Česko, 16.1. 2008 - Nejrychlejší sériově vyráběná lokomotiva světa, Siemens Taurus, prošla zkouškami Drážního úřadu a obdržela doklad o schválení typu, povolující provoz na našem území. Rozhodnutí úřadu navazuje na předběžné povolení k provozu, udělené na omezenou dobu. Pro mnohé mezinárodní vlakové spoje tak ubudou problémy s časově náročným přepřahem v předávacích stanicích. Vybrané vlaky budou moci bez výměny lokomotivy zajet dál do našeho vnitrozemí, což doposud zatím nebylo možné, čímž se urychlí doprava na některých mezistátních osobních i nákladních spojích.
Brno - Po ostrém dopisu, ve kterém České dráhy vyhrožovaly minulý týden Jihomoravskému kraji, že zruší 6 tratí na jižní Moravě kvůli nepodepsané smlouvě o spolupráci, se zástupci obou stran sešli u jednoho stolu. Jednání sice musí pokračovat příští týden, protože zástupci kraje si vyžádali podrobné materiály, jedno je už ale po včerejší usmiřovací schůzce jasné. „Žádné vlakové spoje se rušit nebudou,“ sděluje jihomoravský hejtman Stanislav Juránek.
Brno - V posledních týdnech se na ŽelPage několikrát psalo o problematice regionální železniční dopravy, jejím financování a sankcích, ke kterým přistoupily kraje jako objednavatelé tohoto druhu dopravy. Zatímco s většinou krajů se České dráhy již dohodly, jednání o nové smlouvě na rok 2008 v Jihomoravském kraji probíhá právě v těchto dnech. České dráhy požadují o 57 mil. Kč více, než v roce 2007. Kraj je však připraven dát jen 7 mil. navíc. Dráhy ovšem minulý týden do probíhajícího jednání vstoupily s ultimativním návrhem: Buď se do středy 16.1.2008 dohodneme a podepíšeme smlouvu, anebo od 3.3.2008 zastavíme provoz, příp. zrušíme spoje na šesti regionálních tratích.
Brno - Brněnští policisté podnikli v noci na úterý razii na lidi bez střechy nad hlavou, kteří našli útočiště v odstavených vagonech. Prázdné vagony nedaleko brněnského hlavního nádraží, čekající na ranní výjezd do nejrůznějších částí České republiky, se v zimním období stávají příjemnou skrýší pro bezdomovce. Policisté a kriminalisté z oddělení železniční policie si na ně v noci došlápli a prošli odstavné nádraží. Nachytali asi 15 lidí bez střechy nad hlavou a trvalého bydliště. Podle odhadů policie však přespává ve vagonech mnohem více lidí. Většina z nich se živí sběrem železa, kterého je ve vagonech dostatek.
Praha - Po rakouských kolejích se bude již za několik týdnů prohánět šestnáct zemí. Tedy, alespoň lokomotiv je reprezentujících. V Rakousku se totiž na přelomu jara a léta uskuteční mistrovství Evropy ve fotbale, a tak tamní spolkové dráhy ÖBB přidělí každé účastnické zemi jednu lokomotivu a natřou ji do národních barev příslušného státu. Do jara proto bude jezdit s národním nátěrem hned šestnáct lokomotiv řad 1016, 1116 a 1216, doplní je další stroje propagující ME jako takové. Česká lokomotiva bude mít podle informací ŽelPage premiéru 6. února.
Brno - Jihomoravský kraj se stal dalším objednavatelem regionální vlakové dopravy, který přistoupil k finančním sankcím vůči Českým drahám. Kraj dopravci vyměřil pokutu ve výši téměř sto tisíc korun za nedodržování jízdního řádu v závěru loňského roku. Podle hejtmana Stanislava Juránka bylo důvodem zpoždění regionálních spojů. „Bylo to na základě platné smlouvy, kterou s drahami máme, takže věřím, že vše bez problémů uhradí. Zádrhel se může stát, došlo ale k pochybení a velkému zpoždění a cestující nestíhali další spoje,“ uvedl hejtman.
Objekty s protipěchotní výzbrojí našeho předválečného lehkého opevnění se vyznačují jednoduchou a poměrně přísnou typizací. Počet typů je omezen pouze na základních pět, označených písmeny A až E, které se liší počtem a umístěním kulometných střílen. U každého typu bylo možné využít ještě několik stavebních variant, spočívajících v úhlu svíraném střílnami, síle stěn a svahovém sešikmení nebo lomení. Takto nastavený systém výrazně šetřil prostředky a zároveň byl schopen téměř stoprocentně pokrýt taktické palebné požadavky závislé na aktuální konfiguraci terénu. Píši téměř stoprocentně, neboť ředitelství opevňovacích prací výjimky, které byly většinou nákladnější, nerado povolovalo. Na jižní Moravě se vyskytuje hned několik objektů lehkého opevnění, jejichž atypičnost nebo zajímavost vznikla díky vestavbě nebo přístavbě ke starším železničním stavbám. Za jednou takovouto technicko-historickou zajímavostí vyrazíme i na nedaleké západní Slovensko.
