15.6.2007 - 14:00 - Kvůli elektrifikaci trati přijdou někteří lidé o práci
Letohrad - Elektrifikace trati z Letohradu do Polska ohrozí některá pracovní místa. Moderní systém si poradí bez lidí při přehazování výhybek nebo při zajišťování bezpečného křižování vlaků.
„Dnes ještě nelze říci, kolik zaměstnanců přijde o práci tím, že je nahradí moderní zabezpečovací systém,“ říká přednosta železniční stanice v Letohradě Miloš Mazura.
Odboráři se na propouštění již připravují. „ČD mají s ministersvem financí uzavřenou dohodu o doprovodném sociálním programu. Zaměstnanci v určitém věku budou moci odejít na tento program, ostatním podle možností nabídneme jiná pracovní místa,“ říká Miloš Paleček z odborového sdružení.
zdroj: MF DNES
Letohrad - V sobotu 9.6.2007 byla na jeden z vlaků nasazena Letohradská kráska 423.009 veřejnosti také známá jako Líza. Vůně hořícího uhlí se již od rána nesla údolím Tiché Orlice. Vozy, připravené speciálně pro tento vlak, se již těšili zájmu fotografů. Pro fotografy byl přistaven vůz řady Ci z DKV Česká Třebová a poté několik nákladních vozů. Sestava vlaku se cestou měnila, protože vlak byl veden jako pravidelný spoj.
Adamov - Aktualizováno 12.6.2007 v 17:30 hod. - V neděli 10.6.2007 došlo v úseku mezi stanicemi Adamov a Blansko na trati č. 260 k přetržení lan mězi dvěma sloupy trakčního vedení přibližně v km 174,4 osobním vlakem Os 4722 ve směru do Letovic vedeným pantografem 560-026 + 560-025. Uvolněný sběrač na předním hnacím vozidle poškodil vedení nad 1. traťovou kolejí (směr Brno) a přetrhl směrové lano vedení nad 2. kolejí, tudíž musela být zastavena doprava na obou kolejích v celém úseku. Vlak zastavil o 200 m dále na trati. Provoz na trati 260 byl obnoven ve 21:33 hod. ŽelPage měla na místě reportéry a jako první informovala o podrobnostech mimořádnosti.
Blesk vyřadil zabezpečovací zařízení z provozu
Stav 11.6.2007 v 9:15 hod.

Podle dostupných údajů z Babitronu se do této chvíle zatím nepodařilo zcela odstranit poruchu zabezpečovacího zařízení v úseku Kolín - Pečky, konkrétně ve stanici Velim. Na hlavních tratích nabírají vlaky nadále zpoždění. Vlaky dálkové dopravy jsou opožděny zhruba o 40 minut (R 422 Cassovia, SC 500, Ex 570 Brněnský drak, R 277 Slovan). Největší zpoždění má vlak EC 71 Antonín Dvořák (106 minut) - tento vlak neměl ani včera příliš šťastný den. Některé rychlíky jsou opět z Kolína až do Prahy vedeny odklonem přes Nymburk a Lysou nad Labem (R 700 opožděn o 30 minut, Ex 520 opožděn o 26 minut).
Redakce ŽelPage doporučuje čtenářům, aby se o jízdě vlaku informovali na internetových stránkách ČD - Poloha vlaku. Polohu vlaku lze zjistit také přes mobilní telefon (O2: odeslat SMS na 999111 ZPO číslo nebo jméno vlaku; Vodafone: odeslat SMS na 7755 POZ číslo nebo jméno vlaku; T-mobile: odeslat SMS na 4616 POZ číslo nebo jméno vlaku). Informace obdrží cestující také na Bílé informační lince ČD - 840 112 113.
Rádio Impuls ve svých zprávách sdělilo: "Vlaky na páteřní trati mezi Kolínem a Prahou nabírají velká zpoždění. Důvodem je výpadek zabezpečovacího zařízení. Porucha by měla být odstraněna v průběhu dnešního dne."
Stav 11.6.2007 ve 12:45 hod.
