Komentáře uživatele "Pavel Randák":
| Fotka | Zpráva | Datum |
|---|---|---|
| 141.008-3 | Myslíte tu otřískanou, přes 40 let starou bobinu? | 25.10.20 - 20:02 |
| 477.043 | > Chary Já to mám podobné, do posledních dnů pravidelného provozu jsem se s ním v Nymburce potkával (to samozřejmě nevypadal tak krásně) a můj švagr na něm jezdil jako topič. | 03.09.20 - 10:48 |
| 441-905 | Vpravo vidět nikdy nedostavěnou elektrárnu Kolubara 2. | 04.06.20 - 9:22 |
| 845.001-7 | Tento typ samosběrného vozu se vyrábí od poloviny 80. let, takže věkově budou s tím motorákem tak na stejno. | 27.04.20 - 16:38 |
| 464.102 | Vlak jel v trase Pečky - Bošice - Kouřim, pak se vrátil do Bošic a měl pokračovat do Bečvár. Jenže za Bošicemi byla trať zarostlá vzrostlou trávou natolik, že to lokomotivě velmi klouzalo. Z důvodu velkého zpoždění a nesjízdnosti trati byla jízda ukončena v Zásmukách, odkud se vlak vrátil do Peček. Záplavy nikde nebyly. | 22.04.20 - 13:28 |
| 464.102 | To je ta jízda, kdy kvůli zaplevelení trati za Bošicemi vlak nedosáhl cílové stanice? | 20.04.20 - 13:52 |
| 451.026-9 + 451.025-1 + 451.045-9 + 451.046-7 | Ta souprava 25/26 jezdívala na Beroun dokonce jako pětivozová. A samozřejmě jedině "panťák"; vozil jsem se jimi více než 50 let. | 31.03.20 - 16:22 |
| 753.615-4 | Teda jestli ten komín za křovím patří Vlkavskému cukrovaru (a jiný tam široko, daleko není), tam máte obráceně úsek. Ostatně, jakou by to mělo logiku vozit škodovky do Boleslavi; tolik reklamací snad nemají. | 27.03.20 - 14:57 |
| IV K 145 | Tak to se omluvám, že jsem vám zkazil radost :-( | 26.03.20 - 10:37 |
| IV K 145 | Pane Topiči, to jste popletl. Ten špagát je opravdu odkazovaná Heberleinova brzda. Na uvedené trati spíše jen její napodobenina, protože na Žitavských úzkých se běžně brzdí vzduchem. Princip Heberleinovy brzdy vylučuje její použití pro signalizaci. Pokud bylo potřeba dávat signály pomocí lanek, spíše se jimi ovládala píšťala. Na historických fotkách lze vidět tyče s očky na komíně pro vedení těchto lanek (dochováno u hrbouna v hale NTM). Parou nebo stlačeným vzduchem ovládané zvony na německých lokálkách se používaly a stále používají pro signalizaci na přejezdech. | 26.03.20 - 8:25 |










