30.1.2012 - 7:00 - Nabídne Siemens Deutsche Bahn jeden kompletní ICE 3 zdarma?
Berlín/Mnichov — Dle smlouvy měl Siemens dodat do konce roku 2011 Deutsche Bahn AG (DB) 16 nových jednotek ICE 3 nejnovější generace v hodnotě cca 500 milionů eur. Pro blíže nespecifikované technické problémy se však dodávka uskuteční až koncem roku 2012. DB nové soupravy nutně potřebuje, protože nemá dostatek rezervních a po kritice minulých období musí jednotky důsledněji přistavovat k prohlídkám a údržbě. Jako formu smluvního odškodnění projednává nejvyšší vedení DB a Siemense dodání další úplné soupravy ICE 3 zdarma. Takové plnění odpovídá alternativní smluvní pokutě 30 milionů eur. Mluvčí DB i společnosti Siemens probíhající jednání v tomto smyslu potvrdili, možný výsledek ale dosud nekomentovali.
Zdroje: ARDtext, Bild am Sonntag, Welt
Berlín — Platy manažerů jsou záležitost, která většinou vyvolá zájem alespoň části veřejnosti. U Českých drah se oficiálně nikde nedozvíte celkové roční odměny nejvyššího vedení, nenajdete je ani ve výroční zprávě. Pouze když uniknou některé informace, může se veřejnost divit, jak vysoký je plat ombudsmana a jeho odstupné, jak vysoký je základní plat předsedy představenstva, jaké je jeho dostupné v případě ukončení jeho smlouvy a celkový výčet benefitů možná ještě nebyl ani nikde uveden. Na západ od našich hranic se tyto údaje dají dohledat ve výročních zprávách. Takže je možno si najít, že předseda představenstva měl v roce 2010 příjem téměř 3 miliony eur, tři ředitelé koncernu Deutsche Bahn (DB) (pro personalistiku, dopravu a logistiku, a soukromí, právní a firemní bezpečnost) pak téměř 2 milióny eur každý. Pro srovnání: Frank Appel, ředitel Deutsche Post si vydělal 3,954 milionů eur, odměna Petera Löschnera, ředitele Siemensu, byla 8,982 milionů eur a šéf VW Martin Winterkorn si vydělal 9,3 milionu eur. Jenže u Deutsche Bahn by to do budoucna mělo být jinak.
24.1.2012 - 22:00 - PIKO jede, Siemens brzdí
Sonnenberg/Mnichov — Známý výrobce modelových železnic PIKO ze Sonnebergu zvýšil meziročně 2010 - 2011 obrat o 17 procent. Dosáhl tak nejlepšího výsledku za 19 let od privatizace. Je to potěšitelné i proto, že jde o jednu z nemnoha úspěšných firem z tzv. nových spolkových zemí, firmu, s jejímiž výrobky nejeden z nás doslova vyrůstal a někteří již i stárnou. Zprávu uvedla dnes, 24. ledna 2012 regionální média ve spolkové zemi Thüringen, jakož i veřejnoprávní televize MDR. Přesně v opačné pozici se nachází jeden z největších německých koncernů - Siemens. Jeho výsledky jsou často brány jako "barometr" německého trhu, ale za poslední období nedokázal splnit ani ty nejpesimističtější odhady, s nimiž trh počítal. Zisk 1,6 miliardy eur za první čtvrtletí fiskálního roku je meziroční propad o 23 procent.