"Dopoledne se nám podařilo opravit nejdůležitější část, laicky řečeno mozek celého bezpečnostního zařízení. Vlaky začaly normálně projíždět po trati z Kolína do Peček před dvanáctou hodinou," řekl mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. V úsecích z Kolína do Velimi a z Velimi do Peček se jezdilo takzvaně mezistaničně, v jednom okamžiku mohl být na trati pouze jeden vlak. Pro iDNES.cz mluvčí drah Kubala dodal: "Porucha zpomalila kolem stovky vlaků, které po této trati pravidelně jezdí."
Králíky - Včera se konala na pevnosti Bouda předem avizovaná akce ŽelPage - prohlídka zaměřená na pevnostní dráhu.
Je vždycky příjemné být přitom, když naše stránky nepřináší jen suché informace o počtu návštěv, ale motivují lidi ke konkrétní akci - ať je to sepsání aktuality nebo článku, poskytnutí fotky nebo jiný příspěvek. Petr Korbel, zakládající člen sdružení ŽelPage, o.s., a průvodce na tvrzi Bouda, který se dlouhodobě věnuje pevnostním muničním a stavebním drahám, lanovkám a svážnicím v České republice a Evropě a na ŽelPage o nich publikoval sérii článků, pro nás připravil celodenní specializovaný program. Akce sklidila u ctěného obecenstva nečekaný zájem. Děkujeme.
Česká Třebová - Jeden z vlaků pendolino měl v pátek 25.5.2007 poruchu. Vlajková loď Českých drah stála téměř 2 hodiny v České Třebové. Soupravu se nakonec podařilo opravit. Cestující, kteří si mezitím přesedli do jiného vlaku, ale do Olomouce dorazili se zpožděním 85 minut.
Choceň - Chránit cestující před zloději a část nádraží před vandaly budou ode dneška bezpečnostní kamery v podchodu železniční stanice v Chocni. ČD spolu s choceňskou radnicí tak chtějí zabránit škodám v nehlídaném podchodu.
„Poměrně často tady lidé ničí zařízení podchodu a kradou kola ze stojanů u východu z podchodu do parku. Proto jsme vybudovali kamerový systém sestávající ze 2 kamer, které sledují vchod do vestibulu a z jedné kamery monitorující prostor stojanů kol v parku,“ vysvětluje přednosta Železniční stanice Choceň Josef Huryta.
Mladkov - V sobotu 26.5.2007 organizujeme prohlídku dělostřelecké tvrze Bouda tematicky zaměřenou na její pevnostní železnici. Pokud je mi známo, jedná se teprve o druhou podobnou prohlídku v její historii. Ta předchozí se konala již před několika lety a kdo ví, jestli se ještě bude někdy opakovat. Bližší informace naleznete v propozicích akce. Jako pozvánku jsem pro Vás připravil poměrně podrobný materiál o tom, na co se můžete těšit. Od asi před rokem publikovaného obecného článku o pevnostních železnicích se liší tím, že se jedná o popis a historii jedné konkrétní železnice a na ní existujících zařízení a exponátů. Některé věci je nutné zopakovat pro zachování celistvosti kontextu, ale mnohé ještě napsáno nebylo.
Na akci se prosím z kapacitních důvodů přihlašte.
5.5.2007 - 10:00 - České dráhy slibují Pardubickému kraji nové vlakové soupravy
Pardubice - Cestující, kteří využívají vlakovou dopravu v Pardubickém kraji, se mohou těšit na nové, moderní a klimatizované vagony. České dráhy totiž chtějí nakoupit zbrusu nové soupravy a nasadit je na nejfrekventovanějších tratích v kraji. "V příštích sedmi letech plánujeme postupný nákup nových osobních vlakových souprav. Plánujeme, že budou nasazeny na nejvyužívanějších tratích v Pardubickém kraji," potvrzuje náměstek ředitele ČD Jiří Kolář. Na nákup nových lokomotiv a osobních vagonů má přispět Evropská unie. Krajský úřad to vítá a slibuje drahám podporu. Zatím není jasné, jaké vlaky České dráhy vyberou, ani to, na jakých tratích a od kdy budou nové soupravy nasazeny. Zatím se v Pardubickém kraji můžeme setkat s příměstskými jednotkami řady 471 City Elefant a motorovými vozy 814 Regionova.
zdroj: Mladá fronta Dnes, Pardubický kraj
Lichkov - Již dlouho se mluví o elektrifikaci pohraničního přechodu Lichkov – Międzylesie. Trať o délce 30 km (Letohrad - Lichkov 21 km, Lichkov - Międzylesie 9 km) by měla být elektrifikována soustavou 3.000 V stejnosměrných. O elektrifikaci na české straně se již uvažuje delší dobu. Vznikla by tak nová trasa, na které by se nemuselo přepřahat do nezávislé trakce nákladní vlaky na poměrně krátký úsek. Odpadla by tím i provozně nákladná údržba lokomotiv řady 751 v depu Letohrad.
