..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Franta Plášek":

  1 2 3 4 5 ... 9      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
749.162-4AD Martin Grill : Vzpomněl jsem si, že jsem tuhle mašinu viděl prosvištět Studénkou, někdy před 3 týdny. Evidentně je všudezdejší... :)

To byla sestřička 181 .... ;-)
14.03.15 - 3:28
121.084-8Podle REVOZ je :

3 150 755-9 držitel SD-KD, => 121.023
3 150 756-7 držitel RML => 121.007
3 150 754-2 držotel IDSC => 121.084

Pokud SDKD nemá na loko číslo s polskou registrací, je to jejich problém.
Když se ale podíváte na některé z prvních fotek 150 754-2 (121.084), třeba na K-Repu, zpočátku měla na boku také číslo v "české registraci", později změněno na PL-IDSC 91 51 3 150 754-2
05.03.15 - 22:48
121.084-8Ano 121.084-8 je správně 3 150 754-2. Podle platných pravidel už nejde ofiko zaregistrovat na česká čísla. Takže 121.084 je pouze interně a pro šotouše :-)

Stejně jako zmíněná "Bondí" 007 RML a i 023 SD-KD, obě jsou na polských číslech.
05.03.15 - 7:47
T 499.0002Pánové, nevím kolik z vás pamatuje co bylo RVHP, ale tehdy určitě přechodnost,...atd nehrála hlavní roli :

V šedesátých letech byl v ČKD zahájen vývoj nového drážního motoru s průměrem válců 230 mm. Ke konci šedesátých let byla na základu - novém motoru K 12 V 230 DR, navržena druhá generace motorových lokomotiv - T478.3. Zárověň byla vypracována studie motorové lokomotivy Bo´ Bo´ o výkonu 2400 k (1776 kW) s maximální rychlostí 140 km/h. Již v roce 1967 začaly konstrukční práce v lokomotivce na podvozku pro vmax =140 km/h i ve spolupracujících závodech při řešení motoru a elektrické výzbroje nové lokomotivy. Celé řešení vznikalo z iniciativy ČKD bez zájmu ministerstva dopravy. Stavba prototypů se předpokládala v roce 1971. Počátkem roku 1971 byla teprve dokončena prototypová dokumentace, tímto okamžikem se probudilo i ministerstvo, tehdy již FMD a předložilo předběžné zadání pro motorovou lokomotivu o výkonu 2400 k pro dopravu rychlíků a osobních vlaků na neelektrifikovaných tratích. Požadavky FMD v některých bodech znamenaly tvrdý zásah do již hotové dokumentace - nejvíce požadované maximální nápravové zatížení 195 kN. Celý vývoj se nyní dostal do etapy nekonečných jednání, které ještě umocňovaly politické tlaky na rozdělení výroby v rámci RVHP - motorové lokomotivy s výkonem nad 2000 k neměly být vyráběny v ČSSR. ....... Koncem června (1977) proběhlo schvalovací řízení, kde byla konstatována dobrá úroveň řešení lokomotivy a mimo nápravového zatížení i splnění parametrů zadání FMD. Pro sériovou produkci se předpokládalo snížení nápravového zatížení na 205 kN. V zadání požadovaných 195 kN nebylo reálné dosáhnout. Vzhledem k situaci v RVHP - nevyrábět v ČSSR lokomotivy o vyšším výkonu než 2000 k a rovněž z pohledu využitelnosti těchto lokomotiv - přednost měla nákladní doprava - dodávky ČME3 pro SŽ z ČKD a dodávky T679.1 ze SSSR, nebyla sériová výroba těchto lokomotiv nikdy objednána. zdroj:www.parostroj.net

Tato situace kolem Kyklopa je hodně známá...lokomotivy nad 2000k pak v rámci RVHP dodával SSSR.
23.02.15 - 18:19
783.001-1Do Humpolce se Maxima projela několikrát a jak bylo zmíněno, na rozdíl od 2x740, které má normu odhadem asi 750 t (navíc vozy Tds nejsou podvozkové) a 40xTds se muselo brát na 3 části, stačila Maxima na 2x. http://balu73.rajce.net/783_001-1 Lokomotivu 740 si s sebou vezla jen kvůli "prohazování" vozů na vlečce během vykládky a na odvoz prázdné soupravy.

AD Krahulov...myslím, že příští týden ;-) .... :-D
03.01.15 - 22:03
751.213-0Vozy Bai jezdily v 80.letech např. na Vláře celkem běžně na Os vlacích....něco jsem se v nich najezdil.15.12.14 - 22:23
T 478.1148Krása...fakt jako z reálu. Kdysi každodenní realita u nás na Vláře (teda kromě čísla mašiny :-) ).11.10.14 - 14:00
150.004-0AD Hugo von Talhof Návratem "sergeje" jsou zřejmě myšleny zkušební jízdy PKP Cargo směrem PL-CZ-SK-HU.10.09.14 - 19:40
749.162-4AD JardaK : Jako vlaková byla 189.154-8. Vlak měl plánovaných cca 1800 brt., což je pro jednu 189 trochu kách...19.08.14 - 10:29
ET 22-153Upřesnil bych, že tyto stroje PKP-C poskytuje jedné soukromé firmě, která je poskytuje různým dopravcům podle jejich potřeby.21.10.13 - 21:16