22.11.2007 - 16:00 - Jedna zastávka, dvě jména
Ostrava - Od 22. listopadu začala v centru Ostravy pro veřejnost fungovat nová zastávka, která zatím nese názvy dva, a to Ostrava-centrum a Ostrava-Stodolní. Od 1. změny jízdního řádu v březnu příštího roku se poté zastávka oficiálně přejmenuje na Ostrava-Stodolní. Moderním podchodem pod zastávkou se propojí blízké centrum města s mekkou zábavy na Ostravsku - Stodolní ulicí na jedné straně kolejí a s oblastí kolem Městské nemocnice Ostrava a protialkoholní záchytnou stanicí na straně druhé. Centrum Ostravy tak díky právě ukončené elektrizaci úseku trati č. 323 Ostrava hl.n. - Ostrava-Kunčice bude spojeno přímými vlaky mimo jiné i s dalším velkým městem regionu - Havířovem.
zdroj: DNES 22.11.2007 (Kraj Moravskoslezský)
Bohumín - Ostravská flotila jednotek řady 471 CityElefant získá další posilu, nově dodanou soupravu s elektrickým vozem 471.035. Ta tak doplní jednotky 471.024 (Opava) a 471.025 (Ostrava), které již na hranici Moravy a Slezska jezdí. Podle ostravské tradice ponese jednotka jedno z jmen významných měst a obcí na Severní Moravě. Spekuluje se o dvou názvech - Český Těšín nebo Bohumín.
Ostrava - V poslední době se často mluví o uvažovaném nasazení polských jednotek řady EN57 na večerní a noční osobní vlaky na Ostravsku. Rozhodl jsem se proto tuto jednotku vyzkoušet. Předmětem mého "minitestu" byla rekonstruovaná jednotka číslo EN57-1952, které je v současné době nasazováno na vlaky Os 99903 a 99904 v úseku Chałupki - Bohumín - Ostrava hlavní nádraží a zpět, kam zajíždí z polských Katowic a Racibórze.
Bohumín, Ostrava - Letošní Den železnice na Ostravsku se nesl ve znamení 160. výročí železnice v tomto regionu. Při této příležitosti byl vypraven zvláštní protokolární vlak v čele s "Rosničkou" 464.202, který svezl cestující z Přerova do Bohumína. V tamnějším depu, stejně jako v sousedním Ostravském, na ně čekal různorodý doprovodný program. Samosebou nemohly chybět prohlídky deponií, výstava kolejových vozidel hnacích i jiných, či projížďky historickými vlakovými soupravami.
Praha - Společnost Student Agency, která před časem oznámila svůj záměr provozovat železniční dopravu na trase Praha - Ostrava, má problém se zajištěním peněz na zálohu pro výrobu nových vlaků. Z možných dodavatelů si nyní firma vybírá mezi dvěma německými výrobci vlaků Siemensem a Stadlerem. Na pět nových souprav dodavatelé požadují zálohu 200 milionů korun, které však Student Agency prozatím nemá.
19.9.2007 - 14:30 - Projekt RT-Express Praha - Ostrava končí
Sokolov - Společnost Railtrans se rozhodla své aktivity v dálkové osobní železniční dopravě utlumit a projekt RT-Express Praha - Ostrava ukončit. Jako jeden z důvodů firma uvádí objednání nových vlaků Praha - Brno státem. Její expresy z Prahy-Holešovic do Ostravy se už tak do grafikonu nevešly a musely by jezdit z Prahy-Smíchova přes Malešice, vzhledem ke zmenšené kapacitě úseku Libeň - Běchovice kvůli zahajované rekonstrukci této části koridoru. Podle společnosti Railtrans ze vzájemného jednání Českých drah a státu vyplynulo, že stát bude napříště u ČD objednávat (tedy i dotovat) i výkony vlaků kategorie IC/EC, což představuje na relaci Praha - Ostrava přímou konkurenci jejím expresům. Zároveň by tak prý stát mohl projekt RT-Express zablokovat z důvodu "ohrožení dopravy ve veřejném zájmu". Celou tiskovou zprávu lze nalézt na stránkách Railtrans.
zdroj: Railtrans
Hranice na Moravě - České dráhy již nebudou moct zbourat historické viadukty u Hranic. Tři železniční viadukty na trati z Přerova do Lipníka nad Bečvou totiž nyní ministerstvo kultury prohlásilo za kulturní památku.
