..: Aktualitások és cikkek - Německo :..

InnoTrans 2012 - Coradia Nordic, Siemens Vectron, foto: Juraj Kováč Berlín — Sto tisíc návštěvníků za šest dní, 2243 vystavovatelů, 104 světových premiér, 26 pavilonů… Dva roky nám rychle uběhly a opět je tady InnoTrans. Berlínské výstaviště hlásí rekordní počet účastníků a redakce technických periodik marně zkoušejí stihnout všechny termíny prezentací a propagačních akcí. Na základě zkušeností z předchozích návštěv i z letošních Czech Raildays jsme se proto rozhodli letošní návštěvu německé metropole natáhnout na několik dní – a dobře jsme udělali! Největší drážní veletrh světa totiž poprvé obsadil kompletně celou plochu Messe Berlin (180.000 m?) a pokoušet se ho pojmout za jeden den hraničí s čirým šílenstvím. Místo vyčerpávající megareportáže se proto na exponáty zaměříme v menších dávkách a tematicky, díky čemuž chceme podchytit i trochu víc kontextu, než lze obvykle vyčíst jen z prosté sbírky fotografií. Než ale začneme s novou chloubou varšavského metra z dílny Siemensu, několik málo postřehů z prosluněného výstaviště…

InnoTrans 2011, foto: Messe Berlin Berlín — Po dvou letech se berlínské veletržní prostory otevřely firmám a zájemcům o kolejovou techniku. Od úterý 18. do pátku 21. září probíhá na výstavišti Berlin Messe mezinárodní dopravní veletrh InnoTrans. Celkem se zde představuje více než 2.300 vystavovatelů dopravních a strojírenských firem z oblasti železničních vozidel a jejich komponentů, vozidel městské hromadné dopravy či konstrukce tunelů ze 43 zemí světa a probíhá tu světová premiéra více než 80 exponátů. Dominují budou přirozeně firmy německé, několik exkluzivních novinek z Polska a na veletrhu nechybí ani zástupci z České republiky.

Aktuální postřehy a fotografie z veletrhu můžete sledovat na našem profilu na Facebooku.

TRAXX AC, foto: Bombardier TransportationBerlín — Společnost Deutsche Bahn objednala u společnosti Bombardier Transportation dalších 32 lokomotiv určených pro regionální dopravu. Podle dostupných informaci zaplatí DB za nové stroje dohromady 108 milionů euro. Jde o lokomotivy osvědčené řady 146, které jsou primárně určeny právě pro regionální a meziregionální dopravu. Provozovány budou nejprve se stávajícími soupravami, ale v budoucnu rovněž s nově dodávanými patrovými vozy. Dodávky se rozběhnou od roku 2014.

ČD 844.001 - PESA LINK II před dodáním, foto: České dráhy Berlín — Polský výrobce kolejových vozidel, společnost Pesa Bydgoszcz, má našlápnuto k dalšímu úspěchu a připravuje několik novinek ve svém portfoliu. Tiskový mluvčí společnosti Michał Żurowski potvrdil polskému magazínu Rynek Kolejowy, že Pesa je před podepsáním jednoho z vůbec největších kontraktů celé své historie. Pravděpodobně na nadcházejícím mezinárodním dopravním veletrhu InnoTrans, který se koná koncem září v Berlíně, tak dojde k podepsání rámcové smlouvy s německými drahami Deutsche Bahn na dodávky motorových jednotek pro regionální dopravu. Typ souprav tiskoý mluvčí neupřesnil, dá se však předpokládat, že půjde o dodávky nejnovější generace motorových jednotek řady LINK. Přesný objem zakázky nebyl upřesněn, ale Michał Żurowski prozradil, že tato zakázka bude srovnatelná s dodávkou 186 tramvají pro Varšavu, v hodnotě v přepočtu zhruba 9 miliard korun. Jen pro představu, tato částka odpovídá více než 130 kusům souprav LINK II, které Pesa dodává Českým drahám.

