Komentáře uživatele "Chary":
| Fotka | Zpráva | Datum |
|---|---|---|
| M 152.0656 + M 152.0381 | Miloši, stejně jako dalších 129 fotek v této galerii, které jsem sem dal za poslední 4,5 roku, je i tato focena ze špejle, což je takový přenosný teleskopický až 7,5 m vysoký hliníkový prostředek na focení z nadhledu tam, kde žádného docílit nelze, aniž by bylo potřeba dronu. Akorát, že nahoře je zrcadlovka se vším, co k tomu patří - objektivy, ohniska, šum - v porovnání s drony. | 01.11.21 - 12:31 |
| M 152.0656 + M 152.0381 | Obnovení provozu na lokálce do Mochova pozdvihlo zajisté nejedno obočí, obzvláště s přihlédnutím s průměrné obsazenosti těchto vlaků. Jak se říká, nic netrvá věčně, a bylo rozhodnuto o ukončení těchto výkonů. Rozloučení proběhlo v podobě relativně kapacitní soupravy, která na odpoledních spojích byla poměrně vytížená zájemci o poslední svezení. Mezi pravidelnými spoji potom provedla souprava jízdy pro fotografy a na jedné z nich je zachycena při cestě z Mochova. | 30.10.21 - 20:50 |
| 151.023-9 | JN: Ano, viděl jsem foto. Chtěl jsem, aby více vynikly žloutnoucí stromy, i za cenu stínů vzadu i vpředu. RW: Předpokládám směr ČB. S dronem by to ale nebylo špatné i zhruba 2-3 km na druhou stranu, byly tam nějaké pěkné zářivě žluté stromy, ovšem jinak lesní tunel, to já nepřestřelím. | 26.10.21 - 12:14 |
| 230.029-1 | Jakube Gregore, ono stačí, aby to byli celkem slušní fotografové, kteří tu ale nemají fotky, takže spadají do "šedých", a z nějakého důvodu se jim to nelíbilo, nehodilo do jejich představy o správné šotografii, a dali nějaké nízké hodnocení, třeba 0*, 1* nebo 2*, a pak to ve statistice dost srazí průměr. | 13.10.21 - 22:35 |
| M 296.1021 | Toto není autentická fotka. Původně jsem zamýšlel, že komentář k této fotce bude něco o mostech, ale okolnosti to chtěly jinak. To máte tak. Pražské hydry mají víkendový pár do Turnova přes Jičín (vlaky Sp 1489/8 Český ráj), mezi nimiž je několikahodinová pauza. Po tuto dobu stojí souprava odstavena ve stanici a jedna paní povídala, že ostraha se dvakrát nepřetrhne. No a v úterý 6.7. se Lenka stala obětí zbytečného člověka. Tento zloděj kyslíku ji v přestávce mezi těmi výkony posprejoval. Jelikož takovým vyvrhelům nechci dělat reklamu, a zrovna tady nemusím, použil jsem na fotku trošku té editační magie a graffiti, které pokrývalo celou zadní část boku od nástupních dveří přes služební oddíl až ke stanovišti, jsem vyčistil. | 08.07.21 - 12:04 |
| M 240.056 | Dejte pozor u první koleje. Na první kolej přijíždí osobní vlak číslo 11903 z Kořenova. Vlak pokračuje dále do Jilemnice. | 23.05.21 - 14:46 |
| 750.371-7 | M 474 003: "A co osoby s poruchou barvocitu?" Ano, i s touto variantou pracuji. Proto se snažím dobrat toho, jestli dotyčný člověk je nebo není schopen ty rozdíly vidět jinde. Třeba na mobilu, na jiném počítači... Třeba jestli ty rozdíly vidí v přímém srovnání. A ano, znám pár lidí, kteří skutečně mají problém s vnímáním barev. Na druhou stranu často docházíme k závěru, že to, co mají na stole, skutečně není nic moc a třeba na mobilu nebo jiném počítači (v práci, ve škole, u kamaráda, druhý domácí) ty fotky vypadají jinak a oni to vidí. Čili jsou schopni ty rozdíly vidět, ale ne na tom svém monitoru. A pak mi sem tam ti lidé napíšou, že si konečně pořídili nějaký lepší monitor a nestíhají věřit svým očím, jaký rozdíl to je a jaká zoufalost byla ten předchozí, na kterém "nebylo nic vidět". Takže ano, ti lidé jsou si vědomi toho, že monitor nemají nic moc, a snaží(me) se s tím pracovat a toho uvědomění si nějak využít. Jak individuálně, tak plošně. Což se například projevuje tak, že nevyžadujeme od úplně všech lidí úplně stoprocentní výkony v editaci, ale jak jsem už psal, stačí se dostat do fáze, aby to "pro většinu vypadalo přijatelně." Ostatně a to jsem už taky psal, v galerii je spousta fotek, které mají k barevné dokonalosti více či méně daleko, přesto tu jsou, a stejně se pod nimi o barvách nediskutuje. Proč, je nabíledni. | 17.05.21 - 22:08 |