Zdroje: ČTK/Finanční noviny, PIKO
16.12.2011 - 17:00 - PESA dodá 12 jednotek LINK pro německý Regentalbahn
Bydgoszcz — Polská společnost PESA Bydgoszcz získala druhý kontrakt na svou novou řadu motorových vozů a jednotek LINK. Po 31 soupravách LINK II pro České dráhy vyhrála soutěž na dodávku 12 dvoudílných jednotek LINK II pro německého dopravce Regentalbahn patřící do italsko-německé skupiny Netinera Deutschalnd vlastněné Italskými státními drahami (FS). Regentalbahn bude jednotky nasazovat od prosince 2014 na trase Regensburg - Marktredwitz - Schirnding vysoutěžené v rámci tendru o regionální vlaky východní Bavorsko, na které oficiálně nahradí dopravce DB Regio, kterému však provoz smluvně zajišťovala. Smlouva na dodávku těchto souprav má být podepsána 20. prosince v Mnichově. Celková cena dodávky je při současném kurzu zhruba 790 milionů korun, tedy necelých 66 milionů korun za soupravu.
Zdroj: Rynek Kolejowy, NETINERA Deutschland, Länderbahn
22.9.2011 - 18:00 - DB vybírá partnera pro linku Praha - Hamburk, možnosti jsou dvě
Berlín/Brno — Německý koncern Deutsche Bahn potvrdil, že hledá partnera pro provoz vlaků EuroCity mezi Prahou, Berlínem a Hamburkem. V současnosti jím je dopravce České dráhy. Ty také počítají s tím, že na linku nasadí poptávané jednotky Siemens Viaggio Comfort. Spolupráci zatím nemají jistou – Německé dráhy vybírají z více nabídek. Již dřívě pro deník E15 dementovaly, že DB má s ČD podepsané memorandum pro nasazení nových souprav na EC-linku do Hamburku. Dnes jsou ještě konkrétnější: "Kromě Českých drah jednáme také se společností RegioJet a obě nabídky jsou velmi zajímavé," vysvětluje pro magazín ŽelPage aktuální stav Stefan Tontsch z koncernu DB. Ve hře tak jsou nejen "modré railjety", ale i žluté vozy z vagonky Astra Arad či možný pronájem vozové garnitury RegioJetu. DB ale detaily nechává stranou a bude s oběma partnery do konce roku o možnostech jednat.
Zdroj: DB Konzern, E15
16.6.2011 - 7:00 - Německé dráhy se bojí o ztrátu cestujících na dálkových trasách
Berlín — Nejpozději v prosinci tohoto roku by měly dostat autobusy na dálkových linkách v Německu zelenou. Začnou tak konkurovat největšímu německému železničnímu dopravci Deutsche Bahn (DB). Záležet nyní bude na rozhodnutí německé vlády. Pokud se tak stane, cestující bude mít v roce 2012 na výběr, zda z Berlína do Mnichova pojede autobusem nebo vlakem. Německé dráhy upozorňují, že v této souvislosti může, ale nemusí dojít ke zrušení některých spojů. ICE by tak nemusely zajíždět například do měst jako je Lipsko či Erfurt. Obchodní ředitel sdružení soukromých železničních dopravců Mofair, Engelbert Recker, je ale přesvědčen, že liberalizace dálkové dopravy v Německu bude pro Němce výhodná. Poukazuje na to, že ne všichni si mohou jízdné dovolit a pro takové cestující by byl autobus cenově příznivější alternativou. Německé dráhy by to navíc mělo motivovat k investicím do modernizace sítě.
Zdroje: Frankfurter Rundschau, RP ONLINE
Cheb — Ve dnech 20. – 22. května tohoto roku proběhnou v Chebu historické slavnosti u příležitosti oslav 950. výročí první písemné zmínky o městě Chebu. Kromě rozsáhlých oslav s bohatým programem budou při této příležitosti v sobotu 21. května vypraveny celkem čtyři zvláštní vlaky, jejichž cílem bude právě historické město Cheb. Zvláštní vlaky v rámci hvězdicových jízd systému EgroNet budou tažené parními lokomotivami a přijedou z několika směrů, ze saských měst Zwickau a Gera, bavorského Neuenmarktu a českých Karlových Varů. Kromě setkání na chebském nádraží budou všechny čtyři parní lokomotivy pózovat na chebském viaduktu, který patří mezi nejdelší železniční mosty u nás.