„Hned, když nám na jedné schůzce řekli zástupci ČD, že uvažují o zbourání viaduktů kvůli tomu, že jejich cihlová část chátrá, okamžitě jsme požádali, zda by je ministerstvo nemohlo prohlásit za památku,“ řekl mluvčí hranické radnice Petr Bakovský. „Viadukty jsou vzácnou technickou stavbou, a navíc jsou jednou z místních dominant,“ dodal.
Bohumín - Kamarád Honza Holinka opět pořádá 15.9.2007 turistickou akci na jednom ze železničně zajímavých objektů našeho předválečného opevnění. Po červnové akci na StM-S50 u Branné se tentokrát jedná o skutečně raritní MO-S5 "Na trati" nedaleko Bohumína. Využil jsem možnosti zúčastnit se cesty organizátora na předakční rekognoskaci a nasbírat materiál pro tento článek. Abych předešel drobným mýlkám, které vznikly po předešlém článku - nemám nic společného s organizováním akce. Na mne se prosím neobracejte. Tato témata mám již delší dobu v jakémsi "redakčním plánu" a se skutečným organizátorem domlouváme pouze časovou synchronizaci článků s akcemi, aby mohl být využit co nejlépe jejich potenciál. O samotném plánu akce jsem informován stejně jako Vy pouze z propozic sestavených organizátorem. Jen podotýkám, že název akce ani článku nesouvisí se současnými hranicemi, ale s hranicemi historickými.
Praha - Spolu s konečným návrhem JŘ 2007/2008 se objevily podrobnosti o uvažovaných změnách v jízdních řádech vlaků SuperCity. Pravděpodobně bude zrušen současný pár SC 507 a SC 510 s kompenzací spojem kategorie InterCity v přibližně stejné časové poloze. Díky uvolnění jednoho vlaku Pendolino by u všech zbylých spojů mělo být garantováno nasazení jednotky řady 680. Dále by mělo dojít k drobné úpravě jízdních dob na severní i jižní větvi.
Ostrava -
Federace strojvůdců protestuje proti plánu Českých drah, podle něhož údajně dojde od prosince k rozšíření zajíždění starých polských jednotek typu EN 57 z 60. let do ČR. Podle strojvedoucích jde o tak nespolehlivou a nebezpečnou vlakovou soupravu, že už s ní jeden z nich oficiálně odmítl jezdit. Vedení drah tvrdí, že strojvedoucí přehánějí a odvolává se na Drážní úřad, který vlak pro provoz na české železnici schválil.
Praha - Společnost Student Agency znovu poodkryla své plány s provozováním vlastních vlakových spojů. První vlaky pod její značkou by na trať Praha - Ostrava měly vyjet za 3 roky. Jak uvedl majitel firmy Radim Jančura týdeníku Profit, "Rok budeme bohatnout, abychom na ně měli, dalších 12 měsíců se vlaky vyrábí a téměř rok homologují". Také neopomněl zmínit cenu zakázky i fakt, že se bude jednat o nejluxusnější vozy v Evropě.
Frýdek Místek/Žihle - Tři zraněné si v sobotu v noci ve Frýdku-Místku vyžádala srážka osobního vlaku se stromem. Ten se na koleje vyvrátil vlivem silného větru. Nehoda asi na dvě hodiny zastavila provoz na trati mezi Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem na Karvinsku. O den dříve se ve stanici Žihle vzňal motorový vůz 842.023, cestující naštěstí stihli vystoupit.
Břidličná - Těžké zranění dvaadvacetiletého motorkáře si ve čtvrtek večer vyžádala na Bruntálsku dopravní nehoda, při které se motocykl srazil s vlakem. Motorkář po kolizi uvízl pod soupravou osobního vlaku, museli jej vyprostit hasiči. Řekl to jejich mluvčí Petr Kůdela. Zranění utrpěl i o rok starší bratr řidiče, který s ním na motocyklu jel.
Šumperk - Společnost Pars nova se doposud specializovala jen na opravy a modernizace vozidel kolejové dopravy.
Mezi nejvýznamnější zakázky z poslední doby patří například dodávka 126 modernizovaných jednotek Regionova pro
České dráhy, kterým už v minulosti dodala například 50 modernizovaných motorových vozů řady 854 a k nim v současné
době dodávané řídící vozy řady 954.
zdroj:Mf Dnes, Czech Raildays 2007
Ostrava - Jako již tradičně se v polovině června konají v Ostravě dny kolejové dopravy, neboli Czech Raildays. Co tedy bylo na veletrhu zajímavého k vidění a slyšení? Více uvnitř článku.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Publiczne używanie treści bez zgody autora nie jest dozwolone.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












