..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Mirek.S":

  1 2 3 4 5 6 ... 51      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
751.316-1A to je přesně ono. Proč to hned srovnávat s bláboly a přehlídkou z Rudého náměstí? V té době mi bylo -2 let, takže hodnocení toho, co bylo zlé a co zlé nebylo nechám těm, kteří v té době žili a v takovém věku, že vnímali dění kolem sebe. Já si jen pamatuji žlutobílá auta.

Ale zato žiji a vnímám Svět dnes. A opravdu nevidím nic skvělého na tom, že se přes nás projíždějí vojenské konvoje a stále se zbrojí. A je mi srdečně jedno, jestli jsou to Italové, Němci, Rusové či Američani. Ani k jednomu z těch států nechovám nějak velkou nechuť (možná trošku k Němcům), ale jedno vím. Kam šlápne Američan a nebo Rus, tam sto let tráva neroste.

Asi by bylo na delší (sem nepatřící) diskusi, který stát by si zasloužil větší obhajobu, ale když budu brát v úvahu Rusko vs. USA, oba státy se dopouštěly a dopouští zvěrstev a rozhodně nemiluji ani jednoho z nich. Oba státy se rozpínají, oba státy budou hájit své zájmy, o kterých zde nemáme ani nejmenší tušení. Jen mi tak nějak příjde, že dneska, více než kdy jindy, je Amerika ta hodná a rusové by museli být neskutečně geniální, aby stihli a dokázali vše to, co se o nich říká. Přitom můj názor je takový, že zrovna tihle dva věční rivalové si nemají co vyčítat.

Jen aby to nevyznělo špatně, určitě nějsem rusofil, naopak, kdyby opravdu byl nějaký konflikt a měl bych si vybrat jestli se dát na jednu či druhou stranu, Amerika by byla jasná volba. Ale asi jem proto, že Američani jsou přeci jen více..jak to správně říci..kultivovaní.

Takže ano, chápu, proč je pro americká (nebo pro západní) ta část populace, která žila v době minulé a moc se jí to nelíbilo. Proč je ale tak vítačská i ta část, která na tehdejší dobu již vazby nemá, to mi hlava nebere. Protože že se nám tu prohánějí transportery je prostě špatně. A neřeším nyní důvod toho, proč tomu tak je a kdo za to může.
22.03.17 - 15:26
751.316-1Prkotinou ano, ale ten mediální prostor a davové mávací šílenství asi nikdy nepochopím. Všem těm mávajícím bych nejraději šel vrazit facku. Nehledě na fakt, že tyhle vojenské manévry a stále sílící ozbrojování opravdu není dobré.22.03.17 - 9:38
751.316-1Bylo to cvčení a samotný prapor se tím chlubil na xichtbůku, takže tajný to asi nebylo.

Předpokládám tedy, že je to stejná akce: https://www.facebook.com/VU5153/?hc_ref=NEWSFEED
21.03.17 - 12:43
M 274.004Letní idilka. Tahle fotka se mi vážně líbí...03.03.17 - 10:12
854.021-3Vidím to tak, že na nějaký nový post přišel nějaký nový panák, nejlépe nějaký "kreativec", nebo jak se jim nyní říká, který sice o vlaku ví jen to, že jezdí po kolejích, ale aby bylo vidět, že něco dělá tak dal nařízení, že bude vše v jednom nátěru. A když vše, tak muzeálních vlaků nevyjímaje. Údajně do opraváren přišlo nařízení, že již nebudou žádné výjimky (ale to je info "jedna bába povídala"). Když už tu Lapil nakousl Regionovu. Motorák je to hrozný, ale nátěr se jim povedl, to se musí nechat. A proto se nyní všechny patlají modrou...

Asi jsem konzerva, ale tak nějak se mi všemi těmi modrými nátěry, modrými zábradlímy, podchody, zavíráním stanic vytrácí to kouzlo a ta radost ze železnice.
23.02.17 - 9:25
854.021-3Když modrá, tak pro všechny..bohužel. Asi si na tu chladnou nikdy nezvyknu.http://www.railpage.net/uz-ne-retro-854-027-dkv-praha-po-mh-oprave/22.02.17 - 22:54
854.021-3No hezké, doufejme že alespoň z Lenky nebude modrá zrůda.22.02.17 - 22:01
742.080-5Zrovna dneska k tématu:
http://ekonomika.idnes.cz/v-male-skale-planuji-podchod-d1g-/eko-doprava.aspx?c=A170220_160343_eko-doprava_fih
21.02.17 - 9:07
742.080-5chcete po někom jiném, aby Vám za svoje prachy provozoval železniční muzeum

Jak správně poznamenal Topič náhledem na účet, spolek Spolek železniční historie Martinice v Krkonoších počítá s údržbou stanice, organizací akcí atd. Lidi tam SŽDC stejně nějaké bude muset nechat, už jen proto, že Martinice nejsou Poděbrady a občas tu napadne dost sněhu a "bohužel", ještě nikdy nevymslel, jak je někdo vyhrabe zmáčknutím tlačítka na počítači. Samotná mechanika si vyžaduje mizivou údržbu, na sožáry tam nikdo nešáh hromadu let, akorát teď před jednou akcí se zjistilo, že je jeden uhnilý a narychlo to zalátaly. Ovšem tohle dálkovina nevyřeší. Samotné drátovody jsou spolehlivé, vedené vesměs v tunelech a občas se promažou. Běžná údržba na železnici, která se stejně provádí i na nových systémech.

trvalé omezení rychlosti
Proč? v čem mechanika snižuje rychlost? i kdyby, budou to sekundy. Aby se zde citelně zvýšila rychlost, nějaká modernizace Martinic tomu nepomůže. Naopak to vypadá, že by to rozházelo křižování, křižovalo by se v Kunčicích, což opět trošku ubere na plusových bodech lokálky do Jilemnice a idioti budou mít o argument víc, proč jí zrušit.

v dialogu s vlastníkem o tom, jak tyhle dva pohledy skloubit

On je to trialog, nástupiště a koleje SŽDC, budova ČD, okolní budovy soukromý subjekt (který nekomunikuje pro jistotu vůbec a má tu i jistou pověst člověka, který vše zkoupí a tím zájem končí). No a že by se státní subjekty hrnuly do konstruktivního dialogu, to se říci nedá. I přes návrhy, jak zkloubit modernu se "skanzenem".