30.1.2011 - 10:00 - Vážná nehoda u německého Magdeburgu
Oschersleben — Velmi vážná nehoda osobního a nákladního vlaku si pravděpodobně vyžádala 10 obětí. V blízkosti obce Oschersleben ve spolkové zemi Sasko–Anhaltsko se v sobotu v 22.24 čelně srazil osobní vlak Harz–Elbe–Express (HEX) dopravce Veolia Verkehr na cestě z Magdeburgu do Halberstadtu s nákladním vlakem. Více než stovka záchranářů se podílí na záchranných pracích. Podle policejních zdrojů bylo vedle osmi mrtvých, včetně strojvedoucího a průvodčího osobního vlaku, zraněno dalších nejméně 40 osob. Přesná příčina nehody se zatím vyšetřuje, podle svědků byly velmi špatné viditelnostní podmínky a silná mlha. Na jednokolejné traťi Magdeburg – Halberstadt je přerušen provoz a dopravu zajišťují náhradní autobusy.
Zdroj: Spiegel Online, ARD Tagesschau
Berlín — Německé dráhy (DB Bahn) donedávna hledaly řešení pro náhradu stárnoucích vagonů na vlacích InterCity. V době, kdy standardem německé dálkové dopravy jsou jednotky ICE čtyř verzí, jsou vozy IC tím starším a méně komfortním, co v dálkové dopravě můžete potkat. Ještě počátkem roku 2010 byl hledaným řešením koncept ICx, tedy ucelených souprav s provozní rychlostí až 250 km/h. Preferovaný Siemens zatím kontrakt na ICx nezískává a začátkem tohoto roku podepisuje DB kontrakt se společností Bombardier. Namísto ucelených jednotek přichází netrakční soupravy a konvenční lokomotivy TRAXX. Také rychlost překvapí – namísto ambiciózních 250 km/h budou patrové soupravy provozovány rychlostí 160 km/h. První z 27 vratných souprav budou nasazeny v dálkové dopravě koncem roku 2013.
Berlín — Jízdenka zakoupená přes Facebook? U Deutsche Bahn není problém. Nová nabídka Deutsche Bahn nabízí zakoupení jízdenky odkudkoliv kamkoliv za 25 eur (tedy přibližně 600 korun) včetně jízdy vlakem ICE. Jízdenka je platná pouze v druhé vozové třídě; její jedinou nevýhodou je nutnost registrace na sociální síti Facebook. Jedná se o časově limitovanou nabídku (rovněž některé relace mohou být již obsazeny). Nákup této jízdenky je možný od 25. října až do 7. listopadu. Jízdenku je možno objednat pro jízdu od 1. listopadu do 15. prosince. Vzhledem k tomu, že od 12. prosince bude ale platit nový jízdní řád, je nákup jízdenek pro dobu mezi 12. až 15. prosincem povolen až od 2. listopadu.
25.10.2010 - 20:30 - Stávka železničářů v Německu možná naruší provoz vlaků z/do ČR
Berlín — V úterý 26. října 2010 uspořádají němečtí železničáři výstražnou stávku. Důvodem jsou dlouhodobé spory mezi dopravcem a odbory ve věci stanovení tarifních tříd pro platy železničních zaměstnanců. I přes naléhání ze strany Deutsche Bahn (DB), které odborům několikrát nabízely kompromisní řešení, avizovaly dvě největší profesní odborové organizace zastavení provozu, které by se mělo projevit zejména v ranních hodinách. To se pochopitelně odrazí i na vedení mezinárodních spojů. České dráhy proto počítají s možností, že se stávka výrazněji dotkne i vlaků jedoucích mezi Českou republikou a Německem. Z německé strany zatím nejsou známy žádné podrobnější oficiální informace, konkrétní provozní situaci v Česku proto v současnosti nelze odhadovat. Oba národní dopravci proto apelují na všechny cestující, aby se před jízdou dostatečně informovali o případných komplikacích v provozu v důsledku stávky.
