákaznických In–karet/RailPlus, a zároveň je motivovat k využívání hromadné dopravy nejen pro cesty do školy, ale i ve volném čase.
Lužná u Rakovníka — O víkendu 4. a 5. července byla převezena parní lokomotiva 310.076 z Českých Budějovic do DHV (Depa historických vozidel) Lužná. Akce se uskutečnila z důvodu zachování lokomotivy pro muzejní účely, neboť v Českých Budějovicích je plánována revitalizace železniční stanice, před kterou byla lokomotiva několik desetiletí vystavena. Svůj podíl na rozhodnutí stroj přesunout má ale i zub času a nájezdy vandalů. "Kafemlejnek" zatím zůstane uložen v železničním muzeu v Lužné u Rakovníka, kde se nyní rozhodne, zda bude zprovozněn, či jen uveden do vystavovatelného stavu.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












