Praha — V březnu tohoto roku jsem Vám přinesl článek, ve kterém jsem se snažil popsat, jak probíhají vcelku netypické transporty souprav metra mezi Prahou a Plzní. V následné diskuzi pak padlo několik dotazů, kdy se další z nich uskuteční, aby byla možnost si případně pořídit dokumentační fotografii této zajímavé přepravy. Vzhledem k tomu, že jsem měl tento týden možnost nahlédnout do plánu prací, ve kterých byly víkendové noční přetahy mezi depy v Hostivaři, Kačerově a na Zličíně, vznesl jsem dotaz a bylo mi opravdu potvrzeno, tuto sobotu 20. června se uskuteční přeprava soupravy metra z Plzně do Prahy a zpět.
Benešovsko – Nepřízeň počasí a špatné povětrnostní podmínky daly před několika hodinami za příčinu razantnímu omezení ve vlakové dopravě na Benešovsku, způsobené především pádem stromů přes trolejové vedení. Nejvíce postiženým úsekem je trať 220 mezi Ješeticemi a Bystřicí u Benešova, kde byla nasazena náhradní autobusová doprava. Problémy postihly i techniku; mezi stanicemi Říčany a Senohraby na trati 221 došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení. Řada vlaků tak byla v obou případech nahrazena autobusy. Po pádu stromu na trať je omezen provoz i na trati 024 v úseku Lichkov - Těchonín, i zde byly nasazeny autobusy.
7.6.2009 - 9:50 - Fotosoutěž s Flügeradtouristik II/2009 - nominace
Praha - Podmračená, počasím bohužel nepřející sobota 6. června, kdy se z Drážďan do Prahy vydal zvláštní vlak společnosti Flügeradtouristik, je za námi a nás teď čeká nominace fotografií do již tradiční soutěže. Vkládat je do systému můžete do půlnoci z pátku 19. na sobotu 20. června 2009, podmínka je jediná: fotografie musí souviset s jízdou zvláštního parního vlaku vedeného lokomotivami 52.8079 a 475.179 z Prahy do Drážďan a zpět. Po ukončení nominací dostanou prostor čtenáři a návštěvníci Želpage, kteří vyberou pětici finalistů. Z této pětice pak bude vylosován výherce, jenž se na podzim vydá s volnou jízdenkou od organizátora na jízdu do Kutné Hory.
Praha — Jaro se pomalu chýlí ke konci a nám se přiblížila letošní druhá soutěž s naším partnerem, saským organizátorem zvláštních vlaků Flügeradtouristik. Oproti minulé soutěži, kdy zvláštní vlak brázdil malebné severočeské neelektrifikované tratě, se tentokrát vydá pod názvem Elbe–Moldau Express po 1. koridoru z Drážďan do Prahy. Stejně, jako v předchozích fotosoutěžích, bude po jízdě vlaku možné po dobu čtrnácti dnů vkládat do systému soutěžní snímky, z nichž vyberou čtenáři Želpage během stejného časového období pětici finalistů. Z této pětice pak bude vylosován výherce, jenž se na podzim vydá s volnou jízdenkou od organizátora, na jízdu do Kutné Hory.
Česko - Bouřky a silná vichřice v průběhu včerejšího dne výrazně zkomplikovaly železniční provoz na několika místech ČR. Největší mimořádností byla nehoda rychlíku u Černošic a následné uzavření tratě 171 na čtyři hodiny. V dalších úsecích přerušily dopravu spadlé větve, sesuvy půdy a výpadky elektrického napájení. Od 17. hodiny postupně probíhalo obnovování provozu, jak se vichřice přesouvala směrem na východ. Na většině postižených míst byla zavedena náhradní autobusová doprava, přestože počet dostupných vozidel nedokázal zvýšenou páteční frekvenci pojmout. Aktuální stav zpoždění lze sledovat na Babitronu, informace pro cestující poskytuje i web ČD.
Aktualizováno 23.5. 12:21 - Dle zástupců ČD by měly být v tuto dobu již průjezdné všechny tratě, které postihly během včerejšího dne a noci mimořádnosti. Na některých místech je však zaveden pouze jednokolejný provoz v režii motorové trakce.
Praha - Již v pondělí začne komplikovaná výluka trati 120 v úseku Masarykovo nádraží – Dejvice s výrazným omezením železničního provozu. Během trvání dopravního omezení, rozděleného na dvě etapy, bude platit výlukový jízdní řád a některé vlaky budou jezdit odklonovými trasami. Přímo ve stanici Praha-Dejvice budou zrušena obě stavědla, a zároveň nedaleko stanice metra A Dejvická vznikne nová provizorní zastávka Gymnasijní, kde budou ve druhé etapě výluky končit vlaky ze směru Kladno. České dráhy ve spolupráci s Dopravním podnikem a společností ROPID vydal řadu materiálů a informačních letáků, kterými by se cestující měli řídit.
Sezóna nejrůznějších nostalgických jízd se nám zdárně rozbíhá a po vydařeném prvním májovém víkendu přichází druhý, podobně jako ten uplynulý plný nepřeberných možností na nostalgické a fotografické akce. Tři volné dny jsou tak skvělou příležitostí vyrazit ven a nadýchat se čerstvého voňavého vzduchu jarní přírody a ještě voňavějšího (alespoň pro některé) kouře parních lokomotiv.
