..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Luxian":

  1 ... 17 18 19 20 21 22      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
EPL 9 T - 014Tak si říkám, nejsou tyhlety jejich stroje na lepší úrovni než naše 40 let staré pantografy?09.07.07 - 21:19
5047.055-8Ale komfortem srovnatelné minimálně s 84202.07.07 - 11:28
460.023-5Velmi dobré01.07.07 - 16:42
T 47.007No lokotky už začínají mít celkem oprejskaný, měli by s tim něco dělat.30.06.07 - 22:25
460.018-5 + 460.017-7Velmi pěkná fotka26.04.07 - 0:37
151.001-5Teda přátelé, infantilnost vašeho dohadování se, kdo vyfotil první loko v novém nátěru dosahuje už neskutečných rozměrů. Snad i děti v první třídě by se chovaly inteligentněji. Pokud představujete průřez společnosti navštěvující tyto stránky, tak mě z toho trochu mrazí...24.03.07 - 19:13
451.087-1peca: No, ona většina těch lidí už je na ten hluk z vlaků zvyklá, navíc, jak je známo, tak po koridorizaci se hluk výrazně omezí, takže smysluplnost PHS vidím značně problematicky.
Před lety jsem jezdíval k jedněm známým do Holubova v Jižních Čechách, kteří bydlí hned u kolejí, a po asi 5 dnech mě už vlaky přestávaly v noci budit. Nicméně tam se jená o vedlejší trať, po které toho zase tolik nejezdí.
03.02.07 - 21:42
680topič: Ano, slovo odjakživa asi nebylo úplně nejvhodnější, ale rozhodně jsem tím nemyslel již od římských dob. Tehdy opravdu ještě moc železnic nebylo... Nicméně v českých podmínkách jsem ještě neviděl použití slova viadukt pro silniční most, vždy pro železeniční.
Samozřejmě, že ve Francii je slovem viaduc označován jakýkoliv most vedoucí cestu. Např. nedávno otevřený rekordní Viakukt u Millau - dálniční most zavěšený na lanech více než 300 m nad dnem údolí.
10.01.07 - 0:31
680Ještě jednu poznámku k viaduktu - http://slovnik-cizich-slov.abz.cz, který nepovažuju za moc důvěryhodný, protože kolikrát jsou v něm vyloženě blbosti, uvádí pod pojmem viadukt toto : obloukový most převádějící dopravu přes široké údolí, vodní toky.
K tom ubych jen poznamenal, že takový Ivančický viadukt vlastně podle této definice není viaduktem, protože nemá oblouky, Žampašský viadukt také není viaduktem, protože nepřeklenuje široké údolí a pod.
Jen dodávám, že slovo via je latinsky cesta a dukt je ze slova ducere, což znamená vést.
09.01.07 - 23:54
680Na druhou stranu Ottova encyklopedie píše toto, tak si vyberte:
Viadukt jest vlastně každý most, který se od obyčejných konstrukcí toho druhu liší bud' značnou výškou nebo délkou neb obojím zároveň, při čemž nebývá celá konstrukce k tomu účelu zřízena, by všemi otvory protékala voda. Obyčejný most příčně přepíná řečiště a otvory mezi jeho pilíři slouží k tomu, aby samy o sobě nebo v celku s inundačními otvory odváděly vody ať normální, ať vzduté, kdežto [Viadukt] obyčejně nahrazuje vysoké hráze nad údolími, ve kterých nebývá žádná voda nebo jen potůček neb říčka. Pod [Viadukt]-y protéká větší množství meteorických vod jen za dešťův, a to ještě jen otvory, jež se pnou nad nejhlubším místem údolí, kdežto všechny ostatní otvory zůstávají neaktivní. Mohla by tedy zcela dobře takové pomocné otvory nahraditi obyčejná hráz násypová, kdyby vždy bylo možno levně zříditi hráze tyto. Z příčin hospodárných volívají se [Viadukt]-y místo hrází tehdy, když pořízení násypových hmot je spojeno s velikými výdaji, na př. lámáním tvrdých skal, nebo když je o násypné hmoty nouze a když tyto násypy následkem příkrých svahů, kde by jich nutno bylo zříditi, by se bez drahých a velikých pojišťovacích staveb (opěrných zdí) nemohly provésti-aneb i z příčin kommunikací křižujících. Všechny tyto okolnosti může správně řešiti jenom odborník a podle toho voliti konstrukci.-[Viadukt] se stavějí obyčejně z kamene neb cihel, také z bétonu, železa a konečně na přechodnou dobu i že dřeva. Podle účelu, jemuž je konstrukce určena, jsou [Viadukt]- y buď železniční neb silniční, a stávají se aquadukty, vede-li se po nich voda.
09.01.07 - 23:43