| Fotka | Zpráva | Datum |
| 9574 | Paya: Ty ještě jezdí kolem Utrechtu :) | 17.10.10 - 18:29 |
| 9574 | Honzinus: Z trati tady je to absolutně bez šance. Nemáš šanci se dostat ke kolejím, všude je buď zastavěná plocha, nebo soukromý pozemek. Často bývají ploty. Jediná možnost je ve stanici, čili buď když tam stojí, nebo když do ní přijíždí (z peronu) nebo tak něco... a za chození po trati se dává 1000 € pokuty a to docela natvrdo... | 17.10.10 - 18:26 |
| 9574 | Tohle je VIRM, nizozemská jednotka jezdící na IC, parametry bych řekl podobné jako slovenský CityElefant (dvousystémová 1500 V / 25 kV 50 Hz, max. rychlost 160 km/h). Jezdí po všech hlavních trasách v půlhodinovém taktu přes celé NL. | 17.10.10 - 18:08 |
| 763 | Dodám - hlavně když to vidí v Aachen Hbf stát vedle DB 425, Thalysu nebo ICE... :) | 17.10.10 - 17:43 |
| 763 | in-gold-holder: Jojo, na Aachen Hbf to zajíždí v té vínové podobě - a ta je tuším právě ještě o dost starší než ta bílá. Ale jede se tím pěkně, já s tím jezdívám z Maastrichtu do Liège a docela pěkně si to švihá a ani nejsou znát nějaké otřesy při těch cca 120 km/h, co to jezdí; i když taky to může být dobrým svrškem, co já vím. Interiér je taky docela fajn, akorát se člověk musí přenést přes jistou morální zastaralost :) | 17.10.10 - 17:43 |
| 763 | MaF: Tak ono to je docela účelné :) ostatně podobné vraky, jen s trochu lepším designem, jsou i u nás v Nizozemí u NS - taky padesátá až šedesátá léta, ale drží to doslova jako příslovečná židovská víra, kam se hrabe 451. Akorát že jsou pro 1500 V, kdežto tyhle belgické jsou pro 3000 V, takže by v pohodě v ČR po nějakých úpravách mohly jezdit. SNCB/NMBS kupuje nějaké Eurosprintery poslední dobou, ale to používají prakticky výlučně na nákladech a na HSL na vlacích do Amstru. Jinak všude jezdí tyhle vraky, pak pár modernějších panťáků (s těmi gumovými čely, jak mají i v Dánsku třeba), pak takové belgické ekvivalenty 460 a to je na osobácích všechno. Ale co jsem tak slyšel, tak nějaká obnova se snad i chystá, akorát je to problém, protože SNCB/NMBS je státní firma, která funguje asi tak dobře, jako v Belgii stát... třeba NS má proti tomu už všechno kromě těch starých příměstských panťáků předělané na dvousystémový provoz 1500 V / 25 kV 50 Hz, protože se chystají hodně velké změny, včetně přestavby sítě na střídavou trakci, proto se i kupují nové panťáky místo těch starých a tak... ale v Belgii se to moc nehýbe. | 17.10.10 - 17:34 |
| 763 | Honza: Tyhle panťáky (a jejich starší verze) jezdí po celé Belgii. Interiér to nemá špatný, ale jinak je to docela vrak. K nám do Maastrichtu to zajíždí po večerech přes pracovní dny nebo o víkendech místo IC, které sem jezdí z Bruselu každou hodinu. Umí to se sníženým výkonem o polovinu jezdit po nizozemské napájecí soustavě 1500 V, takže se to dá s trochou nadsázky nazvat dvousystémovým panťákem :) Jinak ale na to, jaký je to vrak, tak to umí jezdit i docela rychle. | 17.10.10 - 16:55 |
| 763 | Mohl bych prosím zdejší autory poprosit trochu o nějaké slovní hodnocení? :) Přeci jen je to prvotina a rád bych věděl, co zlepšit... Díky | 17.10.10 - 15:03 |
| 233.067-8 Arriva | Parádní fotka, jednoznačně za 5*. Jinak jak si tady někteří stěžují na sterilní prostředí a obdivují bordýlek - je to věc vkusu. Já na "sterilní" upravenost nedám dopustit, člověk si přijde jako v civilizaci :) | 21.09.10 - 20:30 |
| M 41.2304 | Nejspíše osobní vlak Sátoraljaújhely - Szerencs, tuhle lokalitu opravdu moc doporučuji navštívit, i Sárospatak je moc pěkné město; hrad, zámek, termální lázně, pěkné centrum, vinné sklepy, pohoda :) město Lájose Kossutha a Ference II. Rákocziho :) a pokud jste student a řeknete, že chcete lístek typu "diák" = student, tak bez jakéhokoliv potvrzení či průkazu jedete se 70% slevou :) | 18.02.06 - 18:53 |