Ta ochrana kulturních a historických památek má koreny u zákonodárce. A SZDC, jako státní organizace, by jako první mela takové rozhodnutí ctít, plnit a nezalovat.

Přesně tak. SŽDC je státní orgán a nadřazený státní orgán rozhodl o kulturní ochraně. Takže SŽDC by se měla podřídit.

nikdo mě nenutí, abych bydlel na hradě.

To jistě ne, ale kdekdo si mohl říct, že ta stará barabizna nemá v dnešním Světě co dělat a mohli místo ní postavit třeba lunapark.

rekonstrukce, která přinese cestujícím nejednoznačný výsledek. Co se tím zlepší? Na jedné straně nějaké zkrácení, nejspíš nevelké, jízdních dob, pohodlnější nastupování do vlaku a na druhé straně jim sebere možnost se schovat před nepřízní počasí při čekání na vlak, časem vybydlenou nádražní budovu a snížení bezpečnosti při pobytu na nádraží.


Naprostý souhlas! Modernizace přinese pro cestující spíše zhoršení. Jeden krásný příklad z regionu je stanice Olešnice. Ze staré dřevěné stanice, která svým vzhledem respektovala místní stavební prvky, kde se lidé ukryli před větrem a sněhem se stala typizovaná plechová budka, do které fouká a prší a je s prominutím na blití. Krásné lípy byly vykáceny a nahrazeny modrým zábradlím.

Znovu opakuji. Ještě bych dokázal pochopit, pokud by se změnilo jen zabezpečovací zařízení, popř.postavily tedy lepší nástupiště. Ovšem to, jakým stylem se teď význam a vzhled stanic likviduje, je nevratný humus. Ještě by to člověk dokázal pochopit na koridoru někde u Kolína, ale na podhorské, de facto lokálce, to mi hlava nebere.
Támhle když se staví dálnice a žije tam jeden brouk, to se všichni můžou zbláznit. Ale že si przníme krajinu a pohodlí betonovými monolity s modrým zábradlím, každá kolej se osadí cedulí jak pro blbce "pozor vlak", to je každému fuk. Resp.možná u velkých měst to lidem fuk je, ale tady to lidem docela vadí.

Navíc tady argumentujete penězi. Kolik myslíte, že stojí vybudovat podchod? nebude to náhodou více, než údržba stávajích nástupišť?

Vzhledem k tomu, že tohle místo považuji za svou domovinu, pálí mě to o to víc. Ale stanic, které se za poslední dobu nehorázně zprnily je po celé ČR celá řada a bude jich více.

P.S.: omlouvám se za delší příspěvek.
20.02.17 - 16:14
742.080-5Pikehead:
1) SŽDC to dala k soudu, takže zatím to je pod ochranou (díky Bohu), ale do budoucna není jisté nic.

2) Chápu, že byste raději všechny stanice stejně jako SŽDC vybetonoval, budovy zavřel a nebo rovnou zboural a vše ohradil modrým zábradlím pro dobytek. Ovšem je to poslední takto zachovaná stanice v zemi s elektromechanikou. Jsem si jist, že nejeden hrad překáží v plánované výstavbě a nejedna roubenka neodpovídá dnešnímu stylu a bezpečnosti bydlení. Přesto se to nebourá. Proč? protože občas se najde pár dobrých lidí, kteří se snaží zachovat odkaz našich předků pro další generace, a važí si toho, co vytvořili (neboť my se na to dnes již nezmůžeme). Konkrétně železnice byla od svého vzniku poměrně citlivě zasazena do krajiny, včetně budov. To, co se z toho dneska vytváří je železobetonový hnus jen díky lobby.

Ještě bych pochopil, že někdo vymění zabezpečovací zařízení za novou dálkovinu, o jejíž spolehlivosti v místních podmínkách si myslím své, ale budiž. To, že se s tím musí vše vybetonovat, vybudovat !podchod! a vše obehnat modrým zábradlím jak pro dobytek je úchylovina největšího kalibru. Nemluvě o zrušení čekárny. Takových stanic to už odskákalo. Každý rok se pořádá soutěž o nejkrásněší nádraží, za pár let se bude dělat soutěž o nejsmutnější nádraží?

Co mě ale dokáže naštvat nejvíce, jsou blbé řeči typu, že je to kvůli šotoušům. Nezlobte se na mne, ale dráha je součástí našich životů slušnou řádku let. Má svoje kouzlo a to vnímají i lidé, kteří se o ni nějak víc nezajímají. Stačí se občas zaposlouchat a slyšíte, jak lidi nadávají, že z oken vlaku není kvůli PHS vidět ven, jak lidé jsou vděční, že se třeba Martinice zachránily, protože je to hezká stanice. Na každé akci je tam nával lidí a rozhodně to nejsou vše šotouši. Zajímavé je, že tady "skanzen" vadí, ale třeba v Rakousku či Německu ho na mnoha místech mají, i když se zakomponovanou moderní technikou, ale člověk to téměř nepozná a stále mají jejich stanice styl a drží harmonii s krajinou. Ovšem, my Češi musíme mít beton..
19.02.17 - 22:42