Zdroj: České dráhy, Deutsche Bahn
Stuttgart — O projektu Stuttgart 21 se v České republice média zmiňují víceméně pouze v souvislosti s protesty, které stavba vyvolává v části obyvatel hlavního města Bádenska–Würtenberska, Stuttgartu. Všeobecně známá fakta jsou, že stavba bude součástí projektu č. 17 z Paříže do Bratislavy/Budapešti transevropské sítě TEN–T a mezi částí obyvatel Stuttgartu vzbuzuje poměrně velkou dávku nevole. V pátek 1. října 2010 jsem na hlavním nádraží v Heidelbergu dostal do ruky papír, ve kterém bylo poukazováno na brutalitu policejní razie proti protestujícím proti projektu Stuttgart 21. Jak to tedy je, co projekt v případě výstavby obyvatelům dotčeného území přinese a v čem je naopak poškodí?
Berlín — V německé metropoli probíhá největší světový veletrh železniční techniky. Kromě více než dvaceti výstavních pavilonů je k vidění 121 kolejových vozidel, od osobních vozů přes vysokorychlostní jednotky až po pracovní mechanismy. Než postupně zpracujeme jednotlivé novinky ze světa železniční techniky a služeb, podívejme se nejprve na vozidla, jejichž osud dlouhodobě sledujeme.
29.8.2010 - 16:00 - ČD a RDS bus lákají do česko-německého příhraničí novou nabídkou
Praha — Cestování do česko–německého příhraničí dostává novou podobu. Nyní totiž můžete využít časově omezené nabídky Českých drah a společnosti RDS bus, která spočívá ve vzájemném uznávání jízdních dokladů a umožní tak kombinovat železniční a autobusovou dopravu. Zakoupíte–li si jízdenku REGIONet Plzeňský nebo REGIONet Plzeňský + DB, můžete bez dalšího doplatku využít autobusové linky číslo 000255 na trase Hamry – Nýrsko – Rittsteig – Lam – Arrach – Arnbruck. Naopak České dráhy budou ve druhé vozové třídě všech vlakových spojů v traťovém úseku Železná Ruda–Alžbětín – Nýrsko a zpět uznávat Šumava Tiket autobusového dopravce RDS bus. Ačkoliv ČD ve své tiskové zprávě uvedly, že nabídky lze využít i při zakoupení síťové jízdenky SoNe+, není tomu tak. Zmíněná autobusová linka je totiž v provozu pouze v pracovní dny, což vylučuje platnost této jízdenky. Nabídka platí od 25. srpna do 31. října tohoto roku.
Zdroj: České dráhy
17.8.2010 - 18:32 - Vlak srazil popelářský vůz
Lambrecht — Vysokorychlostní elektrická jednotka ICE3 patřící Deutsche Bahn se dne 17. srpna 2010 v dopoledních hodinách (přibližně v 10.15) srazila v traťovém úseku Neustadt an der Weinstraße – Lambrecht s popelářským vozem, který sjel z přilehlé silnice po mokrém svahu do kolejiště. Strojvedoucímu se podařilo následky nehody zmírnit použitím rychlobrzdy. V daném úseku je maximální povolená rychlost 90 km/h. Při střetu došlo k vykolejení prvních dvou vozů jednotky. Řidič popelářského vozu byl vážně zraněn a přepraven vrtulníkem do nemocnice. Ve vlaku cestovalo 320 cestujících, z nichž se 12 lehce zranilo a spolu s nimi také 2 zaměstnanci DB. Několik vozů je poškozeno, na jejich bočnici je po celé délce přibližně 20 centimetrů široká rýha. Vlak InterCityExpress jel po trati Mannheim - Saarbrücken a směřoval z Frankfurtu nad Mohanem do Paříže; aktuálně jsou další vlaky ICE odkláněny přes Štrasburk, ostatní jsou nahrazeny autobusy.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