Pardubice - Vážení čtenáři, v úterý 1.5.2007 tomu bylo 49 let, co byla v Pardubicích otevřena nová staniční budova. A právě k tomuto jubileu jsme pro vás v rámci projektu "Monografie stanic" připravili jeho další pokračování. Tentokrát se zaměříme právě na uzlovou železniční stanici Pardubice hlavní nádraží.
Pardubice - V sobotu 5.5.2007 se uskuteční slavnostní zahájení již 7. sezóny v muzeu železnice a MHD v Pardubicích - Rosicích nad Labem. Návštěvníky čeká bohatý doprovodný program. V muzeu se můžete těšit na nové exponáty, parní stroje, zahradní železnici v provozu, ale i na historické automobily a autobus RTO. Nejzajímavější však asi budou jízdy historických motorových vlaků. Můžete se těšit na dva motorové vozy řady M131.
3.5.2007 - 10:00 - Seminář Vyšetřování drážních nehod pro zvýšení bezpečnosti
Pardubice - Drážní inspekce ve spolupráci s Univerzitou Pardubice pořádá 17.5.2007 v budově Dopravní fakulty Jana Pernera v Pardubicích, Studentská 95, odborný seminář Vyšetřování drážních nehod pro zvýšení bezpečnosti. Seminář vychází z Mezinárodní konference o vyšetřování drážních nehod, konané letos v Londýně, rozebírá otázky organizace vyšetřovacího procesu, seznamuje s ustanoveními evropské i národní legislativy, osvětluje postupy Drážní inspekce a uvádí příklady z tuzemské i zahraniční praxe. Seminář je určen zájemcům z řad státní správy, vlastníků a provozovatelů drah a dopravců, kteří se zabývají organizací vyšetřování drážních nehod a problematikou bezpečnosti drážní dopravy.
Další podrobnosti na webu Drážní inspekce.
Brandýs nad Orlicí - Posledním nemodernizovaným úsekem I. železničního koridoru v Pardubickém kraji zůstává trať z Chocně do Ústí nad Orlicí. Aby zde vlaky mohly jezdit 160 kilometrovou rychlostí, musí se trať u Brandýsa nad Orlicí narovnat. Tamější zastupitelé by rádi viděli trať co nejdále od města a pokud možno co nejvíce pod zemí. Pro Správu železniční dopravní cesty se však jedná o nejdražší variantu. "Zastupitelstvo přihlédlo k výsledkům ankety mezi obyvateli Brandýsa. Sedmdesát dva procent se přiklonilo k realizaci "zelené" varianty trati za městem, zatímco osm procent bylo pro variantu vedoucí přes město," vysvětluje starosta Petr Tomášek.
Pardubice - Pardubický kraj, který je dlouhodobě nejméně navštěvovaným místem v republice, chce přiblížit turistům z celé České republiky své známé i opomíjené památky. Vybral 14 výletních míst a vyhlásil cestovatelskou soutěž Pardubický kraj vlakem Českých drah. Zahájí ji 1.5. a ukončí 20.9.2007.
Pardubice - Opravy trati na hlavní železniční trati mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí si vyžádají pětidenní výluku. Daný úsek je v Pardubickém kraji posledním místem, kde vlaky na trati 010 dosud nevyužívají modernizovaného koridoru a rychlost je zde omezena na 80 km/h. Běžné opravy provádědí SŽDC jednou za rok. Do čtvrtku 26.4.2007 bude probíhat nepřetržitá výluka vždy jedné traťové koleje, v pátek cestující čeká pouze výluka denní.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