| 750.371-7 | Jak jsem to říkal s tím chápáním psaného textu? Ch: "Proč je zrovna u této fotky mizerná barevnost v takovém rozsahu tolerována..." AN: "Podtrženo sečteno asi nemáme s TB dobrý monitor, když tuhle fotku vidíme výrazně do červena." Ne, monitor máte asi dobrý. Jen chápání textu furt vázne. Protože to, že ta fotka je barevně mimo, tu nikdo nerozporuje. "někoho napadat, že nemá ten správný monitor" Ano, to je prostě to, proč tě budu považovat za blbce. Vždy. Protože já totiž nikoho nenapadám za to, že má špatný monitor. Já pouze konstatuji fakt. To ty mi pořád podsouváš, že z lidí dělám blbce ("v každé druhé větě je zmínka, že jsme ve své podstatě všichni blbci."), přitom jediný, kdo ze sebe dělá blbce, jsi tu ty. ;-) Já totiž celou dobu jen vysvětluju, jak se věci mají, a vycházím ze svých bohatých zkušeností. Že ty si to vykládáš úplně jinak a čteš v tom věci, které v tom nejsou, no, jak se říká u nás doma, takovej smutnej příběh. Takže ano, je pravda, že některé lidi považuji za blbce. Nejsou to lidé se špatnými monitory. Nejsou to lidé se špatnými editačními prostředími. Jsou to lidé, kteří nechápou psaný text a přesto dělají závěry a osočují druhé z něčeho, co není pravda, na základě něčeho, co si vymysleli. | 17.05.21 - 21:45 |
| 750.371-7 | No tak jsi názorně předvedl, že je pravda, co se o tobě říká - totiž že opravdu nechápeš psaný text. Protože jestli je tu někdo blbec, tak ty. Já neříkám, že jsou všichni blbci. Já říkám, že hodně lidí má podle všeho špatný monitor. A nejspíš též nevhodné pracovní prostředí. Proč je zrovna u této fotky mizerná barevnost v takovém rozsahu tolerována se ti ani nebudu snažit vysvětlit. Když píšu "přijatelná pro většinu" tak tím asi nemám na mysli, že to je to nejlepší a to nejlepší je to jen zde. Ostatně i v tom přehledu na hlavní straně jsou fotky, které nejsou barevně dokonalé, ale jsou zde. A mám nějaké informace o tom, jak to chodí např. na lokonetu a dovedu srovnávat. "Netroufám si už vůbec tvrdit, kdo má doma jaký monitor, protože lidem do bytu nelezu a netuším co kdo má/nemá." No a to je vono. Protože já už jsem byl u u několika šotoušů doma to seřídit, teda seřídit, co šlo, a jelikož se danou problematikou zabývám delší dobu, řeším to s lidmi dálkově, přes písmenka nebo přes video, posíláme si fotky a diskutujeme okolnosti, tak já nějaké informace mám. Dělám experimenty a zjišťuji zpětnou vazbu. Takže já vím, že někde problém leží a jelikož nečekám nějakou výrazně nadprůměrnou incidenci barvosleposti v řadách šotoušů (ačkoliv pár lidí se skutečnými zrakovými problémy znám) a zároveň z vlastní celkem velké zkušenosti vím, jak se to má s barevnou věrností průměrného zobrazovadla v průměrné domácnosti a zároveň vím, kde a s čím ti lidé pracují, protože se o tom s nimi bavím, když s nimi řeším problémy, tak Occamova břitva prostě říká, že na vině budou mizerné monitory a mizerná pracovní prostředí. Takže je mi například jasné, proč má někdo sám fotky do fialova a u cizích dobře zeditovaných neřekne, že je vidí do tyrkysu (celkový posun spektra). Protože mu jeho monitor neřekne, že to má do fialova, a obě, fialkovou i modrou, vidí modře (slévání nuancí). "Nakonec na rozměru 1024x to je opět skoro zanedbatelné," Toto je naprostá hloupost. Rozměr nemá s barevným podáním fotky vůbec žádnou souvislost, nějak barevná fotka bude nějak stejně barevná v rozlišení 1024, 2048 nebo 6000. Nevím, odkud pochází ten šílený argument, že zmenšením se najednou změní například tonalita oblohy. (Což jsme se už také doslechli jako argument proč je fotka do fialova.) Zkrátka a dobře, ano, jsi za blbce, protože vůbec nechápeš psaný text a zmiňuješ věci, které jsou v dané problematice nelogické. Jenomže to je ten rozdíl mezi námi dvěma - já s danou problematikou pracuji od samého začátku (řekněme patnáct let) a ve spolupráci s mnoha lidmi, zatímco ty máš hned ve všem jasno a jako bonus nechápeš psaný text. | 17.05.21 - 9:48 |