IC 1981 Hamburg Altona - München Hbf., foto: Tomáš Kubovec(Aktualizováno 23.08.12 - 15:40) Praha — Souboj o přízeň Deutsche Bahn (DB), odehrávající se mezi Českými drahami (ČD) a RegioJetem (RJ), má další dějství. Ačkoliv si DB na konci dubna vybraly jako partnera pro provoz společné linky z Prahy do Hamburgu RegioJet, jenž - stejně jako České dráhy - deklaroval schopnost vyjet na této trase již v prosinci 2013, požádaly DB České dráhy o prodloužení spolupráce na této lince o další rok. Pokud by tedy DB uzavřely smlouvu o spolupráci s RegioJetem, nebylo by tak dříve, než od prosince následujícího roku 2014.

6.8.2012 - 6:00 - DB modernizují 773 vozů pro vlaky InterCity

Náhradní souprava, Apmz DB, foto: Georgo Berlín — Německé dráhy zahájily modernizaci celkem 773 vozů pro vlaky InterCity v hodnotě 250 mil. eur. Vozy obdrží zcela nový centrální zdroj energie, klimatizační jednotku, redesign interiéru, jehož součástí bude například dosazení sedaček Grammer ICE 3000, podobných těm které se nachází ve vozech Ampz146 Českých drah a do některých vozů Bpmz294 a Bpmz295 budou instalovány háky na kola, čimž bude zvýšen počet vozů s přepravou kol ze 129 na 163. Modernizace se bude týkat 86 vozů řady Avmz108, 41 vozů řad Apmz119 a Apmz127, 63 vozů řady ARkimbz266, 121 vozů řady Bvmsz186, 358 vozů řad Bpmz294, Bpmz295 a Bpmdz295, 72 řídících vozů řady Bpmbdzf a 34 Bimdzf, těm ovšem klimatizace nebude dosazena. Díky této generální opravě budou do roku 2013 z dálkové dopravy vyřazeny vozy řad Bimz264 a Bimz259, Bimdz267 a Bimdz268 a i poměrně zastaralá řada Bvmz111, které představují původní nerekonstruované Avmz z vlaků TEE přeznačené na druhou třídu. Modernizace budou probíhat do roku 2014 v dílnách DB v Neumünsteru, Kasselu a Norimberku. Úpravami neprojdou jídelní vozy řady WRmz134, které jimi prošly už před delší dobou. V počátku se objeví především na IC Hamburg - Stuttgart kde budou od jízdního řádu 2012/2013 pravidelně nasazovány. Fotografie jednoho z modernizovaných vozů zveřejnili fanoušci na diskusním fóru a také sledují čísla již upravených vozů, které můžete potkat na vlacích DB Bahn Fernverkehr. K modernizaci bude použito asi 46.000 nových sedadel, 42.000 m2 nového koberce a 27.000 m2 fólie s dekorem dřeva na obložení interiéru.

Zdroj: Deutsche Bahn, Drehscheibe Foren, ICE Treff

HKX1803 a stevardky - najděte hip hop šotouše, foto: Josef Petrák Hamburk/Kolín nad Rýnem — Německé firmy Hamburg-Köln-Express a Veolia-Transdev se v březnu tohoto roku dohodly na spolupráci v přípravě komerčních dálkových vlaků mezi Hamburkem a Kolínem nad Rýnem. HKX chce konkurovat IC a ICE dopravce DB Bahn třemi páry vlaků, které provozně zabezpečí Veolia, zatímco HKX zajistí posádky a prodej jízdenek. Jedná se o investiční projekt německé společnosti Locomore, americké investiční společnosti Railroad Development Corporation specializující se na drážní projekty a britského investičního poradce Michaela Schabase. Historie sahá do roku 2009. Minulé pondělí, 23. července, HKX zahájil provoz se zcela jinými soupravami, než které plánoval nasadit. DB si své služby považuje výše a upozorňuje, že čelí mnohem více konkurentům, než jen třem vlakům do Hamburku.