Praha a Středočeský kraj - Delší dobu diskutovaná rekonstrukce železniční tratě 231 z Prahy-Vysočan do Lysé nad Labem je nyní ve fázi přípravné dokumentace, kterou zpracovává inženýrská firma SUDOP Praha a.s. a dle předpokladů naváže na realizovanou stavbu Nového spojení v Praze, která se již postupně dokončuje. Zamýšlená stavba s názvem „Optimalizace trati Lysá nad Labem – Praha-Vysočany“ je v souladu se záměry a plány železničního uzlu Praha a Středočeského kraje.
Velký Osek – Další železniční stanice, která se brzy promění z "místa duchů" v moderní součást měststké infrastruktury, bude nádraží ve Velkém Oseku na Kolínsku. Spojení tratí 231 a 020 se stane terminálem autobusové i vlakové dopravy, hotelem, úschovnou kol, parkovištěm a informačním centrem. Chybět nebude ani podchod.
Řež - V neděli 22.3. kolem třetí hodiny ranní najel nákladní vlak z Berouna do Hněvic do osobního automobilu Volkswagen Golf v blízkosti zastávky Řež (trať 091) a asi 250 metrů jej hrnul před sebou, než se mu podařilo zastavit. Lokomotiva 130.019 vzápětí vzplála, strojvůdci se nepodařilo oheň zvládnout a kabina vyhořela. Na železničním svršku a vozdidlech vznikla škoda 4,5 miliónu korun, zničený osobní automobil měl zůstatkovou hodnotu 50 tisíc. Zajímavé na celém případu je, jak se automobil na koleje dostal. K místu nehody totiž nevede žádná silnice ani příjezdová cesta.
Beroun - Projekt Optimalizace trati Beroun – Zbiroh, který je součástí západní větve III. tranzitního železničního koridoru a zároveň evropského železničního koridoru Paříž – Frankfurt nad M. - Cheb – Plzeň – Praha – Ostrava – Žilina – Košice – Lvov, byl zahájen přípravnými pracemi již minulý rok v říjnu. Přestavba úseku, která namátkou zahrnuje i rekonstrukci dvou stanic a čtyř zastávek, v nichž budou vybudovány moderní budovy či bezbariérová nástupiště, by měla být dokončena v červenci roku 2011. Optimalizace má za cíl úpravu tratě a železničních stanic na maximální rychlost 120—130 km/hod pro klasické vlakové soupravy a až 150—160 km/hod pro soupravy s naklápěcí technikou. Investorem stavby za zhruba 4,5 miliardy korun je Správa železniční dopravní cesty a České dráhy.
Rakovnicko a Berounsko - Nechte se pozvat na výletní jízdu historickým motorovým vlakem do oblasti Křivoklátska. Protože loňská jízda výletního vlaku Český kras se vcelku vydařila, pořádám v neděli 14.6., opět s mediální podporou ŽelPage, obdobnou akci. Znovu nabízím vyhlídkovou jízdu motorovou soupravou s bufetem, fotozastávky, výjezd po vlečce na Čertovy schody a možnost lehké turistiky. Novinkou bude svezení historickými autobusy a první veřejné projetí vlečky šamotky v Lužné. Tentokrát se na Vás těší motorový vůz řady M 286.1 a přívěsný vůz řady Balm.
Benešovsko - Smolný měsíc na železnici. Tak by se dal nazvat letošní březen. Po nehodě v Praze Vršovicích, anonymním nahlášení bomby v osobním vlaku do Berouna a včerejším požáru na Výh. Praha-Vyšehrad se na seznam mimořádností před 14. hodinou zapsalo vykolejení podvozku vozu vezoucího kolejové pole, společnosti GJW, nedaleko Bystřice u Benešova na trati 220. V Benešově byl mimořádně ukončen vlak R 639 do Českých Budějovic, k němuž se připojil i R 641, který provedl obrat a pod číslem R 644 odjel zpět do Prahy. Nedaleko, v Bystřici u Benešova taktéž svou jízdu ukončil další spoj, R 642, který přešel na vlak R 641.
Aktuálně 11:24 - Během včerejší noci byl již plně obnoven provoz přes stanici Praha Vršovice, všechny dálkové i regionální spoje jezdí po svých trasách. Po požáru na výhybně Praha Vyšehrad byl během noci umožněn částečný, jednokolejný provoz. Mezi Smíchovem a Hlavním nádražím (Vršovicemi) bylo zavedeno telefonické dorozumívání, propustnost tratě je tak stále omezena a platí nadále řada omezení, především v dálkové dopravě.
Každý z nás jistě alespoň jednou za život využil, nebo využije k cestování po Praze jednu z linek pražského metra. Na všech třech trasách ještě před pár lety jezdily soupravy typu 81-71 ruské výroby, než se i zde pomalu začalo s obměnou vozového parku. Na lince C je nahradily vozy Siemens typu M1 a na trase A rekonstruované vozy ze závodu ŠT Plzeň typu 81-71M. V současné době pomalu vrcholí i obměna vozového parku na trase B, kde budou rovněž nasazeny rekonstruované vozy typu 81-71M. Málokdo z nás ale postřehl, že celá tato akce týkající se modernizovaných vozů metra byla, je a ještě krátkou dobu bude úzce spjata s železnicí jako takovou.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