| 750.371-7 | Ono je to ve skutečnosti moc zajímavé téma, ale že se té diskuse účastníš zrovna ty, tak to mi hlava nebere. :-) Ano, je to lepší, než to bylo třeba před patnácti lety, ale zároveň je stále velké množství lidí, u nichž doma na stole rozhodně neplatí, že "zpravidla každý je kalibrovaný". Jenomže tohle ty prostě vůbec nechceš chápat. "Jen pro upřesnění, nebavíme se o noťasech, ale o stolních monitorech a o těch relativně lepších." No ale to nemůžeme, protože dost lidí totiž ty notebooky má a notebookové displeje jsou spíš ty špatné než ty lepší. Stále ještě čekám na to, že mi někdo předvede svůj notebook nastavený z fabriky a barvy na něm budou jak víno. Věřím, že takové jsou, ale ne na stolech šotoušů, kteří na tom chtějí editovat ty větráky z Golčáku. :D A co se týče stolních počítačů, dost lidí má obyčejné stolní monitory, kde to na word a email na seznamu bohatě stačí, ale jakmile dojde na fotografie... vážně ne. Občas různým známým a kámošům dávám počítače do kupy a vždy se podívám, co mají za monitor a jak u nich jdou vidět fotky na věrnost a nuance v tónech. A vždy tam vidím velký špatný. :-D Situace se lepší, ale zároveň ne. Kvalitní seřiditelné monitory jsou čím dál tím dostupnější, zároveň čím dál tím víc lidí si pořizuje počítač a ne každý ví, co si má koupit. "Jen pro upřesnění, nebavíme se o noťasech, ale o stolních monitorech a o těch relativně lepších." Průměrný šotouš, který potřebuje počítač, na kterém si zedituje fotky, ani neví, podle čeho ten monitor vybírat, pokud vůbec má možnost do výběru promlouvat. Tuto informaci mi také potvrdilo hodně lidí. Takže například zde je potřeba, aby sis uvědomil ten bias, když se o tom bavím například s Doktorem na K v sekci fotografové ve srovnání s tím, jak to má průměrný šotouš. ;-) Zajímalo by mě, kolik lidí ze ŠOTOSVĚTA si v poslední době koupilo stolní počítač s monitorem opravdu na fotky, stolní s mizerným, notebook s foto a notebook s mizerným. Mizerný zde je prostě takový, který neukazuje všechny nuance správně. Opravdu nejsem přesvědčen, že všichni mají na stolech kvalitní kalibrované monitory a různé informace (množství fotek, které jsou barevně mimo, nejen ve webových galeriích, ale třeba na asociálních sítích), ten můj experiment s fialkou, kde jsem dostal přímo zpětnou vazbu o tom, jak to někteří vidí a "vidí", a pod., mě v tom jen a jen utvrzují. "Nakonec kdyby to byla tak neskutečná trága, tak je to nejen zde vidět," No na mě to působí tak, že si snad bláhově myslíš, že autor vyfotí fotku, doma si ji na svém zedituje, vloží a je přijata tak, jak je. U tebe by mě takový pošetilý přístup ani nepřekvapil. Nebo to řeknu jinak - očividně vůbec nevíš, jak přesně jsou některé fotky ve zdejší galerii editovány, a nedělám si iluze, že např. na lokonet to bude výrazně jinak. Třeba že s některými autory editujeme v podstatě naslepo, totiž autor to nejspíš dělá naslepo a my mu podle toho, co předloží, dáváme instrukce, jak to zlepšit, aby to nakonec po pěti deseti dvaceti pokusech (!) pro většinu vypadalo přijatelně. Protože si nedovedu představit, že mají všichni doma kvalitní monitory, oči a hlavu v pořádku a přitom houfně nahrávají někdy napůl nedotažené, někdy až tragické barevné edity, v dnešní době, kdy všichni fotí do rawu a studené auto či zapomenuté nastavení na zataženo při fotce na sluníčku lze barevně zkorigovat jedním kliknutím. A jelikož apeluji na alespoň průměrnou rozumovou výbavu průměrného fotografa, tak je mi jasné, že to ode zdi ke zdi tyrkysové fialkové tyrkysové fialkové nedělají záměrně s tím, že by ty barvy viděli (a třeba si provedli srovnání s deseti podobnými fotkami od deseti různých autorů, u nichž neprobíhá debata na barevnou závadnost) a přesto to nahráli, i když ví, že to je blbě, ale proto, že jim to jejich "určitě zpravidla zkalibrovaný" monitor prostě neumí zobrazit. A lidí, kteří mají s barvami problém, je větší než malé množství. Jsem přesvědčen, že za to můžou jejich monitory a jejich pracovní prostředí. Mimochodem, někteří se naučili tu fotku nejprve poslat někomu, kdo ten dobrý monitor má, na takovou předrevizi, a když se dozví, že to má dobře, nebo blbě a opraví, tak to teprve pak dávají někam ven. Já tyto předrevizní kontroly barev dělám několika lidem, kteří to dávají jak na weby (sem, lokonet), tak na asociální sítě a i když třeba v kompozici vidíš pokrok (protože se ten člověk učí), tak v barvách ho nevidíš, protože to ten dotyčný zjevně vůbec nevidí. | 17.05.21 - 8:38 |