S-Bahn, Berlin Hbf., foto: Deutsche Bahn Berlín — Nejstarší systém integrované městské železnice na světě čekají revoluční změny. Berlínská městská rada totiž na svém červnovém zasedání schválila návrh sociálnědemokratického radního pro rozvoj Michaela Müllera, podle něhož bude stávající síť S-Bahnu nejpozději v roce 2017 rozdělena na tři samostatné organizační celky. Ty pak chce město nabídnout perspektivním dopravcům v tendrech, čímž prolomí dlouholetý monopol Deutsche Bahn. Od radikálního záměru, jenž vyvolal bouři i v řadách Müllerovy SPD, si vedení města slibuje především kvalitnější zajištění provozu a větší flexibilitu v důsledku konkurence. Rozhodnutí města už přivítali němečtí soukromí dopravci, kteří v případě úspěchu v soutěži mohou získat provozní koncesi až na 15 let, včetně finanční záruky za nákup nových vozidel.

Erfurter Bahn, foto: Erfurter Bahn Erfurt – Od neděle 10. června nastanou v železniční dopravě ve východním Durynsku výrazné změny. Dopravce Erfurter Bahn totiž pod obchodním názvem Elster-Saale-Bahn převezme od DB Regio osobní dopravu na neelektrizovaných tratích 550/555 Leipzig – Gera - Saalfeld, 561 Saalfeld - Erfurt, 557 Saalfeld - Blankenstein, 546 Gera – Zeulenroda - Hof, 565 Gera – Jena - Weimar, 559 Jena - Pößneck unt. Bf. a 579 Apolda – Weimar – Kranichfeld. Nový dopravce chce denně přepravit až 14.000 cestujících. Pro obsluhu těchto tratí je určeno celkem 37 nových motorových vozů RS1 RegioShuttle, které vyrábí Stadler Rail a jsou již známy také v Česku. Převzetí dopravy na výše vyjmenovaných tratích bude postupné, neboť Stadler zatím dodal pouze 13 vozů; za jeden vůz zaplatí zákazník 1,8 milionu eur.

30.5.2012 - 13:00 - Pozvánka na den otevřených dveří dopravce Vogtlandbahn

Desiro Vogtlandbahn, VT.018, Bad Brambach, 30. 9. 2007, foto: Miloš Neumark — Německý dopravce Vogtlandbahn, který provozuje i některé spoje v České republice (Liberec – Rybniště nebo Cheb – Marktredwitz), pořádá v sobotu 2. června 2012 od 10 do 15 hodin den otevřených dveří ve své centrále v Neumarku, nedaleko Chemnitz. Připravena je prohlídka provozního zázemí, projížďky na stanovišti strojvedoucího, zábavný program pro děti (skákací hrad a dětská železnice) a nejrůznější občerstvení včetně specialit z grilu.

Zdroj: www.vogtlandbahn.de

Talent 2, foto: Bombardier Transportation Berlín - Od pondělí 14. května začaly v pravidelném povozu v Braniborsku poprvé jezdit soupravy Talent 2, vyráběné společností Bombardier v jejím závodě v Hennigsdorfu. Ze začátku budou nasazeny na linku RB21 mezi Postupimí a Wustermarkem, poté rovněž na ostatní linky v regionu, které provozuje DB Regio. Kvůli technickým problémům se neustále odkládalo schválení a uvedení jednotek do pravidelného provozu. Ty jsou však dle sdělení dopravce již odstraněny.

27.4.2012 - 1:00 - RegioJet je preferovaný partner DB pro linku Praha - Hamburk

Vectron RegioJet, foto: ŽelPage Brno/Berlín — Německý koncern Deutsche Bahn ukončil jednání o lince Praha – Hamburg s Českými drahami. Podle sdělení DB budou o provozu vlaků EuroCity nadále vyjednávat pouze se soukromým železničním dopravcem RegioJet. „České dráhy předložily dobrou nabídku, ale my jsme se rozhodli dále pokračovat v jednání exkluzivně se Student Agency,“ uvedl tiskový mluvčí DB Heiner Spannuth. Jak potvrdil generální ředitel ČD Petr Žaluda, v nastalé situaci dráhy stopnuly snahu o akvizici souprav Siemens Viaggio Comfort z opce Rakouských spolkových drah, z nichž část byla uvažována právě na linku do Německa a druhá na linku do Vídně a Grazu. Finance z emitovaných dluhopisů plánují využít na vozidla do tendrů na vnitrostátní dálkovou dopravu. RegioJet podle všeho slaví zvolení preferovaným partnerem do dalšího jednání, nicméně kontrakt zatím nezískal. Zatím nebyly zveřejněny ani podrobnosti nabídky žlutého dopravce. Na základě nové smlouvy by se upravil provoz od prosince 2013.