Brno - Jihomoravský kraj podle všeho ztrácí trpělivost s ČD a bude je trestat pokutami. Výluková činnost a neúměrná zpoždění totiž během listopadu a prosince způsobila četná nedodržení jízdního řádu, a tak kraj požaduje dodatek ke smlouvě o zajišťování regionální dopravní obslužnosti na železnici. Ten by razantně zvýšil pokuty za nedodržení jízdního řádu, které by kraj mohl dopravci udělit. Na podzim tak již učinil Olomoucký kraj, jenž po drahách požaduje pokutu ve výši 5,5 milionu korun. Podobně se chce nyní zachovat i kraj středočeský. Generální ředitel drah Josef Bazala již podle vlastních slov v souvislosti s tímto případem vyvodil osobní odpovědnost v rámci managementu ČD.
22.12.2007 - 7:00 - Akviziční sleva je zpět
Praha - Od 1. ledna 2008 opět vstoupí v platnost akviziční sleva, a to v relacích Praha - Brno a Praha - Chomutov. Jízdenky bude možno zakoupit jen v předprodeji v osobních pokladnách, a to od dvou měsíců až do jednoho dne před plánovaným odjezdem, respektive do půlnoci dne před cestou. V den odjezdu již nebude možné jízdenku s akviziční slevou zakoupit. Platnost je omezena jen na přímé vlaky. Cena zlevněné jízdenky pro jednu cestu z nebo do Brna bude činit 175 Kč, do Chomutova pak 125 Kč.
Břeclav - V současné době panuje na břeclavském osobním nádraží, které je i významným pohraničním bodem a železničním uzlem, velká stavební činnost. Aktuálně probíhá první stavební etapa, která přinese především zlepšení podmínek pro cestující. V navazující druhé fázi pak bude zapojeno nové zabezpečovací zařízení. V dohledné době zde přibudou dvě nová nástupiště a ta stávající budou modernizována. Probíhá také rekonstrukce podchodu a dobudování výtahů pro imobilní cestující. V plánu je dále instalace nového informačního systému, osvětlení a nové zastřešení nástupišť. Modernizace se ovšem nedotkne pouze železniční stanice, ale také pětikolejného mostu, přes který směřují vlaky do Znojma, Rakouska a na Slovensko.
Znojmo - Po dokončení elektrifikace traťového úseku Retz-Šatov v prosinci loňského roku nyní začíná dostávat reálné obrysy i druhá fáze projektu zkvalitnění železničního spojení Vídně s jižní Moravou. Oprava a elektrifikace železnice mezi Znojmem a Šatovem začne v polovině příštího roku. V současné době se již pracuje na přípravě projektu, který bude počátkem příštího roku předložen Evropské unii s žádostí o finanční podporu pro tuto miliardovou stavbu. Nejedná se ovšem o jediný projekt v česko-rakouském příhraničí: počítá totíž i s obnovením železničního přechodu mezi Hevlínem a rakouským Laa an der Thaya, který byl fyzicky zrušen a dlouhou dobu se jej pro malý zájem nedařilo obnovit.
Studenec - Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje, který zasahuje od letošního července až na území kraje Vysočina do stanice Náměšť nad Oslavou, bude v budoucnosti zřejmě prodloužen až do Studence.
„V obvodu naší stanice došlo letos v lednu k významné změně. Na území kraje Vysočina dosáhla takzvaná jihomoravská integrace. Výhod využívají obyvatelé Kralic a Rapotic a od července jezdí vlaky IDS až po Náměšť nad Oslavou. Ve výhledu je prodloužení až do Studence, nicméně další integrace je závislá na rozhodnutí státní správy a samosprávy, potažmo kraje," říká přednosta stanice Třebíč Albín Servít.
Brno - Již od 9.12. cestující čekají další změny v cestování. Ředitel jihomoravského integrovaného systému Kordis Jaromír Holec sděluje, že zavedou pravidelnější spoje na trasách Rájec-Jestřebí – Blansko – Brno a Vranovice – Brno - Tišnov. Některé vlaky totiž vypravovali v hodinovém intervalu. Nový vlakový spoj linky S1 Kuřim – Slatina, zajistí lepší cestování zaměstnanců z průmyslové zóny a bude teprve druhým v zemi, který bude sloužit jako MHD. Aby bylo spojení rychlejší, vynechají vlaky hlavní nádraží.
Tišnovsko - V sobotu ráno 27. října byl osobní vlak Os 14906 (Tišnov-Bystřice n.P.-Žďár n. S.) opožděn asi o 40 minut. Důvodem byla "rvačka" vlakvedoucího s opilým cestujícím. Osmatřicetiletý muž z Borače jel v sobotu ráno vlakem z Tišnova domů. Nekoupil si lístek a když k němu přišel průvodčí, zkoušel se různě vymlouvat. Jeho zdůvodňování proč jede na černo, však moc úspěšné nebylo. Už jen proto, že se sotva držel na nohou a řeč mu komplikovala opilost. Když vlak stál v zastávce Borač, chtěl opilý muž vystoupit, ale vlakvedoucí s ním chtěl jízdu načerno dořešit. Muž se najednou chytil madel nad sedadlem a nohama prokopl dvojité okno vlaku.
Tišnov - Na trati číslo 250 probíhá rozsáhlá rekonstrukce úseku Tišnov - Řikonín v obou směrech. Zahrnuje výměnu násypů, pražců i kolejí. Instalované pražce jsou stejného typu jako na koridorech. Rekonstrukce trvá již zhruba měsíc a měla by skončit na konci listopadu. Opravy se týkají i některých staničních kolejí v Tišnově. Traťová rychlost by v rámci revitalizace zvýšena být neměla.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Publiczne używanie treści bez zgody autora nie jest dozwolone.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