Zdroj: DB, RegioJet, České dráhy

24.4.2012 - 11:00 - Označení S-Bahn mohou používat všichni dopravci

Logo S-Bahn Mnichov — Podle rozhodnutí patentového soudu mohou označení S-Bahn používat i jiní dopravci, než DB. DB měla totiž patent na označení i všechny služby s touto kategorií vlaků spojené. Soudní spor vyvolalo Lipsko, které napadlo jiný zajímavý fakt: Pokud totiž bylo označení S-Bahn použito jiným dopravcem, musel tento dopravce z titulu patentu od roku 2010 platit 0,4 centu za každý ujetý vlakokilometr. Toto ustanovení de facto odradilo všechny konkurenty DB na provozování vlaků v kategorii S-Bahn, která si tak zajistila monopol. Toto se nyní změní a na linkách S-Bahn tak budou v celém Německu k vidění i jiné soupravy než klasické červenobílé s logem DB.

Zdroj: N24

Vizualizace nové jednotky, foto: BOMBARDIER Hamburg/Berlin — Společnost Bombardier získala od DB Regio kontrakt na dodávku celkem 16 čtyřvozových poschoďových jednotek pro regionální dopravu, určených primárně pro tratě ve spolkové zemi Šlesvicko-Holštýnsko – konkrétně pro linky Hamburg - Kiel a Hamburg - Flensburg. Zakázka má celkovou hodnotu 160 milionů eur a je součástí rozsáhlé rámcové smlouvy s DB AG, během níž bude dodáno rovněž 135 patrových vozů pro vlaky InterCity a celkem 21 vozů (z toho tři trakční) pro regionální dopravu. DB Regio začátkem února získala 13letý kontrakt na uvedené linky v tendru, kde zvítězila nad dopravci Nordbahn a Nord-Ostsee-Bahn. Kromě toho se mělo na konci března rozhodnout i o částečně souběžných linkách Hamburg – Itzehoe a Hamburg – Wrist.

pohled do sálu, foto: stoupa Berlín – Kalendář je natočen na měsíc březen, aktuálně je jeho čtvrtý den. Nedělní pohoda sice nabádá k lenošení, ale u toho dneska nezůstane. Pohled na letáček, co jsem si přinesl z vláčkového krámku pana Schrödera napovídá, že se bude dít cosi poutavého. Venku odtál sníh, slunce ozářilo parky i paneláky vůkol Alexanderplatzu. Takže věku přiměřeným tempem vstát, omýt, oholit. Sakra, ty ponožky, to je dřina! Omýt a nasadit zuby a hurá vpřed na "úbán" pětku. Protože v prvním patře novodové budovy nádraží Berlin–Lichtenberg si dali dostaveníčko modeláři. Pod záštitou klubu MEC Oranienburg 1964 e. V, se po dva víkendy konala výstava klubových kolejišť. Předkládám malou ochutnávku z toho, co bylo k vidění.

Régebbi hírek
« Újabb hírek | 1 ... 6 7 8 9 10 ... 40 | Régebbi hírek »    
ŽelPage - az elektronikus vasutas magazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Bejelentkezésopen/close
 
 
  
 
Elfelejtett jelszó   
Regisztráció   
:. Vonatkésés Csehországopen/close
Vonatkésés Csehország
 
:. Keresésopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info fotósok számáraopen/close
Fotózási feltételek
Csehországban

Nap
kel: 07:59
nyugszik: 16:04